Ogłoszenie z dnia 2021-12-03
Przebudowa stadionu lekkoatletycznego w COS-OPO w Spale
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00244952/01
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 044 724-23-46
e-mail: cosspala@spala.cos.pl
www: www.bip.cos.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przebudowa stadionu lekkoatletycznego w COS-OPO w Spale
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP 11/2021
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa stadionu lekkoatletycznego w COS-OPO w Spale.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 71.22.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Zamówienie udzielone jest w trybie podstawowym na podstawie art.275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale, Al. Prezydenta Ign. Mościckiego 6, 97-215 Inowłódz, działając jako Zamawiający informuje, że ogłoszone w dn. 25.10.2021r. postępowanie pn. „Przebudowa stadionu lekkoatletycznego w COS-OPO w Spale” (nr sprawy ZP11/2021) zostaje unieważnione na podstawie art. 256
w związku z art. 137 ust. 7 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) [zwaną dalej „Pzp”], który stanowi, że zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
UZASADNIENIE:
W dn. 25.10.2021. Zamawiający ogłosił postępowanie o udzielnie zamówienie publicznego, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych- przebudowa stadionu lekkoatletycznego. Opis przedmiotu zamówienia Zamawiający przedstawił w formie:
1) Programu funkcjonalno-użytkowego opracowanego przez pracownię projektową PTASZYŃSKI ARCHITEKTURA Roman Ptaszyński, Roman Ptaszyński (załącznik nr 8 do SWZ),
2) Dokumentu pn. Szczegółowe wymagania techniczne Zamawiającego (załącznik nr 9 do SWZ).
PFU został opracowany zgodnie z wymogami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 2004 nr 202 poz. 2072),
Szczegółowe wymagania techniczne w intencji Zamawiającego miały stanowić doprecyzowanie i uszczegółowienie rozwiązań zawartych w PFU. Faktycznie jednak
w opracowaniu tym zostały opisane dodatkowe elementy zamówienia, które nie zostały uwzględnione w PFU (np. miejsce do schładzania zawodników podczas treningu czy toaleta z dostępem z zewnątrz w budynku magazynu). Zamawiający określił również
w tym opracowaniu wymagania dla nawierzchni bieżni stadionu w sposób odmienny, niż przewidywał to PFU.
Poddając powyższy opis zamówienia weryfikacji i powtórnej analizie, w szczególności
w odniesieniu do zgłoszonych uwag ze strony wykonawców, Zamawiający uznaje, że opis przedmiotu zamówienia dla przedmiotowego postępowania został sporządzony w sposób wadliwy. Zgodnie z regulacją art. 103 ust 1 Pzp „jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno- -użytkowego”. Zgodnie z art. 103 ust. 3 Pzp program funkcjonalno-użytkowy obejmuje opis zadania budowlanego, w którym podaje się przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne.
Opisanie przedmiotu zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dokumentem innym niż PFU może zostać ocenione jako niezgodne z wymogami Pzp. Rozbieżność pomiędzy treścią PFU a dodatkowym załącznikiem może ponadto wprowadzić wykonawców w błąd co do intencji i oczekiwań Zamawiającego oraz uniemożliwić przygotowanie oferty zgodnej z wymogami SWZ.
W zaistniałej sytuacji Zmawiający winien doprowadzić opis przedmiotu zamówienia do zgodności z wymogami Pzp. W tym celu konieczne jest opracowanie nowego programu funkcjonalno-użytkowego lub sporządzenie aneksu do posiadanego już PFU, w którym przedmiot zamówienia zostanie opisany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania
i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Wprowadzenie takiej zmiany do treści SWZ jest niemożliwe w trybie art. 137 ust. 1 Pzp, gdyż wymaga sporządzenia nowego PFU (lub aktualizacji dotychczasowego). Ponieważ przewidywana zmiana treści SWZ prowadziłaby do znacznej zmiany zakresu zamówienia (inny rodzaj nawierzchni), obowiązkiem Zamawiającego jest unieważnienie postępowania zgodnie z dyspozycją art. 137 ust. 7 Pzp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy dróg w Gminie Jonkowo
- Opracowanie dokumentacji projektowej, poprzedzonej koncepcją dla zadania pn. "Budowa zbiornika retencyjnego M-2 na Potoku Maćkowy wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów zielonych"
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla: Zadanie I - "Budowa chodnika przy drodze krajowej nr 28 w m. Raba Niżna" Zadanie II - "Budowa chodnika przy drodze krajowej nr 28 w m. Kasina Wielka"
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na remont Budynku nr 2 w zakresie parteru i II piętra wraz ze zmianą sposobu użytkowania
- Przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa ul. Marszałkowskiej na odc. ul. Królewska - ul. Złota - prace przygotowawcze...
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.