To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-09-28
Ogłoszenie nr 510187031-N-2020 z dnia 28-09-2020 r.
Gmina Miejska Mielec: Dostawa urządzeń do sterylizacji powietrza zapewniających ciągłe, bezpieczne korzystanie z przestrzeni wspólnych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550180080-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Mielec, Krajowy numer identyfikacyjny 690581867,
ul. ul. Żeromskiego
26,
39-300
Mielec, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
177 888 500, e-mail
sekretariat@um.mielec.pl, faks
177 888 505.
Adres strony internetowej (url): www.mielec.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa urządzeń do sterylizacji powietrza zapewniających ciągłe, bezpieczne korzystanie z przestrzeni wspólnych
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.37.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń do sterylizacji powietrza zapewniających ciągłe, bezpieczne korzystanie z przestrzeni wspólnych", zwanego dalej wyposażeniem, towarem lub przedmiotem umowy. Dostawa obejmuje także transport, rozmieszczenie, montaż oraz wszystkie inne czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi przez Zamawiającego. Zakres przedmiotu umowy obejmuje: 1)dostawę 98 szt. urządzeń do sterylizacji pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej o wydajności 165m3/h, 2)dostawę 12 szt. urządzeń do sterylizacji pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej o wydajności 1000 m3/h.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 39.33.00.00 - Urządzenia dezynfekujące
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24/09/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
152800.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: NAVITEL Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
187944.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający udziela zamówienia z wolnej ręki z uwagi na spełnienie wszystkich warunków wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z komentowanym przepisem zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności: 1) wyjątkową sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i zamawiający nie mógł jej przewidzieć; 2) powodująca, że wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia; 3) wyjątkowa sytuacja niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Pomiędzy wszystkimi wymienionymi powyżej przesłankami powinien zachodzić związek przyczynowo-skutkowy oraz związek czasowy. ad. 1 W dniu 12 marca 2020 r. na terenie Polski został wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzeniająca się na świecie i na terenie Polski epidemią wirusa COVID-19. Decyzją Ministra Zdrowia w dniu 20 marca 2020 r. stan zagrożenia epidemicznego został odwołany i jednocześnie wprowadzono na terenie kraju stan epidemii, który obowiązuje do dnia dzisiejszego. Powyższa sytuacja, o precedensowych charakterze, spowodowała wiele zmian w funkcjonowaniu społeczeństwa w każdej płaszczyźnie ze względu na szereg wprowadzonych obostrzeń i wymusiła wzmożone zaangażowanie przede wszystkim instytucji publicznych w działania mające na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Przytoczone działania, poza zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ludzkiego służą także zachowaniu ciągłości działalności poszczególnych instytucji i jednostek. Powyższa sytuacja jest zdarzeniem wyjątkowym, przy zachowaniu należytej staranności niezakładanym i obiektywnie mało prawdopodobnym w trakcie normalnego toku działania. Gmina Miejska Mielec (dalej Zamawiający) poprzez swoje jednostki organizacyjne zapewnia mieszkańcom zaspokajanie zbiorowych potrzeb realizując zadania własne, stąd w zaistniałej sytuacji niezbędne jest podjęcie wszelkich starań aby realizacja zadań własnych Gminy następowała w sposób niezakłócony. W tym celu Zamawiający poza powszechnie dostępnymi środkami ochrony (maseczki, rękawiczki, przyłbice, środki do dezynfekcji itp.) zamierza w celu zminimalizowania ryzyka zakażenia osób przebywających w siedzibach podlegających mu jednostek organizacyjnych (Urzędu Miejskiego i jednostek oświatowych) zakupić urządzenia do sterylizacji powietrza zapewniające ciągłe, bezpieczne korzystanie z przestrzeni wspólnych. ad. 2 Natychmiastowa potrzeba wykonania zamówienia to sytuacja, w której należy udzielić zamówienia bez żadnej zwłoki, a samo zamówienie powinno zostać zrealizowane natychmiastowo. Natychmiastowe wykonanie zamówienia ze względu na wyjątkową sytuację oznacza konieczność ochrony określonego interesu (przede wszystkim ochrona zdrowia i życia), którego naruszenie jest zagrożone wystąpieniem wyjątkowej sytuacji. Innymi słowy jest to sytuacja, w