eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańskudzielenie wsparcia technologicznego programistycznego w postaci utrzymania, modyfikacji kodu oprogramowania aplikacji urządzeń końcowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie prawidłowej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, w tym podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-11-13

Ogłoszenie nr 510244303-N-2019 z dnia 13-11-2019 r.

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej: udzielenie wsparcia technologicznego programistycznego w postaci utrzymania, modyfikacji kodu oprogramowania aplikacji urządzeń końcowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie prawidłowej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, w tym podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550189956-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540207362-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, Krajowy numer identyfikacyjny 22045390300000, ul. ul. Sobótki 9, 80-247 Gdańsk, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 0-58 342-25-00, e-mail sekretariat@mzkzg.org, faks 0-58 342-24-99.
Adres strony internetowej (url): www.mzkzg.org

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: związek międzygminny

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

udzielenie wsparcia technologicznego programistycznego w postaci utrzymania, modyfikacji kodu oprogramowania aplikacji urządzeń końcowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie prawidłowej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, w tym podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

MZKZG/ZP/WR/1/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem umowy jest udzielenie wsparcia technologicznego programistycznego w postaci utrzymania, modyfikacji kodu oprogramowania aplikacji urządzeń końcowych oraz udzielanie wsparcia technicznego w zakresie prawidłowej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym (CSZSK) w tym podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji pasażerskiego systemu kartowego (PSK). 2. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy: a. Wsparcie programistyczne dotyczy aplikacji zainstalowanych w: * automatach biletowych (Mennica), * komputerów stacjonarnych typu Mijola (zestaw sprzedaży) * systemach pokładowych pojazdów III generacji * systemach pokładowych pojazdów II generacji * infoterminalach III generacji * czytnikach kontrolerskich b. Wsparcie programistyczne funkcjonalności aplikacji polegające na rozszerzeniu dotychczasowej funkcjonalności aplikacji do kontroli biletów na urządzeniach Gen2wave o możliwość: * automatycznej synchronizacji danych kontroli oraz statystyki wykonanej kontroli z serwerem FTP * walidacji biletu papierowego wygenerowanego przez drukarkę systemu pokładowego autobusu poprzez odczyt informacji QRCODE/BARCODE. Zapis kontroli do statystyki * walidacji ważności biletu elektronicznego w urządzeniach mobilnych poprzez odczyt informacji QRCODE. Zintegrowanie API z systemu eMagazyn - kontrola on-line. * walidacji ważności biletu elektronicznego w urządzeniach mobilnych poprzez odczyt numeru SNR karty. Zintegrowanie API z systemu eMagazyn - kontrola on-line. * Import danych kontroli on-line w formacie xml z systemu eMagazyn do systemu PSK (w tym Winado organizatora) c. Wsparcie programistyczne funkcjonalności aplikacji polegające na rozszerzeniu dotychczasowej funkcjonalności aplikacji zestawu stacjonarnego o możliwość: * pełnej integracji z systemem sprzedaży internetowej w tym automatycznego zapisu biletu na kartę zakupionego przez internet * migracji danych aktualnej statystyki sprzedaży przy otwartym raporcie (co 120 minut) d. Wsparcie programistyczne funkcjonalności aplikacji polegające na rozszerzeniu dotychczasowej funkcjonalności aplikacji automatu biletowego elektronicznych o możliwość: * pełnej integracji z systemem