To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2013-04-05
Recz: Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Gminę Recz
Numer ogłoszenia: 51109 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 52550 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Recz, ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz, woj. zachodniopomorskie, tel. 95 7654461 do 64, faks 95 7654461.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Gminę Recz.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług (zwanego dalej podatkiem VAT) zapłaconego przez Gminę Recz, poprzedzone kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów optymalizacji rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego (zwanych dalej Usługami), obejmujące m.in.: 1) sporządzenie pisemnej opinii dotyczącej oceny zasadności wszczęcia postępowania podatkowego lub sądowo - administracyjnego oraz wskazania sposobu postępowania w celu rozliczenia i odzyskania podatku VAT, 2) opracowanie dokumentacji w zakresie podatku VAT, w tym opracowanie deklaracji podatkowych, faktur i korekt faktur, niezbędnych do złożenia we właściwym Urzędzie Skarbowym, 3) przygotowanie oraz złożenie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego, 4) w przypadku nieuznania stanowiska zaprezentowanego we wnioskach o wydanie interpretacji indywidualnych - przygotowanie środków odwoławczych do odpowiednich organów 5) reprezentowanie Gminy oraz jednostek organizacyjnych Zamawiającego, w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. 2.2. Usługi będą dotyczyć także jednostek organizacyjnych Zamawiającego. 2.3.Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które: a) miały miejsce w przeszłości: szacunkowa kwota podatku VAT do odzyskania: 1 599 868,11 zł b) są dokonywane obecnie i do końca 2014 r. włącznie. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia realizowany będzie w dwóch etapach: 3.1. Pierwszy etap-faza diagnostyczna 3.1.1. W pierwszym etapie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona kompleksowego przeglądu podatkowego podatku VAT, który będzie obejmował w szczególności: 1) Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego) 2) Dokonanie analizy strumieni przychodów uzyskiwanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych. 3) Ocenę skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT (m.in. właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur itp.), 4) Szczegółową weryfikację i kalkulację kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mającą na celu ustalenie prawidłowości ujęcia lub braku ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne. 5) Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, wskazanie podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sądów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania, 6) Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie, a u podatników rozliczających VAT na zasadzie struktury sprzedaży ocena ustalonego współczynnika proporcji, 7) Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu 8) Inne czynności związane z realizacją przedmiotu umowy. 3.1.2. Zamawiający nie określi progu istotności, poniżej którego dokumenty nie byłyby weryfikowane. 3.1.3. Wykonawca zidentyfikuje najważniejsze, w jego ocenie, obszary możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT i możliwości osiągnięcia oszczędności podatkowych z tego tytułu, które następnie będą przedmiotem usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług, zapłaconego przez Gminę Recz. 3.1.4. Wykonawca, po udzieleniu mu przez Zamawiającego stosownych pełnomocnictw, przystąpi do realizacji fazy diagnostycznej w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, jednak nie później niż w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą poprzez między innymi udzielanie informacji i zapewnienie dostępu do dokumentów niezbędnych Wykonawcy do należytego wykonania Usługi. 3.1.5. Faza diagnostyczna zostanie zakończona przedstawieniem Zamawiającemu zwięzłego pisemnego raportu (zwanego dalej: Raportem) w terminie maksymalnie 90 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Wykonawca przedstawi wstępną wersję Raportu w możliwie jak najszybszym terminie od momentu uzyskania od Zamawiającego wszystkich informacji wymaganych przez Wykonawcę. 3.1.6. W raporcie będzie znajdować się zarówno ocena istniejącego stanu rozliczeń podatku VAT, jak i rekomendacje, które powinny umożliwić Zamawiającemu podjęcie decyzji o wdrożeniu zaproponowanych przez Wykonawcę rozwiązań. 3.1.7. Raport będzie zawierał w szczególności: a. propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne, b) praktyczne sposoby wprowadzenia zmian, o których mowa w lit. a, c) prezentację obszarów optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, d) wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania kwoty podatku VAT, e) propozycję rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez zamawiającego, f) oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu, g) wskazanie praktycznych działań zmierzających do wdrożenia rozwiązań optymalizacyjnych, h) wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i wdrożonych rozwiązań optymalizacyjnych, i) przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach. 3.1.8. W razie przedstawienia przez Zamawiającego uwag do Raportu, Wykonawca skoryguje raport w ciągu 20 dni kalendarzowych od ich przedstawienia. 3.1.9. Wykonawca dokona uzupełnienia Raportu, jeżeli stwierdzi kolejne możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT za okres przedstawiony w opisie przedmiotu zamówienia. 