eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻyrzynDostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-21

Ogłoszenie nr 510550033-N-2020 z dnia 2020-12-21 r.
Wójt Gminy Żyrzyn:

Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: „Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 13 Infrastruktura społeczna, Działanie 13.7 Infrastruktura szkolna
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 556578-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Żyrzyn, krajowy numer identyfikacyjny 55094700000000, ul. Powstania Styczniowego 10, 24-103 Żyrzyn, woj. lubelskie, państwo Polska

telefon: 081 8814226, 8814269
faks: 818 814 226
e-mail: ugzyrzyn@post.pl
www: https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=648

adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=648
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): G.271.B.7.2019

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn”.
2. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn.: „Rozwój zaplecza dydaktycznego placówek oświatowych w Gminie Żyrzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 13 Infrastruktura społeczna, Działanie 13.7 Infrastruktura szkolna.
3. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego oraz pomocy dydaktycznych i mebli do szkół, zlokalizowanych na terenie Gminy Żyrzyn: Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Żyrzynie, Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Osinach, Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Skrudkach.



4. Zamówienie zostało podzielone na 3 części:
Część 1- wyposażenie pracowni szkolnych w sprzęt komputerowy i
multimedialny
Część 2- wyposażenie pracowni szkolnych w pomoce dydaktyczne
Część 3- wyposażenie pracowni szkolnych w meble
a. Dla części nr 1- wyposażenie pracowni szkolnych w sprzęt komputerowy i multimedialny
Pozycja w opisie Nazwa sprzętu Miejsce dostawy/montażu [szt.] Razem
Ilość [szt.]
Szkoła Podstawowa w Osinach; Osiny 235, 24-103 Osiny Szkoła Podstawowa w Skrudkach; Skrudki; 5 A, 24-103 Żyrzyn Szkoła Podstawowa w Żyrzynie, Tysiąclecia 143, 24-103 Żyrzyn
1 Projektor multimedialny 3 3 2 8
2 Laptop dla nauczyciela z oprogramowaniem 3 3 2 8
3 Tablica interaktywna z oprogramowaniem 3 3 2 8
4 Urządzenie wielofunkcyjne 3 3 2 8
5 Laptop z oprogramowaniem dla ucznia 15 21 39 75
6 System do zbierania odpowiedzi 1 1 1 3
b. Dla części nr 2- wyposażenie pracowni szkolnych w pomoce dydaktyczne
Pozycja w opisie Nazwa sprzętu Jednostka Ilość
1 Zestaw modeli części ciała człowieka Komplet 2
2 Dygestorium chemiczne Szt. 2
3 Komplet do doświadczeń chemicznych Komplet 4
4 Zestaw do elektrochemii Komplet 2
5 Zestaw modeli chemicznych Komplet 20
6 Zestaw modeli budowy roślin Komplet 2
7 Zestaw naczyń laboratoryjnych Komplet 6
8 Mikroskop Szt. 24
9 Urządzenia laboratoryjne badawcze Komplet 2
10 Fantom anatomiczny człowieka Komplet 4
11 Zestaw plansz do pracowni biologicznej Komplet 2
12 Model anatomiczny człowieka Szt. 2
13 Programy multimedialne Komplet 2
14 Tellurium Szt. 2
15 Zestaw map geograficznych Komplet 2
16 Generator Van de Graffa Szt. 1
17 Zestaw map geograficznych ze stojakami Komplet 1
18 Zestaw geograficznych plansz edukacyjnych Komplet 2
19 Okazy skał i minerałów Komplet 2
20 Albumy edukacyjne Komplet 2
21 Zestaw pomocy multimedialnych Komplet 2
22 Zestaw tablic tekstylnych Komplet 6
23 Zestaw klocków Komplet 15
24 Zestaw naczyń laboratoryjnych do fizyki Komplet 2
25 Zestaw programów multimedialnych do matematyki Komplet 3
26 Zestaw prezentacyjny brył obrotowych Komplet 2
27 Zestaw siłomierzy i mierników Komplet 3
28 Zestaw optyczny Komplet 2
29 Zestaw obwodów elektrycznych Komplet 2
30 Generator van de Graffa Szt. 5
31 Miernik poziomu dźwięk Szt. 2
32 Interaktywna podłoga Szt. 1
33 Wolnostojąca kuweta drgań Szt. 1
34 Tor powietrzny z dmuchawą i stoperem Komplet 1
35 Zestaw do holografii Komplet 1
36 Zestaw do doświadczeń mechaniki Komplet 1
37 Zestaw do fotowoltaiki Komplet 1
38 Zestaw do badania siły elektromagnetycznej Komplet 1
39 Licznik Geigera na 2 stanowiska Komplet 1
40 Zestaw programów multimedialnych do języka Komplet 1
c. Dla części nr 3- wyposażenie pracowni szkolnych w meble wraz z montażem
Pozycja w opisie Nazwa sprzętu Miejsce dostawy/montażu [szt.] Razem
Ilość [szt./zastawy]
Szkoła Podstawowa w Osinach; Osiny 235, 24-103 Osiny Szkoła Podstawowa w Skrudkach; Skrudki; 5 A, 24-103 Żyrzyn Szkoła Podstawowa w Żyrzynie, Tysiąclecia 143, 24-103 Żyrzyn
1 Ławka szkolna 24 14 14 52 szt.
2 Krzesła szkolne 45 28 28 101szt.
3 Krzesła szkolne z regulowaną wysokością 56 56 szt.
4 Biurko nauczyciela 3 1 2 6 szt.
5 Biurko nauczyciela z kontenerem - 2 - 2 szt.
6 Szafki szkolne do przechowywania pomocy dydaktycznych 4 2 8 14 szt.
7 Szafki szkolne do przechowywania pomocy dydaktycznych - kolorowe 1 zestaw składający się z 5 regałów 1 zestaw składający się z 4 regałów - 2 zestawy
8 Szafka z witryną 4 - 2 6 szt.
9 Krzesło nauczyciela - 2 - 2 szt.
10 Stoliki dwuosobowe - 28 - 28 szt.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, miejsca dostawy zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
6. W przypadku dostawy pomocy dydaktycznych (część 2 zamówienia), liczba i rodzaj elementów dostarczonych przez Wykonawcę do poszczególnych szkół zostanie przekazana najpóźniej w dniu podpisania umowy.
7. Zamawiający wymaga, aby dostarczone wyposażenie stanowiące przedmiot zamówienia było fabrycznie nowe, nieużywane, posiadało wymagane parametry techniczne, określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ( załącznik nr 1 do SIWZ), znajdowało się w stanie nieuszkodzonym, technicznie sprawnym, kompletne i gotowe do użytkowania oraz spełniało wymagane polskim prawem normy i było wolne od wad prawnych. Zamawiający wyklucza dostawę wyposażenia powystawowego. Wyposażenie musi posiadać deklarację CE – Conformité Européenne lub równoważne, posiadać dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania – w języku polskim.
