eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RytroNowy produkt turystyczny-odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11-kontynuacja budowy trasy na terenie Gminy Rytro, realizowany w ramach Programu Wspólpracy Trnasgranicznej Interreg V-A Polska-S³owacja 2014-2020

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-03-17



Og³oszenie nr 524414-N-2020 z dnia 2020-03-17 r.

Gmina Rytro: Nowy produkt turystyczny-odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11-kontynuacja budowy trasy na terenie Gminy Rytro, realizowany w ramach Programu Wspólpracy Trnasgranicznej Interreg V-A Polska-S³owacja 2014-2020
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
Nowy produkt turystyczny-odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11-kontynuacja budowy trasy na terenie Gminy Rytro, realizowany w ramach Programu Wspólpracy Trnasgranicznej Interreg V-A Polska-S³owacja 2014-2020

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rytro, krajowy numer identyfikacyjny 49189267600000, ul. Rytro  265 , 33-343  Rytro, woj. ma³opolskie, pañstwo Polska, tel. 18 446 90 40, e-mail gmina@rytro.pl, faks 18 446 90 40.
Adres strony internetowej (URL): rytro.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie
http://www.rytro.pl/pl/245/0/przetargi.html


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie
http://www.rytro.pl/pl/245/0/przetargi.html


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Sk³adanie ofert odbywa siê za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca na adres Urz±du Gminy Rytro Adres: Rytro 265, 33-343 Rytro, sekretariat UG Rytro, pokój nr
Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Nowy produkt turystyczny-odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11-kontynuacja budowy trasy na terenie Gminy Rytro, realizowany w ramach Programu Wspólpracy Trnasgranicznej Interreg V-A Polska-S³owacja 2014-2020
Numer referencyjny: IZP.271.3.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 2.1.1.Zakres robót obejmuje: - remont drogi rowerowej w ramach modernizacji maj±cej na celu w³±czenia ruchu rowero-wego w zwi±zku z powstaniem trasy rowerowej EuroVelo11 W ramach projektu planuje siê budowê i oznakowanie 9 odcinków trasy rowerowej EuroVelo 11 na terenie Gminy Rytro, o ³±cznej d³ugo¶ci 5 315,47 metra, w tym: ? odcinek 14a: d³. 178 m, wy³±cznie w zakresie organizacji ruchu, w ruchu ogólnym po drodze gminnej o nawierzchni asfaltowej; ? odcinek 14: d³. 577 m; roboty budowlane, w ruchu ogólnym po drodze gminnej, nawierzchnia asfaltowa oraz po wydzielonej ¶cie¿ce rowerowej, nawierzchnia betonowa; ? odcinek 15: d³. 381 m; roboty budowlane, po wydzielonej ¶cie¿ce rowerowej, nawierzchnia betonowa; ? odcinek 16a: d³. 1 475 m; wy³±cznie w zakresie organizacji ruchu, w ruchu ogólnym po drodze powiat. 