To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-10-17
Ogłoszenie nr 510221819-N-2019 z dnia 17-10-2019 r.
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - TBS Sp. z o.o.: "Budowa (odbudowa) lewej oficyny mieszkalnej budynku przy ul. Sienkiewicza 38 oraz budowa budynku mieszkalno-usługowego przy ul. Sienkiewicza 38 przylegającego do ul. Kaczmarskiego"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 593681-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - TBS Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 61026091500000,
ul. Henryka Sienkiewicza
13 A,
09-402
Płock, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
243 640 310, e-mail
akolodziezna@mzgm-plock.pl, faks
243 640 311.
Adres strony internetowej (url): www.mzgm-plock.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego ze 100% udziałem Gminy Miasto Płock
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa (odbudowa) lewej oficyny mieszkalnej budynku przy ul. Sienkiewicza 38 oraz budowa budynku mieszkalno-usługowego przy ul. Sienkiewicza 38 przylegającego do ul. Kaczmarskiego"
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):NO 2/DTI/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest budowa (odbudowa) lewej oficyny mieszkalnej budynku przy ul. Sienkiewicza 38 oraz budowa budynku mieszkalno - usługowego przy ul. Sienkiewicza 38 przylegającego do ul. Kaczmarskiego wraz z zagospodarowaniem terenu na działkach o numerach ewidencyjnych gruntów: 498/1, 498/5, 498/6, 498/7, 498/9 i 498/11 oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ww. obiektów i oddanie Zamawiającemu zrealizowanego zadania inwestycyjnego w stanie nadającym się do bezpośredniej eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem. W dwóch obiektach przewidziano łącznie 35 mieszkań, w tym: ? w lewej oficynie mieszkalnej: 12 mieszkań, ? w budynku mieszkalno-usługowym: 23 mieszkania oraz 1 lokal usługowy. Parametry techniczne budynku lewej oficyny: Kubatura 2 720,96 m3 Powierzchnia zabudowy 201,63 m2 Powierzchnia użytkowa łączna, w tym: 599,76 m2 * powierzchnia mieszkalna 506,94 m2 * powierzchnia komunikacji 80,68 m2 * powierzchnia techniczna i pomocnicza 12,14 m2 Budynek mieszkalny wielorodzinny, czterokondygnacyjny, niepodpiwniczony. Wszystkie kondygnacje nadziemne mają charakter wyłącznie mieszkalny. Niezbędne pomieszczenia techniczne usytuowane są na parterze budynku. Parametry techniczne budynku mieszkalno-usługowego: Kubatura 5 034,69 m3 Powierzchnia zabudowy 388,47 m2 Powierzchnia użytkowa łączna, w tym: 1 174,34 m2 * powierzchnia mieszkalna 878,68 m2 * powierzchnia usługowa 132,33 m2 * powierzchnia komunikacji 144,05 m2 * powierzchnia techniczna i pomocnicza 18,28 m2 Budynek mieszkalno-usługowy, czterokondygnacyjny, niepodpiwniczony. Na parterze budynku usytuowane są mieszkania, lokal usługowy i pomieszczenia techniczne. Pozostałe kondygnacje nadziemne mają charakter wyłącznie mieszkalny. 3. Wymagania i uwagi a) Wykonawca udzieli minimum 3 letniej gwarancji dla wykonanego przedmiotu zamówienia licząc od dnia podpisania "Protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy", określonego we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 13 do SIWZ, b) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania Planu Organizacji Robót Budowlanych w uzgodnieniu z nadzorem autorskim i inwestorskim, a także z dostawcami ciepła i innych mediów. c) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania ewentualnego projektu czasowej organizacji ruchu. d) Kierownik budowy ma obowiązek codziennego przebywania na terenie budowy oraz uczestniczenia w posiedzeniach kolegium budowy w skład, którego będą wchodzić: przedstawiciele Zamawiającego, Wykonawcy, pracowni architektonicznej sprawującej nadzór autorski, inspektorzy nadzoru i inni zaproszeni w razie potrzeby specjaliści oraz przedstawiciele organów państwowych