Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-12-19
Dorohusk: Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pn: Lepszy start w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoła Podstawowa w Świerżach
Numer ogłoszenia: 520358 - 2012; data zamieszczenia: 19.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Dorohusk , ul. I Armii Wojska Polskiego 50, 22-175 Dorohusk, woj. lubelskie, tel. 82 5661089 w. 20, faks 82 5661061.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorohusk.lubelskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pn: Lepszy start w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoła Podstawowa w Świerżach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Prowadzeniu zajęć dydaktyczno -wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pt: Lepszy start współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zamawiający podzielił zamówienie na 10 części. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w podziale na poszczególne części - zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Informacje wspólne dla wszystkich części 1) Zajęcia prowadzone będą w formie zajęć pozalekcyjnych. Dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zostaną ustalone w zależności od planu zajęć dzieci, zakwalifikowanych do udziału w projekcie. 2) Zajęcia odbywać się będą w budynku szkoły, do której uczęszczają dzieci, objęte projektem. Zamawiający zapewni sale lekcyjne zatem Wykonawca nie będzie ponosił z tego tytułu dodatkowych kosztów. 3) Wykonawca ma rozpocząć prowadzenie zajęć w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram zajęć w formie pisemnej i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Zajęcia ujęte w harmonogramie mają być terminowo rozpoczynane i kończone. 5) Wykonawca zapewni osoby do realizacji zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 6) Wykonawca zobowiązany jest również do: a) prowadzenia dokumentacji zajęć - przez okres trwania projektu. Jako dokumentację zajęć rozumie się opracowanie programu zajęć, prowadzenie dziennika zajęć i prowadzenie list obecności. Na koniec każdego miesiąca Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport, zawierający listy obecności oraz wymiar przeprowadzonych zajęć z podziałem na grupy; b) przekazania uczestnikom zajęć ewentualnych materiałów dydaktycznych (ich cena ma być wliczona w cenę oferty, tak aby Zamawiający nie ponosił dodatkowych kosztów z tego tytułu); materiały dydaktyczne nie mogą propagować stereotypowych ról kobiecych i męskich. c) Wykonawca zobowiązany jest również do realizacji obowiązków związanych z monitorowaniem, ewaluacją projektu - szczegółowo opisanych w § 6 umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 80.51.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą w każdej części zamówienia, na którą składa ofertę - posiadającą następujące wykształcenie i doświadczenie zawodowe: a) Dla części nr od nr 1 do nr 9- wykształcenie wraz z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r., Nr. 50, poz. 400 ze zm.); b) Dla części nr 10 , - kwalifikacje zawodowe uprawniające do samodzielnego prowadzenia zajęć w zakresie odpowiadającym rodzajowi zajęć (tabela nr 1) - które będzie realizował:Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- wykształcenie wyższe o kierunku wychowanie fizyczne z przedmiotem gimnastyka korekcyjna lub rehabilitacja ruchowa lub pedagogika korekcyjno - kompensacyjna lub inny kierunek równoważny z przygotowaniem pedagogicznym. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń według kryterium spełnia- nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ według kryterium spełnia- nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
pełnomocnictwo w przypadku składania oferty wspólnej
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dorohusk.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dorohusku
ul. I AWP 50
22-175 Dorohusk
pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Dorohusku ul. I AWP 50 22-175 Dorohusk pokój nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Prowadzenie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych i rozwijających zainteresowania oraz specjalistycznych w ramach projektu pt: Lepszy start współfinansowane będzie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z przedmiotów humanistycznych (języka polskiego i historii)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu doskonalenie u uczniów umiejętności językowych w zakresie sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania, zwiększenie zasobu słownictwa, udoskonalenie umiejętności wykorzystania go w różnych formach wypowiedzi oraz ćwiczenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych i interpunkcyjnych - zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia z historii mają na celu pomoc uczniom opanowaniu wiadomości i umiejętności zgodnych z podstawą programową Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 5 i 6 osób, (11 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60, w tym j. polski 30 h i historia - 30 h),.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j. nowożytnych (j. angielski i j. niemiecki).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z języków nowożytnych zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr po 5 osób, 1 gr 7 osób i 2 gr po 8 osób (28 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 120, w tym j. angielski 90 h i j. niemiecki 30 h..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z przedmiotu przyroda.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem głównym zajęć jest wsparcie dla uczniów zdolnych, którzy swoją wiedzą wykraczają poza program nauczania w zakresie przyrody kształcenia ogólnego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr po 5 Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach III szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 6 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach III szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 4 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr po 5 Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 4 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 81.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j. polskiego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia maja na celu wyrównanie braków edukacyjnych z zakresu język polskiego zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1gr 6 osób, Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 16,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zajęcia rozwijające zainteresowania z języka polskiego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem głównym zajęć jest wsparcie dla uczniów zdolnych, którzy swoją wiedzą wykraczają poza program w zakresie języka polskiego - zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego w klasach VI szkoły podstawowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 3 osoby. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 15.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu korekcję istniejących wad postawy, zapobieganie ich pogłębianiu się oraz kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała. Ponadto służyć będą wszechstronnemu i harmonijnemu rozwojowi organizmu oraz wdrożeniu do systematycznej rekreacji ruchowej Kl IV-VI Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia do czerwca 2013 r. z częstotliwością min 4 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 5 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30,.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 82.00.00.00-4, 80.51.00.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Monitorowanie postępów językowych dzieci i opracowanie indywidualnych planów pracy dla dzieci potrzebujących dodatkowego wsparcia" realizowanym w ramach projektu "Przedszkolne lnkubatory..,"
- Zorganizowanie i przeprowadzenie minimum 80 warsztatów kulinarnych dla dzieci w wieku szkolnym (klasy I-III oraz IV-VIII), a także przeprowadzenie 10 warsztatów dla realizatorów żywienia zbiorowego
- Przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w podziale na części.
- Kompleksowa organizacja i obsługa wydarzeń organizowanych w ramach projektu pn. "Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, (...)"
- Wybór podmiotów, które przeprowadzą szkolenie specjalizacyjne w dziedzinie chirurgicznej asysty lekarza zgodnie z obowiązującym Programem (...) Części 1-5
- Usługa przeprowadzenia szkolenia pn. "Transformacje technologiczne MŚP w kierunku GOZ" w ramach projektu "Budowa regionalnego ekosystemu innowacji w LPNT S.A."
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.