eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Roboty budowlane związane z montażem małej architektury w zwiazku z budową placu zabaw przy ul. Kozielskiej w Gliwicach

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-22

Ogłoszenie nr 510552461-N-2020 z dnia 2020-12-22 r.
Miejski Zarząd Usług Komunalnych:

Roboty budowlane związane z montażem małej architektury w zwiazku z budową placu zabaw przy ul. Kozielskiej w Gliwicach

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 595637-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Usług Komunalnych, krajowy numer identyfikacyjny 27104821200000, ul. Strzelców Bytomskich, 44-109 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 032 2310031, 3350444
faks: 322 310 032
e-mail: mzuk@mzuk.pl
www: www.mzuk.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane związane z montażem małej architektury w zwiazku z budową placu zabaw przy ul. Kozielskiej w Gliwicach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): MZUK-EPZ.50.37.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

„Roboty budowlane zwiazane z montazem małej architektury oraz wykonaniem nawierzchni w ramach budowy
placu zabaw przy ul. Kozielskiej w Gliwicach”, teren inwestycyjny zlokalizowany jest na działce 435/4, obreb
Nowe Miasto w Gliwicach.
Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane, w tym:
1. Wykonanie podbudowy i nawierzchni chodnika z kostki betonowej z obrzezami trawnikowymi.
2. Wykonanie podbudowy i nawierzchni bezpiecznej z mat przerostowych.
3. Instalacja urzadzen zabawowych.
4. Budowa ogrodzenia.
Wszystkie prace zostana wykonane zgodnie ze sztuka budowlana i według projektu budowlano –
wykonawczego.
Integralna czescia niniejszej specyfikacji sa:
1. Projekt budowlano - wykonawczy.
2. Przedmiar robót.
3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Uwaga:
1. Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urzadzenia techniczne i materiały z podaniem
producenta nalezy traktowac jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiajacego parametrów
technicznych i uzytecznych oraz jako przykładowe ze wzgledu na zasady ustawy Prawo zamówien
publicznych, a zwłaszcza art. 29 do 31. Oznacza to, ze wykonawcy moga zaproponowac inne niz
wyszczególnione w dokumentacji rozwiazania z zachowaniem odpowiednich, równowaznych parametrów
technicznych z zapewnieniem uzyskania wszystkich ewentualnie wymaganych uzgodnien,w tym
zaakceptowania zmian materiałowych przez projektanta i Zamawiajacego.
2. Pod pojeciem równowazne zamawiajacy rozumie: zastosowanie podobnej konstrukcji, wielkosci urzadzenia,
kształtu, wyposazenia, zapewnienia bezpieczenstwa, parametrów wytrzymałosciowych i jakosciowych, przy
czym Zamawiajacy dopuszcza tolerancje wymiarów w zakresie +/- 5%.
3. Wszelkie zmiany w dokumentacji projektowej bedacych konsekwencja zmiany materiałów wykonawca
wykona na własny koszt. Zapis ten nalezy traktowac równiez w przypadku wprowadzenia elementów
zamiennych na placu budowy, powiekszenia powierzchni inwestycji itp.
4. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakosc prac i ich zgodnosc z dokumentacja kontraktowa i techniczna,
oraz instrukcjami zarzadzajacego całoscia inwestycji. Wykonawca jest zobowiazany wykonac wszystkie roboty
scisle według otrzymanej dokumentacji technicznej.
5. Jesli wykonawca zamierza uzyc w jakims szczególnym przypadku materiały lub urzadzenia zamienne,inne
niz przewidziane w dokumentacji technicznej, zobowiazany jest on do uzyskania pisemnej akceptacji
projektanta pod rygorem niewaznosci, w ramach nadzorów autorskich oraz zgody Zamawiajacego. Urzadzenia
i materiały zamienne winny byc dobrane o parametrach jakosciowych porównywalnych, w szczególnosci
rodzaju zastosowanej konstrukcji, wielkosci urzadzen, wyposazenia,zapewnienia bezpieczenstwa, parametrów
wytrzymałosciowych i jakosciowych. W kazdym przypadku obowiazek wykazania równowaznosci dla
materiałów zamiennych w stosunku do projektowanych spoczywa na wykonawcy.
6. Wprowadzenie zaakceptowanych rozwiazan zastepczych zobowiazuje wykonawce do naniesienia ich
w dokumentacji wykonawczej, co bedzie podstawa do wprowadzenia ww. zmian w dokumentacji
powykonawczej. Zaakceptowane przez projektanta zmiany, pociagajace za soba koniecznosc dokonania
