Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.
Og³oszenie z dnia 2019-02-06
Og³oszenie nr 511188-N-2019 z dnia 2019-02-06 r.
Zarz±d Powiatu w Szyd³owcu: Przebudowa obiektu mostowego z dojazdami
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarz±d Powiatu w Szyd³owcu, krajowy numer identyfikacyjny
67022285900000, ul.
pl. M. Konopnickiej
7
,
26500
Szyd³owiec, woj.
mazowieckie, pañstwo
Polska, tel.
486 171 008, e-mail
powiat@szydlowiecpowiat.pl, faks
486 171 061.
Adres strony internetowej (URL): http://www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Przebudowa obiektu mostowego z dojazdami
Numer referencyjny:
RI.272.3.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegaj±ca na przebudowie obiektu mostowego z dojazdami w ci±gu drogi powiatowej Szyd³owiec-Majdów 2.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 2.2.1. Roboty ziemne - pog³êbienie cieku pod przepust skrzynkowy 2.2.2. Budowa przepustu skrzynkowego 2.2.3. Umocnienie skarpy korpusu drogi na wlocie i wylocie 2.2.4. Regulacja i umocnienie dna cieku 2.2.5. Roboty budowlane nawierzchniowe na poszerzeniach jezdni 2.2.6. Roboty budowlane nawierzchniowe bitumiczne 2.2.7. Prace towarzysz±ce oraz roboty tymczasowe nie objête dokumentacj± projektow± i przedmiarem robót konieczne do uwzglêdnienia: a) organizacja i zabezpieczenie placu budowy b) likwidacja placu budowy oraz wszelkie inne prace 2.3. Na szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, stanowi±cy Za³±cznik Nr 1 do SIWZ - Dokumentacja projektowa, opisuj±cy zakres wykonywanych robot bêd±cych przedmiotem zamówienia sk³adaj± siê: ? Projekt architektoniczno-budowlany przebudowy drogi powiatowej nr 4018W relacji Szyd³owiec-Majdów-Bli¿yn odcinek od km 4+568,00 do km 5+378,00, ? Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), ? Przedmiar robót. Przedmiar robót za³±czony do SIWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowi±zany jest do dok³adnego sprawdzenia ilo¶ci robót z dokumentacj± projektow±. Z uwagi na to, ¿e umowa na roboty bêdzie umow± rycza³tow± w przypadku wyst±pienia w trakcie prowadzenia robót wiêkszej ilo¶ci robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie bêdzie mog³o byæ uznane za roboty dodatkowe z ¿±daniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikaj±cych z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowi±zku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygowaæ w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilo¶ci robót do wielko¶ci wed³ug w³asnych obliczeñ na podstawie projektu oraz SST. 2.4. Rozwi±zania równowa¿ne. W przypadku u¿ycia w dokumentacji projektowej odniesieñ do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz "lub równowa¿ne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zosta³y u¿yte znaki towarowe, oznacza to, ¿e s± podane przyk³adowo i okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard. Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y lub urz±dzenia równowa¿ne, lecz o parametrach technicznych i jako¶ciowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w ¿aden sposób nie wp³ynie negatywnie na prawid³owe funkcjonowanie rozwi±zañ przyjêtych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urz±dzenia lub materia³y równowa¿ne bêdzie obowi±zany wykazaæ w trakcie realizacji zamówienia, ¿e zastosowane przez niego urz±dzenia i materia³y spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, ¿e Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e wszystkie inne oznakowania potwierdzaj±ce, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezale¿nych nie mo¿e uzyskaæ okre¶lonego przez Zamawiaj±cego oznakowania lub oznakowania potwierdzaj±cego, ¿e dane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± równowa¿ne wymagania, Zamawiaj±cy w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, o ile dany wykonawca udowodni, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, które maj± zostaæ przez niego wykonane, spe³niaj± wymagania okre¶lonego oznakowania lub okre¶lone wymagania wskazane przez Zamawiaj±cego. U¿ycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê jako ¶rodka dowodowego potwierdzaj±cego zgodno¶æ z wymaganiami lub cechami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, ¿e zamawiaj±cy akceptuje równie¿ certyfikaty wydane przez inne równowa¿ne jednostki oceniaj±ce zgodno¶æ. Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e inne odpowiednie ¶rodki dowodowe, w szczególno¶ci dokumentacjê techniczn± producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostêpu do certyfikatów lub sprawozdañ z badañ, ani mo¿liwo¶ci ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostêpu nie mo¿e byæ przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem ¿e dany Wykonawca udowodni, ¿e wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub us³ugi spe³niaj± wymogi lub kryteria okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia ujêto zapis wynikaj±cy z KNR lub KNNR wskazuj±cy na konieczno¶æ wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzêtu o konkretnych parametrach Zamawiaj±cy dopuszcza u¿ywanie innego sprzêtu o ile zapewni to osi±gniêcie zak³adanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodno¶ci wykonanych prac z dokumentacj± techniczn±. 