3.1.10. Odbiór Raportu (wersja pisemna) nastąpi w formie protokołu odbioru w siedzibie Zamawiającego. Wersja elektroniczna zostanie dostarczona na skrzynkę e-mail Skarbnika Gminy Recz. 3.2. Drugi etap-faza wdrożeniowa 3.2.1. W ramach fazy wdrożeniowej Strony będą prowadziły działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w Raporcie obszarach rozliczeń podatku VAT dokonywanych przez Zamawiającego, tj. do odzyskania kwot podatku VAT w ramach odpowiedniej procedury. 3.2.2. Wdrożenie zidentyfikowanych możliwości optymalizacyjnych w ramach fazy wdrożeniowej jest każdorazowo uzależnione od akceptacji Zamawiającego. Po zapoznaniu się z raportem Zamawiający podejmie decyzję o: 1) pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i pełnej realizacji fazy wdrożeniowej, 2) akceptacji jedynie wybranych rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i realizacji fazy wdrożeniowej tylko w wybranych przez Zamawiającego obszarach, 3) rezygnacji z realizacji fazy wdrożeniowej. 3.2.3. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o decyzji, o której mowa w ust. 1 w formie pisemnej w terminie 14 dni od złożenia raportu. 3.2.4. W ramach fazy wdrożeniowej harmonogram prac będzie każdorazowo ustalany oddzielnie dla poszczególnych obszarów optymalizacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem poniższych zasad: a) przygotowanie przez Wykonawcę wniosków o indywidualną interpretację podatkową - co musi nastąpić w terminie do 4 tygodni od poinformowania Wykonawcy o podjęciu decyzji przez zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji. b) dokumenty, dla których złożenia istnieją wskazane prawem terminy, Wykonawca musi złożyć z zachowaniem tych terminów działając w ramach udzielonego pełnomocnictwa. c) wszelkie inne czynności, do których zobowiązany będzie Wykonawca, należy wykonać w terminie do 3 miesięcy od dnia poinformowania przez Zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji. 3.2.5. Po dokonaniu decyzji o całkowitym lub częściowym wdrożeniu rekomendacji przedstawionych w raporcie przez Zamawiającego rozwiązań optymalizacyjnych, Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych obszarach rozliczeń podatku VAT. Zamawiający będzie wdrażał rekomendacje z Wykonawcą. Zamawiający w uzgodnionym przez strony terminie podejmie decyzję o rozpoczęciu fazy wdrożeniowej oraz zakresie tej fazy projektu. 3.2.6. W przypadku, gdy Zamawiający zdecyduje się na wdrożenie zmian optymalizacyjnych przedstawionych w raporcie przygotowanym w fazie diagnostycznej, działania Wykonawcy w ramach fazy wdrożeniowej będą obejmować w szczególności: a) przygotowanie korekt przeszłych oraz bieżących rozliczeń podatku VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń podatku VAT, w związku z przeprowadzana optymalizacją. b) przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych. c) przygotowanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych, d) reprezentowanie Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi (w tym m.in.: przed naczelnikiem urzędu skarbowego, dyrektorem izby skarbowej, dyrektorem urzędu kontroli skarbowej) i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie, przy czym asysta Wykonawcy w tym zakresie zostanie ograniczona do postępowań rozpoczętych w fazie wdrożeniowej. e) udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowywanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT. f) w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania podatku VAT na zasadzie struktury sprzedaży. g) bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT. h) sprawdzenie, na bazie testowej, poprawności czynności realizowanych przez Zamawiającego (np. przygotowania deklaracji VAT lub ich korekt, analizy materiałów źródłowych (np. faktur zakupowych), mających wpływ na zakres i poprawność rozliczeń podatku VAT)). 3.2.7. Jeżeli uzyskanie przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą Umową zostaną w przyszłości zakwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca będzie zobowiązany do wsparcia Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne, tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań. 3.2.8. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów, aniżeli Zamawiający. 3.2.9. Wykonawca zastrzega sobie wyłączność świadczenia na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej Umowy w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań przedstawionych w Raporcie. Powyższa wyłączność oznacza, iż Zamawiający nie będzie realizował oszczędności w obszarach wskazanych przez Wykonawcę we własnym zakresie lub poprzez współpracę z jakimkolwiek innym podmiotem konkurencyjnym wobec Wykonawcy. 3.2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, opłat sądowych, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami. 3.2.11. Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych oraz urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.04.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Grupą Gumułka - Kancelaria Prawa Finansowego Sp. z o. o. z siedzibą w Katowicach, 40-077 Katowice przy ul. Jana Matejki 4,, 40 - 077 Katowice, ul. jana matejki 4, 40-077 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 479960,43 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 151326,73
Oferta z najniższą ceną: 86191,29 / Oferta z najwyższą ceną: 295175,67
Waluta: PLN.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.