eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mysłakowice: "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice"- świadczenie usług opiekuńczych i asystenckich

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-01-05

Ogłoszenie nr 510396152-N-2021 z dnia 2021-01-05 r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mysłakowicach:

: "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice"- świadczenie usług opiekuńczych i asystenckich

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: PROJEKT DOFINANSOWANY W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWODZTWA DOLNOSLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO UMOWA NR: RPDS.09.02.01-02-0017/19-00
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 769257-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mysłakowicach, krajowy numer identyfikacyjny 32720060000000, ul. Wojska Polskiego, 58-533 Mysłakowice, woj. dolnośląskie, państwo Polska

telefon: 756 470 810
faks: 756 470 810
e-mail: gops@myslakowice.pl
www: http://gops.myslakowice.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
: "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice"- świadczenie usług opiekuńczych i asystenckich

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): I-ZP.271.3.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

-Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńcze i asystenckie świadczone przez 2 opiekunów i 1 asystenta. Usługa opiekuna i asystenta zwanego dalej Wykonawcą, będzie realizowana w ramach umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.(t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1145.), Przedmiot zamówienia ma zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu „ Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice” dofinansowanego ze źródeł programu RPO WD na lata 2014-2020,w ramach Osi Priorytetowej: Oś Priorytetowa 9 Włączenie społeczne Działanie 9.2 Dostęp do wysokiej jakości usług społecznych Odbiorcami usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania są osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu zamieszkałe w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie województwa dolnośląskiego w gminie Mysłakowice. Pomoc może być przyznana: • osobie samotnej w rozumieniu art. 6 pkt 9 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, która jest pozbawiona takiej pomocy mimo wykorzystania własnych uprawnień, zasobów i możliwości; • osobie samotnie gospodarującej w rozumieniu art. 6 pkt 10 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, gdy wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić, wykorzystując swe uprawnienia, zasoby i możliwości; • osobie w rodzinie, gdy rodzina nie może, z uzasadnionej przyczyny, zapewnić odpowiedniej pomocy, wykorzystując swe uprawnienia, zasoby i możliwości. 4.Zakres rzeczowy zamówienia: Świadczenie usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania. Część I zamówienia: Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio5h/tydzień Usługa opiekuńcza świadczona na rzecz minimum 3 podopiecznych ok. 60 h/ na miesiąc tj. do 1320 h od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r. Część II zamówienia: Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio 5h/tydzień Usługa opiekuńcza świadczona na rzecz minimum 2 podopiecznych ok. 40 h/ na miesiąc tj. do 880 h od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r. 4.1 Zakres usługi obejmuje w szczególności: Świadczenie usługi opiekuńczej dla osób niesamodzielnych i pomoc uczestnikom projektu w zakresie zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w tym żywieniowych, opiekę higieniczną, pielęgnację poprzez m.in.: • pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (np. czynności związane z dostarczaniem produktów żywnościowych, przygotowaniem lub dostarczaniem posiłków, pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, w tym utrzymywanie porządku i czystości w najbliższym otoczeniu, czystości odzieży, bielizny osobistej, pościelowej, stołowej i ręczników, dokonywanie niezbędnych zakupów oraz regulowanie opłat domowych, czynności dotyczące prowadzenia spraw osobistych, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, czynności dotyczące zagospodarowania w aktywny sposób czasu wolnego, pomoc przy przemieszczaniu się); • Opiekę higieniczną (np. czynności związane z utrzymaniem higieny osobistej, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmianę pieluchomajtek z uwzględnieniem czynności higieniczno-pielęgnacyjnych, pomoc przy ubieraniu się, zmianie bielizny osobistej, zmianę bielizny pościelowej, układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji); • pielęgnację zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej; • Zapewnienie kontaktów z otoczeniem (np. czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną, ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług, czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej). 4.3 Osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązuje się do uwzględnienia podmiotowości osoby potrzebującej wsparcia, w tym respektowania prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych. 4.4 Sposób świadczenia usług opiekuńczych, w tym organizacja przestrzeni, uwzględnia jak najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno osoby potrzebującej wsparcia, jak i osoby świadczącej usługi. 4.5 Szczegółowy zakres wsparcia i wymiar godzinowy usług opiekuńczych wskazany zostanie indywidualnie w kontrakcie trójstronnym-umowa, których stworzony zostanie na podstawie wywiadu pogłębionego przeprowadzonego z Uczestnikiem Projektu. Kontrakt trójstronny zawarty będzie pomiędzy osobą potrzebującą wsparcia, osobą świadczącą usługi opiekuńcze oraz podmiotem realizującym usługi opiekuńcze. 