8. Zamawiający wymaga fabrycznie nowego systemu operacyjnego, nieużywanego oraz nieaktywowanego nigdy wcześniej na innym urządzeniu. Oprogramowanie musi być dostarczone wraz z wymaganymi i zalecanymi przez producenta oprogramowania, nie budzącymi wątpliwości, dokumentami potwierdzającymi legalność oprogramowania.
9. Wymagane jest, aby Wykonawca dostarczył wszelkie dokumenty, niezbędne do legalnego używania oprogramowania (licencje). Dostarczone licencje powinny mieć charakter zakupu jednorazowego bez konieczności ich odnawiania czy uiszczenia innej opłaty utrzymującej ich ważności. Zamawiający wymaga, aby dostarczone urządzenia miały legalnie zainstalowane oprogramowanie systemowe.
10. Wykonawca, na co najmniej 2 dni przed planowaną dostawą, poinformuje o niej Zamawiającego uzgadniając datę oraz przewidywaną godzinę dostawy wyposażenia do danej szkoły.
11. Dostawa przedmiotu zamówienia nastąpi w dni robocze tj. poniedziałek – piątek,
w godzinach ustalonych z Zamawiającym.
12. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć wyposażenie do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego.
12. Wykonawca zobowiązany jest dokonać pierwszego uruchomienia i konfiguracji wszystkich dostarczonych urządzeń.
13 Zamówienie obejmuje również transport (na koszt i ryzyko) Wykonawcy.
14. W przypadku wyposażenia wymagającego montażu, złożenia, podłączenia lub instalacji, Wykonawca zobowiązany jest dokonać montażu, podłączenia lub instalacji dostarczonego wyposażenia we wskazanym miejscu, przy czym datą odbioru będzie przekazanie kompletnego złożonego lub zamontowanego wyposażenia i sprzętu.
15. Jeśli dostarczone wyposażenie lub jego elementy są uszkodzone lub uległy uszkodzeniu podczas transportu, montażu, zostaną przez Wykonawcę wymienione na nowe lub naprawione przed zgłoszeniem zakończenia dostaw do odbioru.
16. Wszystkie odpady powstałe podczas realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany zagospodarować na własny koszt. Wykonawca po dostarczeniu przedmiotu zamówienia oraz po zakończeniu prac montażowych jest zobowiązany do uporządkowania terenu dostaw i miejsca montażu. Wszystkie zniszczenia w budynku powstałe podczas montażu z winy Wykonawcy będą usuwane przez niego bezpłatnie.
17. Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego
w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
18. W każdym przypadku, gdy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
19. W każdym przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach oznakowania określonego
w art. 2 pkt 16 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dostawy spełniają wymagania równorzędne.
20. W przypadkach, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych, nie jest w stanie uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że ofertowane przez niego dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym, akceptuje inne środki dowodowe,
a w szczególności dokumentacje techniczną producenta, o ile Wykonawca udowodni że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
21. Użycie w SIWZ lub załącznikach do niej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
22. W każdym przypadku, w którym Zamawiający żąda aby oferowany sprzęt posiadał deklarację CE oznacza to deklarację wynikającą z dyrektyw tzw. "Nowego Podejścia" Unii Europejskiej.
23. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 39.16.21.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: wyposażenie pracowni szkolnych w sprzęt komputerowy i multimedialny

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/08/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 335365.85 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 5

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: PRZP Systemy Informacyjne Sp. z o. o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Ul. Kilińskiego 6
Kod pocztowy: 28-230
Miejscowość: Połaniec
Kraj/woj.: świętokrzyskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 384899.19

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 382952.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 433269.96
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: wyposażenie pracowni szkolnych w pomoce dydaktyczne

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/08/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 279665.04 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 2

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Szkół CEZAS Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Ul. Łęczyńska 37
Kod pocztowy: 20-309
Miejscowość: Lublin
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 245466.67

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 212752.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 245466.67
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: wyposażenie pracowni szkolnych w meble

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/08/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 42560.98 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Szkół CEZAS Sp. z o. o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Ul. Łęczyńska 37
Kod pocztowy: 20-309
Miejscowość: Lublin
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 67654.62

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 67654.62
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 85042.20
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.