2.5. Gwarancja. D³ugo¶æ okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materia³y i urz±dzenia - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiaj±cy okre¶la go na okres w przedziale od 36 miesiêcy (termin minimalny) do 60 miesiêcy (termin maksymalny). Zamawiaj±cemu przys³uguj± pe³ne uprawnienia z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne wynikaj±ce z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam okre¶lonych - niezale¿nie od uprawnieñ z tytu³u gwarancji. Udzielaj±c gwarancji Wykonawca zapewnia bezp³atne czynno¶ci przegl±dów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na ca³y przedmiot zamówienia, wiêc powinien ten koszty uwzglêdniæ w wynagrodzeniu. Przegl±dy bêd± odbywa³y siê minimum raz w roku, chyba, ¿e gwarancja producenta danego materia³u wymaga czêstszych przegl±dów gwarancyjnych. 2.6. Ubezpieczenie. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowê, dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ warto¶ci brutto z³o¿onej oferty. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowê posiadania polisy ubezpieczenia robót od zdarzeñ losowych zgodnie z warunkami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w § 11 projektu umowy. 2.7. Podwykonawcy. Zamawiaj±cy dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowi±zany wskazaæ w formularzu ofertowym (Za³±cznik nr 3 do SIWZ) czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podaæ firmy (oznaczenie przedsiêbiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy Wykonawca bêdzie zobowi±zany, aby przed przyst±pieniem do wykonania zamówienia poda³ - o ile bêd± znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca bêdzie zawiadamia³ podczas realizacji umowy Zamawiaj±cego o wszelkich zmianach danych dotycz±cych podwykonawców, a tak¿e przekazywa³ informacje na temat nowych podwykonawców, którym w pó¼niejszym okresie zamierza powierzyæ realizacjê przedmiotu zamówienia. 3) je¿eli pó¼niejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca jest zobowi±zany wskazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³niaj± je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawid³owe zg³aszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz p³atno¶ci okre¶lone s± w § 14 Projektu umowy. 2.8. Klauzula zatrudnienia. Zamawiaj±cy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, okre¶la obowi±zek zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzêtu i prace fizyczne instalacyjno-monta¿owe objête zakresem zamówienia, okre¶lonym w pkt. 2.2 SIWZ. (obowi±zek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te bêd± wykonywane samodzielnie i osobi¶cie przez osoby fizyczne prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegó³owy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ, rodzaju czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia zawarte s± § 13 Projektu umowy stanowi±cym (Za³±cznik Nr 2 do SIWZ).
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45233100-0 |
45221111-3 |
45100000-8 |
45111200-0 |
45232452-5 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2019-07-31
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2019-07-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e wykona³ nale¿ycie oraz zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwie roboty budowlane, z których ka¿da polega³a na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi
i mia³a warto¶ci minimum 200 000,00 z³ brutto.
Uwaga:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ warto¶æ oraz zakres robót, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u
w postêpowaniu.
2) Warto¶ci podane w dokumentach w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego bêd± przeliczane wg ¶redniego kursu NBP
na dzieñ publikacji og³oszenia.
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia
i skieruj± do jego realizacji:
? min. jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych.
Uwaga:
1) Wykonawca w celu wykazania spe³niania w/w warunku mo¿e wskazaæ osoby bêd±ce obywatelem pañstwa cz³onkowskiego UE, która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie
z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2016 r. poz. 1725).
2) Zamawiaj±cy dopuszcza wykazanie tej samej osoby posiadaj±cej uprawnienia w wiêcej ni¿ jednej ze wskazanych bran¿.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Zamawiaj±cy nie ¿±da dokumentów potwierdzaj±cych brak podstaw do wykluczenia z postêpowania.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
5.3.1 Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
(PROSIMY NIE SK£ADAÆ TYCH DOKUMENTÓW WRAZ Z OFERT¡!)
