To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-09-05
Ogłoszenie nr 510186173-N-2019 z dnia 05-09-2019 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.: Doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550171183-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 01531445100000,
ul. ul. Obozowa
43,
01-161
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 3910100, e-mail
bzp@mpo.com.pl, faks
22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DZA.ZOZ.27.33.2019.ŁM
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w zaproszeniu do udziału w negocjacjach. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Dostawę i montaż Urządzeń Rejestrujących zintegrowanych z systemem informatycznym Zamawiającego i zintegrowanego systemu identyfikacji RFID pojemników na 34 szt. pojazdów bezpylnych. 2.Podłączenie do Urządzeń Rejestrujących (pkt. 1) zamontowanych na pojazdach automatycznych systemów wagowych w oparciu o otwarty protokół CleANopen. 3.Szkolenia w zakresie przewidzianym przez Zamawiającego. 4.Usługę serwisową przez okres równy okresowi gwarancji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 38.11.21.00 - Globalne systemy nawigacji i pozycjonowania (GPS lub równorzędne)
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23/08/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
619388.20
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: PPU Omega spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
761847.49
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej reki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 a) i b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną udzielenia zamówienia jest art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej "Pzp"), zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W okolicznościach przedmiotowej postępowania obie przesłanki są spełnione. MPO jest zamawiającym w rozumieniu przepisów Pzp i jednocześnie jest wykonawcą zamówień publicznych, których przedmiot obejmuje odbiór odpadów komunalnych. Jednym z takich postępowań, w którym MPO zostało udzielone zamówienie, jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego wszczęte przez m.st. Warszawa, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, pod nazwą "Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości położonych w m.st. Warszawie od 1 stycznia 2019 r." (znak: ZP/GP/271/IV-172/18). MPO realizuje umowy w 3 zadaniach obejmujących łącznie 7 dzielnic m.st. Warszawy (zadania 4, 7 i 9). Szczegółowe warunki umów zawartych z m.st. Warszawa zobowiązują MPO do realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych wyłącznie pojazdami wyposażonymi w system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu, automatyczny system wagowy oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników. Postanowienia umów obligują MPO do przekazywania zamawiającemu (m.st. Warszawa) szczegółowych informacji z etapu odbioru odpadów, które jednocześnie warunkują uzyskanie wynagrodzenia za odebrane odpady, a w przypadku uchybień są podstawą naliczenia wysokich kar umownych. Spełnienie wymagań m.st. Warszawa nie jest możliwe bez pełnej (dwustronnej) integracji systemów montowanych na pojazdach z systemem informatycznym wdrożonym w MPO obejmującym pojazdy wykorzystywane dla realizacji umów na odbiór odpadów z m.st. Warszawa, ponieważ przesył informacji i ich dostępność musi mieć charakter stały i niezakłócony. MPO dokonało rozeznania rynku, które wykazało, że wyłącznie część systemu montowanego na pojeździe w zakresie systemu wagowego można pozyskać w trybie konkurencyjnym (nie jest on przedmiotem niniejszego zamówienia z wolnej ręki), który następnie będzie mógł zostać zintegrowany z pozostałymi, wymaganymi na pojeździe systemami w oparciu o otwarty protokół CleANopen. Dla spełnienia wszystkich wymagań m.st. Warszawy doposażenie w system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników, jak również podłączenie do tych systemów automatycznych systemów wagowych w sposób gwarantujący dwustronną komunikację z systemem informatycznym funkcjonującym w Spółce musi nastąpić w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdyż tylko powierzenie ostatecznego doposażenia pojazdów dostawcy systemu informatycznego MPO gwarantuje pełną (dwustronną) komunikację systemów zamontowanych na pojeździe z systemem informatycznym Spółki. Wyłącznie systemy, którego producentem jest PPU Omega sp. z o.o. gwarantują pełne współdziałanie z użytkowanym przez MPO systemem informatycznym oraz kompatybilność z już posiadanymi zasobami (obecne postępowanie dotyczy doposażenia 