Ogłoszenie z dnia 2019-11-27
Ogłoszenie nr 510257229-N-2019 z dnia 27-11-2019 r.
Nadleśnictwo Sieniawa: "Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku leśniczówki na działce nr ewid. 1114 położonej w miejscowości Czerwona Wola"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Sieniawa, Krajowy numer identyfikacyjny 65001718700000,
ul. ul. Kościuszki
11,
37-530
Sieniawa, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
166 227 965, e-mail
sieniawa@krosno.lasy.gov.pl, faks
166 227 965.
Adres strony internetowej (url):
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa jednosta organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku leśniczówki na działce nr ewid. 1114 położonej w miejscowości Czerwona Wola"
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):S.270.1.6.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na terenie osady leśniczówki Czerwona Wola położonej w miejscowości Czerwona Wola, 37-530 Sieniawa, działka ewidencyjna nr 1114, polegające na: 1) rozbudowie, nadbudowie i przebudowie budynku mieszkalnego, 2) remoncie budynku mieszkalnego, 3) remoncie ogrodzenia, 4) zagospodarowaniu terenu wokół budynku wraz z wykonaniem dojść i dojazdów z tłucznia, Istniejący budynek leśniczówki jest obiektem parterowym z poddaszem użytkowym i częściowym podpiwniczeniem, z dachem stromym dwuspadowym. W budynku znajdują się od strony południowo-wschodniej pomieszczenia administracyjne natomiast w pozostałej części parteru i w poddaszu znajduje się część mieszkalna leśniczego. W części administracyjnej znajduje się kancelaria z węzłem sanitarnym i poczekalnią. W części mieszkalnej w parterze znajdują się dwa pokoje, kuchnia, łazienka, spiżarka oraz schody na poddasze i do piwnicy. W poddaszu znajduje się pokój, WC i prysznic oraz pomieszczenie gospodarcze, komunikacja i strych nieużytkowy. W podpiwniczeniu znajduje się kotłownia dla całego obiektu, skład opału. Dostęp do pomieszczeń w piwnicy od wewnątrz budynku. Budynek jest przekryty dachem dwuspadowym o konstrukcji drewnianej z pokryciem blachą płaską i trapezową. W ramach inwestycji projektuje się rozbudowę budynku od strony północno-wschodniej oraz nadbudowę dachu i poddasza nad istniejąca częścią administracyjną oraz projektowaną rozbudową. Po rozbudowie i nadbudowie budynek w rzucie będzie prostokątem przekrytym jednolitym dachem dwuspadowym. W rozbudowie powstanie kotłownia i komunikacja do części mieszkalnej budynku oraz w istniejącym przedsionku powstaną schody na poddasze poprawiające istniejąca komunikację. Istniejące niewygodne schody na poddasze przeznacza się do rozbiórki. Powstała przestrzeń w dachu będzie wykorzystywana jako strych nieużytkowy. Szczegółowy opis nieruchomości oraz prac znajduje się w dokumentacji projektowej (projekt wykonawczy, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w przedmiarach robót).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45262700-8, 45260000-7, 45300000-0, 45310000-3, 45320000-6, 45330000-9, 45340000-2, 45342000-6, 45400000-1, 45421000-4, 45421100-5, 45443000-4, 45450000-6, 45111291-4
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22/11/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
258328.32
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Usług Remontowo Budowlanych Józef Kurko
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
263117.51
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna:
Art. 67 ust. 1 pkt 3 Ustawy Pzp
"Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
3) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia."
Uzasadnienie faktyczne:
W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) została zawarta w dniu 05.07.2019 r. pomiędzy Zamawiającym: Skarbem Państwa - Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Sieniawa z siedzibą w Sieniawie a Wykonawcą KELTECH - Leszek Kak umowa nr 271.1.7.2019 na podstawie której Zamawiający zlecił Wykonawcy roboty budowlane pn. "Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku leśniczówki na działce nr ewid. 1114 położonej w miejscowości Czerwona Wola". Przedmiotem umowy było wykonanie robót budowlanych na terenie osady leśniczówki Czerwona Wola położonej w miejscowości Czerwona Wola, 37-530 Sieniawa, działka ewidencyjna nr 1114, polegające na:
- rozbudowie, nadbudowie i przebudowie budynku mieszkalnego,
- remoncie budynku mieszkalnego,
- remoncie ogrodzenia,
- zagospodarowaniu terenu wokół budynku wraz z wykonaniem dojść i dojazdów z tłucznia.
