To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-09-26
Ogłoszenie nr 510203445-N-2019 z dnia 26-09-2019 r.
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Szczekociny w Województwie Śląskim
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550191576-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach, Krajowy numer identyfikacyjny 15139873500000,
ul. ul. Senatorska
2,
42-445
Szczekociny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
343 557 050, e-mail
gpik@szczekociny.pl, faks
343 557 165.
Adres strony internetowej (url): www.szczekociny.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Szczekociny w Województwie Śląskim
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):RR.271.1.8.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA GMINY W ZAKRESIE ZWIĄZANYM Z ODBIOREM I ZAGOSPODAROWANIEM ODPADÓW KOMUNALNYCH.Ilość mieszkańców w Gminie Szczekociny:6300. Liczba nieruchomości zamieszkałych tzw. punkty odbiorowe: - budynki jednorodzinne - 2350, budynki wielorodzinne - 6. powierzchnia gminy 136 km kw. II. PRZESTRZEGANIE PRZEPISÓW PRAWA PRZEZ WYKONAWCĘ. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie trwania umowy obowiązujących przepisów prawa.III. SPOSÓB OBLICZENIA CENY ORAZ PRAWO OPCJI 1. Zamawiający informuje, iż przy odbiorze i zagospodarowaniu odpadów będących przedmiotem zamówienia podane ilości są wielkościami minimalnymi, które należy wycenić w formularzu ofertowym (ilości odpadów stanowią wielkości minimalne, które to wartości są gwarantowane do zrealizowania w trakcie trwania przedmiotu umowy). 2. W przypadku gdy ilość odpadów będzie większa niż określono w formularzu ofertowym Zamawiający może skorzystać z prawa opcji i może zwiększyć zakres przedmiotu zamówienia do maksymalnej wartości wyliczonej poniżej, jednakże z zastrzeżeniem, iż jest to jego uprawnienie, z którego może skorzystać lecz nie musi w zależności od potrzeb. 3. Gwarantowana ilość odpadów, które zostaną odebrane to ilość odpadów wymienionych w formularzu ofertowym. 4.Zamawiający zastrzega sobie prawo do przesuwania wolumenu odpadów pomiędzy poszczególnymi asortymentami odpadów (tj. zmieszane, segregowane) w ramach Umowy, w zakresie nie większym niż 50 % wolumenu odpadów.5. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje zastosowanie opcji, o której mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 6.Zakres opcji obejmuje 40 % wolumenu odpadów, o którym mowa powyżej.7. Warunki skorzystania z prawa opcji: 7.1. skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego.7.2. termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy.7.3. o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem - zamówieniem. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych).7.4. Zamawiający może skorzystać z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części oraz jest uprawniony do zamawiania kilku usług w ramach zamówień opcjonalnych, których wielkość będzie uzależniona od potrzeb Zamawiającego.7.5. Wykonawcy zobowiązani są do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy.8. Zamówienia realizowane w ramach opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Brak złożenia zamówień objętych opcją nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.9. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w kosztach wykonania usługi wpływów z tytułu uzyskanych zysków ze sprzedaży zebranych surowców wtórnych. Wykonawca ponosi całkowite koszty związane z odbieraniem, transportem i zagospodarowaniem, w tym koszty przyjęcia odpadów na instalacje określone w uchwale Nr V/37/8/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 kwietnia 2017 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego na lata 2016 - 2022. W kosztach uwzględnia się również opłatę za umieszczenie odpadów na składowisku, tzw. opłatę marszałkowską, zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Środowiska w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na dany rok kalendarzowy, dla masy odpadów, których unieszkodliwienie przez składowanie będzie konieczne podczas zagospodarowania odpadów odebranych przez Wykonawcę, oraz wszelkie pozostałe koszty zamówienia, w tym koszty wyposażenia w worki, koszty wydruku harmonogramów odbioru odpadów oraz ewentualne ich zmiany, jak również koszty ich dostarczenia właścicielom nieruchomości. Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w trakcie realizacji zamówienia - Uchwał regulujących zasady funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi. O planowanych przez Zamawiającego (w wynikających z ustawy) zmianach Wykonawca zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem. Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostosowanie się do wprowadzonych zmian. Szczegółowy sposób i termin wprowadzenia zmian zostanie ustalony z Wykonawcą, z którym zostanie podpisana umowa.IV. ZAKRES USŁUGI OBEJMUJE : 1.W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Szczekociny, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania. 2. Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), zgodnymi z wymaganiami ochrony środowiska oraz Planem Gospodarki Odpadami dla województwa śląskiego na lata 2016-2022, przyjętego Uchwałą nr V/37/7/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 kwietnia 2017 r. 3. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych musi być zgodne z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 4 ust. 1 Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz.U.UE.L 2008.312.3 ze zm.). .V. OBOWIĄZKI WYKONAWCY W ZAKRESIE WYPOSAŻENIA NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W WORKI I POJEMNIKI. 1. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki do selektywnej zbiórki odpadów: 1) przezroczyste worki na odpady zbierane selektywnie, o pojemności 120 l, w następującej kolorystyce: a) niebieski, oznaczony napisem "Papier" - z przeznaczeniem na papier, w tym tekturę, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury,b) zielony, oznaczony napisem "Szkło" - z przeznaczeniem na szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,c) żółty, oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (np. laminaty z udziałem papieru, tworzyw sztucznych i aluminium, tzw. Tetra Paki) oraz metale, w tym odpady opakowaniowe z metali,d) brązowy, oznaczony napisem "Bio" - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Worki powinny być wykonane z folii o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (w przypadku worków brązowych i zielonych min. 50 mikronów, natomiast pozostałe worki min. 30 mikronów) i mieć pojemność 120 litrów. Zamawiający wymaga, aby worki w kolorach żółtym i niebieskim wyposażone były w podwójną taśmę ściągającą umieszczoną w tunelu w górnej części worka. Ponadto Wykonawca odbierze, zgodnie z harmonogramem, odpady komunalne wystawione w workach z widoczną zawartością lub workach odpowiednio opisanych przez właściciela nieruchomości, w każdej zebranej przez właściciela nieruchomości ilości. Ilość odpadów nie podlega limitowaniu. 2. Wyposażenie nieruchomości w worki winno następować na bieżąco w całym okresie trwania umowy. 3. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia pojemników w przypadku ich wymiany z uwagi na zniszczenie, spalenie oraz w przypadku powstania nowej lokalizacji gromadzenia odpadów lub zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia w formie pisemnej, faksem lub elektronicznej zapotrzebowania przez Zamawiającego. Informację zwrotną o dostarczeniu pojemnika Wykonawca prześle elektronicznie Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia dostarczenia pojemnika. W przypadku niedostarczenia pojemnika w ww. terminie Wykonawca, Wykonawca powiadomi Zamawiającego (elektronicznie lub pisemnie) o przyczynie niedostarczenia pojemnika. Powiadomienie powinno zostać dostarczone najpóźniej w pierwszym dniu roboczym, po dniu, w którym miał zostać dostarczony pojemnik.W celu rozstrzygnięcia spornych sytuacji dotyczących braku realizacji wyposażenia nieruchomości w pojemnik/i do zbiórki odpadów komunalnych wskazane jest posiadanie przez Wykonawcępotwierdzenia prawidłowej realizacji usługi. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie lub zniszczenie pojemników. Koszty dostarczenia i eksploatacji pojemników Wykonawca winien wkalkulować w cenę oferty.4. Wykonawca usunie dostarczone pojemniki i kontenery do zbierania odpadów w terminie 14 dni od daty zakończenia świadczenia usługi.VI. TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE - WYKONAWCA JEST ZOBOWIĄZANY DO :a) Zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem;b) Porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu;c) Zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów, worków zlokalizowanych w miejscu wystawienia odpadów oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych tj. terenów w promieniu 4 metrów w zabudowie wielorodzinnej i terenów w promieniu 2 m w zabudowie jednorodzinnej, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub kontenerów; d) Odbioru odpadów również w przypadku utrudnionego dojazdu do nieruchomości związanego np. z wąskimi drogami, prowadzonymi remontami dróg, złymi warunkami atmosferycznymi, itp. W takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji zamówienia; Realizacja tego obowiązku może być wyłączona jedynie w przypadku zaistnienia stanu nadzwyczajnego (rozumianego jako stan wojenny, stan wyjątkowy czy stan klęski żywiołowej); e) Gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach powierzonego zadania zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ww. ustawy tj.:- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167),- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412). VII. DO OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻY:1) Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz:a) Zamawiający dopuszcza odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w dni robocze w godzinach od 7:00 do 19:00.W przypadku nieprzewidzianych okoliczności za zgodą Zamawiającego dopuszcza się zmianę harmonogramu - zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego oraz właścicieli nieruchomości/zarządców nieruchomości o zmianie.b) Wyposażenie nieruchomości w worki winno być realizowane w całym okresie trwania umowy na bieżąco. Termin dostarczenia pojemników w ciągu trwania umowy nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia.c) Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U 2016 r., poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412). Poziomy odzysku, o których mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest osiągnąć w okresie trwania umowy.2) Sprawozdawczość - Wykonawca zobowiązany jest do:a) Bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;b) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne (w formie pisemnej i elektronicznej w postaci pliku w formacie .pdf i .doc lub .docx lub .xls lub .xlsx na płycie CD) stanowiące część protokołu odbioru, w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o:- ilości i rodzaju odpadów komunalnych,- ilość i pojemność pojemników oraz ilość worków z poszczególnymi frakcjami zebranych z wyszczególnionych nieruchomości,- sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów oraz kartami ewidencji odpadów.Wraz z raportami miesięcznymi Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu raportów z systemu GPS w formie elektronicznej (na płycie CD) dla pojazdów odbierających wszystkie frakcje odpadów oraz dowody wagowe potwierdzające zważenie odpadów na wadze Zamawiającego;c) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego sprawozdania półrocznego i rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9n i 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdań. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru i zagospodarowania odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający;d) Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezbędne informacje z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK);e) Przekazywania karty przekazania odpadów, kart ewidencji odpadów (określone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 r., poz. 819) i dowodów wagowych, potwierdzających zważenie odpadów na wadze Zamawiającego;f) Każda reklamacja lub skarga wniesiona przez właściciela nieruchomości do Wykonawcy powinna być niezwłocznie rozpatrzona, a o sposobie jej załatwienia każdorazowo należy powiadomić Zamawiającego.3) Kontrola rzetelności segregacji: Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania m.in. obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy gromadzeniu odpadów, w szczególności o każdym przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub przygotowaniu do odbierania odpadów w niewłaściwych pojemnikach/workach. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Odpady te zostaną odebrane z nieruchomości w najbliższym przypadającym zgodnie z harmonogramem, terminie odbioru odpadów zmieszanych. Wykonawca zobowiązany będzie w raporcie miesięcznym do poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości bądź przygotowaniu do odbierania odpadów w niewłaściwych pojemnikach/workach. Informacja powinna zawierać w szczególności:a) adres nieruchomości/altanki śmieciowej na której odpady nie są zbierane w sposób selektywny, bądź są przygotowane do odbierania w niewłaściwych pojemnikach/ workach,b) dzień w którym doszło do ustalenia ww. zdarzenia,c) protokół z zaistnienia zdarzenia,d) zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny bądź są przygotowane do odbioru w niewłaściwych pojemnikach/workach; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości,e) dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny bądź są przygotowane do obierania w niewłaściwych pojemnikach/workach oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane.Wykonawca winien pozostawić w formie papierowej informację o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości.VIII. INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY:1) Usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gmin Szczekociny należy wykonywać z zachowaniem standardu sanitarnego wykonywania usług oraz ochrony środowiska w szczególności z zachowaniem najwyższych jakościowo osiągnięć techniki i technologii, w szczególności: - nie powodując ponownego mieszania wysegregowanych wcześniej przez właścicieli nieruchomości różnych frakcji odpadów komunalnych podczas odbierania i transportu,- nie zanieczyszczając miejsc załadunku podczas odbioru odpadów, drogi przejazdu podczas ich transportu,- bez stosowania procesów lub metod, które mogą być szkodliwe dla środowiska. Odbierając odpady komunalne należy również zebrać odpady leżące wokół pojemników, tak by pozostawić miejsca gromadzenia odpadów w czystości. 