Og³oszenie z dnia 2019-12-13
Og³oszenie nr 510273802-N-2019 z dnia 13-12-2019 r.
Zwi±zek Gmin Zag³êbia Miedziowego: odbieranie odpadów komunalnych z terenu Zwi±zku Gmin Zag³êbia Miedziowego
OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia:
obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:
nie
Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zwi±zek Gmin Zag³êbia Miedziowego, Krajowy numer identyfikacyjny 39030957700000,
ul. ul. Ma³a
1,
59-100
Polkowice, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
76 840 14 90, e-mail
biuro@zgzm.pl, faks
76 840 14 99.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.zgzm.pl/bip/strona-glowna/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
odbieranie odpadów komunalnych z terenu Zwi±zku Gmin Zag³êbia Miedziowego
Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):AD.271.8.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Us³ugi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest us³uga polegaj±ca na odbiorze odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszkanych z terenu Zwi±zku Gmin Zag³êbia Miedziowego. Termin realizacji us³ugi: od 1 grudnia do 31 grudnia 2019 r. (1 miesi±c).
II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:
nie
II.5) G³ówny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90510000-5, 90512000-9, 90513000-6, 90513100-7, 90511200-4, 90910000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej rêki
III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/11/2019 IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia
Warto¶æ bez VAT
342627.78
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Polkowicka Dolina Recyklingu Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy
370038.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postêpowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej rêki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Aktualnie obowi±zuj±ca umowa GO/86/19 z dnia 24 wrze¶nia 2019 r. na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Zwi±zku Gmin Zag³êbia Miedziowego zosta³a zawarta w trybie z wolnej rêki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych na okres 2 miesiêcy, tj. od 01.10.2019 r. do dnia 30.11.2019 r., który by³ niezbêdny do przygotowania procedury udzielenia zamówienia in-house.
Umowa nieodp³atnego przeniesienia udzia³ów w spó³ce Polkowicka Dolina Recyklingu pomiêdzy Gmin± Polkowice a Zwi±zkiem Gmin Zag³êbia Miedziowego zosta³a zawarta 09.09.2019 r. Od dnia zawarcia umowy Zwi±zek obj±³ 100% udzia³ów w Polkowickiej Dolinie Recyklingu Sp. z o.o. w Polkowicach, co da³o mu mo¿liwo¶æ udzielenia temu podmiotowi zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
Po objêciu udzia³ów w Spó³ce Zgromadzenie Wspólnika dokona³o w dniu 25.09.2019 r. zmiany Aktu Za³o¿ycielskiego Spó³ki w celu zapewnienia sprawowania nad PDR Sp. z o.o. kontroli, odpowiadaj±cej kontroli sprawowanej nad w³asnymi jednostkami, polegaj±cej na dominuj±cym wp³ywie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotycz±ce zarz±dzania sprawami tej osoby prawnej, co jest jedn± z przes³anek warunkuj±cych udzielenie spó³ce zamówienia w trybie in-house. Dokumenty zosta³y przekazane do Spó³ki w dniu 26.09.2019 r. w celu sporz±dzenia i przekazania wniosku o rejestracjê zmiany umowy spó³ki w KRS.
Jednocze¶nie trwa³y prace nad opracowaniem prognoz handlowych, w celu ustalenia procentu dzia³alno¶ci, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówieñ publicznych, tj. procentu dzia³alno¶ci polegaj±cej na wykonywania zadañ powierzonych jej przez zamawiaj±cego sprawuj±cego kontrolê, który musi wynosiæ co najmniej 90%.
Zgodnie z art. 67 ust. 11 i 12 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przed udzieleniem zamówienia na podstawie ust. 1 pkt 12-15, zamawiaj±cy zamieszcza na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a je¿eli nie ma takiej strony, na swojej stronie internetowej, informacjê o zamiarze zawarcia umowy, zawieraj±c± co najmniej:
1) nazwê i adres zamawiaj±cego;
2) okre¶lenie przedmiotu zamówienia i wielko¶ci lub zakresu zamówienia;
3) szacunkow± warto¶æ zamówienia;
4) nazwê i adres wykonawcy, któremu zamawiaj±cy zamierza udzieliæ zamówienia;
5) podstawê prawn± i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej rêki;
6) planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy;
7) informacjê o terminie i odpowiednio zamieszczeniu lub opublikowaniu og³oszenia o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2, je¿eli zosta³o zamieszczone lub opublikowane albo informacjê, ¿e takie og³oszenie nie zosta³o zamieszczone lub opublikowane.
Zamawiaj±cy mo¿e zawrzeæ umowê w sprawie zamówienia udzielonego na podstawie ust. 1 pkt 12-15 nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 14 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w ust. 11.
Powy¿sze wskazuje, ¿e ostateczny termin na zamieszczenie ww. og³oszenia, umo¿liwiaj±cy zawarcie umowy przed dniem 01.12.2019 r., up³ywa w dniu 14.11.2019 r.