1531K o nawierzchni betonowej; ? odcinek 16: d³. 1289,22 m; roboty budowlane, w ruchu ogólnym po istniej±cej drodze gmin-nej, a nastêpnie po wydzielonej ¶cie¿ce rowerowej, nawierzchnia asfaltowa; ? odcinek 16b: 5 m; wy³±cznie w zakresie organizacji ruchu, w ruchu ogólnym po drodze gminnej o nawierzchni asfaltowej; ? odcinek 17: d³. 850 m; roboty budowlane, po wydzielonej ¶cie¿ce dydaktycznej, nawierzchnia z kruszywa; ? odcinek 18a: d³. 40 m; wy³±cznie w zakresie organizacji ruchu, w ruchu ogólnym po drodze gminnej o nawierzchni asfaltowej; ? odcinek 18: d³. 520,25 m; roboty budowlane, w ruchu ogólnym po istniej±cej drodze we-wnêtrznej, nawierzchnia betonowa. Szczegó³owe rozwi±zania techniczne w zakresie trasy rowerowej 1. Odcinek 14a: G³êbokie (po³±czenie z G. Piwniczna Zdrój) - Sucha Struga W ramach projektu wykonane zostanie oznakowanie trasy rowerowej EuroVelo 11 oraz wprowadzone zostan± zmiany w organizacji ruchu wynikaj±ce z realizacji projektów drogowych. Oznakowanie trasy rowerowej wykonane zostanie przy u¿yciu znaków pionowych R-4, na których naniesiony zostanie numer trasy rowerowej "11". Znaki te umieszczone zostan± w miejscu skrzy¿o-wañ, zjazdów i innych miejsc, w których rowerzysta musi zmieniæ kierunek jazdy, a tak¿e na odcin-kach prostych trasy w odstêpach min. 1,0 km. Znaki R-4 zostan± w miarê mo¿liwo¶ci umieszczane na istniej±cych s³upkach innych znaków. Znaki R-4b umieszczane zostan± przed miejscem skrêtu, a w przypadku gdy przebieg trasy móg³by budziæ w±tpliwo¶ci za skrêtem planuje siê umieszczenie dodatkowo znaku R-4. 2. Odcinek 14: G³êbokie - Sucha Struga Na odcinku drogi gminnej wykonany zostanie remont drogi rowerowej w celu jej parametrów do wymogów trasy rowerowej EuroVelo11 w istniej±cym pasie drogowym. Istniej±ce warstwy asfaltowe zostan± sfrezowane, podbudowa zagêszczona i uzupe³niona, a nastêpnie wykonana zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa o szeroko¶ci takiej jak w stanie istniej±cym tj. 3,0-5,0m. Pobocza zostan± odtworzone o szeroko¶ci 0,75 m na tych odcinkach, gdzie pozwala na to dostêpny teren. Na odcinku wydzielonego przebiegu trasy rowerowej wykonana zostanie pe³na konstrukcja trasy rowerowej o szeroko¶ci od 2,0 m do 3,0 m wraz z korytkami betonowymi. Jezdnia bêdzie mieæ na-wierzchniê z betonu cementowego. Na odcinkach s±siaduj±cych ze skarp± o znacznej wysoko¶ci zastosowano ogrodzenie segmentowe U-12a typu olsztyñskiego. Na tym odcinku wykonane zostan± skarpy, czê¶ciowo umocnione p³ytami a¿urowymi, a istniej±ca zieleñ zostanie przyciêta i uporz±dkowana. Rozwi±zanie wysoko¶ciowe Utrzymano istniej±ce rozwi±zanie wysoko¶ciowe terenu zachowuj±c zarówno spadki pod³u¿ne jaki i poprzeczne. Istniej±ce skarpy - do remontu. Konstrukcje nawierzchni Konstrukcja "N1" (32 cm): ? 12 cm - beton cementowy C30/37 beton dylatowany, niedyblowany; ? 20 cm - podbudowa zasadnicza - kruszywo ³amane 0/31.5mm, stabilizowane mechanicznie; Stabilizacja istniej±cego pod³o¿a cementem o wytrzyma³o¶ci Rm=2.5M Pa w celu doprowadzenia do no¶no¶ci G1 (15 cm); Konstrukcja "N2" (9 cm): ? 4cm - warstwa ¶cieralna z AC 11 S; ? 5cm - warstwa wi±¿±ca z AC 16 W; Istniej±ca podbudowa, któr± nale¿y uzupe³niæ i wyrównaæ kruszywem ³amanym 0/31,5 mm, a na-stêpnie zagê¶ciæ. Odwodnienie Wody opadowe zostan± odprowadzone poprzez istniej±ce spadki pod³u¿ne i poprzeczne do istniej±cych odbiorników. Od strony skarp wykonane zostan± korytka zbieraj±ce wodê sp³ywaj±c± ze skarpy zapobiegaj±c± rozlewaniu siê wód na nawierzchniê trasy rowerowej. 