eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi HrubieszówBudowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek, na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-14

Hrubieszów: Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek, na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20.
Numer ogłoszenia: 511570 - 2012; data zamieszczenia: 14.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Hrubieszów , ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6962380 w. 54, faks 084 6962380.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek, na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa stałego targowiska Mój Rynek w Hrubieszowie, realizowanego w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, współfinansowana zgodnie z podpisaną w dniu 18 lipca 2012 r. umową nr 00322-6921-UM03300358/12 o dofinansowanie operacji Budowa targowiska stałego, oznaczonego nazwą Mój Rynek na terenie bazy Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Hrubieszowie, ul. Krucza 20. Obszar inwestycji obejmujący działki o numerach 316/3, 317/1 objęty jest ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zestawienie powierzchni placu targowego: - Powierzchnia placu targowego - 3187,50 m2 - Powierzchnia miejsc postojowych - 623,0 m2 - Powierzchnia dróg dojazdowych - 999,29 m2 - Pozostała powierzchnia utwardzona( plac targowy, dojścia) - 1259,21m2 - Powierzchnia zieleni - 306,0m2 Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie poniższego zakresu: 1. Branża budowlana tj.: Roboty rozbiórkowe - rozebranie konstrukcji stalowych szklarni z elementów stalowych - 727,40 m2 oraz ścian żelbetowych - 13,80 m3 Konstrukcja zadaszenia 1 (handel artykułami rolno-spożywczymi): przykrycie stoisk oraz alei pomiędzy stoiskami zadaszeniami dwuspadowymi. Elementy konstrukcyjne dachu o wymiarach 80x80x5 będą oparte na słupach stalowych o wymiarach 100x100x5 zaprojektowanych w rozstawie co 6,0m wzdłuż stoisk handlowych. Słupy w układzie poprzecznym w rozstawie co 3,60 oraz 3,80 m. Pomiędzy słupami zaprojektowano kratownicę z elementów o wymiarach 50x50x4 (pas górny i dolny) oraz 30x30x3. Wysokość zadaszenia w najwyższym miejscu wynosi 3,63 m. Konstrukcja zadaszenia 2 (handel artykułami tekstylnymi) wzdłuż granicy północno - wschodniej zaprojektowano wykonanie osobnego zadaszenia dwuspadowego o rozpiętości 3,40 m. Konstrukcję zadaszenia zaprojektowano z elementów o wymiarach 80x80x5, opartych na słupach stalowych o wymiarach 120x120x6 zaprojektowanych w rozstawie co 3,0 m. Wysokość zadaszenia 3,56 m. Stanowiska handlowe wyposażone w stoły o wymiarach 80 x 220 cm i wysokości 100cm - 38 szt., oraz o wym. 80x440cm i wysokości 100cm - 6 szt. Blaty zaprojektowano z betonu architektonicznego, opcjonalnie lastryko. Stanowiska handlowe osłonięte ściankami z cegły klinkierowej gr.12,0 cm na wysokość 60 cm. Elementy małej architektury: ławki o wym. 40 x 100cm, stojaki na jednoślady - 3 szt., tablica informacyjna o wym. 70x100cm. - 1 szt., kosze na śmieci - 14 szt., słupki o wys.110 cm wzdłuż placu targowego - 22 szt., odbojnica parkingowa - 4 szt. Ogrodzenie dł. 231,7 mb, wys. 180cm z prętów stalowych o prostokątnych oczkach montowane na słupach o przekroju zamkniętym. Słupki ogrodzeniowe o wym. 60x40 mm w rozstawie co 250 cm. Zaprojektowano dwie bramy wjazdowe wyposażone w rygiel. Szerokość bram 6,0 m. Rama z elementów 60x40,wypełnienine siatką z prętów stalowych, słupy bramowe 150 x150. Ściana p.poż. oddzielająca Sanitariaty (wydzielenie z istniejącego budynku) z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Przewiduje się wydzieleniu w istniejącym budynku na poziomie parteru przestrzeni na potrzeby sanitariatów wg. poniższego zestawienia: Hol - 10,10 m2 Przedsionek WC dla mężczyzn - 2,38 m2 WC dla mężczyzn - 4,89 m2 Przedsionek WC dla kobiet - 5,66 m2 WC dla kobiet - 6,60 m2 WC dla osób niepełnosprawnych - 5,23 m2 Pomieszczenie porządkowe - 1,88 m2 RAZEM 36,74 m2 2. Branża drogowa tj.: - nawierzchnia parkingu, zjazdu, dojazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm szarej, układana na podsypce cementowo-piaskowej - 1598 m2. - nawierzchnia parkingu z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolorowej, układana na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem - wyznaczenie miejsc do parkowania 63 m2 - nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1260,00 m2 na części targowej. - miejsca postojowe dla 45 stanowisk w tym: 3 stanowiska o wymiarach 3,60 x 5,00 dla osób niepełnosprawnych, 34 stanowiska o wymiarach 2,50 x 5,00 dla samochodów osobowych, 8 stanowisk o wymiarach 3,00 x 5,00 handel z samochodów. 