2) Usługę odbioru odpadów należy świadczyć w sposób ciągły, w każdej ilości w godzinach od 7.00 do 19.00, w dni robocze zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem, niezależnie od warunków atmosferycznych, z uwzględnieniem czasowych nieobecności pracowników. 3) Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców. 4) Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania pojazdami umożliwiającymi sprawne odbieranie odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Liczba pojazdów powinna być dostosowana do ciągłego obsługiwania wszystkich nieruchomości zamieszkałych, jednakże nie może być mniejsza niż:1. Samochód ciężarowy bezpylny typu śmieciarka o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t przeznaczony do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 120l, 240l, 360l (zamiennie 240l + 120l) i 1100 - 2 szt.,2. Samochód przystosowany do odbierania worków z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi oraz odpadów wielkogabarytowych - 1szt.3. Samochód typu śmieciarka do odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów z pojemników (śmieciarka małogabarytowa przystosowana do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe)-1, 4. Samochód tzw. bramowiec lub hakowiec przeznaczony do odbioru kontenerów z odpadami (gruz, opony, wielkogabaryty) z PSZOK - 1 szt.,Wyżej wymieniona ilość sprzętu (określona w tabeli) jest ilością minimalną, faktyczna ilość sprzętu, jaką Wykonawca będzie musiał zastosować będzie wynikała z rzeczywistych potrzeb. Zamawiający wymaga, aby pojazdy do odbierania odpadów komunalnych spełniały wymagania Dyrektywy 98/69/EC (normy dopuszczalnej emisji spalin) - co najmniej norma Euro 4.Wszystkie pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia powinny być:a) Trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy; b) Zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich transportu. W przypadku wysypania lub rozwiania odpadów Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wystąpienia (zabrudzeń, itp.);c) wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,d) wyposażone w urządzenie zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS, odpowiedni moduł komunikacyjny oraz nadajnik, który przesyłać będzie dane drogą internetową do komputera Zamawiającego. Urządzenie ma rejestrować następujące dane związane z pracą pojazdów:- aktualne położenie pojazdu na e-mapie (aktualizacja położenia winna być zarejestrowana z częstotliwością max. 60 sekund);- pracę urządzeń załadowczych pojazdu, - pracę urządzeń wyładowczych pojazdu.W wypadku awarii pojazdu z odbiornikiem GPS pojazd zastępczy musi być wyposażony w urządzenie GPS.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił Zamawiającemu dostęp do oprogramowania, pozwalającego na obsługę systemu rejestrującego pracę wszystkich pojazdów realizujących przedmiot zamówienia przez okres trwania umowy.Program winien umożliwić Zamawiającemu pozyskanie na bieżąco (on line) informacji dotyczących pracy pojazdów w zakresie podanym wyżej.Program winien również umożliwić Zamawiającemu: wizualizację pokonanych tras na e-mapie, miejsc wyładunku oraz załadunku odpadów, sporządzanie raportów określających długość pokonanych tras przez pojazdy, czas pracy pojazdów oraz ilość pojazdów wraz z nr rejestracyjnymi znajdujących się na drogach. Wyposażenie pojazdów w odbiorniki GPS ma służyć Zamawiającemu, jako system kontroli realizacji zamówienia. W ostatnim dniu obowiązywania umowy dane zostaną zarchiwizowane na nośniku zewnętrznym i przekazane Zamawiającemu. Wykonanie archiwizacji Wykonawca wliczy w koszt oferty.Ponadto wszystkie pojazdy:- powinny posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady,- powinny być sprawne technicznie, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu.W przypadku awarii któregokolwiek z pojazdów w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w OPZ. Wykonawca na etapie podpisywania umowy powinien spełniać wymagania Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości(Dz.U. z 2013 r. poz. 122).5) Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy. 6) Obligatoryjne dokonanie zważenia pojazdu na wadze Zamawiającego zlokalizowanej odpowiednio: Spółdzielcza Agrofirma, ul. Parkowa 1, Szczekociny- przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu