eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID



Ogłoszenie z dnia 2021-05-13

Ogłoszenie nr 510431104-N-2021 z dnia 2021-05-13 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: „Pomorscy medycy – bezpieczni w pracy, bezpieczni dla pacjentów”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 5.4.2 Zdrowie na rynku pracy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Projekt nr RPPM.05.04.02-22-0001/21 z dnia 31 marca 2021 roku.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Defibrylatory LifePak 15, (Physio-Control) z wyposażeniem, w ilości 5 szt.
CPV33182100-0

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 33.18.21.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 11-05-2021r., Tczew.

Cena: 471.044,28 PLN brutto.

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 WRZEŚNIA 2019r. – Prawo zamówień publicznych:
ANALIZA OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCYCH UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 11 WRZEŚNIA 2019 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz.U. z 2020r., poz. 2275 ze zm.), DO ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCEGO ZAKUPU 5 szt. DEFIBRYLATORÓW CO JEST NIEZBĘDNE DO ZWALCZANIA, PRZECIWDZIAŁANIA I ZAPOBIEGANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO, A TAKŻE W ZWIĄZKU Z ZAPOBIEGANIEM LUB ZWALCZANIEM EPIDEMII NA OBSZARZE, NA KTÓRYM OGŁOSZONO STAN ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO LUB STAN EPIDEMII O CZYM MOWA W art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112).

W związku z uznaniem na początku marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wirusa COVID-19 jako pandemię, bezspornym jest fakt, iż zdarzenie to zmieniło funkcjonowanie całego kraju i świata, w szczególności placówek ochrony zdrowia. Dostosowanie szpitala do realizacji świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 związane jest z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego personelowi pracującemu
w szpitalu oraz pacjentom chorującym na COVID-19 i pozostałym. Wymagało to podjęcia od szpitala wielu czynności, w szczególności dokonania wcześniej nieprzewidzianych zakupów, w trybie szybkim,
z pominięciem dotychczasowych procedur, co ma przede wszystkim związek z ochroną zdrowia publicznego w szerokim ujęciu. W tym miejscu należy również odnieść się do faktu, iż decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci
do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów
z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów
z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, (w tym przypadku decyzje odwołano,
w styczniu 2021r. – pozostaje to bez wpływu na przedmiotową analizę),
tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.

Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego wszelkie zakupy niezbędne do realizacji decyzji i jej skutków były i nadal są nie do przewidzenia, tym samym niemożliwe do zaplanowania, w szczególności pojawiania się nieprzewidzianych potrzeb, niemal w każdym czasie, w sytuacji niestabilnych i dynamicznych realiów rynkowych, jeśli chodzi o dostępność i ceny poszczególnych niezbędnych sprzętów, mających pomóc w ochronie zdrowia publicznego.

Zakupy związane z projektem wskazanym w niniejszym dokumencie dotyczą 5 szt. DEFIBRYLATORÓW co jest niezbędne do zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, bowiem znajdujemy się w sytuacji, w której zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby i wymaga tego ochrona zdrowia publicznego,
w sytuacji ogłoszonego stanu epidemii.

W obecnym stanie faktycznym zakup defibrytlatorów na podstawie przytoczonych tu argumentów
i podstaw prawnych, jest jak najbardziej niezbędny i uzasadniony okolicznościami, o których mowa w niniejszej analizie. W szczególności należy zaznaczyć, że leczenie osób podejrzanych lub zainfekowanych COVID-19 wymaga stałego, bacznego monitorowania funkcji życiowych, między innymi wykresu EKG, krzywej kapnografii, SpO2, temperatury, ciśnienia tętniczego krwi. Bardzo istotnym jest możliwość szybkiego zidentyfikowania czynników świadczących o niewydolności wieloukładowej, która w tym przypadku nie występuje rzadko. W przypadku osób zakażonych COVID-19, załamanie mechanizmów obronnych organizmu może przebiegać dramatycznie, w bardzo krótkim okresie czasu. Istotnym jest, aby zespół sprawujący opiekę nad poszkodowanym wyposażyć w aparaturę umożliwiającą podjęcie krytycznych decyzji terapeutycznych na możliwie wczesnym etapie działań. Niejednokrotnie koniecznym staje się przesunięcie chorych pomiędzy lokalizacjami szpitala, chociażby w związku z koniecznością wykonania odpowiednich badań. W przypadku nagłego załamania mechanizmów obronnych, leczenie w zwykłych warunkach nie jest wystarczające i wymaga się wdrożenia procedur w ramach OIT. Podczas transportu wewnątrzszpitalnego niedopuszczalne jest zaprzestanie monitorowania funkcji życiowych. W przypadku chorych w stanie ciężkim, procedury te mają znaczenie zasadnicze. Defibrylator z funkcjami interpretacji krytycznych parametrów układu krążenia i oddechu, pozwala monitorować stan pacjenta w sposób ciągły. W przypadku zaobserwowania cech arytmii zagrażających życiu, możliwe jest wykonanie stymulacji lub kardiowersji, a w zatrzymaniu krążenia, w rytmach VF/VT natychmiastowej defibrylacji. Urządzenie to umożliwia nadzorowanie oraz leczenie chorych ze stwierdzonym zakażeniem COVID-19, jak również transport międzyoddziałowy. Jego rozmiary i waga sprawia, iż jest urządzeniem mobilnym. Wyposażenie Szpitala, w którym przebywają pacjenci zarażeni COVID-19, w tego rodzaju defibrylatory pozwoli, w sytuacjach ekstremalnych, bezpiecznie transportować poszkodowanych pomiędzy szpitalami oraz między poszczególnymi budynkami Szpitali Tczewskich S.A. (znajdującymi się także w różnych lokalizacjach). Monitorowanie nie zostanie przerwane na żadnych etapie leczenia.

Przedmiotowy zakup ma ścisły związek ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem jego rozprzestrzenianiu się, a także profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV2, a zatem jest niezbędny do realizacji celów wymienionych w art. 2 ust. 2 ustawy
o COVID-19.

Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe jest dokonanie powyższych zakupów,
z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz. U. z 2020r., poz. 2275 ze zm. ), z uwzględnieniem art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), bowiem są one ściśle związane z przeciwdziałaniem, zwalczaniem
i zapobieganiem epidemii COVID-19 oraz są konieczne do wypełnienia, przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego w sytuacji wysokiego prawdopodobieństwa szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej oraz w sytuacji, w której wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.



Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: STRYKER POLSKA SP. Z O.O., UL. POLECZKI 35, 02-822 WARSZAWA

UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMIESZCZENIA POWYŻSZEGO OGŁOSZENIA NA PLATFORMIE E-ZAMOWIENIA

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.