3. Branża sanitarna tj.: - instalacje sieci odciągowej i kanalizacji sanitarnej w sanitariatach targowiska, - instalacje wentylacji mechanicznej wywiewnej w sanitariatach targowiska, - instalacja grzewcza w sanitariatach targowiska, - przyłącze kanalizacji sanitarnej - 77 mb, - przyłącze wodociągowe do budynku sanitariatów - 48 mb, - przyłącze kanalizacji deszczowej - 245 mb. 4. Branża eklektyczna tj.: - wymiana istniejących punktów oświetleniowych w pobliżu stacji gazu i budowę nowych, - oświetlenia targowiska i parkingu, - oświetlenie każdej z części stanowisk handlowych za pomocą 12 lamp podwieszanych na konstrukcji stalowej nośnej. Pozostał część placu oświetlona lampami typu parkowego o wysokości 3-4 m. - instalacja odgromowa zadaszenia 5. Zieleń Przewidziano likwidację istniejących drzew iglastych w pobliżu stacji gazu oraz nasadzenia niskopiennej zieleni ozdobnej wzdłuż ciągów pieszych na placu targowym (np. Jesion wyniosły wys. 2,0-3,0m, średnica korony1,5-2,0 m), uzupełnienie ciągu zieleni wysokiej wzdłuż granicy północno-zachodniej na całej szerokości placu targowego. Należy wykonać nasadzenia stanowiące kontynuację nasadzeń w tym miejscu. (np. sosny lub świerki) 6. Usługa geodezyjna - prace związane z wytyczeniem i inwentaryzacją geodezyjno - powykonawczą (nie ujęte w Przedmiarze Robót). Szczegółowy zakres oraz technologię robót określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 12. Przedmiary robót i kosztorysy załączone do specyfikacji stanowiące Załącznik nr 11 są opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu dokumentacji projektowej. Zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali zamierzenia budowlanego i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji, dlatego co do zasady pełnią funkcję pomocniczą, gdyż cena za wykonanie przedmiotu zamówienia jest CENĄ RYCZAŁTOWĄ . Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Wykonawca może zastosować materiały równoważne, ale muszą one być nie gorsze od materiałów zastosowanych w dokumentacji lub muszą przewyższać jakością materiały ujęte w dokumentacji. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych dotyczących zamówienia Wykonawca przedstawi niezbędne certyfikaty lub badania dla wszystkich materiałów tzw. równoważnych na etapie składania ofert. Jeżeli w dokumentacji projektowej występują odwołania do polskich norm, aprobat technicznych, itp., dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.31.42 - Roboty budowlane w zakresie targowisk na wolnym powietrzu 45.21.55.00 - Toalety publiczne 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 31.52.72.00 - Oświetlenie zewnętrzne 45.23.32.50 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 15.000 zł. (słownie: piętnaście tysięcy zł.).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonania minimum dwóch robót odpowiadających rodzajem robocie będącej przedmiotem zamówienia. Za robotę odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uzna co najmniej dwie roboty budowlane o wartości minimum 300.000,00 zł. każda. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi wymagane prawem uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: - konstrukcyjno - budowlanej w obiektach budowlanych pełniący funkcję kierownika budowy; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. - drogowej. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców tj. Wykazu potencjału kadrowego, z którego jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się sytuacją ekonomiczną i finansową zapewniającą wykonanie zamówienia, a w szczególności wykażą dysponowanie środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę co najmniej 300.000 złotych oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia. Jeśli wykonawca z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić wymaganych dokumentów celem potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego jego sytuacji ekonomicznej i finansowej, może przedłożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Dowód wniesienia wadium 3. Kosztorysy ofertowe opracowane i wycenione przez Wykonawcę. 4. Wypełniony Harmonogram rzeczowo - finansowy zgodny z kosztorysami ofertowymi - wg załącznika nr 10 5. W przypadku udziału podwykonawców - załącznik nr 5. 6. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik nr 9 - jeżeli dotyczy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy oraz określa warunki zmian: 1) Kwota wynagrodzenia brutto może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany obowiązującej stawki VAT o wielkość wynikającą ze zmiany stawki. 2) Kwota wynagrodzenia brutto może ulec zmianie w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych, których wykonanie uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego, 3) Termin zakończenia robót budowlanych może ulec zmianie z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych (takich jak intensywne opady śniegu lub deszczu, silny wiatr) zamawiający może przedłużyć termin wykonania umowy o czas niezbędny do wykonania zamówienia uwzględniając tylko dni niekorzystne. 4) Zamawiający może zawiesić wykonanie umowy na okoliczność wniesienia odwołania. 5) Zamawiający może przedłużyć termin wykonania robót budowlanych o czas niezbędny do rozpatrzenia odwołania, jeżeli wystąpi.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.hrubieszow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Hrubieszowie - Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Ochrony Środowiska ul. 3-go Maja 15 tel. 084 6962380 w. 56..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2013 godzina 13:00, miejsce: Sekretariat - Urząd Miejski w Hrubieszowie ul. Mjr H. Dobrzańskiego Hubala 1, 22-500 Hrubieszów..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane w ramach działania 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskie, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013,.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.