korekt rozwiazan projektowych przez jednostke projektowa nie wchodza w zakres nadzoru autorskiego i beda
przedmiotem oddzielnych rozliczen.
7. Wykonawca ponosi odpowiedzialnosc za dokładne wytyczenie w planie i wyznaczenie wysokosci
wszystkich elementów robót zgodnie z wymiarami i rzednymi okreslonymi w dokumentacji projektowej lub
przekazanymi na pismie przez zarzadzajacego realizacja całosci inwestycji.
8. Nastepstwa jakiegokolwiek błedu spowodowanego przez wykonawce w wytyczeniu i wyznaczeniu robót,
jesli wymagac tego bedzie zarzadzajacy całoscia inwestycji, zostana poprawione przez Wykonawce na własny
koszt. Sprawdzenie wytyczenia robót lub wyznaczenia wysokosci przez zarzadzajacego realizacja całosci
inwestycji nie zwalnia wykonawcy od odpowiedzialnosci za ich dokładnosc.
9. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochrone istniejacych instalacji naziemnych i podziemnych urzadzen
znajdujacych sie w obrebie placu budowy, takich jak rurociagi, kable energetyczne, rurociagi gazowe etc.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody spowodowane przez jego działania, w instalacjach
naziemnych i podziemnych w ramach prowadzonych prac.
10. Wszystkie elementy składowe tj. opis techniczny, czesc rysunkowa, specyfikacja techniczna wykonania
i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót stanowia komplet dokumentacji technicznej. Przy
sporzadzeniu oferty przetargowej oraz realizacji przedmiotu zamówienia wszystkie wymienione elementy
dokumentacji technicznej nalezy rozpatrywac łacznie. W przypadku nie wystapienia danej pozycji w jakiejkolwiek czesci składowej dokumentacji technicznej, np. przedmiarze robót, która ujeto w pozostałych
czesciach dokumentacji nie zwalnia to Wykonawcy od realizacji całosci zamówienia badz ujecia elementu
w cenie ofertowej.
Istotne warunki zamówienia.
1. Przed przystapieniem do robót nalezy wykonac wykopy kontrolne. Wykopy te nalezy wykonac w miejscu
robót fundamentowych, w których moga wystepowac skrzyzowania oraz zblizenia z istniejacymi instalacjami
podziemnymi. Roboty ziemne nalezy wykonac z zachowaniem szczególnej ostroznosci w miejscach
wystepowania uzbrojenia.
2. Zachowanie szczególnej ostroznosci w trakcie wykonywania prac w obrebie istniejacego drzewostanu oraz
systemów korzeniowych drzew. W razie potrzeby prace w sasiedztwie korzeni wykonywac recznie.
3. Roboty nalezy prowadzic pod nadzorem wszystkich jednostek odpowiedzialnych za istniejace uzbrojenie
terenu.
Uwaga: Koszt nadzorów nalezy ujac w ofercie cenowej.
4. Do wykonania robót nalezy stosowac materiały okreslone w specyfikacji technicznej, posiadajace certyfikat
na znak bezpieczenstwa i deklaracje zgodnosci PN lub Aprobata Techniczna.
5. Wykonawca po zakonczeniu robót zobowiazany jest do sporzadzenia dokumentacji powykonawczej.
6. Odbiór koncowy zostanie dokonany przez Komisje wyznaczona przez Zamawiajacego z udziałem
Wykonawcy. Komisja dokona oceny jakosci wykonanych robót na podstawie przedstawionych dokumentów,
oceny wizualnej oraz zgodnosci wykonania robót z projektem wykonawczym, specyfikacja techniczna oraz
przedmiarami robót.
7. Z odbioru zostanie sporzadzony protokół odbioru robót.
Do odbioru Wykonawca zobowiazany jest przedstawic nastepujace dokumenty:
1. Operat powykonawczy geodezyjny z naniesieniem na zasoby mapowe Wydziału Geodezji i Kartografii
Urzedu Miejskiego w Gliwicach.
2. Certyfikaty i deklaracje zgodnosci na materiały i urzadzenia zastosowane do wykonania robót.
3. Oswiadczenie kierownika budowy o zgodnosci wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym.
4. Dziennik budowy.
5. Dokumentacje powykonawcza.
6. Instrukcje eksploatacji i konserwacji oraz gwarancje producentów urzadzen.
7. Certyfikaty i dokumentacje potwierdzajace zgodnosc urzadzen, nawierzchni oraz ogrodzenia z normami
PN-EN1176 i PN-EN 1177.
W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiazany jest do:
1. Stałego utrzymania porzadku i ładu na terenie budowy.
2. Oznakowania i odpowiedniego zabezpieczenia materiałów niezbednych do wykonania prac.
3. Biezacego wywozu odpadów i gruzu pochodzacego z rozbiórek.
4. Oznakowania i zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiazujacymi przepisami BHP.
5. Udziału w odbiorach robót zanikajacych, ulegajacych zakryciu, odbiorach czastkowych i udziału w odbiorze
koncowym.