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿
w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 7 do SIWZ), z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 4.2.3. ppkt. 1) SIWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporz±dzonego zgodnie z Za³±cznikiem Nr 8 do SIWZ - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 4.2.3. ppkt. 2) SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowi±zany do przekazania Zamawiaj±cemu o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które z³o¿y³y oferty w postêpowaniu. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 6 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 8 000,00 PLN
(s³ownie: osiem tysiêcy z³ i 00/100), Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
pieni±dzu; (wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
PKO S. A. O/Szyd³owiec nr rachunku: 93 1240 5732 1111 0010 1736 3825
z adnotacj± "Wadium - Znak sprawy: RI.272.4.2019".porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
gwarancjach bankowych;gwarancjach ubezpieczeniowych;porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.).
Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które znajdzie siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi byæ gwarancj± nieodwo³aln±, bezwarunkow±
i p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzon± zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
kwotê gwarancji,termin wa¿no¶ci gwarancji w formule: "od dnia .......- do dnia .........",zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego w sytuacjach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych.W przypadku wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na, Zamawiaj±cy wymaga orygina³u dokumentu wadialnego (gwarancji lub porêczenia).
Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±, pocz±wszy od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem przypadku okre¶lonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
Zamawiaj±cy zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów, potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy,
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.Zasady wnoszenia wadium okre¶lone w niniejszym Rozdziale dotycz± równie¿ przed³u¿ania wa¿no¶ci wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach okre¶lonych w ustawie.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
D³ugo¶æ okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materia³y i urz±dzenia (G) | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powoduj±cych - ze wzglêdów technologicznych - wstrzymanie lub przerwanie ca³o¶ci wykonywanych robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia w okresie d³u¿szym ni¿ 5 nastêpuj±cych po sobie dni kalendarzowych - potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o tyle dni, przez ile trwa³o ich wstrzymanie; 2) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej, 3) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia przez inny organ administracji publicznej, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie nast±pi³o z przyczyn za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenie robót budowlanych, 4) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia kolizji z sieciami zewnêtrznymi lub instalacjami nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± Wykonawcy na usuniêcie kolizji z sieciami zewnêtrznymi lub instalacjami nieujawnionymi w dokumentacji projektowej - o ile usuniêcie kolizji wymagaæ bêdzie przed³u¿enia terminu realizacji; 5) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia w dokumentacji projektowej, stanowi±cej za³±cznik nr 2 do umowy, zmian, powoduj±cych wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni niezbêdn± do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnieñ (ustaleñ) z w³a¶ciwymi organami, uzyskania opinii w³a¶ciwych organów oraz wydania decyzji przez w³a¶ciwe organy, 6) przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w § 2, mo¿e nast±piæ w przypadku oczekiwania na konieczne decyzje administracyjne, decyzje urzêdowe i w³adz samorz±dowych, zmiany obowi±zuj±cego prawa, wyniki ekspertyz, wyroki s±dowe itp. o ile oczekiwanie to nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi oczekiwania, 7) przed³u¿enia terminu wykonania w zakresie niezbêdnym wynikaj±cym z konieczno¶ci wykonania robót, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3 lub 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych 8) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz umowy o dofinansowanie w zakresie maj±cym bezpo¶redni wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia stron umowy, 9) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych. W takim przypadku Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, 10) przed³u¿enia terminu realizacji umowy w przypadku ujawnienia podczas wykonywania robót stanowisk archeologicznych, zabytków ruchomych i nieruchomych wymagaj±cych zabezpieczenia - o czas niezbêdny na ich zabezpieczenie lub przeniesienie, o ile przerwa ta bêdzie mia³a wp³yw na dotrzymanie terminu koñcowego realizacji umowy; 11) zmniejszenie zakresu prac i odpowiednio zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy w przypadku stwierdzenia, ¿e roboty ujête w projekcie nie s± niezbêdne do wykonania z zastrze¿eniem § 5 ust. 23 pkt 1 umowy; 12) zmiany technologii wykonania elementów robót, rozwi±zañ technicznych lub materia³owych wynikaj±cych z dokumentacji, w trakcie prowadzenia robót na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, przy czym dopuszcza siê je tylko w przypadku, gdy proponowane rozwi±zanie jest równowa¿ne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje dokumentacja. W tym przypadku strona wystêpuj±ca o zmianê przedstawia projekt zamienny zawieraj±cy opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji Projektanta oraz zatwierdzenia do realizacji przez strony umowy (przy udziale Inspektora Nadzoru i Zarz±dzaj±cego Projektem) 13) zmiany osób pe³ni±cych funkcje kierowników robót i kierownika budowy. Je¿eli zajdzie konieczno¶æ wprowadzenia takiej zmiany Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów kandydata na stanowisko Kierownika budowy lub Kierownika robót, z których jednoznacznie musi wynikaæ, ¿e osoba ta spe³nia warunki udzia³u, jakie by³y okre¶lone dla tej osoby w ramach postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego 14) zmiany zasad p³atno¶ci. Je¿eli przed zakoñczeniem realizacji zamówienia Zamawiaj±cy otrzyma indywidualn± interpretacjê podatkow± dotycz±c± podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postêpowania, która wska¿e na konieczno¶æ zastosowania innej stawki podatku VAT ni¿ wynikaj±cy oferty i umowy, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy z Wykonawc± na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy polegaj±c± na zmianie stawki podatku VAT - do tych czê¶ci zamówienia, do których bêdzie to uzasadnione w ¶wietle otrzymanej interpretacji indywidualnej (sta³a zostaje kwota netto, wykonawca wystawi faktury z w³a¶ciwym podatkiem VAT). 15) Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych, innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, ¿e: a) wynikaæ bêd± z konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych lub materia³owych ni¿ przewidziane w dokumentacji, b) przyjête w dokumentacji materia³y lub urz±dzenia s± niedostêpne na rynku, zosta³y wycofane z produkcji; c) Wykonanie elementów jednostkowych - indywidualnych proponowanych przez Wykonawcê bêdzie zapewniaæ wy¿sz± trwa³o¶æ i lepsze warunki eksploatacyjne. Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nast±pi kosztorysem ró¿nicowym, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny nale¿y opracowaæ na zasadach okre¶lonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczno¶ci wykonania robót zamiennych zamawiaj±cy pisemnie powiadamia wykonawcê. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporz±dza kosztorys ró¿nicowy. Po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru kosztorysu ró¿nicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiaj±cego strony dokonaj± zmiany umowy. Kosztorys zamienny oparty bêdzie na nastêpuj±cych za³o¿eniach: ? ceny czynników produkcji (Rg, M, S, K , Z) zostan± przyjête z kosztorysu, o którym mowa w § 5 ust. 20, ? w przypadku, gdy nie bêdzie mo¿liwe rozliczenie danych robót w oparciu o pozycje z kosztorysu, brakuj±ce ceny czynników produkcji zostan± przyjête wg zasad wskazanych w § 5 ust. 24. 2. Opó¼nienia musz± byæ wpisane do dziennika budowy lub potwierdzone stosownymi protoko³ami podpisanymi przez Kierownika Budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowane przez Zarz±dzaj±cego projektem i Zamawiaj±cego. Ustalone nowe terminy realizacji zamówienia bêd± odpowiadaæ okresowi niezbêdnemu na usuniêcie przeszkody. 3. Nie stanowi istotnej zmiany umowy zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów miêdzy stronami umowy. 4. Wszelkie zmiany umowy wymagaj± pod rygorem niewa¿no¶ci formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony umowy. 5. Z wnioskiem o zmianê umowy mo¿e wyst±piæ zarówno Wykonawca, jak i Zamawiaj±cy. 6. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± one jednak zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-02-21, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z SZYD£OWCA
- Dostawa w formie leasingu fabrycznie nowego samochodu brygadowego typu wywrotka o masie ca³kowitej do 3,5T na potrzeby WGKiZD Urzêdu Miejskiego w Szyd³owcu
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzêdu Miejskiego w Szyd³owcu
wiêcej: przetargi w Szyd³owcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeñ na potrzeby realizacji projektu "Bli¿ej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin prze¿ywaj±cych problemy opiekuñczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastêpczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepe³nosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zje¿d¿alni± rurow±
- Dostawa i monta¿ dwóch pomp zatapialnych, ¿eliwnych które zast±pi± uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD ¦winouj¶cie -£unowo
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku u¿ytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowi±zuj±cych przepisów przeciwpo¿arowych
- Budowa sk³adnicy drewna nr 1 w le¶nictwie Gaj
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.