34 nowych pojazdów, które musi być kompatybilne z dotychczasowymi zasobami MPO). Dopuszczalność udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) Pzp jest uzależniona od istnienia na danym rynku oraz w danym miejscu i czasie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (zob. uchwałę z dnia 2 kwietnia 2012 r., KIO/KD 37/12). W uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający". Sposób funkcjonowania i powiązania systemów zamontowanych na pojazdach z systemem informatycznym funkcjonującym w MPO, w której to strukturze kluczowym elementem jest współdziałanie w oparciu o jeden system informatyczny i pełna kompatybilność systemów montowanych na pojazdach i systemu informatycznego MPO służącego m.in. do rejestracji i rozliczania mas odebranych odpadów, identyfikacji frakcji odpadów, śledzenia tras pojazdów odbierających odpady oraz planowania i kontroli realizacji tras zgodnie z wymaganiami umów zawartych z m.st. Warszawa, wyklucza możliwość wykonania zamówienia przez innego wykonawcę niż wykonawca zaproszony do negocjacji. Wykonawcy zaproszonemu do negocjacji przysługują bowiem majątkowe prawa autorskie do wskazanego systemu, których nabycie nie jest możliwe. Tylko on może także realizować usługi serwisowe gwarantujące poprawność i niezawodność współdziałania zintegrowanych systemów oraz usuwania awarii, jakie mogą się pojawić. Usuwanie awarii w bardzo krótkich terminach jest z kolei kluczowym elementem prawidłowego funkcjonowania systemu i bieżącego przekazywania danych do m.st. Warszawa, co stanowi niezbędny wymóg prawidłowej realizacji umów na odbiór odpadów komunalnych i wykorzystania zakupionych i doposażonych pojazdów do realizacji ww. umów (co stanowi także cel przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia). Pojazdy bez poprawnie działających systemów są nieprzydatne dla MPO, ponieważ nie mogą być wykorzystywane w jego podstawowej działalności, jaką jest wykonywanie odbioru odpadów z terenu m.st. Warszawy. Nie istnieje także żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne ani zastępcze. Ściśle określone i bezwzględnie wiążące wymagania m.st. Warszawa przełożyły się na przeprowadzenie przez MPO kolejnych doposażeń pojazdów w trybie negocjacji, w trakcie których MPO próbowało wypracować rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, które umożliwiłoby realizację zamówienia przez konkurencyjnego wykonawcę. Konsekwencją przeprowadzonych negocjacji było złożenie oferty wyłącznie przez jednego wykonawcę, do którego aktualnie skierowano zaproszenie, ponieważ inni wykonawcy nie byliby w stanie zapewnić niezawodności przesyłu danych. Tym samym pomimo podjętych przez MPO wysiłków okazało się, że osiągnięcie przez innego wykonawcę wymaganej funkcjonalności nie jest możliwe, gdyż specjalistyczną wiedzą i narzędziami technicznymi dysponuje wyłącznie jeden wykonawca. Powyższe jest zgodne z rynkowym standardem technicznym, którym jest rozwiązanie zintegrowane tego samego producenta, tj. obejmujące system informatyczny służący do odbioru i przesyłu danych oraz systemy pokładowe i rejestracyjne. Zapewniają one osiągnięcie oczekiwanej funkcjonalności w postaci niezakłóconego odbioru i przesyłu danych, jak również dokonywanie niezbędnych modyfikacji, zapewnienie usług gwarancyjnych i serwisowych. Do wdrożonego zintegrowanego systemu dołączane są kolejne pojazdy w przypadku rozbudowy floty, których doposażenie w systemy rejestracyjne i RFID z uwagi na zintegrowany charakter systemu - nie niesie ryzyk wadliwego funkcjonowania czy też wręcz niefunkcjonowania w ogóle. Oczywistym jest, że doposażenie pojazdów w dodatkowe systemy, które nie zapewniają wymaganych przez m.st. Warszawa funkcjonalności, pozbawione jest technicznego i ekonomicznego uzasadnienia. Przedstawiony powyżej stan faktyczny jednoznacznie potwierdza, że wykonawca, do którego aktualnie skierowano zaproszenie jest jedynym wykonawcą, który z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze może zrealizować zamówienie i nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W ramach obecnego systemu funkcjonuje ponad 130 pojazdów MPO, a obecne zamówienie dotyczy doposażenia i dołączenia do systemu kolejnych 34 nowo zakupionych pojazdów. Ponadto systemy pokładowe, tj. RFID i Urządzenie Rejestrujące, muszą być zgodne z tagami na rozstawionych pojemnikach (w liczbie ponad 60 000). Zakup systemów i urządzeń od innego producenta mógłby spowodować dodatkowo, że tagi na pojemnikach nie dadzą się odczytać. Jak wskazano powyżej, ponad 130 pojazdów MPO jest przystosowanych do funkcjonowania w obecnym systemie, a