To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2021-01-21
Sprzedaż i dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych do ZST w Mikołowie i ZSP w Ornontowicach oraz szaf rack i innych urządzeń do ZST w Mikołowie przewidzianych w ramach projektu pn.: "Efektywne Funkcjonalne Szkoły II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Nazwa projektu lub programu: Projekt pn.: „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II – Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.
Numer ogłoszenia: 615436-N-2020
Numer ogłoszenia: 540529191-N-2020,540533364-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: (032) 32-48-100, 32-48-125
faks: (032) 32-48-147, 32-48-132
e-mail: zampub@mikolowski.pl
www: http://powiat_mikolow.bip.gov.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Sprzedaż i dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych do ZST w Mikołowie i ZSP w Ornontowicach oraz szaf rack i innych urządzeń do ZST w Mikołowie przewidzianych w ramach projektu pn.: "Efektywne Funkcjonalne Szkoły II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych do ZST w Mikołowie i ZSP w Ornontowicach oraz szaf rack i innych urządzeń do ZST w Mikołowie przewidzianych w ramach projektu pn.: „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II – Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Priorytet XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe uczniów dla poddziałania: 11.2.1. Wsparcie szkolnictwa zawodowego – ZIT. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje dostawę, rozładunek i montaż następującego sprzętu: 1. Zestaw komputerowy (monitor +mysz+ klawiatura+ komputer) do pracowni grafiki i montażu (16 zestawów), do pracowni ekonomiczno-rachunkowej (15 zestawów), do pracowni techniki biurowej (15 zestawów.) dla ZST Mikołów. 2. Oprogramowanie do obróbki zdjęć (grafika rastrowa) do pracowni grafiki komputerowej i pracowni mediów w ZST Mikołów - 16sztuk. 3. Laptop dedykowany do grafiki komputerowej + mysz (Grafika rastrowa) do pracowni grafiki komputerowej i multimediów w ZST Mikołów - 1 sztuka. 4. Mikrofon do pracowni grafiki komputerowej i multimediów w ZST Mikołów - 1sztuka. 5. Statyw do aparatu fotograficznego do pracowni grafiki komputerowej i multimediów w ZST Mikołów - 1 sztuka. 6. Gimbal (stabilizator aparatu, kamery) do pracowni grafiki komputerowej i multimediów 1 sztuka. 7. Niszczarka do pracowni techniki biurowej w ZST Mikołów - 1 sztuka. 8. Bindownica do pracowni techniki biurowej w ZST Mikołów - 1 sztuka. 9. Zestaw komputerowy o parametrach pozwalających na pracę z serwerowymi systemami operacyjnymi do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w ZST Mikołów - 6 zestawów. 10. Oprogramowanie Windows serwer 2019 lub równoważne do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w ZST Mikołów - 6 sztuk. 11. Zestaw komputerowy o parametrach pozwalających na pracę jako stacja robocza do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w ZST Mikołów – 6 zestawów. 12. Oprogramowanie Windows 10 Proffesional lub równoważne do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w ZST Mikołów – 6 sztukk. 13. Laptop do pracowni hodowli koni w ZSP Ornontowicach - 1 sztuka. 14. Urządzenie wielofunkcyjne do pracowni hodowli koni w ZSP Ornontowice - 1sztuka. 15. Rzutnik do pracowni hodowli koni w ZSP Ornontowice - 1sztuka. 16. Dostawa szafy dystrybucyjnej rack19” 42U do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie – 1 sztuka. 17. Dostawa zasilacza UPS, podtrzymującego zasilanie wszystkich urządzeń do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie – 1 sztuka. 18. Dostawa taśmowego systemu archiwizacji do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie – 1 sztuka. 19. Dostawa programowalnego przełącznika (switch) 24 portowy do pracowni lokalnych sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie – 1 sztuka. 20. Dostawa kompletnie wyposażonej szafy dystrybucyjnej Rack19” 8U wraz ze przełącznikiem (Ipswitch) zarządzanym i routerem Wifi do pracowni sieci komputerowych i sieciowych systemów operacyjnych Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - 1sztuka. Kody CPV: 30214000-2: Stacje robocze 30200000-1 Urządzenia komputerowe 30213000-5 Komputery osobiste 30213100-6 Komputery przenośne 30236000-2: Różny sprzęt komputerowy 30231300-0: Monitory ekranowe 32422000-7: Elementy składowe sieci 48000000-8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne 48620000-0 Systemy operacyjne 48624000-8 Pakiety oprogramowania dla systemów operacyjnych komputerów osobistych 30233000-1 Urządzenia do przechowywania i odczytu danych 38652100-1 Projektory 30190000-7 Różny sprzęt i artykuły biurowe
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak
II.5) Główny kod CPV: 30.21.40.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Sprzedaż i dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych do ZST w Mikołowie i ZSP w Ornontowicach.