której zamawiający musi natychmiast zareagować, tak aby bezzwłocznie uzyskać efekt w postaci realizacji przedmiotu zamówienia. Zgodnie z orzecznictwem ETS natychmiastowość wykonania zamówienia musi wynikać z konieczności ochrony jakiegoś interesu, którego naruszenie zagrożone jest wystąpieniem nieprzewidywalnych okoliczności, a który może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego. Do takich interesów zalicza się ochronę zdrowia i życia, bezpieczeństwo, zapobieganie szkodzie w majątku i ochronę środowiska. Zachowanie ciągłości pracy Urzędu Miejskiego w Mielcu, w panującej sytuacji, jest niezaprzeczalną koniecznością. Ponadto z dniem 1 września br. przywrócona została działalność jednostek oświatowych w trybie pracy stacjonarnej. W tym kontekście należy zaznaczyć, że od kilku tygodni na terenie powiatu mieleckiego obserwowana jest tendencja wzrostowa liczby osób zarażonych wirusem COVID-19 w związku z pojawiającymi się nowymi ogniskami zakażenia. Obecnie zakażonych na terenie powiatu mieleckiego jest 30 osób. Co więcej realne ryzyko rozprzestrzenienia się wirusa COVID -19 dotyczy obecnie Urzędu Miejskiego w Mielcu w związku ze stwierdzonym zachorowaniem członka rodziny jednego z pracowników Urzędu. W związku z tym podjęcie działań maksymalnie minimalizujących ryzyko powinno nastąpić natychmiastowo, bez zbędnej zwłoki mając również na uwadze zbliżający się sezon jesienno-zimowy, podczas którego corocznie ilość przypadków zachorowań znacząco wzrasta. Tym bardziej w panującym stanie epidemii ryzyko szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się wirusów, w tym COVID-19 jest nadzwyczajne. W opisanym stanie fatycznym potrzeba podjęcia natychmiast wszystkich możliwych działań zapobiegawczych jest bezsprzeczna, gdyż wskazanym ryzykiem objęte jest zdrowie i życie uczniów jednostek oświatowych Gminy, mieszkańców korzystających z usług Urzędu Miejskiego i urzędników, ale także bezpieczeństwo ze względu na potrzebę utrzymania ciągłości pracy jednostek organizacyjnych Gminy. Urządzenia, które planuje zakupić Zamawiający są produkowane przez Wykonawcę NOVITEL Sp. z o.o. i nie są produktami typowymi, powszechnie dostępnymi na rynku. Urządzenia działają poprzez wymuszony obieg powietrza, który jest jedną z najskuteczniejszych metod zwalczania bakterii, wirusów, pleśni i grzybów oraz wszelkich innych drobnoustrojów. W przeciwieństwie do innych urządzeń oczyszczających powietrze z bakterii, grzybów i wirusów planowane do zakupu urządzanie nie wytwarza ozonu. Taka technologia pozwala aby powietrze było oczyszczane w sposób ciągły, także w czasie gdy w pomieszczeniach przebywają ludzie co jest niezmiernie istotne przy trybie pracy Urzędu Miejskiego w Mielcu i jednostek oświatowych Gminy. Dodatkowym atutem tych urządzeń jest ich bezobsługowe działanie i niskie koszty eksploatacji. Zamawiający potwierdził wskazane powyżej parametry i funkcjonalność tych urządzeń użytkując testowo inne urządzenie opracowane przez Wykonawcę NOVITEL Sp. z o.o., działające na podstawie tej autorskiej technologii. Ad. 3 W opisanym stanie faktycznym Zamawiający nie ma możliwości udzielenia zamówienia w innych trybach przewidzianych w ustawie ze względu na terminy ich prowadzenia. Wartość przedmiotu niniejszego zamówienia wynosi 148 00,00 zł netto, co w przeliczeniu na wartość euro (1 euro = 4.2693 zł) stanowi wartość 34 666,10 euro netto. Ustalona wartość nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszeń o zamówieniu (przekracza tzw. progi unijne). Zgodnie z danymi wynikającymi z ostatniego sprawozdania Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych za 2019 r., średni czas trwania postępowania o wartości poniżej progów UE w roku 2019 wyniósł 41 dni (w 2018 r. - 40 dni, 2017 r. - 38 dni; 2016 r. -36 dni). W podziale na poszczególne tryby wskaźnik ten kształtował się następująco: - przetarg nieograniczony - 41 dni (2018 r. - 40; 2017 r. - 38; 2016 r. - 36); - przetarg ograniczony- 97 dni (2018 r. - 55; 2017 r. - 51; 2016 r. - 73); - negocjacje z ogłoszeniem - 92 dni (2018 r. - 61; 2017 r. - 67; 2016 r. - 105); - dialog konkurencyjny - 73 dni (2018 r. - 126; 2017 r. - 163; 2016 r. - 237); - partnerstwo innowacyjne - nie udzielono zamówienia w 2019 r. (2018 r. - nie udzielono zamówienia; 2017 r. - 105; 2016 r. - nie udzielono zamówienia); - licytacja elektroniczna - 36 dnia (2018 r. - 34; 2017 r. - 37, 2016 r. - 34). Zamawiający nie ma także możliwości przeprowadzenia procedury o udzielenie zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Ustalając z należytą starannością minimalny czas na przeprowadzenie postępowania w powyżej wskazanym trybie, Zamawiający mógłby udzielić zamówienia