Mając na uwadze, iż Wykonawca nie realizował terminowo prac Zamawiający pismem z dnia 04.09.2019 r. wezwał Wykonawcę do pilnego zintensyfikowania robót budowlanych zaznaczając, iż przy obecnym stanie prac zakończenie robót budowlanych zgodnie z terminem określonym w umowie tj. 31.10.2019 r. jest w ocenie Zamawiającego zagrożone. Zamawiający ponownie wezwał Wykonawcę do wznowienia oraz zintensyfikowania prac budowlanych pismem z dnia 17.09.2019 r. Z uwagi na fakt, iż Wykonawca nie realizował postanowień Umowy nr 271.1.7.2019 z dnia 05.07.2019 r., a w szczególności brakiem postępu dalszych prac budowlanych opisanych w § 1 ust. 2 pkt. Umowy oraz załącznikach do Umowy, a także pomimo bezskutecznego dwukrotnego wezwania Wykonawcy pismami z dnia 04.09.2019 r. oraz 17.09.2019 r., Zamawiający pismem z dnia 16.10.2019 r. odstąpił od Umowy na podstawie §11 pkt 1 ppkt 2 lit. b) i lit. c) Umowy oraz naliczył Wykonawcy karę umowną na podstawie §10 pkt 3 Umowy, kierując się przesłankami braku możliwości należytego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy w przewidzianym terminie umownym (termin zakończenia Umowy 31.10.2019 r.) oraz brakiem podjęcia przez Wykonawcę jakichkolwiek prac budowlanych pomimo dwukrotnego wezwania do podjęcia stosownych czynności.
Pismem z dnia 12.11.2019 r. inspektor nadzoru zgłosił Nadleśnictwu Sieniawa uwagi do stanu posadowionego budynku wg stanu na dzień rozwiązania umowy i przerwania robót dot. zadania inwestycyjnego pn: "Rozbudowa i nadbudowa budynku leśniczówki w Czerwonej Woli". Inspektor nadzoru stwierdził, iż ze względu na zbliżający się okres zimowy oraz jesienne opady deszczu pozostawienie budynku w stanie obecnym oraz zabezpieczenie wykonanych robót na okres zimowy może okazać się niewystarczające i wiązać się z poniesieniem znacznych kosztów związanych z funkcjonowaniem istniejącego budynku w okresie zimowym oraz przy kontynuowaniu przerwanych robót. Dalej czytamy: "W celu uniknięcia zbędnych kosztów i dalszej sprawnej realizacji inwestycji, konieczne jest jak najszybsze (przed okresem zimowym) podjęcie i kontynuowanie prac budowlanych."
Mając na uwadze przedmiotowy stan faktyczny zachodzi pilna potrzeba kontynuowania dalszych prac budowlanych, aby należycie zabezpieczyć budynek przed okresem późno jesiennym oraz zimowym. Pilna potrzeba wykonania dalszych prac, na pewno jest też umotywowana faktem, iż przedmiotowy budynek jest cały czas użytkowany jako siedziba leśnictwa Czerwona Wola, w której codziennie przyjmowani są kontrahenci Nadleśnictwa oraz osoby fizyczne. Nadmienić trzeba, iż roboty budowlane wykonywane są na budynku, który stale jest zamieszkiwany przez użytkowników, co tym bardziej skłania do podjęcia natychmiastowych kroków celem zapewnienia odpowiednich warunków mieszkaniowych przed zbliżającym się okresem zimowym. Kolejnym istotnym powodem niezwłocznego udzielenia zamówienia jest perspektywa utrata środków finansowych zaplanowanych na bieżący rok w planie finansowo gospodarczym (zasadniczym) Nadleśnictwa Sieniawa na realizację przedmiotowej inwestycji. W planach na rok 2019 zaplanowano wykonanie całości robót budowlanych przewidzianych dla ww. zadania, z kolei w planach na 2020 rok nie uwzględniano środków na ewentualną kontynuację ww. zadania. Za potrzebą niezwłocznego udzielenia dalszego zamówienia przemawia fakt, iż Zamawiający musiał by ponieść znaczne koszty na prawidłowe zabezpieczenie budowy przed zbliżającym się okresem zimowym: wykonanie tymczasowego ocieplenia odsłoniętego budynku mieszkalnego, zabezpieczenie posadowionych murów, które nie zostały trwale związane z istniejącym budynkiem, wykonanie tymczasowego zadaszenia, nad częścią dobudowywaną celem uniknięcia zalewania ścian budynku istniejącego oraz dobudowywanego.
