Ogłoszenie z dnia 2020-11-06
Ogłoszenie nr 510220626-N-2020 z dnia 06-11-2020 r.
Urząd Miasta Lędziny: Zimowe utrzymanie dróg i chodników dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta Lędziny w okresie od podpisania umowy do 30.04.2021r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Lędziny, Krajowy numer identyfikacyjny 27052912200000,
ul. ul. Lędzińska
55,
43-143
Lędziny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
32 2166511, e-mail
um@ledziny.pl, faks
32 2166508.
Adres strony internetowej (url): www.ledziny.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zimowe utrzymanie dróg i chodników dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta Lędziny w okresie od podpisania umowy do 30.04.2021r.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):BZP.271.13.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem niniejszej specyfikacji są wymagania dotyczące wykonania i sposobu prowadzenia Akcji Zima na drogach gminnych na terenie miasta Lędziny.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90620000-9
Dodatkowe kody CPV: 90630000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03/11/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
160725.22
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Ekorec sp. z o. o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
204534
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz.1843 ze zm.), zwanej dalej Pzp, Gmina Lędziny może udzielić zamówienia z wolnej ręki, polegającego na realizacji usług wymienionych w punkcie 2 powyżej stanowiących zadania własne gminy, Spółce pod firmą EKOREC sp. z o. o. z siedzibą w Lędzinach. Warunki udzielenia zamówienia ,,in-house" zostały określone w art. 67 ust. 1 pkt 12 Pzp i zostały one spełnione w przedmiotowym przypadku:
1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka");
2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli - w zakresie co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczenia progu 90% działalności przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację) do ustalenia spełnienia wymienionego wyżej progu mogą służyć wiarygodne prognozy handlowe. Niezbędnym są zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67, ust. 8 i 9 Pzp);
3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawca jest spółką z udziałem partnera prywatnego, wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67, ust.10 Pzp). W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego mającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiającego. W takim przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełna kontrola nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 994) dalej zwaną u.s.g. są zadania własne gminy określone w art. 7 ust. 1 u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7, ust. 1 u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zadania własne gminy. Jeżeli przedmiotem działalności spółki określonym w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67, ust. 1 pkt 12 Pzp. Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2, pkt 13 Pzp i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r. (sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, że "wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowa nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (...) W stosunkach zachodzących między gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których gmina powołała tę jednostkę".
Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie zimowego utrzymania dróg i chodników na terenie miasta Lędziny w okresie od podpisania umowy do 30.04.2020r. spółce EKOREC Sp. z o.o., ponieważ spełnione są wszystkie wymagane art. 67 ust. 1 pkt 12 warunki:
- Gmina Lędziny sprawuje nad EKOREC Sp. z o.o. kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej Spółki,
- ponad 90% działalności EKOREC Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Lędziny,
- w EKOREC Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina Lędziny jest jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 869 ze zm.) - zatem jest zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1) Pzp.
W drugiej kolejności należy zauważyć, iż spełnione zostały wszystkie pozostałe przesłanki wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 12) Pzp, tj.:
a) Gmina Lędziny - jako Zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, posiadającą 100% udziałów w spółce Ekorec Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lędzinach. Jako założyciel i jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie jej celów strategicznych, obszarów działalności i istotnych decyzji dotyczących zarządzania sprawami tej osoby prawnej.
b) Ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Gminę Lędziny. Spółka wykonuje zadania. Do zadań tych należą przede wszystkim działalność, związana ze świadczeniem usług odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lędziny. Przychody z gospodarki odpadami, będącej zadaniem własnym gminy, stanowią przeważający procent przychodów wykonawcy. Średni przychód osiągnięty przez spółkę, w odniesieniu do usług, dostaw i robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia, niemal w całości pochodził z aktywności gospodarczych, polegających na wypełnianiu zadań powierzonych spółce przez Gminę Lędziny.
c) Mając na uwadze informacje wskazane powyżej w ad. a) w spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
INNE PRZETARGI Z LĘDZIN
- Remont obróbek blacharskich oraz orynnowania dla budynku administracyjnego dla PGG S.A. KWK Piast-Ziemowit Ruch Ziemowit w Lędzinach.
- Modernizacja torowiska maszyn zwałująco-zbierających w Zakładzie Przeróbki Mechanicznej Węgla w Oddziale KWK Piast-Ziemowit Ruch Ziemowit
- Dostawa i uruchomienie fabrycznie nowego laboratoryjnego młynka planetarnego wraz z wyposażeniem dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Piast-Ziemowit - Ruch Ziemowit.
- Międzypokoleniowe zajęcia grupowe w ramach Mobilnego Klubu Integracji Lokalnej dla uczestników projektu: "Rozwijamy Potencjały - Powiatowy Program Transformacji Pokoleniowej
- Remont pomp stosowanych w ciągu technologicznym zakładu górniczego dla Oddziałów PGG S.A. w okresie 12 miesięcy z podziałem na zadania.
więcej: przetargi w Lędzinach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Całoroczne utrzymanie porządku i czystości terenów Zespołu Zamkowego w Malborku"
- Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń Sądu Rejonowego w Giżycku oraz utrzymanie terenów przyległych w latach 2025-2027.
- USŁUGA UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W CIĄGACH KOMUNIKACYJNYCH I SANITARIATACH SĄDU APELACYJNEGO W RZESZOWIE ORAZ W RAMACH DZIAŁKI NR 603/6 WRAZ Z PRZYLEGŁYMI CHODNIKAMI
- Świadczenie usług utrzymania zieleni i czystości na terenach będących w zarządzaniu Hevelianum
- Utrzymanie dróg leśnych Nadleśnictwa Nawojowa w roku 2025
- Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu nowotarskiego oraz świadczenie usług sprzętowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonach 2006r do 2009r.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.