doposażenie kolejnych pojazdów nie może negatywnie wpływać na dotychczasowe funkcjonowanie systemu i realizację obowiązujących umów. Podstawą prawną wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki jest ponadto art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) Pzp, zgodnie z którym jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczy tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Jak wskazano powyżej, przedmiotem zamówienia jest doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack funkcjonującym w MPO, który służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Urządzenia z oprogramowaniem współpracującym z użytkowanym przez MPO systemem informatycznym może zagwarantować wyłącznie wykonawca zaproszony do negocjacji. Tylko ten wykonawca gwarantuje działanie całego niezbędnego procesu począwszy od odczytu danych z systemów na pojeździe, przesył tych danych oraz wczytanie i dalsze przetworzenie w systemie informatycznym MPO, a także przesłanie danych z systemu informatycznego MPO do urządzeń na pojeździe oraz do m.st. Warszawa - co jest koniecznym wymogiem funkcjonalności systemu informatycznego i współpracującego urządzenia zapewniającego realizację wymagań m.st. Warszawa. Wyłącznie ten wykonawca może zagwarantować aktualizację i modyfikację oprogramowania i interfejsu osadzonego w urządzeniach na pojeździe oraz systemu informatycznego eksploatowanego w MPO, które służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Tylko ten Wykonawca może także dokonać podłączenia systemów wagowych zamawianych odrębnie do pozostałych systemów montowanych na pojazdach (Urządzenia Rejestrującego) tak, aby była gwarancja przesyłu informacji, ponieważ wymaga to czynności integracyjnych z Urządzeniem Rejestrującym. Konstrukcja, protokół komunikacji oraz mikrooprogramowanie urządzenia z pojazdu objęte są prawami autorskimi majątkowymi należącymi do wykonawcy zaproszonego do negocjacji zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 880 z późn. zm.). Prawa te nie podlegają nabyciu, ponieważ jest to produkt oferowany przez wykonawcę na rynku. Ponadto wszystkie te elementy, a w szczególności sposób komunikacji i oprogramowania, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawcy zaproszonego do negocjacji, co eliminuje możliwość udostępniania ich podmiotom trzecim w formie, która umożliwiłaby zapoznanie się ze sposobem ich działania. Ze względu na niżej wyspecyfikowane cechy systemu jako całości: o zachowanie inwestycji w posiadane oprogramowanie rozumiane jako poniesiony wydatek na zakup i aktualizacje wynikające z wymagań m.st. Warszawa i własnych MPO, o bardzo rozbudowane funkcjonalności: planowanie tras, bieżące monitorowanie i rejestrowanie ich wykonania, w tym pomiary mas odbieranych frakcji i śledzenie pojazdów, rozliczanie i raportowanie odebranych odpadów w wielu przekrojach i terminach wymaganych przez m.st. Warszawa, zarządzanie kontaktami z mieszkańcami - rejestrowanie i obsługa reklamacji i zgłoszeń, o opanowanie w efekcie szkoleń oraz nabytego doświadczenia efektywnego operowania systemem przez ok. 100 użytkowników, o przystosowanie i efektywne zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną związaną z systemem, w szczególności dotyczy do konfiguracji środowisk systemów operacyjnych oraz środowisk serwerów wirtualnych czy systemu zabezpieczenia danych, o zbudowanie i skonfigurowanie interface´ów do innych systemów: np. strony internetowej, rozliczania wag najazdowych oraz wielu pomocniczych arkuszy kalkulacyjnych nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Powyższa analiza jednoznacznie i bezspornie dowodzi zatem, że spełnione zostały przesłanki udzielenia przez MPO zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) i b).
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego - 32 lokale mieszkalne" wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Wojska Polskiego w Zamościu - działka ew. 1/113
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego - 32 lokale mieszkalne wraz z zagospodarowaniem terenu, naziemnymi miejscami postojowymi oraz infrastrukturą techniczną wewnętrzną i zewnętrzną w Chełmie
- Zakup samochodów służbowych dla III Oddziału ZUS w Warszawie
- Remont pomieszczeń sanitarnych i gospodarczych w budynku B Centrali Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie, przy ul. Krzywickiego 9.
- Remont pustostanów w budynkach mieszkalnych przy ul. Trakt Lubelski 351 m 48 i ul. Trakt Lubelski 353 m 14 w Warszawie.
- Dostawa mebli laboratoryjnych, znak sprawy AEZ/S-050/2025
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.