To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-08-26
Ogłoszenie nr 510177650-N-2019 z dnia 26-08-2019 r.
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Postępowanie finansowane jest z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 567770-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska, Krajowy numer identyfikacyjny 16156883300000,
ul. Plac Wolności
6,
45-018
Opole, woj.
opolskie, państwo
Polska, tel.
774461400, e-mail
biuro@ao.opole.pl, faks
774459612.
Adres strony internetowej (url): www.aglomeracja-opolska.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zamawiający udzielający zamówienia o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DMEiRP.270.21.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. Cel i zakres opracowania Celem Planu jest doprowadzenie do integracji różnorodnych środków transportu zbiorowego kursujących po terenie Aglomeracji Opolskiej (dalej AO). Integracja powinna nastąpić w aspekcie organizacyjnym, biletowym oraz informacji pasażerskiej. Zakres przestrzenny opracowania obejmuje obszar jednostek samorządu terytorialnego znajdujących się na terenie AO: ? Gmina Chrząstowice, ? Gmina Dąbrowa, ? Gmina Dobrzeń Wielki, ? Gmina Gogolin, ? Gmina Komprachcice, ? Gmina Krapkowice, ? Gmina Izbicko, ? Gmina Lewin Brzeski, ? Gmina Łubiany, ? Gmina Murów, ? Gmina Niemodlin, ? Miasto Opole, ? Gmina Ozimek, ? Gmina Popielów, ? Gmina Prószków, ? Gmina Strzeleczki, ? Gmina Tarnów Opolski, ? Gmina Tułowice, ? Gmina Turawa, ? Gmina Walce, ? Gmina Zdzieszowice. Prace analityczne powinny obejmować wszelkich potencjalnych organizatorów publicznego transportu zbiorowego na terenie AO z wyłączeniem Ministra właściwego ds. transportu, tj. wyżej wymienionych gmin oraz: ? Powiat Brzeski, ? Powiat Krapkowicki, ? Powiat Opolski, ? Związek Powiatowo - Gminny "JEDŹ Z NAMI", ? Województwo Opolskie - rozumiane jako organizator wojewódzkich przewozów pasażerskich, w tym istniejących w transporcie kolejowym na obszarze AO. Przedmiot opracowania nie obejmuje połączeń międzynarodowych. Opracowanie będące przedmiotem zamówienia ma stanowić narzędzie do współpracy pomiędzy samorządami AO w zakresie działań na rzecz realizacji celu Planu. II. Specyfikacja przedmiotu zamówienia Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następującej analizy i rekomendacji: 1. Diagnoza stanu istniejącego na terenie gmin należących do AO: 1.1. Analiza liczby mieszkańców gmin i rozkładu przestrzennego rejonów ich zamieszkiwania (opis oraz czytelna mapa). 1.2. Inwentaryzacja obecnej sieci połączeń w transporcie drogowym i kolejowym na obszarze objętym opracowaniem, uwzględniająca trasy linii komunikacyjnych ze wskazaniem: ? szczegółowych przebiegów tras (opis oraz czytelna mapa), ? organizatorów poszczególnych linii (w tym określenie właściwych organizatorów dla połączeń o charakterze komercyjnym), ? częstotliwości kursowania - liczby połączeń z podziałem na dzień roboczy szkolny, dzień roboczy wolny od nauki szkolnej, sobotę i niedzielę, ? dostępności pojazdów obsługujących linie do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Analizę podaży usług przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym należy wykonać na podstawie zezwoleń na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym z weryfikacją realnie uruchamianych połączeń w oparciu o analizę informacji pasażerskiej na dworcach i przystankach komunikacyjnych (nie dotyczy transportu kolejowego). Inwentaryzacja powinna obejmować także przewozy regularne specjalne obejmujące dowóz uczniów do szkół oraz duże zakłady pracy. 1.3. Analiza liczby połączeń w transporcie publicznym z poszczególnych miejscowości do odpowiednich siedzib gmin, siedzib powiatów oraz Miasta Opola w przekroju dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wolnego od nauki szkolnej, soboty i niedzieli. 1.4. Określenie miejscowości ze znaczącym deficytem lub brakiem połączeń w transporcie publicznym (opis oraz czytelna mapa). 1.5. Określenie zasięgu przestrzennego przewozów dostępnych dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (opis oraz czytelna mapa). 1.6. Szczegółowa analiza wyników badań marketingowych zrealizowanych w ramach opracowania Studium Komunikacyjnego AO. 1.7. Charakterystyka organizatorów, operatorów i przewoźników funkcjonujących na obszarze objętym opracowaniem, w szczególności: ? wydatki bieżące organizatorów na lokalny transport zbiorowy i dowożenie uczniów do szkół, ? formy współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego (porozumienia, związki itp.), ? liczba połączeń uruchamianych przez poszczególnych operatorów i przewoźników, ? struktura właścicielska operatorów i przewoźników komunalnych. 1.8. Analiza stosowanych obecnie taryf i systemów biletowych na obszarze AO ze szczególnym uwzględnieniem: ? katalogu uprawnień do przejazdów bezpłatnych i ulgowych (a także ceny biletów i ich rodzaje), ? rodzajów biletów przejazdowych oraz kanałów dystrybucji. 1.9. Analiza obecnie stosowanej informacji pasażerskiej (na przystankach, w Internecie, poprzez aplikacje na urządzenia mobilne, identyfikacja wizualna pojazdów, dokumentacja zdjęciowa obrazująca przykładowe informacje pasażerskie itd.). 