eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzebnica › - II przetarg nieograniczony Realizacja form doskonalenia nauczycieli oraz cateringu dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-13

Trzebnica: - II przetarg nieograniczony Realizacja form doskonalenia nauczycieli oraz cateringu dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego
Numer ogłoszenia: 518526 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Trzebnicki , ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6, 55-100 Trzebnica, woj. dolnośląskie, tel. 071 3120901 w. 32.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.trzebnica.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: - II przetarg nieograniczony Realizacja form doskonalenia nauczycieli oraz cateringu dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja form doskonalenia nauczycieli oraz cateringu dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego. 2. Zamówienie zostało podzielone na dwie części: 1) CZĘŚĆ nr 1 pn. Usługi szkoleniowe i doradcze, na której realizację składają się zadania: a) zadanie nr 1 - realizacja ofert doskonalenia nauczycieli wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych, b) zadanie nr 2 - wybór ekspertów wspierających pracę 7 sieci współpracy i samodoskonalenia dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego, 2) CZĘŚĆ nr 2 pn. Świadczenie usługi cateringu podczas realizowanych ofert doskonalenia nauczycieli oraz podczas spotkań 7 sieci współpracy i samodoskonalenia. 3. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół). Głównym celem projektu jest poprawa funkcjonowania doskonalenia nauczycieli poprzez wdrożenie kompleksowego programu wspomagania szkół i przedszkoli z terenu powiatu trzebnickiego do lipca 2015 r..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.00.00-9, 55.30.00.00-3, 80.00.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie części 1 Wykonawca jest wpisany do rejestru placówek doskonalenia nauczycieli; Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego dokumentu oraz oświadczenia; na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, wykonali a w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych również wykonują należycie: a) w zakresie części nr 1: co najmniej 50 usług szkoleniowych o charakterze i złożoności porównywalnej do usług objętych zamówieniem, których przedmiotem były usługi szkoleniowe, zaś adresatami nauczyciele w liczbie nie mniejszej niż 15 osób jednocześnie, z podaniem wartości oraz dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie. b) w zakresie części nr 2: co najmniej 5 usług cateringu o charakterze i złożoności porównywalnej do usług objętych zamówieniem, z podaniem wartości oraz dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie. Przez dostawę porównywalną z przedmiotem zamówienia należy rozumieć przygotowanie i dostawę posiłków dla grupy osób nie mniejszej niż 20 osób jednocześnie. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych zamówień i dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie oraz oświadczenia; na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. dysponują osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym: a) W zakresie części 1 - Wykonawca musi dysponować minimum 15 osobami posiadającymi: -wykształcenie wyższe II stopnia, -wiedzę w obszarach tematycznych, o których mowa w pkt III.13, III.23 i III.24 SIWZ, -doświadczenie w realizacji minimum 1 formy doskonalenia nauczycieli, o których mowa w pkt w pkt III.13, III.23 i III.24 SIWZ lub zbliżonej merytorycznie. b) W zakresie części 2 - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób oraz oświadczenia; na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający wymaga przedstawienia informacji o usługach wykonanych należycie tj: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, wykonali a w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych również wykonują należycie: a) w zakresie części nr 1: co najmniej 50 usług szkoleniowych o charakterze i złożoności porównywalnej do usług objętych zamówieniem, których przedmiotem były usługi szkoleniowe, zaś adresatami nauczyciele w liczbie nie mniejszej niż 15 osób jednocześnie, z podaniem wartości oraz dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie. b) w zakresie części nr 2: co najmniej 5 usług cateringu o charakterze i złożoności porównywalnej do usług objętych zamówieniem, z podaniem wartości oraz dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie. Przez dostawę porównywalną z przedmiotem zamówienia należy rozumieć przygotowanie i dostawę posiłków dla grupy osób nie mniejszej niż 20 osób jednocześnie. Usługi te są usługami głównymi.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień umowy zawartej na skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w dacie dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, w szczególności w przypadku zmian na rynku usług objętych niniejszym postępowaniem, wystąpienia istotnych trudności w pozyskaniu przez Wykonawcę lub Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia, gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 2) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki podatku VAT. Poza tym zmiany umowy nie mogą powodować zwiększenia wynagrodzenia umownego. 