zbiórki odpadów przed wyjazdem danego pojazdu z terenu gminy.7) Telefoniczne, a w dalszej kolejności drogą elektroniczną za pomocą poczty e-mail zawiadomienie Zamawiającego (jego przedstawiciela) - o każdorazowym rozpoczęciu i zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie skontrolowania masy pojazdu. Poprzez rozpoczęcie odbioru odpadów Zamawiający rozumie przekazanie informacji o rozpoczęciu pracy czyli momentu pomiędzy opuszczeniem bazy, a rozpoczęciem świadczenia usługi. Dopuszczalne jest również zgłoszenie łącznie wszystkich pojazdów realizujących usługę w danym dniu. Wykonawca ma obowiązek każdorazowo powiadomić Zamawiającego o zmianie pojazdu odbierającego odpady.8) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Realizacja tego obowiązku może być wyłączona jedynie w przypadku zaistnienia stanu nadzwyczajnego (np. stan wojennym stan wyjątkowy, czy stan klęski żywiołowej).9) Jeżeli w czasie trwania niniejszej umowy mieszkaniec Gminy nie wyrazi woli wyposażenia jego nieruchomości w pojemniki lub worki do segregacji, Wykonawca będzie zwolniony z tego obowiązku, po uzyskaniu pisemnego oświadczenia właściciela nieruchomości.10) Zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122).11) Na czas realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić taką liczbę pojazdów, aby umożliwiało to wykonywanie umowy zgodnie z harmonogramem. Baza magazynowo - transportowa powinna spełniać wymagania przewidziane Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.12) Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa.13) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.14) Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń).15) Utrzymanie pojemników w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w szczególności umożliwiającym bezpieczną ich obsługę w zakresie objętym zamówieniem i bezpieczne z nich korzystanie. Wykonawca jest zobowiązany do bieżących napraw dostarczonych pojemników lub w razie konieczności wymiany na pojemnik, który będzie sprawny technicznie i będzie posiadał estetyczny wygląd. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie lub zniszczenie pojemników również z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek przewidzieć odpowiednią ilość urządzeń do zbierania odpadów na wypadek ich zniszczenia, wyeksploatowania lub kradzieży. Koszt dostarczenia i eksploatacji pojemników Wykonawca winien wkalkulować w cenę oferty.16) Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi.17) Udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą.IX. PUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH - PSZOK1. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Zamawiającego zlokalizowane są odpowiednio: baza Komunalnego Zakładu Budżetowego, Szczekociny, ul. Przemysłowa 2;2. Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) Zamawiającego -obsługiwane będą przez pracownika Zamawiającego .X. ODBIÓR ODPADÓW BEZPOŚREDNIO Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE Z PODZIAŁEM NA ODPADY:1) zmieszane odpady komunalne;2) papier, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury;3) metal, w tym odpady opakowaniowe z metalu, tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe;4) szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;5) odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, jeżeli nie są kompostowane. XI. ODBIÓR ODPADÓW Z PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK):1) przeterminowane leki i chemikalia,2) zużyte baterie i akumulatory,3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,4) odpady budowlane i rozbiórkowe, pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub rozbiórkę, a także na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano - architektonicznej,5) zużyte opony,6) inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych,7) papier,8) tworzywa sztuczne,9) szkło,10) opakowania wielomateriałowe,11) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone i bioodpady,12) meble i odpady wielkogabarytowe.XII. POJEMNIKI SŁUŻĄCE DO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH:1) Odpady selektywnie zbierane odbierane będą:- w zabudowie jednorodzinnej - w przezroczystych workach o pojemności 120 l, w następującej kolorystyce:a) niebieski, oznaczony napisem "Papier" - z przeznaczeniem na papier, w tym tekturę, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury,b) zielony, oznaczony napisem "Szkło" - z przeznaczeniem na szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,c) żółty, oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (np. laminaty z udziałem papieru, tworzyw sztucznych i aluminium, tzw. Tetra Paki) oraz metale, w tym odpady opakowaniowe z metali,d) brązowy, oznaczony napisem "Bio" - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów".Worki powinny być wykonane z folii o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (w przypadku worków brązowych i zielonych min. 50 mikronów, natomiast pozostałe worki min. 30 mikronów) i mieć pojemność 120 litrów. Zamawiający wymaga, aby worki w kolorach żółtym i niebieskim wyposażone były w podwójną taśmę ściągającą umieszczoną w tunelu w górnej części worka.