4.6 Sposób dokumentacji usługi: Dokumentacja usługi prowadzona w formie papierowej i elektronicznej - obejmuje prowadzenie dokumentacji zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, w tym prowadzenie dziennika czynności opiekuńczych - zawierającego ewidencję wykonania zleconych czynności zgodnie z zał. przekazanymi przez GOPS- zał. nr 9. 4.7 Miejsce świadczenia usługi: Usługa świadczona w miejscu zamieszkania Uczestników Projektu – na terenie gminy Mysłakowice. Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia z uwzględnieniem bliskiego otoczenia. 5. Część III zamówienia: Świadczenie usługi asystenta osoby niepełnosprawnej Liczba osób objętych wsparciem: minimum 6 osób niepełnosprawnych Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio 16 h/miesiąc tj. ok.96 h w miesiącu, przewidziana liczba godzin zegarowych usługi: 2112 h. Czas rozpoczęcia od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r. 5.1 Zakres usługi obejmuje w szczególności: Usługa asystencka obejmuje wspieranie osób z niepełnosprawnościami w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego (np. wsparcie w przemieszczaniu się m.in. do lekarza, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych oraz asysta w tych miejscach, spędzanie czasu wolnego, w tym wsparcie podczas zajęć kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, tłumaczenie na język migowy), zawodowego (np. wsparcie w przemieszczaniu się do pracy, urzędów pracy, podmiotów aktywizujących zawodowo oraz asysta w tych miejscach i zajęciach), edukacyjnego (np. wsparcie w przemieszczaniu się do szkół i placówek oświatowych oraz na ich terenie, wsparcie podczas zajęć edukacyjnych i w procesie uczenia: gromadzenie materiałów, korzystanie z biblioteki). 5.2 Usługa asystencka jest świadczona w sposób zindywidualizowany, uwzględniający rodzaj i stopień niepełnosprawności, wiek oraz indywidualne potrzeby osoby z niepełnosprawnością. 5.3 Usługa asystencka może zakładać elementy usług opiekuńczych o charakterze towarzyszącym. Asystent nie może wykonywać czynności medycznych oraz zadań z zakresu rehabilitacji zdrowotnej, jeżeli nie ma do tego wymaganych uprawnień i odpowiedniego przygotowania medycznego 5.4 Zakres wsparcia, sposób świadczenia i wymiar godzinowy usługi asystenckiej oraz prawa osoby z niepełnosprawnością zostaną określone w kontrakcie trójstronnym-umowa, zawartym pomiędzy osobą z niepełnosprawnością (lub jej opiekunem prawnym), asystentem i podmiotem realizującym wsparcie w postaci usługi asystenckiej. 5.5 Świadczenie usług asystenckich podlega monitoringowi i okresowej ewaluacji podmiotu realizującego usługę asystencką. 5.6 Sposób dokumentacji usługi: Dokumentacja usługi prowadzona w formie papierowej i elektronicznej - obejmuje prowadzenie dokumentacji zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, w tym prowadzenie dziennika czynności asystenckich - zawierającego ewidencję wykonania zleconych czynności zgodnie z zał. przekazanymi przez GOPS- zał. nr 11 6.Wymagania dodatkowe: 6.1 Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad: • zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych świadczeniobiorców, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej, • nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych, • w czasie pobytu w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu, • nie mogą obarczać własnymi problemami świadczeniobiorców, w kontakcie ze świadczeniobiorcą muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę świadczeniobiorcy w zakresie sposobu wykonywania konkretnych czynności usługowych, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych oraz wykonywać wszelkie prace z poszanowaniem godności i uczuć świadczeniobiorcy. 6.2 Czas świadczenia usług, oznacza czas wykonywania zleconego zakresu usług (opiekuńcze/asystenckie). Zamawiający zastrzega, że do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług-1 godzina oznacza 60 min.; 6.3 Podany czas pracy jest czasem elastycznym, będzie wykorzystywany zgodnie z potrzebami Uczestników Projektu, w oparciu o przeprowadzone wywiady pogłębione (także w weekendy, wieczorami itp., 7 dni w tygodniu). 6.4 Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do niej - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia; 6.5 Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW; 6.6 Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi opiekuńcze/ asystenckie żadnych dodatkowych opłat; 6.7 Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej bez pisemnej zgody Zamawiającego; 6.8 Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia autorskich praw majątkowych do wytworzonych dokumentów na wszystkich polach eksploatacji na rzecz Zamawiającego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 6.9 Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia bezpośredniej kontroli realizacji usługi (opiekuńczej/asystenckiej) na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego. 6.10 W związku z brakiem możności dokładnego określenia wielkości zamówienia, zamawiający zastrzega sobie prawo do: zwiększenia liczby godzin w przeliczeniu na jednego uprawnionego lub ich zmniejszenia, zwiększenia liczby podopiecznych objętych usługami bądź zmniejszenia tej liczby w zależności od stwierdzonych potrzeb. Zamawiający będzie rozliczał się z wykonawcą za rzeczywiście wykonane usługi(stawka za godzinę usług opiekuńczych/asystenckich x ilość zrealizowanych godzin w miesiącu). Przewidziana maksymalna liczba godzin usługi dla zamówienia została określona dla każdej z części , nie ulegnie przekroczeniu w okresie realizacji projektu. 5.11W przypadku usług opiekuńczych Zamawiający przewidział zwrot kosztów dojazdu do 150,00 zł brutto miesięcznie a także zapewni rękawice jednorazowe.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 85.31.11.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice”- świadczenie usług opiekuńczych