3) w sytuacjach których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a niepowstałych z winy Zamawiającego lub Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnego zakresu zamówienia wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego, 4) gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego i nie będą: a) wprowadzane warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia umożliwiłyby dopuszczenie innych ofert niż ta, która została pierwotnie dopuszczona; b) modyfikowały równowagi ekonomicznej umowy na korzyść Wykonawcy w sposób, który nie był przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia. lub będą polegały w szczególności na: a) skróceniu terminu wykonania umowy, przyśpieszenie ukończenia usług, b) obniżeniu kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu zamówienia, c) obniżeniu kosztu wykonania przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, 5) zmiany terminu realizacji z powodu okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności wstrzymania realizacji przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, 6) zmiany terminu realizacji umowy lub harmonogramu prac w związku z wystąpieniem potrzeby udzielenia zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego, 7) gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, niestanowiących jego problemów organizacyjnych - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji zdarzeń, 8) zmiany korzystnej dla Zamawiającego naruszającej równowagę ekonomiczną stron umowy oraz wpływającej na zmianę przedmiotu zamówienia, w przypadku zmiany okoliczności faktycznych sprawiających, że dalsza realizacja zamówienia publicznego w obecnym kształcie nie leżałaby w interesie publicznym, 9) zmiany sposobu spełnienia świadczenia z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków w wyniku których spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy o zamówienie, 10) zmiany sposobu spełnienia świadczenia w sytuacji, gdy już po wyborze oferty zmieniły się okoliczności uniemożliwiające zawarcie lub wykonanie umowy na warunkach wynikających z oferty, 11) zmiany danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby biura Wykonawcy, 12) zmiany danych osobowych - zmiany osób (personelu). Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.trzebnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Trzebnicy przy ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6 55-100 Trzebnica..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2013 godzina 13:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Trzebnicy przy ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6 55-100 Trzebnica sekretariat na pierwszym piętrze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi szkoleniowe i doradcze.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) CZĘŚĆ nr 1 pn. Usługi szkoleniowe i doradcze, na której realizację składają się zadania: a) zadanie nr 1 - realizacja ofert doskonalenia nauczycieli wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych, b) zadanie nr 2 - wybór ekspertów wspierających pracę 7 sieci współpracy i samodoskonalenia dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego, CZĘŚĆ nr 1 Usługi szkoleniowe i doradcze Zadanie nr 1 realizacja ofert doskonalenia nauczycieli wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych 4. Przedmiotem zamówienia jest realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, szkolenia lub konsultacje) dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego realizowanego przez Powiat Trzebnicki. Zamówienie dotyczy wspomagania 37 placówek oświatowych z powiatu trzebnickiego. 5. Jedna oferta doskonalenia nauczycieli obejmuje następujące formy realizacji: 1 szkolenie/warsztat (trwające/y 8 godzin lekcyjnych dla grup osób od 7 do 20) i 4 szkolenia/warsztaty/konsultacje (trwające po 4 godziny lekcyjne dla grup osób od 7 do 20). Łączna liczba godzin lekcyjnych dla jednej oferty doskonalenia wyniesie 24. 6. Szacunkowa liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli wynosi 185 (po 5 form doskonalenia nauczycieli w 37 placówkach). Łączna liczba godzin lekcyjnych zrealizowanych w ramach ofert doskonalenia nauczycieli wyniesie 888. 7. W okresie od stycznia 2014 r. do maja 2014 r. planuje się organizację 95 form doskonalenia w 19 placówkach. W okresie od listopada 2014 r. do marca 2015 r. planuje się organizację 90 form doskonalenia w 18 placówkach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Świadczenie usługi cateringu podczas realizowanych ofert doskonalenia nauczycieli oraz podczas spotkań 7 sieci współpracy i samodoskonalenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa cateringu dla uczestników projektu Nauczyciel na 6 - wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego realizowanego przez Powiat Trzebnicki. 2.Usługa cateringu zostanie zorganizowana i przeprowadzona przez Wykonawcę w trakcie przerw kawowych/obiadowych podczas realizacji części nr 1 zadania nr 1 form doskonalenia nauczycieli w 37 szkołach/przedszkolach z powiatu trzebnickiego oraz części nr 1 zadania nr 2 spotkań 7 sieci współpracy i samodoskonalenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.00.00-9, 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.