To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-12-31
"Przebudowa drogi -wykonanie nakładki na drodze powiatowej Nr 5116 E relacji Popów-Mięsośnia-gr.powiatu (Waliszew),gm. Głowno - ETAP II"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 604639-N-2020
Numer ogłoszenia: 540224347-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: +48422888100
faks: +48427190816
e-mail: przetargi_wojcik@powiat.zgierz.pl
www: www.powiat.zgierz.pl
adres profilu nabywcy: nie dotyczy
adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
"Przebudowa drogi -wykonanie nakładki na drodze powiatowej Nr 5116 E relacji Popów-Mięsośnia-gr.powiatu (Waliszew),gm. Głowno - ETAP II"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.272.27.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nakładki na drodze powiatowej Nr 5116 E relacji Popów – Mięsośnia - gr. powiatu (Waliszew), gm. Głowno, znajdującej się w ciągu drogi powiatowej Nr 5116 E, od miejsca gdzie zakończono położenie nakładki w poprzednim etapie, tj. na wysokości działki nr 134 obrębu Mięsośnia do skrzyżowania z drogą, tj. do wysokości działki nr 206 obrębu Popów Głowieński.
Zaprojektowana nakładka bitumiczna obejmuje istniejącą konstrukcję o szerokości w przedziale od 5,40 m do 5,70 m. Administratorem drogi jest Zarząd Powiatu Zgierskiego z siedzibą w Zgierzu przy ul. Sadowej 6a.
Opis terenu objętego zakresem w/w robót budowlanych: Teren przeznaczony pod inwestycję jest płaski. Droga na tym odcinku stanowi typową podmiejską drogę, znajdującą się na terenie gminy Głowno. Wzdłuż projektowanego odcinka występuje 19 zjazdów bramowo-indywidualnych z których 3 posiadają budowę z kostki betonowej zaś 16 posiada nawierzchnie asfaltowo-bitumiczną. Zagospodarowanie trasy stanowi w głównej mierze jednostronna zabudowa mieszkaniowa w większości budynki jednorodzinne W użytkowaniu terenu przyległego do drogi, oprócz zabudowy, występują ogrody, łąki, sady.
Całość robót budowlanych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia zawiera się w obrębie pasa drogowego, tj. działki drogowej nr 108/2 – obręb Mięsośnia i działki drogowej nr 194 – obręb Popów Głowieński. Przebudowywany odcinek drogi znajduje się w starym śladzie.
2. Roboty budowlane obejmujące wykonanie nakładki na w/w drodze powiatowej obejmują swoim zakresem wykonanie następujących prac:
1) roboty pomiarowe przy liniach robót ziemnych;
2) roboty rozbiórkowe w postaci: cięcia nawierzchni mechanicznie, frezowanie nawierzchni masy mineralno-bitumicznej grubość 4 cm, rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej oraz wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki;
3) remont przepustów;
4) mechaniczne ścinanie poboczy grubości do 10 cm wraz z odwozem;
5) wykonanie nasypów oraz ich mechaniczne zagęszczenie;
6) wykonanie ławy pod krawężniki, montaż krawężników oraz osadzenie krawężników bez ław fundamentowych;
7) regulacja wysokościowa istniejących zjazdów o nawierzchni betonowej (kostka brukowa);
8) oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych;
9) ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego;
10) oczyszczenie i odmulenie rowów z namułu łącznie z wyprofilowaniem dna i skarp wraz z wywozem urobku;
11) wykonanie podbudowy poboczy (szerokości 1,0 każde po obu stronach jezdni) kruszywem łamanym po zagęszczeniu 10 cm;
12) demontaż istniejącego oznakowania pionowego oraz montaż nowego oznakowania pionowego i poziomego zgodnie ze stałą organizacja ruchu.
Zakres zadania w ramach przedmiotowej inwestycji planowany jest do wykonania na odcinku o długości 1,542 km. 3. Szczegółowe wytyczne dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia stanowiące opis przedmiotu zamówienia zawarte zostały w następujących opracowaniach:
1) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 5 do SIWZ;
2) Opisie technicznym - załącznik nr 6 do SIWZ;
3) Projekcie zagospodarowania terenu - załącznik nr 7 do SIWZ;
4) Przedmiarze robót - załącznik nr 8 do SIWZ.
Przedmiar robót załączony do niniejszej SIWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją niniejszej SIWZ. Z uwagi na to, że umowa na roboty budowlane będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji niniejszej SIWZ nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie dokumentacji w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji oraz STWiORB
4. UWAGA ! Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, osoba odpowiedzialna za realizację umowy ze strony Zamawiającego: specjalista Dominik Wójcik, tel. Kontaktowy 695-658-668.
5. Użyte w niniejszej SIWZ pojęcia „budowa”, „przebudowa” i „remont” należy rozumieć w znaczeniu nadanym przez przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2020 r., poz. 1333), zaś pojęcie „chodnik” należy rozumieć w znaczeniu nadanym przez przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (t.j. Dz.U. 2020 r., poz. 470).
6. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami prawa:
1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, opisie technicznym, projekcie zagospodarowania terenu przy uwzględnieniu przedmiaru robót oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przepisami regulującymi przedmiotową problematykę;
2) Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia określonego W formularzu ofertowym, dokumentacji, uzgodnień oraz wszelkich danych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia;
3) Wykonawca na własny koszt wykona oraz zatwierdzi projekt organizacji ruchu na czas trwania robót. Koszt zmiany organizacji ruchu, oznakowania tymczasowego, jego utrzymanie i demontaż zostaną uwzględnione w cenie robót;
4) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonywanych robót z adnotacją geodety obsługującego inwestycję: „Przebudowa drogi – wykonanie nakładki na drodze powiatowej Nr 5116 E relacji Popów – Mięsośnia - gr. powiatu (Waliszew), gm. Głowno – ETAP II” i wskazania, że mieści się w istniejącym pasie drogowym oraz pisemnym potwierdzeniem geodety, że w czasie w/w inwestycji nie został naruszony żaden punkt osnowy geodezyjnej.
5) Dokumenty, o których mowa w pkt 6 ust. 4 Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia odbioru ostatecznego przedmiotu zamówienia. 6) Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Wydziałem Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Zgierzu;
7) Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do reprezentowania go przed organami opiniującymi, wydającymi decyzje oraz zgody;
8) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić obsługę geodezyjną zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie;
9) Wykonawca opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
10) Wykonawca przekaże dokumentację powykonawczą w formie papierowej w ilości 4 egzemplarzy.
11) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
7. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę:
2) zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji niniejszej umowy następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - roboty pomiarowe, - roboty rozbiórkowe w tym frezowanie istniejącej nawierzchni, - remont przepustów, - mechaniczne ścinanie poboczy, - wykonanie nasypów oraz ich mechaniczne zagęszczenie, - wykonanie ławy pod krawężniki, - regulacja wysokościowa niwelety zjazdów, - oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych, - ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego, - oczyszczenie i odmulenie rowów, - wykonanie podbudowy poboczy, - demontaż istniejącego oznakowania pionowego oraz montaż nowego pionowego i poziomego oznakowania.
3) Wykonawca zobowiązany jest, aby w zakresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.), obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy czynności wymienione powyżej będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako podwykonawcy.
4) W celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanych powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy lub na każdorazowe wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od otrzymania wezwania, w szczególności:
a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę;
b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika;
c) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
5) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 7 pkt 1 Zamawiający zawiadomi Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli.
6) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5.000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust. 7 pkt 3, za każde zdarzenie.
8. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w przypadku pogorszenia lub degradacji stanu nawierzchni na odcinku przedmiotowej drogi powiatowej.
Zakres przewidzianych zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy: zakres tożsamy z zamówieniem podstawowym, obejmującym: roboty pomiarowe przy liniach robot ziemnych, roboty rozbiórkowe w postaci: cięcia nawierzchni mechanicznie, frezowanie nawierzchni masy mineralno-bitumicznej grubość 4 cm, rozebranie krawężników betonowych (dotyczy zjazdów) oraz wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki, remont przepustów, mechaniczne ścinanie poboczy grubości do 10 cm wraz z odwozem, wykonanie nasypów oraz ich mechaniczne zagęszczenie, wykonanie ławy pod krawężniki, montaż krawężników oraz osadzenie krawężników bez ław fundamentowych (dotyczy zjazdów), regulacja wysokościowa istniejących zjazdów o nawierzchni betonowej (kostka brukowa), oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego, oczyszczenie i odmulenie rowów z namułu łącznie z wyprofilowaniem dna i skarp wraz z wywozem urobku, wykonanie podbudowy poboczy (szerokości 1,0 każde po obu stronach jezdni) kruszywem łamanym po zagęszczeniu 10 cm, demontaż istniejącego oznakowania pionowego oraz montaż nowego oznakowania pionowego i poziomego zgodnie ze stałą organizacją ruchu.