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mysłakowicach działając zgodnie z art. 93 ust.1pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku poz.1843 z późn.zm)w związku z art.90 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r poz.2019 ze zm.-przepisy przejściowe i dostosowujące- rozdział 3) unieważnia postępowanie w zakresie części I, zamówienia;
Uzasadnienie faktyczne i prawne: nie złożono żadnej oferty na żadną z części zamówienia do terminu przewidzianego na otwarcie ofert tj. do dnia 29.12.2020 r. do godz.10.00

CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice”- świadczenie usług opiekuńczych

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mysłakowicach działając zgodnie z art. 93 ust.1pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku poz.1843 z późn.zm)w związku z art.90 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r poz.2019 ze zm.-przepisy przejściowe i dostosowujące- rozdział 3) unieważnia postępowanie w zakresie części II zamówienia;
Uzasadnienie faktyczne i prawne: nie złożono żadnej oferty na żadną z części zamówienia do terminu przewidzianego na otwarcie ofert tj. do dnia 29.12.2020 r. do godz.10.00

CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Mysłakowice”- świadczenie usług asystenckich

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mysłakowicach działając zgodnie z art. 93 ust.1pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku poz.1843 z późn.zm)w związku z art.90 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r poz.2019 ze zm.-przepisy przejściowe i dostosowujące- rozdział 3) unieważnia postępowanie w zakresie części III zamówienia;
Uzasadnienie faktyczne i prawne: nie złożono żadnej oferty na żadną z części zamówienia do terminu przewidzianego na otwarcie ofert tj. do dnia 29.12.2020 r. do godz.10.00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.