eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BychawaWodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja II/2020 - "Budowa wodociągu w m. Podzamcze"



Ogłoszenie z dnia 2020-09-25

Ogłoszenie nr 510185824-N-2020 z dnia 25-09-2020 r.

Gmina Bychawa: Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja II/2020 - "Budowa wodociągu w m. Podzamcze"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Bychawa, Krajowy numer identyfikacyjny 43102009000000, ul. ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 81 5660004 w. 42, e-mail przetargi@bychawa.pl, faks 815 660 048.
Adres strony internetowej (url): https://umbychawa.bip.lubelskie.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja II/2020 - "Budowa wodociągu w m. Podzamcze"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

GPK. 272.18.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

. Przedmiotem zamówienia pn "Wodociągi na terenie gminy Bychawa - edycja II/2020 - "Budowa wodociągu w m. Podzamcze" w zakresie: - roboty przygotowawcze i ziemne, - roboty instalacyjne: - sieć wodociągowa DN 110 od istniejącej sieci do węzła hydrantowego - 66,05 mb, 2.2. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót, dokumentacja budowlana, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 2.3. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: a) informowania mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu, zakończeniu i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami, b) zapewnienia obsługi geodezyjnej w trakcie budowy oraz wykonanie inwentaryzacji w stanie odkrytym i powykonawczej na koszt własny, c) zorganizowania i ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną i wodę we własnym zakresie i na koszt własny, d) utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku - zgodnie z art. 20, pkt. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, e) wykonania niezbędnych ekspertyz, badań, prób i pomiarów na koszt własny, f) ustanowienia kierowników budowy i powierzenie tych czynności osobie z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalnościach, (instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych), g) skompletowania i przedstawienia Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i sprawdzeń, niezbędnych świadectw kontroli jakości, kosztorysów powykonawczych h) utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku - wypełnianie czynności wymienionych w art. 20, pkt 7, 11, 12, 14 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. 2.4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zgodnie z dokumentacją budowlaną, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną. 2.5. Zakres zamówienia powinien być wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć użytkowania sieci wodociągowej zgodnie z przeznaczeniem.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45111200-0, 45231300-8, 45332000-3

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 14634.15
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Rataja 6
Kod pocztowy: 23-100
Miejscowość: Bychawa
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 18000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 18000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 18000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn.zm.) Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki,jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ww. ustawy osobie prawnej - jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a)Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a) c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Gmina Bychawa jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych. W celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców Gmina Bychawa zamierza powierzyć Bychawskiemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu Spółce z o.o. realizację zadań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi. Gmina Bychawa jest jedynym udziałowcem spółki Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Bychawie, posiada 6117 udziałów o łącznej wartości 3 058 500,00 zł, co stanowi 100 % kapitału zakładowego Spółki. Organami Spółki są : 1. Zgromadzenie Wspólników, 2. Rada Nadzorcza - powoływana przez Zgromadzenie Wspólników na okres wspólnej, 3-letniej kadencji 3. Zarząd Spółki - powoływany przez Radę Nadzorczą na okres wspólnej, 3-letniej kadencji. Umowa Spółki wyraźnie wzmacnia rolę Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników względem Zarządu Spółki. Pierwszym elementem na to wskazującym jest wydłużony okres kadencji Rady Nadzorczej - 3 lata - względem zapisów zawartych w ustawie Kodeks Spółek Handlowych. W umowie Spółki przewidziana jest również większa liczba członków Rady Nadzorczej - 6 osób, w tym 4 powoływane przez Burmistrza Bychawy - ponad rozwiązania z art. 215 § 1 ustawy Kodeks Spółek Handlowych. Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu przekształcenia Spółki. Do kompetencji Rady Nadzorczej spółki należy również powołanie i odwołanie członków Zarządu Spółki. Działalność Zarządu spółki sprowadza się w dużym stopniu do wykonywania uchwał podjętych przez Zgromadzenie Wspólników oraz do kierowania administracją Spółki. Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego. Zgodnie z aktem przekształcenia spółki uchwały Zgromadzenia Wspólników wymaga m.in. rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, udzielenie absolutorium członkom organów spółki z wykonania przez nich obowiązków oraz określenie sposobu podziału zysku lub pokrycia strat (§ 22.1. pkt. a) Dokonując analizy treści umowy Spółki można wyraźnie stwierdzić , że organ wykonawczy Gminy Bychawa, jako jedyny udziałowiec Spółki, posiada decydującą pozycję w określaniu kierunków działań Spółki oraz jej ostatecznego kształtu. Zarząd Spółki w dużej mierze zależny jest od postanowień pozostałych Organów, które nie tylko kontrolują i badają jego działalność, ale również bezpośrednio oddziałują, a wręcz kształtują jego pracę. Mając na uwadze powyższą analizę należy stwierdzić, że Gmina Bychawa sprawuje kontrolę nad Spółką w zakresie wskazanym w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. . W Bychawskim Przedsiębiorstwie Komunalnym Spółce z o.o. w miesiącu październiku 2019 r. została przeprowadzona reorganizacja w celu organizacyjnego przygotowania przedsiębiorstwa do rozszerzenia działalności o świadczenie usług na rzecz Gminy Bychawa. Stosownie do zapisów art. 67 ust. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych została przygotowana prognoza handlowa na lata 2020 - 2022, z której wynika że 90,47 % przychodów spółki będzie osiąganych z wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa. Mając na uwadze ww. okoliczności dane dotyczące przychodu z działalności za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia pozostają nieadekwatne do ustalenia procentu działalności dotyczącego wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa. W związku z powyższym spełnienie warunku wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b PZP uznano w oparciu o wnioski z przeprowadzonej prognozy handlowej, którą przygotowano w związku z zaistnieniem okoliczności wskazanych w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp, tj. "w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych."

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.