9. Wymagania związane z realizacją umowy:
1) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu, najpóźniej w dniu przekazania terenu, do akceptacji szczegółowy harmonogram prac budowlanych, uwzględniający poszczególne etapy robót wraz z terminami ich rozpoczęcia i zakończenia, z wyszczególnieniem zadań prostych i złożonych, wynikających z technologii prowadzonych prac. Harmonogram prac budowlanych musi przewidywać takie rozłożenie prac realizacji przedmiotu zamówienia, aby gwarantował jego wykonanie w terminie określonym umową;
2) Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za: właściwe wykonanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa, wykonanie robót zgodnie z SIWZ, z STWIORB, sztuką budowlaną oraz należytą starannością, jakość materiałów oraz za metody organizacyjno-techniczne stosowane na terenie budowy;
3) Wykonawca odpowiada za działania, uchybienia i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza, jak za własne działanie, uchybienie lub zaniechanie;
4) Wykonawca zobowiązany jest posiadać, deklarację zgodności z Polską Normą (określoną w STWIORB) lub aprobatę techniczną na wykorzystywane do robót materiały;
5) Certyfikaty, aprobaty techniczne Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed wbudowaniem materiałów;
6) Wykonawca jest w pełni odpowiedzialny za ochronę urządzeń uzbrojenia terenu takich jak: przewody, rurociągi, kable teletechniczne, geodezyjną osnowę poziomą, itp., oraz za uzyskanie u odpowiednich władz, będących właścicielami tych urządzeń, potwierdzenia informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego odnośnie dokładnego położenia tych urządzeń w obrębie placu budowy. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez niego działania uszkodzenia urządzeń uzbrojenia terenu;
7) Jeżeli na skutek działania lub zaniechania Wykonawcy lub innych podmiotów uczestniczących w robotach, ze strony Wykonawcy dojdzie do awarii, usterki lub innej szkody w infrastrukturze, o której mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest do jej usunięcia lub naprawienia na własny koszt w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Z usunięcia lub naprawienia uszkodzonej infrastruktury Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia protokołu odbioru z odpowiednim gestorem sieci i załączenia do dokumentacji powykonawczej;
8) Jeżeli Wykonawca opóźnia się w realizacji powyższych postanowień Zamawiający zleci usunięcie awarii na koszt Wykonawcy, potrącając odpowiednie kwoty z faktury;
9) Wykonawca na własny koszt zorganizuje zaplecze budowy oraz zapewni miejsce składowania odpadów oraz ich usunięcia. Wykonawca pokryje wszelkie koszty niezbędne do realizacji tych robót;
10) Wykonawca będzie utrzymywał teren robót w stanie uporządkowanym i przeznaczy go wyłącznie na cel wykonywanych zadań;
11) Po zakończeniu robót Wykonawca pozostawi cały teren robót uporządkowany i nadający się do użytkowania bez konieczności wykonania jakichkolwiek dodatkowych prac przez Zamawiającego;
12) Zakończenie wykonania robót Wykonawca zgłosi na piśmie Zamawiającemu;
13) Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru ostatecznego wykonanych robót w ciągu 14 dni od daty pisemnego zawiadomienia go przez Wykonawcę o zakończeniu wykonywania robót. Wykonawca dostarczy wszelkie dokumenty i zezwolenia niezbędne do odbioru robót;
14) Zamawiający dokona odbioru z udziałem Wykonawcy i po powiadomieniu właściwych organów. Wykonawca dostarczy wszelkie dokumenty i zezwolenia niezbędne do odbioru robót i użytkowania obiektów;
15) Zamawiający sporządzi protokół odbioru, w którym określi sposób i termin usunięcia wad jakościowych;
16) Wykonawca zobowiązany jest wystawić fakturę, po pisemnym potwierdzeniu odbioru robót. Zamawiający natomiast zobowiązany jest dokonać zapłaty w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury, potwierdzonej protokółem odbioru ostatecznego.
10. Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty, aktualne zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej osób pełniących samodzielne funkcje w budownictwie w zakresie realizowanego zamówienia wraz z dokumentem potwierdzającym pełnienie samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie wymaganych uprawnień zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), osoby z innych państw członkowskich składają dowód na posiadanie równoważnych uprawnień uzyskanych w swoich krajach pochodzenia. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konferencji Szwajcarskiej.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 45.23.31.40
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 1113109.38 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 10
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: WŁODAN Sp. z o.o., Sp. K z siedzibą w Porszewicach
Email wykonawcy: biuro@wlodan.pl;malgorzata.przybylska@wlodan.pl;maciej.smoliga@wlodan.pl
Adres pocztowy: Porszewice 31
Kod pocztowy: 95-200
Miejscowość: Pabianice
Kraj/woj.: łódzkie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 511145.43
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 919543.99
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 39 ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
nie dotyczy
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- ,,Utrzymanie zieleni w pasach drogowych w tym konserwacja i utrzymanie drzewostanu w latach 2025-2026"
- Wynajem trzech sal użytkowych dla 5 osób, 15 osób, 58 osób wraz z pełnym wyposażeniem dla potrzeb projektu " Rodzina w komplecie"
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Zgierz, prognozy oddziaływania na środowisko oraz opracowania ekofizjograficznego gminy Zgierz.
- Dostawa i realizacja talonów wartościowych lub kart podarunkowych na podstawowe artykuły żywnościowe, chemiczne i przemysłowe dla klientów MOPS w Zgierzu, ul. Długa 56
- USŁUGĘ SERWISOWANIA I WYNAJMU URZĄDZEŃ SANITARNYCH NA TERENACH KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH ADMINISTROWANYCH PRZEZ 31 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
- "Remonty cząstkowe nawierzchni dróg powiatowych na terenie Powiatu Zgierskiego w 2025 r."
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego wiaduktu drogowego na DW 766 w m. Pińczów w km 28+416 (km 3+906 obwodnicy Pińczowa)
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi 675500P w miejscowości Nędzerzew
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Przebudowa ulicy Ceramicznej w Tolkmicku
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.