dopiero w dniu 12 października 2020 r. Zamawiający dokonał powyższego ustalenia na podstawie następujących informacji i wyliczeń: 1) 14 września 2020 r. - ustalenie grona potencjalnych wykonawców; na dzień dzisiejszy Zamawiający po wstępnym rozeznaniu rynku nie znalazł wykonawców dysponujących tego typu urządzeniami; 2) 15 września 2020 r. - zaproszenie wykonawców do negocjacji; 2) 18 września 2020 r. - przeprowadzenie negocjacji z zaproszonymi wykonawcami; 3) 21 września 2020 r. - 23 września 2020 r - przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 4) 24 września 2020 r. - zaproszenie wykonawców do składania ofert; Termin składania ofert powinien uwzględniać czas niezbędny na przygotowanie i złożenie oferty (art. 64 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku przedmiotowego zamówienia, termin ten w ocenie Zamawiającego, popartej doświadczeniem, nie może być krótszy niż 5 dni roboczych. 5) 2 październik 2020 r. - otwarcie ofert i jednoczesne wezwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; 6) 7 październik 2020 r. - ostatni dzień minimalnego terminu na złożenie dokumentów, ocena złożonych dokumentów i możliwość wyboru oferty najkorzystniejszej w sytuacji jeśli nie powstanie konieczność uzupełnienia i/lub wyjaśnienia dokumentów. Wraz z wyborem oferty najkorzystniejszej Zamawiający może zamieścić w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy (rekomendowane); 7) 12 październik 2020 r. - upływ terminu na wniesienie odwołania; 8) 13 październik 2020 r. - pierwszy dzień w którym możliwe jest zawarcie umowy. Przedstawiona powyżej prognoza została ustalona z uwzględnieniem minimalnych terminów i przy założeniu całkowitej płynności postępowania. Ponadto zakładając, że wykonawca złoży dokumenty, o których mowa w pkt. 5 prognozy nawet dnia następującego po wezwaniu Zamawiającego umowa mogłaby zostać zawarta nie wcześniej niż w dniu 12 października 2020 r. Pomimo tak zdeterminowanych założeń nie jest możliwe przeprowadzenie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia bez ryzyka, że w okresie procedowania nie nastąpi nagłe rozprzestrzenienie się wirusa COVID-19 w jednostkach organizacyjnych Gminy i jednocześnie dostępność urządzeń zostanie wyczerpana. Zamawiający w opisanym stanie faktycznym nie miał możliwości dokonania przedmiotowego zakupu w okresie gdy zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. 2020 poz. 374), do zamówień, których przedmiotem są towary lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, nie stosowało się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz.1843), jeżeli zachodziło wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymagała tego ochrona zdrowia publicznego. Możliwości finansowania przedmiotowego zakupu pojawiły się u Zamawiającego po 5 września br. kiedy to powołany powyżej przepis utracił moc. Także po tej dacie ryzyko szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby jednostkach organizacyjnych Zamawiającego wzrosło. Zamawiający, mając na uwadze opisane okoliczności, podjął natychmiast niezbędne kroki aby w celu ochrony zdrowia pracowników jednostek organizacyjnych Gminy i korzystających z ich usług mieszkańców zrealizować przedmiotowe zamówienie. Istotny jest także fakt dużego popytu na urządzania sterylizujące Wykonawcy w stosunku do ilości urządzeń która dysponuje Wykonawca. Z posiadanych przez Zamawiającego informacji wynika, że w przypadku prowadzenia procedury o udzielenie zamówienia w innym trybie, ze względu na odległy czas od ogłoszenia postępowania do wyboru oferty, przedmiotowe urządzenia zostaną sprzedane innym zainteresowanym podmiotom. Udzielenie przedmiotowego zamówienia nie jest możliwe także w trybie zapytania o cenę który jest właściwy w przypadku zamówienia na dostawy powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, których wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (tzw. progi unijne).
INNE PRZETARGI Z MIELCA
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej przebudowy i rozbudowy dworca autobusowego w Mielcu w celu przystosowania go do pełnienia roli węzła przesiadkowego
- Transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12
- Kontrola, utrzymanie, naprawa i konserwacja wyposażenia placów zabaw, siłowni zewnętrznych i skate parków administrowanych przez Gminę Miejską Mielec
- Opracowanie Planu Ogólnego Miasta Mielca
- Bieżące utrzymanie i konserwacja oświetlenia drogowego znajdującego się w granicach administracyjnych Gminy Miejskiej Mielec
- 108.24 Sprzedaż i dostawa rękawic medycznych do Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu
więcej: przetargi w Mielcu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.