Na dzieñ 14.11.2019 r. w KRS nie zosta³a zarejestrowana zmiana umowy spó³ki dokonana przez Zgromadzenie Wspólników w dniu 25.09.2019 r., co powoduje, ¿e Zamawiaj±cy - Zwi±zek Gmin Zag³êbia Miedziowego nie mo¿e wykazaæ, ¿e sprawuje nad Spó³k± kontrolê, odpowiadaj±c± kontroli sprawowanej nad w³asnymi jednostkami, polegaj±c± na dominuj±cym wp³ywie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotycz±ce zarz±dzania sprawami tej osoby prawnej.
Wobec powy¿szego udzielenie zamówienia in-house przed dniem 01.12.2019 r. jest niemo¿liwe.
Art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych umo¿liwia zamawiaj±cemu udzielenie zamówienia z wolnej rêki, gdy:
1) ze wzglêdu na wyj±tkow± sytuacjê wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
2) wyj±tkowa sytuacja nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie zamawiaj±cego;
3) zamawiaj±cy nie móg³ jej przewidzieæ;
4) niemo¿liwe jest zachowanie terminów okre¶lonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Powy¿sze przes³anki ustawowe zosta³y spe³nione.
Odbiór odpadów jest us³ug±, która powinna byæ ¶wiadczona w sposób ci±g³y i niezak³ócony. Konsekwencje wyst±pienia przerwy w ¶wiadczeniu tej us³ugi mog³yby spowodowaæ wyst±pienie zagro¿enia epidemiologicznego i dotknê³yby przede wszystkim mieszkañców.
Z uwagi na szczególny charakter us³ugi dotycz±cej odbioru odpadów komunalnych oraz bior±c pod uwagê negatywne skutki dla mieszkañców, niemo¿liwe jest zaniechanie odbioru odpadów przez okres jednego miesi±ca (grudzieñ 2019 r.).
Zamawiaj±cy dochowa³ wszelkiej staranno¶ci, by w terminie dokonaæ zmiany umowy Spó³ki i zapewniæ sprawowanie nad Spó³k± kontroli, odpowiadaj±cej kontroli sprawowanej nad w³asnymi jednostkami, polegaj±cej na dominuj±cym wp³ywie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotycz±ce zarz±dzania sprawami tej osoby prawnej. Opracowane zosta³y tak¿e wiarygodne prognozy handlowe, ustalaj±ce procent dzia³alno¶ci Spó³ki, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówieñ publicznych, tj. procent dzia³alno¶ci polegaj±cej na wykonywaniu zadañ powierzonych jej przez zamawiaj±cego sprawuj±cego kontrolê.
Pomimo wniosku o dokonanie wpisu w trybie przy¶pieszonym, do dnia 14.11.2019 r. nie dokonano rejestracji zmiany umowy spó³ki w KRS, czego Zamawiaj±cy nie móg³ przewidzieæ, a co uniemo¿liwia spe³nienie warunków niezbêdnych do udzielenia zamówienia wewnêtrznego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
Nie jest tak¿e mo¿liwe zachowanie terminów przewidzianych dla udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego.
Maj±c na wzglêdzie przedstawione powy¿ej okoliczno¶ci faktyczne i spe³nienie ³±cznie przes³anek wynikaj±cych z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, a tak¿e maj±c na wzglêdzie negatywne konsekwencje wyst±pienia przerwy w ¶wiadczeniu us³ugi odbioru i zagospodarowania selektywnych odpadów komunalnych, mog±ce spowodowaæ zagro¿enie epidemiologiczne, zamawiaj±cy jest zobowi±zany zapewniæ ci±g³o¶æ ¶wiadczenia us³ugi odbioru odpadów komunalnych selektywnych i zleciæ jej wykonanie zgodnie z wy¿ej powo³anym przepisem ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
INNE PRZETARGI Z POLKOWIC
- "Wykonanie, dostawa tablic rejestracyjnych w celu znakowania pojazdów Starostwa Powiatowego w Polkowicach oraz z³omowanie tablic rejestracyjnych wycofanych z u¿ytku"
- "Sprzeda¿ i dostawa asortymentu gospodarczego na potrzeby Polkowickiego Centrum Us³ug Zdrowotnych - ZOZ S.A."
- ¦wiadczenie us³ug ratownictwa wodnego oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej na basenie p³ywackim w obiekcie Aquapark Polkowice.
- Us³uga ca³odobowej ochrony i dozoru mienia w obiekcie i na terenach zewnêtrznych w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. dla Aquapark Polkowice.
- Kompleksowa us³uga utrzymania czysto¶ci w obiekcie oraz us³uga od¶nie¿ania dróg, parkingów, chodników, ci±gów komunikacyjnych na terenach przyleg³ych do obiektu.
wiêcej: przetargi w Polkowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW OD ZAMAWIAJ¡CEGO W ROKU 2025 Z PODZIA£EM NA CZʦCI
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powsta³ych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomo¶ci nale¿±cych do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodz±cych z utrzymania czysto¶ci w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wie¶ w 2025 r
- Odpady budowlane i rozbiórkowe inne ni¿ niebezpieczne dostarczane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (...)
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.