eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części.



Ogłoszenie z dnia 2019-10-02

Ogłoszenie nr 510208835-N-2019 z dnia 02-10-2019 r.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Lublinie: Wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 12513262001310, ul. ul. Droga Męczenników Majdanka 12, 20-325 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 817 463 191, e-mail lublin@krus.gov.pl, faks 817 462 238.
Adres strony internetowej (url): https://www.krus.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

0800-OP.261.8.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części: Część nr 1 - Naprawa kominów, naprawa dachu, wymiana pokrycia dachowego, naprawa gzymsów, malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Hrubieszowie, ul. Kolejowa 8, 22-500 Hrubieszów; Część nr 2 - Malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Radzyniu Podlaskim przy ul. Chomiczewskiego 6, 21-300 Radzyń Podlaski; Część nr 3 - Malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Parczewie przy ul. 11-go Listopada 15, 21-200 Parczew; Część nr 4 - Naprawa i wymiana rynien spustowych, malowanie elewacji, wymiana rolet okiennych, przełożenie kostki brukowej w Placówce Terenowej KRUS w Tomaszowie Lubelskim, ul. Jana Pawła II 6, 22-600 Tomaszów Lubelski.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45262100-2, 45261900-3, 45442110-1, 45261320-3, 45421145-2, 45442100-8, 45233222-1

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Naprawa kominów, naprawa dachu, wymiana pokrycia dachowego, naprawa gzymsów, malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Hrubieszowie, ul. Kolejowa 8, 22-500 Hrubieszów

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/09/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 87743.43
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "JUREX" Piotr Jurek
Email wykonawcy: jurekap@vp.pl
Adres pocztowy: ul. Wojsławska nr 15
Kod pocztowy: 22-425
Miejscowość: Grabowiec
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 107924.42
Oferta z najniższą ceną/kosztem 107924.42
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 107924.42
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Radzyniu Podlaskim przy ul. Chomiczewskiego 6, 21-300 Radzyń Podlaski

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/09/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 73500
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Jarosław Skwarek JAR - BUD Firma Remontowo- Budowlana
Email wykonawcy: jarbudlukow@interia.pl
Adres pocztowy: ul. Niemcewicza 10
Kod pocztowy: 21-100
Miejscowość: Łuków
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 90405
Oferta z najniższą ceną/kosztem 90405
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 90405
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Malowanie elewacji w Placówce Terenowej KRUS w Parczewie przy ul. 11-go Listopada 15, 21-200 Parczew

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/09/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 50400.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Jarosław Skwarek JAR - BUD Firma Remontowo - Budowlana
Email wykonawcy: jarbudlukow@interia.pl
Adres pocztowy: ul. Niemcewicza 10
Kod pocztowy: 21-100
Miejscowość: Łuków
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 61992
Oferta z najniższą ceną/kosztem 61992
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 61992
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: - Naprawa i wymiana rynien spustowych, malowanie elewacji, wymiana rolet okiennych, przełożenie kostki brukowej w Placówce Terenowej KRUS w Tomaszowie Lubelskim, ul. Jana Pawła II 6, 22-600 Tomaszów Lubelski

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20/09/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 51935.38
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

tak


Nazwa wykonawcy: "CHMIELBUD" Artur Chmielowiec
Email wykonawcy: achmielowiec1987@interia.pl
Adres pocztowy: Majdan Wielki nr 26
Kod pocztowy: 22-440
Miejscowość: Krasnobród
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie


Nazwa wykonawcy: Bogusław Chmielowiec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Majdan Wielki nr 26
Kod pocztowy: 22-440
Miejscowość: Krasnobród
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 56090.21
Oferta z najniższą ceną/kosztem 56090.21
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 56090.21
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Postępowanie będzie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) zwaną dalej ustawą PZP. Zamówienie z wolnej ręki, jako tryb w którym nie ma miejsca na realizację zasady konkurencyjności ze względu na uprawnienie Zamawiającego do zaproszenia dowolnego Wykonawcy do negocjacji, może być stosowany jedynie w sytuacjach, kiedy spełnione są określone przesłanki - enumeratywnie wymienione w art. 67 ust. 1 ustawy PZP. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 4 PZP "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione". Tym samym, art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP umożliwia udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności a) uprzednie postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego; b) w postępowaniu tym nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy Wykonawcy zostali wykluczeni; c) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Pierwsza przesłanką zastosowania przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP jest bezskuteczność uprzednio prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z bezskutecznością postępowania mamy do czynienia, jeżeli nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy Wykonawcy zostali wykluczeni. Drugą z przesłanek, która musi wystąpić łącznie z pierwszą, aby Zamawiający mógł udzielić zamówienia podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP jest niedokonywanie w pierwotnych warunkach zamówienia istotnych zmian. W ustawie PZP brak jest definicji pojęcia istotna zmiana warunków zamówienia. Pojęcie to można jednak doprecyzować w oparciu o orzecznictwo ETS oraz analizując ten przepis w kontekście podstawowego celu unijnych regulacji w dziedzinie zamówień publicznych, jakim jest zapewnienie swobodnego przepływu usług i otwarcie na niezakłóconą konkurencję we wszystkich państwach członkowskich UE oraz w kontekście podstawowych zasad prawa unijnego mających zastosowanie do zamówień publicznych, w tym zasady niedyskryminacji ze względu na przynależność państwową, zasady równego traktowania Wykonawców oraz wynikający z nich obowiązek przejrzystości. Za istotną zmianę należy więc uznać modyfikację pierwotnych warunków zamówienia, polegającą na wprowadzeniu zmian, które gdyby były przewidziane w ramach pierwotnej procedury, umożliwiłyby dopuszczenie innych Wykonawców, niż ci którzy zostali pierwotnie dopuszczeni lub umożliwiłyby złożenie innej oferty. Za istotną zmianę należy więc uznać taką zmianę , która może wpłynąć na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów, stanowiąc naruszenie zasady równego traktowania Wykonawców. Zamawiający nie może więc zmienić m.in. przedmiotu zamówienia czy jego istotnych cech, mających wpływ na kształt zamówienia, nie może również wprowadzić istotnych zmian dot. warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert. Istotna zmiana warunków będzie na przykład takie ich określenie, które w znaczący sposób poszerza zamówienie o elementy, które pierwotnie nie były w nim przewidziane, prowadząc w istocie do udzielenia nowego zamówienia. Za istotną zmianę warunków zamówienia należy uznać również obniżenie w ramach postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki wymagań stawianych Wykonawcom w stosunku do postępowania prowadzonego uprzednio w jednym z trybów podstawowych. Zdaniem Zamawiającego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. "Wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części" może zostać przeprowadzone na podstawie wyżej powołanego art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w dniu 31 lipca 2019 r. wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zdania pn. "Wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Piaskach, Tomaszowie Lubelskim, Hrubieszowie, Parczewie, Radzyniu Podlaskim oraz w Kraśniku, w podziale na 6 części". Termin składania ofert został wyznaczony zgodnie z przepisami art. 43 ust. 1 ustawy PZP na dzień 16.08.2019r. do godz. 10:00. W wyznaczonym terminie na składanie ofert nie wpłynęła żadna oferta na części zamówienia dotyczące robót budowlanych w Placówkach Terenowych w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim. W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP, unieważnił przedmiotowe postępowanie w ww. częściach. A zatem wystąpiły okoliczności określone w art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP. Jednocześnie Zamawiający nie dokonał istotnych zmian pierwotnych warunków zamówienia tj. opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, terminu wykonania zamówienia oraz okresu gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia. Ponadto należy wziąć również pod uwagę fakt, że zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace remontowe wykonywane na zewnątrz budynku, a więc w dużym stopniu uzależnionych od warunków pogodowych, dlatego zachodzi konieczność szybkiego wyłonienia Wykonawcy. Przeprowadzenie kolejnej procedury w trybie konkurencyjnym (przetargu nieograniczonego) wymagałoby określonego czasu. W szczególności należy podkreślić, że w przypadku postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych (art. 43 ust. 1 ustawy PZP). Mimo zastosowania trybu konkurencyjnego, zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego oraz w jego siedzibie, w przeprowadzonym postępowaniu na ww. części nie została złożona żadna oferta. W związku z czym zastosowanie kolejny raz trybu konkurencyjnego w ocenie Zamawiającego mogłoby uniemożliwić wykonanie przedmiotu zamówienia w pożądanym przez Zamawiającego terminie. Uwzględniając powyższe w ocenie Zamawiającego, przedstawiony stan faktyczny uzasadnia udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w Placówkach Terenowych KRUS w Hrubieszowie, Radzyniu Podlaskim, Parczewie oraz Tomaszowie Lubelskim, w podziale na cztery części, na podstawie wyżej powołanego art. 67 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.