- w zabudowie wielorodzinnej odpady selektywnie zbierane odbierane będą z pojemników o pojemności 1100 l dla każdej frakcji odpadów o odpowiedniej kolorystyce i oznakowaniu tj. niebieski, oznaczony napisem "Papier" - z przeznaczeniem na papier, w tym tekturę, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury, zielony, oznaczony napisem "Szkło" - z przeznaczeniem na szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, żółty, oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (np. laminaty z udziałem papieru, tworzyw sztucznych i aluminium, tzw. Tetra Paki) oraz metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, brązowy, oznaczony napisem "Bio" - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów". Wykonawca zapewnia wyposażenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy w pojemniki i worki służące do gromadzenia odpadów komunalnych.XIV. WYTYCZNE DO OBLICZENIA CENY ZA PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: 1. Minimalna gwarantowana ilość odpadów w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: - zmieszane 200 ton, segregowane - 100 ton. Maksymalna ilość odpadów objetych prawem opcji (stanowiącym 40% przedmiotu zamówienia): zmieszanych 280 ton, segregowanych 140 ton. XIII. CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW Z PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK): Pojemniki/kontenery z PSZOKu Zamawiającego będą opróżniane z częstotliwością dostosowaną do indywidualnych potrzeb Zamawiającego na indywidualne ich zgłoszenie nie rzadziej niż raz w miesiącu. Termin realizacji zgłoszenia o konieczności opróżnienia pojemników do 2 dni roboczych od zgłoszenia przesłanego Wykonawcy drogą elektroniczną.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90511200-4, 90511300-5, 90533000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90514000-3, 34928480-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
315001.40
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Przedsiebiorstwo Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
241000.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej reki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W okresie od lipca 2017 r. do czerwca 2019 r. odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Szczekociny odbywało się w ramach umowy Nr PPiR.272.1.1.2017 zawartej pomiędzy Gminą Szczekociny, a Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak. Przedmiotowa umowa obowiązywała do dnia 30 czerwca 2019r. Wykonawca został wyłoniony w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. "Świadczenie usług odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie 4 Gmin w woj. Śląskim". Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 07.04.2017r. Mając na względzie konieczność wyboru Wykonawcy, który od 01.07.2019r. realizował będzie usługę, Gmina Szczekociny zawarła porozumienie z Gminą Ogrodzieniec, Gminą Pilica, Gmina Irządze oraz Gminą Żarnowiec celem wspólnego przeprowadzenia i udzielenia zamówienia publicznego na "Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie 5 (pięciu) Gmin w województwie śląskim." W dniu 29 marca 2019r. wszczęto postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu cena najkorzystniejszej oferty w wysokości 11 466 362, 03 zł znacznie przekroczyła możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 6 589 192,03 zł. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z unieważnieniem wyżej wskazanego postępowania, w dniu 24 maja 2019r. opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu publicznym pod nazwą: "Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie 4 (czterech) Gmin w województwie śląskim." Stronami zamawiającymi są: Gmina Szczekociny, Gmina Irządze, Gmina Pilica, Gmina Żarnowiec. Na okres od 01.07.2019 r. do 31.07.2019 r. zawarta została umowa z Wykonawcą PUK TAMAX Szczepan Cieślak w trybie zamówienia z wolnej ręki w celu zapewnienia ciągłości świadczenia usługi. W przedmiotowym postępowaniu (przetarg nieograniczony) cena najkorzystniejszej oferty w wysokości 8.885.513,68 zł znacznie przekroczyła możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 4.109.192,03 zł. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z zaistniałym stanem faktycznym - unieważnieniem postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, Zamawiający wyłonił Wykonawcę usługi na okres do dnia 31.10.2019r. w trybie niekonkurencyjnym. W bieżącym stanie faktycznym odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Szczekociny odbywa się w ramach umowy Nr RR.272.1.2.2019 zawartej 01.08.2019 r. pomiędzy Gminą Szczekociny, a Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak. Przedmiotowa umowa obowiązuje do dnia 31.10.2019r. Wykonawca został wyłoniony w trybie zamówienia z wolnej ręki na zadanie pn. "Świadczenie usług odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Szczekociny w woj. śląskim". Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.07.2019 r. Zamawiający przewiduje, iż w okresie do 31.10.2019 r. przygotuje i przeprowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. Z uwagi na wartość zamówienia będzie to postępowanie, w którym wystąpi obowiązek przekazania ogłoszenia Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. Tym samym termin składania ofert w ww. postępowaniu zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy Pzp nie może być krótszy niż 35 dni od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. W zawiązku z powyższym okres udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki tj. 3 miesiące powinien być okresem wystarczającym w celu przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym. Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W związku z wyczerpaniem gwarantowanego ilościowego zakresu minimalnego przedmiotu zamówienia, Zamawiający skorzystać musi z prawa opcji i zwiększyć przedmiot zamówienia do maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia. W tym celu Zamawiający w dniu 03.09.2019 r. wystosował do Wykonawcy pismo - oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji. W związku z powyższym maksymalny gwarantowany zakres umowy wyczerpie się w drugiej dekadzie września 2019 r. Zamawiający w zaistniałej sytuacji jest zobowiązany, w celu zapewnienia ciągłego świadczenia usługi, do ponownego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Postępowanie zostanie przeprowadzone na okres do 31.10.2019 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Szczekociny w województwie śląskim. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 03.09.2019 r. Termin składania ofert został wyznaczony na dzień 04.10.2019 r. W związku z powyższym zasadne jest przeprowadzenie postepowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na okres do 31.10.2019 r. W ślad za Wyrokiem z dnia 24 lipca 2017r. Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO 1415/17 wskazuje się, iż w świetle ugruntowanego orzecznictwa przedłużenie procedury przetargowej nie jest okolicznością wyjątkową, gdyż Zamawiający z takim rozwojem sytuacji winien się liczyć i z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym wszcząć procedurę o udzielenie zamówienia publicznego. Jednocześnie Izba wskazuje, iż nie stanowi naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, stosowanej odpowiednio, jeżeli Zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na usługi odbioru i zagospodarowania odpadów - na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym i wyboru Wykonawcy zamówienia. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki na czas niezbędny do zakończenia postępowania przetargowego prowadzonego w procedurze konkurencyjnej w sytuacji wygaśnięcia poprzedniej umowy, jest stosowane, przyjęte w praktyce i nie budzi zastrzeżeń w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, wręcz jest wskazywane jako sposób rozwiązania problemu, przy zamówieniach zwłaszcza na usługi, których ciągłość świadczenia nie może zostać przerwana. Mając na względzie zaistnienie powyżej wymienionych okoliczności, a także konieczność udzielenia zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż potrzeba odbioru i zagospodarowania odpadów na terenie Gminy ma charakter trwały, stały, nieprzerwany zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione.
INNE PRZETARGI SZCZEKOCINY
- Dostawa oleju opałowego dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w 2025 roku
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Szczekociny
więcej: przetargi SZCZEKOCINY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie (niesegregowanych i segregowanych) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i domków letniskowych, położonych na terenie Gminy Perlejewo
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Sosnowica w 2025 roku.
- Realizacja usługi polegającej na prowadzeniu stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu Gminy Żabia Wola za rok 2025
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Tuplice w 2025 roku
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Siemiątkowo w 2025 r.
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.