Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-12-14
Hrubieszów: Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek, na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20.
Numer ogłoszenia: 511570 - 2012; data zamieszczenia: 14.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Hrubieszów , ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6962380 w. 54, faks 084 6962380.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek, na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa stałego targowiska Mój Rynek w Hrubieszowie, realizowanego w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, współfinansowana zgodnie z podpisaną w dniu 18 lipca 2012 r. umową nr 00322-6921-UM03300358/12 o dofinansowanie operacji Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20. Obszar inwestycji obejmujący działki o numerach 316/3, 317/1 objęty jest ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zestawienie powierzchni placu targowego: - Powierzchnia placu targowego - 3187,50 m2 - Powierzchnia miejsc postojowych - 623,0 m2 - Powierzchnia dróg dojazdowych - 999,29 m2 - Pozostała powierzchnia utwardzona( plac targowy, dojścia) - 1259,21m2 - Powierzchnia zieleni - 306,0m2 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie poniższego zakresu: 1. Branża budowlana tj.: Roboty rozbiórkowe - rozebranie konstrukcji stalowych szklarni z elementów stalowych - 727,40 m2 oraz ścian żelbetowych - 13,80 m3 Konstrukcja zadaszenia 1 (handel artykułami rolno-spożywczymi): przykrycie stoisk oraz alei pomiędzy stoiskami zadaszeniami dwuspadowymi. Elementy konstrukcyjne dachu o wymiarach 80x80x5 będą oparte na słupach stalowych o wymiarach 100x100x5 zaprojektowanych w rozstawie co 6,0m wzdłuż stoisk handlowych. Słupy w układzie poprzecznym w rozstawie co 3,60 oraz 3,80 m. Pomiędzy słupami zaprojektowano kratownicę z elementów o wymiarach 50x50x4 (pas górny i dolny) oraz 30x30x3. Wysokość zadaszenia w najwyższym miejscu wynosi 3,63 m. Konstrukcja zadaszenia 2 (handel artykułami tekstylnymi) wzdłuż granicy północno - wschodniej zaprojektowano wykonanie osobnego zadaszenia dwuspadowego o rozpiętości 3,40 m. Konstrukcję zadaszenia zaprojektowano z elementów o wymiarach 80x80x5, opartych na słupach stalowych o wymiarach 120x120x6 zaprojektowanych w rozstawie co 3,0 m. Wysokość zadaszenia 3,56 m. Stanowiska handlowe wyposażone w stoły o wymiarach 80 x 220 cm i wysokości 100cm - 38 szt., oraz o wym. 80x440cm i wysokości 100cm - 6 szt. Blaty zaprojektowano z betonu architektonicznego, opcjonalnie lastryko. Stanowiska handlowe osłonięte ściankami z cegły klinkierowej gr.12,0 cm na wysokość 60 cm. Elementy małej architektury: ławki o wym. 40 x 100cm, stojaki na jednoślady - 3 szt., tablica informacyjna o wym. 70x100cm. - 1 szt., kosze na śmieci - 14 szt., słupki o wys.110 cm wzdłuż placu targowego - 22 szt., odbojnica parkingowa - 4 szt. Ogrodzenie dł. 231,7 mb, wys. 180cm z prętów stalowych o prostokątnych oczkach montowane na słupach o przekroju zamkniętym. Słupki ogrodzeniowe o wym. 60x40 mm w rozstawie co 250 cm. Zaprojektowano dwie bramy wjazdowe wyposażone w rygiel. Szerokość bram 6,0 m. Rama z elementów 60x40,wypełnienine siatką z prętów stalowych, słupy bramowe 150 x150. Ściana p.poż. oddzielająca Sanitariaty (wydzielenie z istniejącego budynku) z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Przewiduje się wydzieleniu w istniejącym budynku na poziomie parteru przestrzeni na potrzeby sanitariatów wg. poniższego zestawienia: Hol - 10,10 m2 Przedsionek WC dla mężczyzn - 2,38 m2 WC dla mężczyzn - 4,89 m2 Przedsionek WC dla kobiet - 5,66 m2 WC dla kobiet - 6,60 m2 WC dla osób niepełnosprawnych - 5,23 m2 Pomieszczenie porządkowe - 1,88 m2 RAZEM 36,74 m2 2. Branża drogowa tj.: - nawierzchnia parkingu, zjazdu, dojazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm szarej, układana na podsypce cementowo-piaskowej - 1598 m2. - nawierzchnia parkingu z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolorowej, układana na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem - wyznaczenie miejsc do parkowania 63 m2 - nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1260,00 m2 na części targowej. - miejsca postojowe dla 45 stanowisk w tym: 3 stanowiska o wymiarach 3,60 x 5,00 dla osób niepełnosprawnych, 34 stanowiska o wymiarach 2,50 x 5,00 dla samochodów osobowych, 8 stanowisk o wymiarach 3,00 x 5,00 handel z samochodów. 3. Branża sanitarna tj.: - instalacje sieci odciągowej i kanalizacji sanitarnej w sanitariatach targowiska, - instalacje wentylacji mechanicznej wywiewnej w sanitariatach targowiska, - instalacja grzewcza w sanitariatach targowiska, - przyłącze kanalizacji sanitarnej - 77 mb, - przyłącze wodociągowe do budynku sanitariatów - 48 mb, - przyłącze kanalizacji deszczowej - 245 mb. 4. Branża eklektyczna tj.: - wymiana istniejących punktów oświetleniowych w pobliżu stacji gazu i budowę nowych, - oświetlenia targowiska i parkingu, - oświetlenie każdej z części stanowisk handlowych za pomocą 12 lamp podwieszanych na konstrukcji stalowej nośnej. Pozostał część placu oświetlona lampami typu parkowego o wysokości 3-4 m. - instalacja odgromowa zadaszenia 5. Zieleń Przewidziano likwidację istniejących drzew iglastych w pobliżu stacji gazu oraz nasadzenia niskopiennej zieleni ozdobnej wzdłuż ciągów pieszych na placu targowym (np. Jesion wyniosły wys. 2,0-3,0m, średnica korony1,5-2,0 m), uzupełnienie ciągu