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2019 roku,poz.1843 z późn.zmianami)W niniejszym postępowaniu na część 1 złożono trzy oferty. Zgodnie z zapisem punktu V ppkt 8 SIWZ Zamawiający przewidział możliwość zastosowania procedury opisanej w art. 24aa ustawy Prawo Zamówień Publicznych tzw. procedura odwrócona. Zamawiający najpierw dokonał oceny ofert, a następnie zbadał, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu z postępowania. W wyniku oceny jako najkorzystniejsza została wybrana oferta Wykonawcy: PWH WIP Małgorzata Szczepanik-Grzywocz ul. Wł. Reymonta 23, 44-200 Rybnik. Zamawiający poinformował Wykonawców o wyniku postępowania oraz wyznaczył wykonawcy termin podpisania umowy na dzień 12.01.2021 roku. Termin na składanie ofert w przedmiotowym postępowaniu upłynął w dniu 10.12.2020 r. W związku z powyższym, termin związania ofertą upłynął w dniu 08.01.2021 roku. W wyznaczonym terminie na podpisanie umowy wybrany Wykonawca nie dostarczył podpisanej umowy. W dniu 12.01.2021 roku, wybrany Wykonawca wystąpił do Zamawiającego z wnioskiem o przesunięcie terminu dostawy sprzętu będącego przedmiotem zamówienia do dnia 5 -11 luty 2021 roku. Wykonawca powołał się na art.15 r ust.1 ustawy z dnia 02.03.2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych . Wniosek został złożony w formie elektronicznej. Zamawiający pismem z dnia 14.01.2021 roku nie wyraził zgody na zmianę terminu dostawy. Zgodnie z brzmieniem art.140 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Modyfikacja przedmiotu zamówienia po rozstrzygnięciu postępowania w zakresie który stanowił jedno z kryteriów oceny ofert stanowiłoby wadę uniemożliwiającą zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu. . Zamawiający wezwał Wykonawcę do dostarczenia , w zakreślonym przez zmawiającego terminie
podpisanej umowy zgodnej z ofertą , pod rygorem uznania ,iż wykonawca uchyla się od zawarcia umowy. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie dostarczył podpisanej umowy na warunkach zaoferowanych w swojej ofercie lecz drogą elektroniczna wystąpił o przesunięcie terminu podpisania umowy na dzień 19.01.2021 roku. Zamawiający nie wyraził zgody. W związku z faktem, iż wybrany Wykonawca nie dostarczył w zakreślonym terminie podpisanej umowy Zamawiający uznał ,iż Wykonawca uchyla się od jej podpisania na warunkach zaoferowanych w swojej ofercie. Ponadto termin dostawy sprzętu upłynął w dniu 19 stycznia 2021 roku.
Z uwagi na obowiązujące przepisy ustawy P.z.p., Zamawiający nie mógł zwrócić się do pozostałych Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Zamawiający przeprowadził przedmiotowe postępowanie stosując procedurę określoną w art. 24aa ustawy Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy P.z.p. Zamawiający może, w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Z uwagi na fakt, iż zastosowano procedurę o której mowa w art.24 aa Zamawiający nie badał pozostałych ofert. W związku z powyższym, zastosowanie art, 94 ust. 3 ustawy P.z.p. formalnie nie było możliwe. Ponowny wybór oferty najkorzystniejszej wiązał się z koniecznością dokonania badania kolejnej oferty.. Czynność wyboru najkorzystniejszej oferty winna nastąpić przed upływem terminu związania ofertą. Przyjęcie odmiennej interpretacji mogłoby prowadzić do naruszenia jednej z podstawowych zasad udzielania zamówienia, tj. zasady równego traktowania wykonawców (art. 7 ust. 1 p.z.p.).
W związku z faktem, iż termin związania pozostałych ofert upłynął w dniu 08.01.2021 roku brak jest możliwości przeprowadzenia procedury opisanej w art.24aa i dokonania ponownego wyboru oferty najkorzystniejszej. Postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą,uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Wada ta ma charakter nieusuwalny i odpowiada dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wada niesuwalna to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. Zamawiający, unieważniając postępowania na podstawie przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. są uprawnieni do brania pod uwagę zarówno okoliczności skutkujących unieważnieniem zawartej umowy wynikających z art. 146 ust. 1 p.z.p., jak i powinni brać pod uwagę okoliczności skutkujące unieważnieniem umowy na podstawie art. 146 ust. 6 p.z.p.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.