i samorządowych. e) Zamawiający informuje, iż przedmiot umowy znajduje się w ścisłej zabudowie śródmiejskiej miasta Płocka z ograniczonym dojazdem, tj. od tyłu budynku - jednokierunkową jednopasmową ulicą Kaczmarskiego z zakazem ruchu samochodów ciężarowych (znak drogowy B-5) za wyjątkiem pojazdów posiadających zezwolenie Prezydenta Miasta Płocka. W celu sprawnej organizacji budowy, jak też dostaw materiałów budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca, aby Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia uzyskał, w zależności od potrzeb, stosowne zezwolenia na ruch pojazdów ciężarowych oraz innych obsługujących budowę w ulicach dojazdowych do nieruchomości będącej przedmiotem zamówienia. f) Lokalizację terenu placu budowy Zamawiający przewiduje na działkach objętych przedmiotem zmówienia (tj. teren dziedzińca z zastrzeżeniem umożliwienia bezpiecznego dojścia do istniejącej oficyny prawej od ulicy Sienkiewicza). Zamawiający nie dysponuje innym terenem na zaplecze budowy. g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość monitorowania terenu budowy, rejestracji wizualnej, dźwiękowej i fotograficznej oraz umieszczania zarejestrowanych obrazów w Internecie. h) Wykonawca jest zobowiązany po przejęciu terenu budowy do wykonania ogrodzenia terenu budowy. i) Wykonawca jest zobowiązany udostępnić teren budowy oraz współpracować i wspólnie koordynować prace z dostawcą ciepła, tj. firmą "Fortum Power and Heat Polska" Sp. z o.o., 50-304 Wrocław, ul. Słonimskiego 1a - oddział w Płocku (kod pocztowy: 09-400) przy ul. Gradowskiego 3A, która w okresie realizacji przedmiotu zamówienia w ramach umowy przyłączeniowej wykonywać będzie przebudowę przyłącza c.o. oraz budowy węzłów cieplnych w budynkach, będących przedmiotem zamówienia. Ww. obowiązek dotyczy także współpracy z dostawcami innych mediów, takich jak energia elektryczna, telefon, telewizja, internet, itp. Uwaga! Węzły cieplne i przyłącze cieplne nie są objęte przedmiotem zamówienia. Ich budowę wykonuje dostawca ciepła w ramach umowy przyłączeniowej. j) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści wszelkiej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc stosowanie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii, itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, itp. innych marek producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom, itp. opisanym w SIWZ. k) Zamawiający informuje, iż podparcie budynku lewej oficyny żelbetowymi palami wierconymi jest rozwiązaniem ostatecznym, natomiast podparcie budynku mieszkalno-usługowego może być rozwiązane w inny sposób zaproponowany przez wykonawcę, pod warunkami opisanymi w Załączniku Nr 13 do SIWZ, tj. w §11 ust. 3 wzoru Umowy. l) Zamawiający informuje, iż dopuszcza zastosowanie blach ocynkowanych powlekanych zamiast przyjętych w projekcie blach cynkowo-tytanowych, stanowiących pokrycia dachowe budynków. Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. "w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego" (Dz.U. z 2013 r. poz. 1129), które stanowią załączniki do SIWZ: a) Projekt budowlany i wykonawczy przebudowy budynku komunalnego - mieszkalnego wielorodzinnego z rozbiórką budynków gospodarczych wraz z zagospodarowaniem terenu i budową instalacji deszczowej, przebudową przyłącza sanitarnego, wodociągowego, budową przyłącza cieplnego, węzła cieplnego, budową wewnętrznych instalacji: elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania zlokalizowanego w Płocku przy ul. Henryka Sienkiewicza 38 na działkach o numerach ewidencyjnych gruntów: 498/1, 498/5, 498/6, 498/7, 498/9, 498/11, 497/2, 499/30, 501/1, 512/9 - Obręb 8 Śródmieście - projekt zamienny wprowadzający dodatkowo budowę (odbudowę) lewej oficyny mieszkalnej z wewnętrznymi instalacjami wodno-kanalizacyjnymi, centralnego ogrzewania, elektryczno-teletechnicznymi z podłączeniem