eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NowogrodziecŚWIADCZENIE USŁUG ŻYWIENIOWYCH DLA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W NOWOGRODŹCU



Ogłoszenie z dnia 2012-12-19

Nowogrodziec: ŚWIADCZENIE USŁUG ŻYWIENIOWYCH DLA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W NOWOGRODŹCU
Numer ogłoszenia: 519772 - 2012; data zamieszczenia: 19.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedszkole Publiczne w Nowogrodźcu , ul. Kolejowa 46, 59-730 Nowogrodziec, woj. dolnośląskie, tel. 75 7316335, faks 75 7316335.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodziec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Przedszkole Publiczne.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG ŻYWIENIOWYCH DLA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W NOWOGRODŹCU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług na rzecz Zamawiającego w zakresie: przygotowania, dostawy i dystrybucji posiłków dla dzieci z Przedszkola Publicznego w Nowogrodźcu oraz odbioru resztek żywieniowych. Liczba dzieci korzystających z posiłków na dzień 01.12.2012 roku: 1. śniadanie I i II - 175 dzieci (bez Zebrzydowej); 2. zupa - 190 dzieci (w tym 15 w Zebrzydowej); 3. II danie - 96 dzieci (w tym 15 w Zebrzydowej). Zamawiający oświadcza, że wskazana powyżej ilość dzieci korzystających z posiłków ma charakter szacunkowy, a rzeczywista ilość dziennych zestawów wynikać będzie z bieżącej potrzeby Zamawiającego i uzależniona będzie od obecności dzieci w Przedszkolu. DZIENNE RACJE POKARMOWE DLA DZIECI (W GRAMACH): Produkty zbożowe : 1. pieczywo - 170 2. mąka, makarony - 50 3. kasze, ryż, płatki śniadaniowe-30 4. ziemniaki - 200 Warzywa i owoce : 1. warzywa - 400 2. owoce - 250 3. nasiona roślin strączkowych i orzechy - 10 Mleko i produkty mleczne : 1. mleko i mleczne napoje fermentacyjne - 550 2. sery twarogowe - 60 3. sery podpuszczkowe - 10 Mięso, drób, wędliny i ryby ; 1. mięso i drób bez kości - 40 2. wędliny - 20 3. ryby bez ości - 20 4. jaja - ? szt. Tłuszcze : 1. masło i śmietana - 25 2. oleje roślinne i margaryny - 12 3. mieszane - 2 Cukier i słodycze - 25 Wykonawca zobowiązany jest do : a) zapewnienia dostarczenia posiłków we wszystkie dni pracy przedszkola 3 razy dziennie zgodnie z poniższymi zasadami: I ŚNIADANIE (godzina dostarczenia posiłku 8.30 - 9.00) - codziennie kakao; - kanapki z pieczywa mieszanego z masłem (minimum 82 % tłuszczu bez dodatku margaryny), z wędliną; wysokiej jakości ,pastą rybną, z pasztetu, jajeczną, z boczku, z serków np. z serka twarożkowego, topionego; - 1 x w tygodniu płatki z mlekiem i kanapki z nutellą, z miodem lub z dżemem; - parówki z ketchupem (nie częściej niż 1 x na 2 tygodnie), sałatka warzywna (co najmniej raz w miesiącu); - do kanapek warzywa świeże lub konserwowe. II ŚNIADANIE (godzina dostarczenia posiłku 10.30 - 11.00) - zupy na wywarach mięsnych; - gotować ze świeżych warzyw; - świeże owoce; - bułki słodkie; - jogurt, pudding; - marchew z jabłkiem lub marchew do chrupania (co najmniej raz na dekadę) OBIAD (godzina dostarczenia posiłku 12.30 - 13.00) - kompot lub sok bez konserwantów; - co drugi dzień podawać dania mięsne wg schematu: - mięsne - mączne - półmięsne lub ryba - mączne - mięsne - co najmniej raz w miesiącu pierogi ruskie ze śmietaną - dania mączne to np. makaron z serem, kopytka, kluski śląskie, parowce, naleśniki, racuchy z jabłkiem, pierogi leniwe na słodko; - dodatki do II dania: ziemniaki, ryż, różne kasze; - świeże surówki lub warzywa gotowane. b) ilość posiłków będzie uzależniona od frekwencji dzieci - zapotrzebowanie na dany dzień składane będzie przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego do godz. 8.00, z możliwością korekty obiadów do godz. 9.00; c) posiłki należy dostarczyć na własny koszt w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Dla dań gorących w momencie przekazywania posiłków dzieciom na talerze powinna wynosić co najmniej 63 stopnie C; d) pojemniki, termosy muszą być zamykane szczelnie, tak aby podczas transportu posiłków w formie płynnej nie uległy rozlaniu; e) Wykonawca zapewni naczynia, talerze, kubki, odpowiednie do wieku dziecka wykonane z porcelany lub porcelitu, sztućce wykonane ze stali nierdzewnej (dotyczy wyłącznie lokalizacji oddziału w Szkole Podstawowej w Nowogrodźcu ul. Sienkiewicza 8 - sala 15); f) po upływie ? godziny po zakończeniu pory wydawania poszczególnych posiłków Wykonawca odbierze odpady pokonsumpcyjne (przedszkole i Zebrzydowa), brudne naczynia, talerze, sztućce (dotyczy wyłącznie lokalizacji oddziału w Szkole Podstawowej w Nowogrodźcu ul. Sienkiewicza 8 - sala 15) oraz naczynia służące do dostarczenia i przechowywania żywności z Przedszkola oraz zapewni we własnym zakresie ich mycie i dezynfekcję we własnych pomieszczeniach zgodnie z zasadami i przepisami sanitarnymi i mikrobiologicznymi oraz normami HACCP; g) jadłospis powinien być układany przez Wykonawcę na okres 10 dni i zatwierdzony przez Zamawiającego (poszczególne posiłki nie mogą powtarzać się w ciągu 10 dni); h) posiłek mleczny co najmniej 1 raz dziennie; i) posiłki muszą być wykonywane z naturalnych produktów metodą tradycyjną, nie można używać produktów typu instant oraz gotowych produktów (np. mrożone pierogi, klopsy, gołąbki itp.), masło musi być świeże - nie można używać produktów masłopodobnych; j) wędliny muszą być wysokiej jakości, nie mogą zawierać dodatków soi, mięso nie może być MOM (mięso odkostnione mechanicznie); k) co