Wykonawca zobowiazany jest do zapoznania sie z Polityka Bezpieczenstwa Pracy oraz Polityka
Srodowiskowa obowiazujacymi w MZUK.*
Wykonawca zobowiazany jest do stosowania zasad srodowiskowych, bezpieczenstwa i higieny pracy dla
dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiazujacych w MZUK.*
*-dokumenty dostepne na stronie internetowej www.mzuk.pl pod hasłem Polityka ZSZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.11.12.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2019 r. poz. 1843 ze zm.).
Uzasadnienie faktyczne:
Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, ponieważ upłynął termin realizacji zamówienia i niemożliwe stało się wykonanie świadczenia będącego przedmiotem niniejszego postępowania.
Zgodnie z treścią SIWZ zamówienie należało zrealizować do 21 grudnia 2020 r., a jednym
z kryterium oceny ofert było skrócenie terminu realizacji (waga 20%). Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę zaoferował skrócenie terminu o 21 dni i w konsekwencji, zgodnie
z postanowieniami SIWZ, otrzymał 20 pkt w kryterium skrócenie terminu realizacji.
W związku z tym faktem, termin realizacji zamówienia przypadał na okres od 24 do 30 listopada 2020 r. Termin realizacji zamówienia upłynął, a Zamawiający nie przewidział możliwości zmiany terminu realizacji zamówienia w związku z przedłużającą się procedurą przetargową, w tym wniesieniem odwołania.
Zgodnie z treścią art. 140 ust. 1 ustawy Pzp zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Wybór oferty konkretnego wykonawcy jako najkorzystniejszej rodzi zobowiązanie do zawarcia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym umowy zgodnej z treścią oferty i w zakresie w niej przewidzianej.
Art. 144 ust. 1 ustawy Pzp zakazuje dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty jednakże wskazuje katalog wyjątków od ww. zakazu oraz przesłanki, które muszą zostać spełnione, aby zmiana umowy była dopuszczalna.
Zmiana umowy polegająca na wydłużeniu terminu realizacji, w przypadku, gdy termin realizacji stanowił kryterium oceny ofert (skrócenie terminu realizacji) ma charakter istotny, ponieważ termin realizacji zamówienia był jednym z czynników determinujących krąg wykonawców, którzy składali oferty w postępowaniu lub też potencjalnie mogliby je złożyć.
Zmiana realizacji umowy doprowadziłaby do uprzywilejowania wybranego Wykonawcy, a wiedza o możliwości przesunięcia terminu wykonania zamówienia mogłaby wpłynąć na treść oraz liczbę złożonych ofert.
Termin wykonania umowy był także istotny dla czynności oceny ofert, ponieważ, jako jedno z kryterium oceny, stanowił jeden z czynników warunkujących wybór oferty najkorzystniejszej.
Sam fakt, że postępowanie przedłużało się (m.in. z powodu wniesienia odwołania przez jednego z wykonawców) nie może stanowić przesłanki umożliwiającej zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Ewentualna zmiana dokonana przez Zamawiającego wprowadzająca nowe warunki (możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia bez względu na zaoferowany okres skrócenia terminu), które gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia spowodowałyby, że w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty o innej treści.
W związku z powyższym w przedmiotowym postępowaniu nie ma możliwości zmiany terminu realizacji zamówienia określonego w ofercie Wykonawcy. Zamawiający nie przewidział w SIWZ okoliczności, które pozwalałyby na dokonanie przedmiotowej zmiany, a zawarcie umowy przewidującej inny termin wykonania umowy niż wskazany w ofercie stanowiłoby niedozwoloną zmianę zakresu świadczenia wskazanego w ofercie w rozumieniu art. 140 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający nie może zawrzeć przedmiotowej umowy, gdyż umowa zawarta w takim przypadku byłaby umową o świadczenie niemożliwe, a więc byłaby nieważna zgodnie z art. 387 k.c. Zmiana terminu realizacji zamówienia, w związku z zaistniałą sytuacją w sposób istotny naruszyłaby zasadę zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie art. 7 ustawy Pzp.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający w celu uniknięcia możliwości zawarcia umowy o świadczenie niemożliwe (art. 387 § 1 k.c.) ze względu na upływ terminu wykonania przedmiotu zamówienia postanawia unieważnić postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.