sprzedaży internetowej w tym automatycznego zapisu biletu na kartę zakupionego przez internet * migracji danych aktualnej statystyki sprzedaży przy otwartym raporcie (co 120 minut) * udzielenie wsparcia programistycznego w zakresie modyfikacji aplikacji końcowej niezbędnej do integracji automatów biletowych nie dostosowanych do pracy z kartą DESFire e. Opracowanie i wdrożenie nowej struktury blacklist na poziomie kart DESFire zgodnie z Harmonogramem realizacji poszczególnych elementów przedmiotu umowy stanowiącym załącznik do umowy. Zadaniem funkcji jest umieszczenie elektronicznego znacznika fizycznie na karcie elektronicznej o ile znajduje się ona na blacklist. W zasobach blacklist muszą znajdować się wszystkie karty typu DESFire i Mifare Classic o statusie karty blokowanej lub usuniętej. W zasobach blacklist muszą znajdować się zablokowane wszystkie karty typu MIFARE Classic wszystkich organizatorów. f. Opracowanie i wdrożenie przeliczenia zaokrąglenia w rozliczeniach transakcyjnych z 0,05 zł na 0,01 zł w systemie PSK zgodnie z Harmonogramem realizacji poszczególnych elementów przedmiotu umowy. g. Wykonanie nowej instalacji CSZSK na nowe środowisko serwerowe wraz z przeniesieniem baz danych. h. Udzielenie pełnego wsparcia informatycznego przy wdrożeniu karty typu DESFire. i. Na żądanie ZAMAWIAJĄCEGO przeprowadzenie procesu certyfikacji dla wskazanych przez ZAMAWIAJĄCEGO urządzeń w zakresie instalacji oprogramowania, w tym przygotowanie aplikacji do instalacji na z certyfikowanym urządzeniu wraz z implementacją sterowników. j. Na żądanie ZAMAWIAJĄCEGO, WYKONAWCA zapewni pełne wsparcie w zakresie interpretacji dokumentacji technicznej oraz sposobu implementacji dedykowanych interfejsów umożliwiających poprawną współpracę urządzenia/oprogramowania Dostawcy z funkcjonującym systemem biletu elektronicznego. Wsparcie może być udzielone w formie elektronicznej, drogą email lub telefonicznie. k. Udzielenie pełnego wsparcia na utrzymanie pełnej współpracy (m. in. odczytywanie i modyfikowanie informacji zapisanych na kartach) PSK funkcjonującego na obszarze Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej oraz systemu biletu elektronicznego Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o. oraz Gdańskiej Organizacji Turystycznej z dowolnymi urządzeniami końcowymi systemu oraz ich oprogramowaniem (niezależnie od producenta tych urządzeń i oprogramowania) pod warunkiem uzyskania przez producenta certyfikacji MZKZG). l. Modyfikacja dokumentacji dotyczącej procesu certyfikacji. 3. Utrzymanie funkcjonalności CSZSK. 3.1. CSZSK obejmie obszar terytorialny gmin wchodzących w skład MZKZG, tj.: Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Pruszcz Gdański, Wejherowo, Żukowo, Szemud oraz miasta Gdańsk, Gdynia, Pruszcz Gdański, Reda, Rumia, Sopot i Wejherowo. Liczba gmin może się zmienić w zależności od aktualnej ilości członków MZKZG. 3.2. CSZSK zapewni określony poziom bezpieczeństwa zdefiniowany przez MZKZG dla wszystkich funkcji systemu biletu elektronicznego (dotyczy: urządzeń końcowych systemu oraz PSK w tym SAM). 3.3. CSZSK umożliwi współpracę nowo zakupionym urządzeniom końcowym trzeciej strony do istniejących systemów biletu elektronicznego ZTM, ZKM, MZK, GOT. 3.4. W skład systemu CSZSK wchodzić będą następujące moduły: 3.4.1 inicjalizacji kart elektronicznych, 3.4.2 inicjalizacji i programowania SAM, 3.4.3 monitorowania i zarządzania kartami elektronicznymi, 3.4.4 monitorowania i zarządzania SAM, 3.4.5 monitorowania i zarządzania urządzeniami współpracującymi z systemem za pośrednictwem modułu SAM, 3.4.6 systemu taryfowego, 3.4.7 raportowania. 4. Standard nośnika biletu elektronicznego. Standardem PSK będzie karta MIFARE Classic 1k lub MIFARE DESFire EV2 lub inna zgodna ze standardem ISO /IEC 14443A/B. CSZSK musi zapewnić wszystkim wprowadzonym standardom pełną funkcjonalność oraz współpracę z wszystkimi urządzeniami końcowymi systemu. 