Z uwagi na potrzebę niezwłocznego podjęcia dalszych robót budowlanych należy uznać iż udzielenie niniejszego zamówienia zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP, w którym mowa: "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 3) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia."
Brak możliwości ogłoszenia kolejnego przetargu w trybie konkurencyjnym, przetarg nieograniczony, podyktowany jest wydłużonym okresem przeprowadzenia przedmiotowej procedury, przeprowadzenie postępowania w pierwszej procedurze wyniosło ponad 50 dni. Biorąc pod uwagę termin rozwiązania Umowy oraz czas potrzebny do wyłonienia nowego Wykonawcy, nie jesteśmy w stanie wyłonić Wykonawcy w terminie umożliwiającym wykonanie dalszych prac przed okresem późno jesiennym, zimowym. W ocenie Zamawiającego, w zaistniałym stanie faktycznym, również wszczęcie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 63 i nast. Ustawy Pzp należy uznać za niecelowe. Negocjacje bez ogłoszenia to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi przez siebie wykonawcami, a następnie zaprasza ich do składania ofert (art. 61 Pzp). Zgodnie z art. 63 ust. 3 ustawy Pzp, w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamawiający zaprasza do negocjacji wykonawców w liczbie zapewniającej konkurencję, jednak nie mniejszej niż 3. W przeprowadzonym postępowaniu w terminie umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia zostały złożone jedynie dwie Oferty. Zamawiający spośród Wykonawców, którzy składali Oferty w przedmiotowym postępowaniu jedną Ofertę odrzucił, a z drugim Wykonawcą podpisał Umowę, którą następnie wypowiedział z uwagi na bark należytej realizacji Umowy. Zamawiający nie dysponuje wiedzą co do innych potencjalnych wykonawców zainteresowanych wykonaniem przedmiotowego zamówienia, a dokonanie w tym zakresie rozeznania rynku wiąże się z wydłużeniem czasu trwania procedury. Zamawiający nie będzie też mieć przy tym gwarancji, że ewentualnie zidentyfikowani wykonawcy będą zainteresowani przystąpieniem do negocjacji, jak również złożeniem oferty zbliżonej cenowo do szacunkowej wartości zamówienia. W ocenie Zamawiającego tryb zamówienia z wolnej ręki i zaproszenie do negocjacji wykonawcy, który w pierwszym postępowaniu złożył wstępnie najkorzystniejszą Ofertę jest jedynym racjonalnym rozwiązaniem, które pozwoli znacznie skrócić czas prowadzonej procedury mającej na celu wyłonienie wykonawcy i w następstwie w sposób prawidłowy przystąpić do dalszej realizacji inwestycji.
Należy uznać, iż przesłanki udzielenie zamówienia z wolnej ręki w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych, polegające na wyjątkowości sytuacji (odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy) wymagalności natychmiastowego wykonania zamówienia (natychmiastowe podjęcie prac budowlanych konieczne jest z uwagi na wysokie ryzyko wystąpienia strat w majątku w przypadku odłożenia tych prac na okres późniejszy) oraz niemożności zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia (zbliżający się okres zimowy oraz jesienne opady deszczu stanowią zagrożenie dla budynku, a jego pozostawienie w stanie obecnym oraz zabezpieczenie wykonanych robót na okres zimowy może okazać się niewystarczające co powoduje wymóg natychmiastowego podjęcia prac). Zaistniała sytuacja, nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, sytuacja jest wyjątkowa i wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia. Zamówienie zostanie udzielone w całości jednemu Wykonawcy, zgodnie z zakresem robót przewidzianych w pierwotnym postępowaniu. Zamówienie musi zostać udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w całości.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa pełnienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
- Budowa zbiornika na poferment
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej, położonego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.