do zewnętrznych sieci, przewidzianej do realizacji w Płocku przy ul. Sienkiewicza 38 na działkach o numerach ewidencyjnych gruntów 498/1, 498/5, 498/6, 498/7, 498/9, 498/11, budowę budynku mieszkalno-usługowego przylegającego do ul. Kaczmarskiego, przewidzianej do realizacji w Płocku przy ul. Sienkiewicza 38 i ul. Kaczmarskiego na działkach o numerach ewidencyjnych gruntów 498/1, 498/5, 498/6, 498/7, 498/9, 498/11", stanowiące Załącznik nr 9 do SIWZ, b) przedmiar robót, stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ - zgodnie z dyspozycją zawartą w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), jeśli w zamówieniu na roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót. W niniejszym przetargu przewidziano rozliczenie ryczałtowe, stąd załączony do SIWZ przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. W świetle powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w cenie ryczałtowej wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu Zamówienia opisanego w Rozdziale IV SIWZ, c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące Załącznik nr 11 do SIWZ, d) wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ, e) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 451/2018 z dnia 25.09.2018 r. o zmianie pozwolenia na budowę, stanowiąca załącznik nr 14 do SIWZ, f) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 135/2018 z dnia 26.03.2018 r. o zmianie pozwolenia na budowę, stanowiąca załącznik nr 15 do SIWZ, g) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 363/2017 z dnia 25.08.2017 r. o zmianie pozwolenia na budowę, stanowiąca załącznik nr 16 do SIWZ, h) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 202/2015 z dnia 27.04.2015 r. o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej TBS Sp. z o.o., stanowiąca Załącznik nr 17 do SIWZ, i) Postanowienie Prezydenta Miasta Płocka z dnia 02.04.2015 r. prostujące z urzędu oczywisty błąd pisarski w treści Decyzji Nr 47/2015 z dnia 30.01.2015 r., stanowiące Załącznik nr 18 do SIWZ, j) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 47/2015 z dnia 30.01.2015 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na rozbiórkę i wykonanie robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 19 do SIWZ, k) Zarządzenie Nr 2227/2016 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 18 lipca 2016 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw Estetyki Miasta oraz ustalania zasad uzgadniania i opiniowania projektów pod względem plastycznym, stanowiące Załącznik nr 20 do SIWZ, l) Zarządzenie Nr 610/11 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji na odtworzenie nawierzchni w obrębie pasa drogowego, naruszonych w wyniku robót kanalizacyjnych, wodociągowych, ciepłowniczych, gazociągowych, elektrycznych, telekomunikacyjnych, itp., stanowiące Załącznik nr 21 do SIWZ. m) Warunki techniczne zasilania w wodę i odprowadzenie ścieków sanitarnych, stanowiące Załącznik Nr 22 do SIWZ, n) Warunki techniczne przyłączenia do sieci ciepłowniczej węzłów cieplnych, stanowiące Załącznik Nr 23 do SIWZ, o) Warunki techniczne na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych, stanowiące Załącznik Nr 24 do SIWZ, p) Warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej budynku mieszkalnego - lewej oficyny, stanowiące Załącznik Nr 25 do SIWZ, q) Warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej budynku mieszkalno-usługowego, stanowiące Załącznik Nr 26 do SIWZ, r) Opinia geotechniczna, stanowiąca Załącznik Nr 27 do SIWZ, s) Dokumentacja badań podłoża gruntowego, stanowiąca Załącznik Nr 28 do SIWZ, t) Raport z geotechnicznych badań uzupełniających, stanowiący Załącznik Nr 29 do SIWZ, u) Dokumentacja geologiczno-inżynierska, stanowiąca Załącznik Nr 30 do SIWZ, v) Rysunek rozwiązania konstrukcyjnego połączenia dachu płaskiego z dachem na konstrukcji drewnianej, stanowiący Załącznik