5. Wsparcie techniczne. 5.1 WYKONAWCA będzie zobowiązany do bieżącej aktualizacji oprogramowania wraz z dokumentacją dotyczącą certyfikacji urządzenia wchodzącego lub który będzie wchodził w skład CSZSK, o ile zajdą przesłanki natury technicznej lub formalnoprawnej. Poprzez przesłanki natury technicznej lub formalno-prawnej rozumie się: a) dodanie nowych taryf biletowych w ramach istniejącego CSZSK, b) zmianę lub dodanie nowych rozwiązań np. takich jak NFC, DESFire, kart dualnych, c) modyfikację/aktualizację istniejących raportów, d) modyfikację/aktualizację procesów związanych wyłącznie z komunikacją zbiorową itp. (autobusy, tramwaje, trolejbusy, pociągi), e) modyfikację/aktualizację procesów związanych z kartą turysty - dotyczy wyłącznie 9 (słownie: dziewięciu) terminali sprzedaży, f) zmiana przepisów prawa. 5.2 WYKONAWCA zgodnie z Harmonogramem realizacji poszczególnych elementów przedmiotu umowy, będzie zobowiązany do pełnej współpracy z ZAMAWIAJĄCYM w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem CSZSK. 5.3 WYKONAWCA, zgodnie z Harmonogramem realizacji poszczególnych elementów przedmiotu umowy, dostarczy - w ramach naturalnego rozwoju CSZSK - adaptację nowych technologii, nowych usług i funkcjonalności CSZSK. 5.4 Poprzez naturalny rozwój CSZSK rozumie się: a) dodanie nowych taryf biletowych w ramach istniejącego CSZSK, b) zmianę lub dodanie nowych rozwiązań np. takich jak NFC, DESFire, kart dualnych, c) modyfikację/aktualizację istniejących raportów, d) modyfikację/aktualizację procesów związanych wyłącznie z komunikacją zbiorową itp. (autobusy, tramwaje, trolejbusy, pociągi), e) modyfikację/aktualizację procesów związanych z kartą turysty - dotyczy wyłącznie 9 (słownie: dziewięciu) terminali sprzedaży typu Mijola. 6.1 Warunki gwarancji i serwisu. 6.1 WYKONAWCA udzieli 24 (słownie: dwudziesto cztero) miesięcznego terminu gwarancji na CSZSK od daty zawarcia umowy na wykonane zmiany w aplikacjach urządzeń końcowych przez Wykonawcę CSZSK zgodnie z Harmonogramem realizacji poszczególnych elementów przedmiotu umowy. 6.2 WYKONAWCA będzie zobowiązany do prowadzenia serwisu w języku polskim. 6.3 W przypadku Awarii/Usterki lub Awarii krytycznej oprogramowania wchodzącego w skład CSZSK, WYKONAWCA zobowiązany będzie do naprawy oprogramowania wchodzącego w skład CSZSK na następujących warunkach: a) w przypadku Awarii krytycznej - w terminie 1 (słownie: jednego) dnia roboczego licząc od godziny rejestracji usterki oprogramowania w Helpdesk-u WYKONAWCY. Na wniosek WYKONAWCY, w uzasadnionych przypadkach, ZAMAWIAJĄCY może przedłużyć termin usunięcia Awarii krytycznej, b) w przypadku Awarii/Usterki- w terminie 30 (słownie: trzydziestu) dni roboczych od godziny rejestracji usterki oprogramowania w Helpdesk-u Wykonawcy. Na wniosek WYKONAWCY, w uzasadnionych przypadkach, ZAMAWIAJĄCY może przedłużyć termin usunięcia Awarii/Usterki. 6.4 Prawa licencyjne. Wykonawca udzieli Zamawiającemu licencji niewyłącznej na użytkowanie systemu na okres od dnia 02 sierpnia 2020 roku do dnia 15 października 2022 roku. Okres udzielenia licencji wskazany w zdaniu pierwszym obowiązuje także w przypadku wypowiedzenia umowy przez którąkolwiek ze stron lub jej wygaśnięcia, Zamawiający ma prawo, w okresie udzielonej licencji, do korzystania z całej dokumentacji CSZSK dostarczonej lub stworzonej przez Wykonawcę jako podstawy do kryteriów standaryzacji, definicji i procesów certyfikacji, które będą wykorzystywane przez Zamawiającego w przyszłości.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 72.00.00.00 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 18.09.2019 roku - numer 540196696-N-2019 oraz w dniu 01.10.2019 roku - numer 540207362-N-2019.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 480000
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: EMcard a.s. 01 001 Zilina Bánovská cesta 7