1.10. Analiza SWOT istniejącego systemu transportu publicznego na obszarze AO. 1.11. Wnioski wynikające z diagnozy stanu obecnego oraz analizy SWOT. 2. Uwarunkowania prawne 2.1. Analiza dokumentów planistycznych Stowarzyszenia AO (w szczególności Studium Komunikacyjnego AO), poszczególnych gmin, powiatów, województwa pod kątem transportowym, co najmniej: ? studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, ? studia, ? plany, ? strategie transportowe. 2.2. Zasady organizacji zintegrowanego publicznego transportu zbiorowego, w tym: 2.2.1. Analiza możliwości zastosowania następujących modeli organizacyjnych w AO: stowarzyszenie JST, związek międzygminny, związek powiatowo-gminny w kooperacji z województwem, spółka kapitałowa samorządów realizująca zadanie zarządzania publicznym transportem zbiorowym. 2.2.2. Analiza wielokryterialna wariantów organizacyjnych, w tym analiza kosztów i korzyści wszystkich wariantów. 2.2.3. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 2.3. Zasady zawierania umów z operatorami transportu na terenie AO: 2.3.1. Analiza możliwości zastosowania następujących trybów wyboru operatora a) na podstawie ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, b) na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, c) bezpośrednie zawarcie umowy z podmiotem wewnętrznym. 2.3.2. Dostępne sposoby rozliczeń pomiędzy organizatorem o operatorem, w tym aspekt pomocy publicznej. 2.3.3. Analiza wielokryterialna trybów wyboru operatora oraz sposobów rozliczeń. 2.3.4. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 3. Projekt zintegrowanej sieci komunikacyjnej publicznego transportu zbiorowego. 3.1. Projekt sieci komunikacyjnej na obszarze AO wraz z określeniem lokalizacji węzłów przesiadkowych. Zaprojektowane nowe linie lub linie zmodyfikowane powinny prowadzić do zwiększenia dostępności transportu publicznego, przede wszystkim do miejscowości z brakiem przewozów o charakterze użyteczności publicznej i niskim stopniem nasycenia usług przewozowych. Funkcjonalność linii powinna obejmować m.in. połączenia o charakterze aglomeracyjnym i dowozowym do węzłów przesiadkowych. Do wszystkich propozycji zmiany przebiegu tras linii lub uruchomienia nowych linii należy przygotować analizę uzasadniającą potrzebę zmian (opis + mapa). 3.2. Opracowanie systemu kategoryzacji linii komunikacyjnych. 3.3. Projekt jednolitej numeracji linii na obszarze AO. 3.4. Prognoza długości czasów przejazdu, na poszczególnych liniach komunikacyjnych z uwzględnieniem zmienności długości czasów przejazdu w ciągu dnia. 3.5. Częstotliwość kursowania linii komunikacyjnych (w tym istniejących) powinna być dostosowana do przewidywanego zapotrzebowania i odpowiednio zróżnicowana w ciągu dnia oraz tygodnia. 3.6. Określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu z wyszczególnieniem przydziału poszczególnych typów taboru do obsługi konkretnych linii komunikacyjnych. 3.7. Kalkulacja (w postaci wozokilometrów) wielkości pracy eksploatacyjnej w skali dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wakacyjnego, soboty i niedzieli oraz w skali roku kalendarzowego, w tym w podział na poszczególne JST. 3.8. Prognoza kosztów funkcjonowania przewozów, w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.9. Szacunkowa wielkość dopłaty do funkcjonowania przewozów w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.10. Wskazanie priorytetów (etapowania) realizacji zaprojektowanych linii komunikacyjnych. 4. Rekomendacje dla modelu zarządzania zintegrowaną komunikacją zbiorową w AO. Wytyczne należy opracować na podstawie wniosków z diagnozy oraz uwarunkowań prawnych, z uwzględnieniem zaprojektowanego kształtu planowanej sieci komunikacyjnej. 4.1. Opracowanie rekomendacji w zakresie działań na rzecz integracji: a) organizacyjnej, b) taryfowo - biletowej, c) informacji pasażerskiej. 4.2. Etapowanie działań mających na celu integrację transportu publicznego w AO. 4.3. Zestawienie szczegółowych rekomendacji i wytycznych dla poszczególnych JST .
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 71311200-3
Dodatkowe kody CPV: 71243000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19/08/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
113707.50
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. J.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
117465
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Bezgotówkowy zakup na terenie Polski paliw płynnych, tj. oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej Pb 95, oraz płynu katalitycznego do samochodów służbowych USK w Opolu.
- Świadczenie powszechnych usług pocztowych
- Sukcesywna dostawa materiałów jednorazowych
- Świadczenie usług w zakresie wycen nieruchomości dla KOWR OT w Opolu zlecanych sukcesywnie przez okres 6 miesięcy od dnia podpisania umowy, z prawem opcji - 4 zadania częściowe.
- Sukcesywna dostaw materiałów ortopedycznych
- Sukcesywna dostawa produktów leczniczych
więcej: przetargi w Opolu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.