Ogłoszenie z dnia 2020-09-10
Ogłoszenie nr 510172390-N-2020 z dnia 10-09-2020 r.
Gmina Bychawa: Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja I/2020 - Budowa wodociągu w ul. Reymonta w Bychawie - Część II zamówienia.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bychawa, Krajowy numer identyfikacyjny 43102009000000,
ul. ul. Partyzantów
1,
23-100
Bychawa, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
81 5660004 w. 42, e-mail
przetargi@bychawa.pl, faks
815 660 048.
Adres strony internetowej (url): (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl)
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja I/2020 - Budowa wodociągu w ul. Reymonta w Bychawie - Część II zamówienia.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):GPK. 271.17.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia pn "Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja I/2020 - Budowa wodociągu w ul. Reymonta w Bychawie - Część II zamówienia" jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz wykonanie na podstawie tej dokumentacji budowy sieci wodociągowej w ul. Reymonta w Bychawie. Wodociąg będzie spinką dwóch istniejących wodociągów, wykonany zostanie w celu poprawy warunków zaopatrzenia w wodę mieszkańców miasta Bychawy. 2.1. Realizacja całego zakresu zamówienia wymaga: 1. Zaprojektowania sieci wodociągowej zasilającej w wodę działki nr ew. 612/1, 608, 612/13, 609, 613/1, 613/13, 622/6, 610/1, 610/2, 622/11, 525/15 i poprawiającej parametry hydrauliczne istniejącej sieci wodociągowej w ul. Reymonta w Bychawie o długości ok. 465 mb. 2. Wybudowania sieci wodociągowej o średnicy dn 125 mm SDR17 PN10 o długości 163,5 mb (etap I), zasilającej w wodę działki nr ew. 612/1, 608, 612/13, 609, 613/1 . 3. Sieć zaprojektować z rur PE 100 RC o średnicy wynikającej z obliczeń oraz przepisów p.poż. Rury PE RC dwuwarstwowe w przypadku usytuowania w terenach zielonych, a trójwarstwowe w przypadku usytuowania w chodnikach lub drogach 4. Armaturę sieciową wyposażyć w: skrzynkę uliczną żeliwną - dla zasuw skrzynka 190x270, obruk (w przypadku terenów nie utwardzonych) i tabliczką informacyjną. 5. Projekt sieci uzgodnić z rzeczoznawcą ds. p.poż oraz z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie ( o ile zachodzi taka konieczność ). 6. Wszystkie materiały stosowane do wykonania sieci muszą posiadać aktualny atest PZH dopuszczający je do kontaktu z wodą. 6. Całość inwestycji projektować zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Bychawa. Nie zaleca się umieszczać projektowanej sieci wodociągowej w pasach drogowych drogi gminnej i powiatowej. 7. W przypadku konieczności umieszczenia sieci w pasie drogowym drogi gminnej należy po wykonaniu robót budowlanych przywrócić teren do stanu pierwotnego zgodnie ze sztuka budowlaną, poprzez zagęszczenie warstwowe i nawierzchnię z kruszywa - grubość warstwy po zagęszczeniu min. 15 cm, potwierdzone badaniem zagęszczenia gruntu. 8. W przypadku występowania na terenie objętym opracowaniem kolizji/skrzyżowań projektowanego przewodu z inną istniejącą bądź projektowaną podziemną infrastrukturą techniczną, trasę projektowanych przewodów wod-kan należy uzgodnić na naradzie koordynacyjnej organizowanej przez Starostę Powiatu Lubelskiego. 9. Wszystkie prace projektowe i realizacyjne wykonać przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. 10. Na umieszczenie przewodów wodociągowych na cudzych gruntach uzyskać stosowne zgody i pozwolenia. 11. Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane nie krótszy niż 60 miesięcy 2.2. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do: 1. informowania mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu robót, i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami w formie ogłoszenia w miejscu dostępnym publicznie w pobliżu placu budowy, 2. zorganizowania i ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną i wodę we własnym zakresie i na koszt własny, 3. utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku - zgodnie z ustawą o drogach publicznych, zapewnienia dojazdu do posesji dla mieszkańców terenu objętego inwestycją, 4. właściwego zabezpieczenia terenu prowadzenia robót - ponoszenie odpowiedzialności finansowej za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy oraz za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 5. uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji, usunięcie pozostałości gliny lub ziemi 6. przygotowania dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, odzwierciedlając i dokumentując stan faktyczny wykonania robót, pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i prób, sprawozdania, niezbędnych świadectw kontroli jakości, dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń. Dokumentacja powykonawcza musi być opatrzona szczegółowym spisem oraz wpięta w segregator, 7. ponoszenia odpowiedzialności finansowej za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 8. wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz ponoszenie kosztów tych badań, 9. zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, a w razie zniszczenia lub uszkodzenia - ich odtworzenie oraz poniesienie kosztów tego odtworzenia, 10. zapewnienie obsługi geodezyjnej i wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 2.3. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany w sposób kompletny z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć - jako podstawa do użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV: 45000000-7, 45231300-8, 45332000-3, 71320000-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08/09/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
39775.80
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Bychawskie przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
34900.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ww. ustawy osobie prawnej - jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a)
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina Bychawa jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych.
W celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców Gmina Bychawa zamierza powierzyć Bychawskiemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu Spółce z o.o. realizację zadań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
Gmina Bychawa jest jedynym udziałowcem spółki Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Bychawie, posiada 6072 udziałów o łącznej wartości 3 036 000,00 zł, co stanowi 100 % kapitału zakładowego Spółki.
Organami Spółki są :
1. Zgromadzenie Wspólników,
2. Rada Nadzorcza - powoływana przez Zgromadzenie Wspólników na okres wspólnej, 3-letniej kadencji
3. Zarząd Spółki - powoływany przez Radę Nadzorczą na okres wspólnej, 3-letniej kadencji.
Umowa Spółki wyraźnie wzmacnia rolę Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników względem Zarządu Spółki. Pierwszym elementem na to wskazującym jest wydłużony okres kadencji Rady Nadzorczej - 3 lata - względem zapisów zawartych w ustawie Kodeks Spółek Handlowych. W umowie Spółki przewidziana jest również większa liczba członków Rady Nadzorczej - 6 osób, w tym 4 powoływane przez Burmistrza Bychawy - ponad rozwiązania z art. 215 § 1 ustawy Kodeks Spółek Handlowych.
Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu przekształcenia Spółki. Do kompetencji Rady Nadzorczej spółki należy również powołanie i odwołanie członków Zarządu Spółki. Działalność Zarządu spółki sprowadza się w dużym stopniu do wykonywania uchwał podjętych przez Zgromadzenie Wspólników oraz do kierowania administracją Spółki.
Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego.
Zgodnie z aktem przekształcenia spółki uchwały Zgromadzenia Wspólników wymaga m.in. rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, udzielenie absolutorium członkom organów spółki z wykonania przez nich obowiązków oraz określenie sposobu podziału zysku lub pokrycia strat (§ 22.1. pkt. a)
Dokonując analizy treści umowy Spółki można wyraźnie stwierdzić , że organ wykonawczy Gminy Bychawa, jako jedyny udziałowiec Spółki, posiada decydującą pozycję w określaniu kierunków działań Spółki oraz jej ostatecznego kształtu. Zarząd Spółki w dużej mierze zależny jest od postanowień pozostałych Organów, które nie tylko kontrolują i badają jego działalność, ale również bezpośrednio oddziałują, a wręcz kształtują jego pracę.
Mając na uwadze powyższą analizę należy stwierdzić, że Gmina Bychawa sprawuje kontrolę nad Spółką w zakresie wskazanym w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. .
W Bychawskim Przedsiębiorstwie Komunalnym Spółce z o.o. w miesiącu październiku 2019 r. została przeprowadzona reorganizacja w celu organizacyjnego przygotowania przedsiębiorstwa do rozszerzenia działalności o świadczenie usług na rzecz Gminy Bychawa.
Stosownie do zapisów art. 67 ust. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych została przygotowana prognoza handlowa na lata 2020 - 2022, z której wynika że 90,47 % przychodów spółki będzie osiąganych z wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa.
Mając na uwadze ww. okoliczności dane dotyczące przychodu z działalności za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia pozostają nieadekwatne do ustalenia procentu działalności dotyczącego wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa. W związku z powyższym spełnienie warunku wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b PZP uznano w oparciu o wnioski z przeprowadzonej prognozy handlowej, którą przygotowano w związku z zaistnieniem okoliczności wskazanych w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp, tj. "w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych."
INNE PRZETARGI BYCHAWA
- Drogi na terenie miasta i gminy Bychawa - edycja II/2025 - Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zaraszów-Kolonia.
- Świadczenie usług transportu sanitarnego na rzecz SPZOZ w Bychawie.
więcej: przetargi BYCHAWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej w Siemyślu
- Modernizacja pokrycia dachowego budynku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie ul. Wyzwolenia 4
- Przebudowa zew. pochylni, montaż platform schodowych dla os. niepełnosprawnych, oznaczenie schodów FON, remont i malowanie pomieszczeń i klatki schodowej w szkole podst. im. Boh. Bukowskich w Buku.
- Budowa placu zabaw na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wrocławiu, w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 136, obręb Skała
- "Dokumentacja projektowa świetlicy kontenerowej w Jedlicach."
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.