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Bánovská cesta 7
Kod pocztowy: 01-001
Miejscowość: Zilina
Kraj/woj.: Słowacja

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

tak
Skrót literowy nazwy państwa:

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 456000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 456000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 456000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit.a) i lit.b) ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Udzielenie zamówienia w trybie z wolnej reki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. lit. 1 a i lit.b) ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi że: "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej reki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi i roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów- jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia; " W przypadku niniejszego zamówienia zachodzą przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze oraz uwarunkowania związane z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów co jednoznacznie oznacza, że jedynie firma EMCARD, a.s. 01 001 Zilina Bánovská cesta 7 może być Wykonawcą przedmiotowego zamówienia, a zatem uzasadnione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) i b) ustawy Pzp. Uzasadnienie: a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze Systemy biletu elektronicznego funkcjonujące na obszarze Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie zostały wyprodukowane przez firmę EMTest a.s. ze Słowacji. Każdy z tych systemów jest autonomiczny i na innym poziomie zaawansowania wdrożenia oraz użytkowania w systemie funkcji poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską. Wynika to z tego, że w każdym z w/w miast system był wdrażany wg zróżnicowanej konfiguracji i w innym terminie. Istotna była też skala wdrożenia, w najmniejszym mieście Wejherowie infrastruktura do obsługi karty elektronicznej znajduje się we wszystkich pojazdach (100% - 30 pojazdów w tym pojazdy różnych przewoźników) oraz 12 punktów sprzedaży stacjonarnej, w średniej wielkości Gdyni, 40 punktów sprzedaży stacjonarnej, w Gdańsku 26 punktów sprzedaży stacjonarnej oraz 60 automatów biletowych. Karta jako nośnik obowiązuje biletu metropolitalnego funkcjonuje w pociągach PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście sp. z o.o., Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A. oraz Przewozach Regionalnych sp. z o.o. Do końca 2018 Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku wydał 350 000 szt. kart, w Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni 250 000 szt. kart, Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. 90 000 kart. W roku 2007 w związku z wprowadzeniem nowych biletów metropolitalnych na potrzeby pasażerów dokonano programowej integracji użytkowanych systemów kartowych ujednolicając mapę kart oraz zabezpieczenia przy zastosowaniu użytkowanych powszechnie bezpiecznych wówczas kart typu Mifare Classic. A. Zabezpieczenia zostały osadzone w kodzie programu poszczególnych urządzeń końcowych co spowodowało, że Zamawiający był w znacznym stopniu uzależniony od producenta urządzeń i oprogramowania. Funkcjonujące rozwiązanie w związku z upływem lat i potrzebą zwiększania funkcjonalności i bezpieczeństwa transakcji wymaga podniesienia bezpieczeństwa sytemu kartowego poprzez zastosowanie bardziej zaawansowanych technologicznie kart elektronicznych oraz umożliwienie dokonywania w przyszłości zakupu urządzeń systemu takie jak komputery sprzedaży, komputery pokładowe, kasowniki biletu elektronicznego, infoterminale, czytniki kontrolerskie czy też integrację z innymi systemami dystrybucji biletów. Przy obecnie funkcjonującym rozwiązaniu Zamawiający nie ma dokonywania zakupu urządzeń w trybie konkurencyjnym lub integracji bezpośredniej z powodu braku dostępu do mechanizmu uwierzytelnienia