najmniej raz w tygodniu należy dostarczyć wykaz poszczególnych produktów, z których został sporządzony posiłek dla Przedszkola Publicznego w Nowogrodźcu z wykazem gramatury (raport żywieniowy); l) Wykonawca jest zobowiązany do pobierania i przechowywania próbek podanych posiłków w specjalnie przeznaczonych do tego lodówkach przez okres 72 godz. od upływu dnia podania - pobór i ich przechowywanie zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 roku w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakład żywienia zbiorczego typu zamkniętego (Dz. U. z 2007 r. Nr 80, poz. 545 ze zm.); m) Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli w trakcie przygotowania posiłków w miejscu ich produkcji wskazanym przez Wykonawcę; n) za uchybienie ujawnione w trakcie kontroli np. Sanepidu wynikające ze świadczonej przez Wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary, odpowiada Wykonawca; o) wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również z przepisami prawa w zakresie higieny żywienia i norm HACCP oraz muszą spełniać wymogi żywieniowe zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla danej grupy wiekowej; p) w przypadku wyjazdu dzieci na wycieczkę Wykonawca powinien przygotować w ramach środków przeznaczonych na dany dzień żywieniowy tzw. suchy prowiant, o planowanej wycieczce Zamawiający poinformuje Wykonawcę telefonicznie z 3 dniowym wyprzedzeniem. Zamawiający uzgodni z Wykonawcą sposób dostarczania poszczególnych posiłków do lokalizacji wskazanych w rozdziale 8 pkt. 8.2. SIWZ Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia kilku porcji bezmlecznych, posiłków jarskich itp. (dla dzieci na różnych dietach). Ponadto Wykonawca dostarczy wodę mineralną niegazowaną w ilości wskazanej przez pracowników Przedszkola. Zamawiający przewiduje również podwieczorek dla dzieci, które pozostają w przedszkolu do godziny 16.00 (ok. 10 osób, liczba ta może ulegać zmianie). Podwieczorek zostanie przygotowany przez pracowników Przedszkola, a Wykonawca dostarczy potrzebne do tego składniki (bochenek chleba, dżem, masło, nutellę, ser żółty, ketchup, pasztet itp.) wraz z dostarczanym obiadem (po uprzednim zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez pracowników Przedszkola). Świadczenie usług żywieniowych powinno być zgodne z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225 ze zm.) oraz zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w tym zaleceń dotyczących: 1) wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń); 2) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie); 3) cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzeganie zasad sanitarnohigienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków, składania i magazynowania produktów, przewozu posiłków)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.20.00 - Usługi gotowania posiłków 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalności prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wymaga przedłożenia żadnych dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał min. jedną usługę rodzajowo porównywalną z przedmiotem niniejszego przetargu (jako usługę porównywalną uważa się wykonanie minimum jednej usługi codziennego gotowania, przygotowania i dostarczania posiłków na kwotę co najmniej 50 000 tys. zł brutto przez okres min. 6 miesięcy). Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawca złoży załącznik nr 4 z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbioru usług wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje). (Przedmiotowe wartości podane przez Wykonawców spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu NBP na dzień otwarcia ofert).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, ze Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków (w tym zatruć) w zakresie działalności na kwotę minimum 100 000,00 zł. (przedmiotowe wartości podane przez Wykonawców spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu NBP na dzień otwarcia ofert). Wymóg opłacenia polisy OC powinien być wypełniony na dzień składania ofert. Późniejsze jej opłacenie nie będzie uznane za spełnienie warunku udziału w postępowaniu. W sytuacji, gdy opłacenie składek nie wynika z samej treści polisy, Wykonawca powinien załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzenie stosownych składek (np. wyciąg z konta bankowego).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy, oświadczenie z art. 22 ust. 1, pkt. 1-4 u.p.z.p., opinia sanitarna

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, 2) zmiany miejsca i godzin dostaw; 3) zmiany urzędowej stawki podatku VAT w okresie trwania umowy - wartość umowy zostanie zmieniona odpowiednio do zmian stawek podatku VAT; 4) wystąpienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcie umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności. Powyższe zmiany postanowień zawartej umowy wymagają zgody Zamawiającego i jednocześnie nie stanowią zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Strona występująca z propozycją zmiany umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.nowogrodziec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Obsługi Szkół w Nowogrodźcu, ul. Adama Asnyka 53/1, 59-730 Nowogrodziec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.12.2012 godzina 10:45, miejsce: Zakład Obsługi Szkół w Nowogrodźcu, ul. Adama Asnyka 53/1, 59-730 Nowogrodziec.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.