Nr 31 do SIWZ, w) Detal rozwiązania elewacji z blach cynkowo-tytanowych na rąbek, stanowiący Załącznik Nr 32 do SIWZ. 2. Standard wyposażenia lokali mieszkalnych: ? łazienka: gres/terakota, glazura, grzejnik z zaworem termostatycznym, wanna (lub kabina natryskowa) z baterią wannową z natryskiem, umywalka z baterią ścienną lub stojącą, miska ustępowa, przyłącze wodne i kanalizacyjne do podłączenia pralki automatycznej, ? aneks kuchenny: panele podłogowe (nie parkiet), glazura na ścianie ze zlewozmywakiem w pasie o szerokości ok. 80 cm, grzejnik z zaworem termostatycznym, zlew dwukomorowy z baterią zlewozmywakową, czteropalnikowa kuchnia elektryczna z piekarnikiem, ? pokoje: panele podłogowe (nie parkiet), drzwi wewnętrzne, parapety wewnętrzne, grzejnik z zaworem termostatycznym, ? korytarz/przedpokój: gres, ? osprzęt elektryczny: gniazdka (w tym antenowe, telefoniczne, internetowe i TV), łączniki we wszystkich pomieszczeniach, dzwonek i przycisk dzwonkowy, domofon, oprawy oświetleniowe w łazience i kuchni, ? malowanie ścian i sufitów w kolorze białym, ? drzwi wejściowe i wewnątrz lokalowe. 3. Zamawiający uściśla, iż wszystkie okna i drzwi balkonowe w obydwu budynkach muszą charakteryzować się współczynnikiem izolacyjności akustycznej Rw w przedziale od 40 dB do 45 dB. 4. Zamawiający dopuszcza inne wymiary okien połaciowych dające tą samą powierzchnię okien. 5. Zamawiający uściśla, iż w projekcie oficyny lewej nie występują pasy ocieplone pianką PIR gr. 10 cm. Ocieplenie pasów między okiennych w zależności od położenia wynosi odpowiednio 16 i 18 cm. Wymagany 80 cm pas ocieplony wełną mineralną tworzyć powinny żelbetowe nadproże i 15 cm próg w otworze okiennym - portfenetry. Powyższe opracowania i dokumenty zostały zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego, jako części załączników do SIWZ (pliki w formacie .pdf).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45300000-0, 45400000-1, 45210000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
8004922.23
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Repro Sp. zo.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
8945628.30
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 33% IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z PŁOCKA
- Druk materiałów informacyjno - promocyjnych dla Wydziału Promocji i Sportu Urzędu Miasta Płocka na rok 2025
- Kompleksowa organizacja oraz obsługa techniczna i merytoryczna maratonu programistycznego City Coders Hackathon Płock
- Zaprojektowanie i wyk. robót bud. w formule "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn.: "Modernizacja Oddz. Chirurgii Dziecięcej, I i II Oddz. Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej w WSZ w Płocku - etap II (2)"
- DOSTAWA PRODUKTÓW FARMACEUTYCZNYCH STOSOWANYCH W CHEMIOTERAPII I PROGRAMACH LEKOWYCH - 8 PAKIETÓW
- ZAKUP SAMOCHODU POMOCNICZEGO DO WSPARCIA DZIAŁAŃ RATOWNICZO-GAŚNICZYCH
- Konserwacja i bieżące utrzymanie urządzeń elektrycznych obiektów mostowych przez rzekę Wisłę na terenie miasta Płocka w 2025 roku
więcej: przetargi w Płocku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywności energetycznej oczyszczalni i przepompowni ścieków, ujęć wody, budynków Urzędu Gminy w Gniewoszowie oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
- Termomodernizacja sali wiejskiej
- Remont łazienek w budynku internatu Zespołu Szkół im A. Mickiewicza w Objezierzu
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. "Dobudowa dźwigu towarowo-osobowego do elewacji budynku "A" CBMiM PAN"
- Modernizacja pochylni i naświetli piwnicznych oraz pomieszczeń archiwum w budynku A2
- "Pomocna Dłoń dla mieszkańców gminy Kowary - usługi społeczne dla osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu - mieszkanie wspomagane z wyposażeniem oraz wyposażenie dziennego domu pomocy"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.