i braku uprawnień do zmiany kodu oprogramowania. W roku 2015 uruchomiono zintegrowany system kartowy umożliwiający rozwój w tym zakup infrastruktury w trybie konkurencyjnym. Mając na uwadze przede wszystkim przepływy pieniężne w systemach poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską należy ograniczyć do minimum udostępnianie informacji o zastosowanych zabezpieczeniach systemu kartowego, jednocześnie utrzymując go w postaci "otwartej" dla przyszłych systemów pracujących w ich ramach urządzeń oraz rozwiązań informatyczno - funkcjonalnych w komunikacji publicznej. W tym celu utworzony został zestaw aplikacji funkcjonalnych do wszystkich urządzeń końcowych, umożliwiające pracę z CSZSK (Centralnym Systemem Zarządzania Systemem Kartowym) za pośrednictwem modułu SAM (karta mikroprocesorowa umożliwiająca zastosowanie algorytmów uwierzytelniających niezbędnych do pracy z kartą). Wprowadzono proces certyfikacji nowo zakupionych urządzeń i w tym celu opracowano minimalne warunki certyfikacji jakie musi spełniać dostawca sprzętu, aby je uzyskać. Certyfikacja polega na przekazaniu przez producenta zestawu komend SDK oraz sterowników sprzętowych w raz z ich instalacją w oferowanym typie urządzenia. Rozwiązanie to pozwala na zakup infrastruktury dowolnemu podmiotowi w tym organizatorowi komunikacji, przewoźnikowi, firmie kontrolującej bilety lub zewnętrznemu podmiotowi świadczącemu usługi komunikacji zbiorowej w trybie konkurencyjnym. Do dnia dzisiejszego udzielono certyfikacji dla urządzeń kontrolujących i automatów biletowych. Obecnie trwają przygotowania do wymiany kart elektronicznych. W okresie przejściowym nowy system musi być w pełni kompatybilny z obecnie funkcjonującym systemem kartowym opartym na karcie MIFARE Classic 1k. Zastosowanie nowego systemu kartowego i wymiana kart musi odbywać się sukcesywnie w ramach zużycia bądź wydawania kart dla nowych użytkowników, np. w pięcioletnim okresie. W celu zapewnienia nieprzerwanej możliwości korzystania z dotychczasowych wdrożeń systemu biletu elektronicznego przez pasażerów z jednoczesnym zwiększeniem zapewnienia bezpieczeństwa i funkcjonalności transakcji wymagane jest wdrażanie nowego systemu kartowego związanego z naturalną wymianą kart, z jednoczesnym wykonywaniem monitoringu bezpieczeństwa realizowanych transakcji oraz niezbędnej wymiany dotychczasowych użytkowanych urządzeń dla kart Mifare Classic i DESFire EV2. W roku 2017 uruchomiona została dystrybucja mobilnego biletu metropolitalnego w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu eMagazyn i tym samym zintegrowane zostało oprogramowanie końcowe urządzeń przeznaczonych do kontroli biletów. Rozwiązanie umożliwia przeprowadzenie kontroli biletu elektronicznego niezależnie od jego typu, kanału dystrybucji jednym urządzeniem. Rozszerzona funkcjonalność znacznie ułatwia pracę osób kontrolujących bilety (nie zachodzi konieczność zakupu dodatkowych urządzeń do kontroli biletów mobilnych i tym samym konieczność przeprowadzenia kontroli dwoma urządzeniami w zależności od okazanego do kontroli biletu przez podróżnego). Obecnie oprogramowanie końcowe posiada funkcjonalność kontroli biletu metropolitalnego: ? zakodowanego na karcie, ? zakupionego i nie zakodowanego na karcie z jednoczesnym kodowaniem w trakcie kontroli, ? zakupionego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Rezygnacja z utrzymania i rozwoju CSZSK uniemożliwi odtworzenie zamortyzowanej infrastruktury, zakup nowych urządzeń systemu, wprowadzenie nowych rozwiązań funkcjonalnych i ich modyfikacji. Ponadto spowoduje konieczność zakupu nowego systemu w całości oraz niewykorzystanie istniejącej już infrastruktury systemu biletu elektronicznego i tym samym negatywne konsekwencje dla budżetu. Ponadto nastąpi brak możliwości płynnego przejścia z starego systemu na nowy, co znacząco pogorszy jakość świadczenia usług we wszystkich sektorach