zieleni wysokiej wzdłuż granicy północno-zachodniej na całej szerokości placu targowego. Należy wykonać nasadzenia stanowiące kontynuację nasadzeń w tym miejscu. (np. sosny lub świerki) 6. Usługa geodezyjna - prace związane z wytyczeniem i inwentaryzacją geodezyjno - powykonawczą (nie ujęte w Przedmiarze Robót). Szczegółowy zakres oraz technologię robót określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 12. Przedmiary robót i kosztorysy załączone do specyfikacji stanowiące Załącznik nr 11 są opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu dokumentacji projektowej. Zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali zamierzenia budowlanego i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji, dlatego co do zasady pełnią funkcję pomocniczą, gdyż cena za wykonanie przedmiotu zamówienia jest CENĄ RYCZAŁTOWĄ . Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Wykonawca może zastosować materiały równoważne, ale muszą one być nie gorsze od materiałów zastosowanych w dokumentacji lub muszą przewyższać jakością materiały ujęte w dokumentacji. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych dotyczących zamówienia Wykonawca przedstawi niezbędne certyfikaty lub badania dla wszystkich materiałów tzw. równoważnych na etapie składania ofert. Jeżeli w dokumentacji projektowej występują odwołania do polskich norm, aprobat technicznych, itp., dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.31.42 - Roboty budowlane w zakresie targowisk na wolnym powietrzu 45.21.55.00 - Toalety publiczne 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 31.52.72.00 - Oświetlenie zewnętrzne 45.23.32.50 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 15.000 zł. (słownie: piętnaście tysięcy zł.).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonania minimum dwóch robót odpowiadających rodzajem robocie będącej przedmiotem zamówienia. Za robotę odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uzna co najmniej dwie roboty budowlane o wartości minimum 300.000,00 zł. każda. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi wymagane prawem uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: - konstrukcyjno - budowlanej w obiektach budowlanych pełniący funkcję kierownika budowy; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. - drogowej. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców tj. Wykazu potencjału kadrowego, z którego jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się sytuacją ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia, a w szczególności wykażą dysponowanie środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę co najmniej 300.000 złotych oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia. Jeśli wykonawca z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić wymaganych dokumentów celem potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego jego sytuacji ekonomicznej i finansowej, może przedłożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Dowód wniesienia wadium 3. Kosztorysy ofertowe opracowane i wycenione przez Wykonawcę. 4. Wypełniony Harmonogram rzeczowo - finansowy zgodny z kosztorysami ofertowymi - wg załącznika nr 10 5. W przypadku udziału podwykonawców - załącznik nr 5. 6. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 9 - jeżeli dotyczy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy oraz określa warunki zmian: 1) Kwota wynagrodzenia brutto może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany obowiązującej stawki VAT o wielkość wynikającą ze zmiany stawki. 2) Kwota wynagrodzenia brutto może ulec zmianie w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych, których wykonanie uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego, 3) Termin zakończenia robót budowlanych może ulec zmianie z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych (takich jak intensywne opady śniegu lub deszczu, silny wiatr) zamawiający może przedłużyć termin wykonania umowy o czas niezbędny do wykonania zamówienia uwzględniając tylko dni niekorzystne. 4) Zamawiający może zawiesić wykonanie umowy na okoliczność wniesienia odwołania. 5) Zamawiający może przedłużyć termin wykonania robót budowlanych o czas niezbędny do rozpatrzenia odwołania, jeżeli wystąpi.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.hrubieszow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Hrubieszowie - Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Ochrony Środowiska ul. 3-go Maja 15 tel. 084 6962380 w. 56..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2013 godzina 13:00, miejsce: Sekretariat - Urząd Miejski w Hrubieszowie ul. Mjr H. Dobrzańskiego Hubala 1, 22-500 Hrubieszów..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane w ramach działania 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskie, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013,.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie (II)
- "Remont instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. Święty Marcin 87"
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przejścia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV oświetlenia drogowego". - nr postępowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
- Modernizacja pomieszczeń biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarządzania Kryzysowego Gminy Stegna
więcej: Oświetlenie zewnętrzne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.