związanych z systemem biletu elektronicznego. Brak wsparcia technicznego uniemożliwi przeprowadzenie prawidłowego procesu kontroli biletu metropolitalnego, co może spowodować znaczny spadek przychodu ze sprzedaży i tym samym utratę dochodu gmin wchodzących w skład MZKZG. Utrzymanie i rozwój CSZSK umożliwi Zamawiającemu utrzymanie dotychczasowej integralności funkcjonalnej systemu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku (dalej "ZTM w Gdańsku"), Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni (dalej "ZKM w Gdyni") i Miejskim Zakładem Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. (dalej "MZK Wejherowo"), a także możliwość korzystania z biletu metropolitalnego w pociągach PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście sp. z o.o. , Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A. oraz Przewozów Regionalnych sp. z o.o. W tym: ? współpracę ze wszystkimi użytkowanymi dotychczas w Gdańsku, Gdyni i w Wejherowie systemami opartymi na kartach Mifare Classic, ? współpracę ze wszystkimi użytkowanymi dotychczas w Gdańsku, Gdyni i w Wejherowie systemami opartymi na kartach DESFire EV1, ? płynne przejście systemu z kart Mifare Classic na karty DESFire EV1, ? zwiększenie bezpieczeństwa poprzez uruchomienie zintegrowanego systemu monitorującego poprawność i autoryzację transakcji, ? zastosowanie urządzeń innych producentów oferujących swoje produkty i oprogramowanie, ? przeprowadzenie w trybie konkurencyjnym postępowania dotyczącego zakupu nowych urządzeń do systemu biletu elektronicznego, ? wykorzystanie istniejącej już infrastruktury, ? możliwość ewentualnej wymiany systemu biletu elektronicznego poprzez elastyczne wygaszanie funkcji starego sytemu wraz z jednoczesnym uruchomieniem nowego systemu biletu elektronicznego, ? możliwość dołączania lub rozszerzania istniejącego systemu biletu elektronicznego z systemami innych partnerów przy utrzymaniu ustalonego poziomu bezpieczeństwa, ? zwiększenie bezpieczeństwa transakcji kartowych poprzez zastosowanie kart nowej technologii oraz zabezpieczenie mapy kart oraz algorytmów poprzez zastosowanie procesorowej karty SAM, ? implementacja nowych kanałów płatności w przyszłości. b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Zgodnie z oświadczeniem firmy EMcard a.s. 01 001 Zilina Bánovská cesta 7 z dnia 6 września 2019 roku posiada ona wyłączne prawa autorskie do oprogramowania systemu biletu elektronicznego zainstalowanego w ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo oraz Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym. Jedynym podmiotem upoważnionym do udzielenia licencji oprogramowania Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym i świadczenia usługi serwisowej dla klientów mających siedzibę w Polsce. Należy podkreślić, że świadczenie usług przez innego Wykonawcę nie jest możliwe, zamówienie może zostać zrealizowane wyłącznie przez firmę ECard a.s., ponieważ tylko ta droga zapewnia Zamawiającemu dostęp do licencjonowanego oprogramowania, wyników prowadzonych na bieżąco przez producenta prac rozwojowych oraz do poprawek usuwających błędy stwierdzone w funkcjonowaniu oprogramowania. Zamówienie przedmiotowe jakim jest dostawa i instalacja Centralnego Systemu zarządzania systemem kartowym dla Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej jest oprogramowaniem dedykowanym w celu obsługi niepowtarzalnych specyficznych procesów biznesowych zamawiającego. W ocenie Zamawiającego nie istnieje żadne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze umożliwiające przeprowadzenie postępowania konkurencyjnego na świadczenie usług stanowiących przedmiot zamówienia, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia przez Zamawiającego parametrów zamówienia, tylko braku funkcjonowania na rynku innego podmiotu zdolnego do realizacji przedmiotu zamówienia publicznego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.