3. Odcinek 15: Wy¶ni koniec - Sucha Struga Remont drogi rowerowej w ramach modernizacji maj±cej na celu w³±czenia ruchu rowerowego w zwi±zku z powstaniem trasy rowerowej EuroVelo11 w km od 44+277.00 do 44+658.00 na dz. o nr ewid. 723, 331, 609, 329, 719, obrêb 0004, jednostka ewidencyjna 121015_2, gmina Rytro. 4. Odcinek 16a: Wy¶ni koniec - Sucha Struga W ramach projektu wykonane zostanie oznakowanie trasy rowerowej EuroVelo 11 oraz wprowadzone zostan± zmiany w organizacji ruchu wynikaj±ce z realizacji projektów drogowych. Oznakowanie trasy rowerowej wykonane zostanie przy u¿yciu znaków pionowych R-4, na których naniesiony zostanie numer trasy rowerowej "11". Znaki te umieszczone zostan± w miejscu skrzy¿o-wañ, zjazdów i innych miejsc, w których rowerzysta musi zmieniæ kierunek jazdy, a tak¿e na odcin-kach prostych trasy w odstêpach min. 1,0 km. Znaki R-4 zostan± w miarê mo¿liwo¶ci umieszczane na istniej±cych s³upkach innych znaków. Znaki R-4b umieszczane zostan± przed miejscem skrêtu, a w przypadku gdy przebieg trasy móg³by budziæ w±tpliwo¶ci za skrêtem planuje siê umieszczenie dodatkowo znaku R-4. 5. Odcinek 16: Sucha Struga Rozwi±zanie sytuacyjne Wykonaæ nale¿y: Remont drogi rowerowej w ramach modernizacji maj±cej na celu w³±czenia ruchu rowerowego w zwi±zku z powstaniem trasy rowerowej EuroVelo11 w km od 44+277.00 do 44+658.00 na dz. o nr ewid. 723, 331, 609, 329, 719, obrêb 0004, jednostka ewidencyjna 121015_2, gmina Rytro. 6. Odcinek 16b Sucha Struga W ramach projektu wykonane zostanie oznakowanie trasy rowerowej EuroVelo 11 oraz wprowadzone zostan± zmiany w organizacji ruchu wynikaj±ce z realizacji projektów drogowych. Oznakowanie trasy rowerowej wykonane zostanie przy u¿yciu znaków pionowych R-4, na których naniesiony zostanie numer trasy rowerowej "11". Znaki te umieszczone zostan± w miejscu skrzy¿o-wañ, zjazdów i innych miejsc, w których rowerzysta musi zmieniæ kierunek jazdy, a tak¿e na odcin-kach prostych trasy w odstêpach min. 1,0 km. Znaki R-4 zostan± w miarê mo¿liwo¶ci umieszczane na istniej±cych s³upkach innych znaków. Znaki R-4b umieszczane zostan± przed miejscem skrêtu, a w przypadku gdy przebieg trasy móg³by budziæ w±tpliwo¶ci za skrêtem planuje siê umieszczenie dodatkowo znaku R-4. 7. Odcinek 17: ¯arnowiec, prawy brzeg Popradu Rozwi±zanie sytuacyjne Wykonany zostanie remont ¶cie¿ki dydaktycznej z zachowaniem jej szeroko¶ci. Nawierzchnia zostanie wykonana z kruszywa. Wykonane zostan± równie¿ zabezpieczenia skarp palisadami drewnianymi oraz balustrady chroni±ce przed upadkiem ze skarpy. Na pocz±tku i koñcu projekt dowi±zuje siê do odcinków wg. odrêbnych opracowañ. W km: 47+618,84 znajdowaæ siê bêdzie przepust z rury karbowanej O400 w miejscu gdzie ¶cie¿kê dydaktyczn± przecina ciek wodny. Po lewej stronie ciek sp³ywa ze skarpy w naturalnym rowie, po prawej p³ynie po powierzchni ziemi. Zaprojektowano studniê wpadow± od strony prawej prowadz±c± do przepustu, który przeprowadzi wody na lew± stronê ¶cie¿ki dydaktycznej. Rozwi±zanie wysoko¶ciowe ¦cie¿kê dydaktyczn± poprowadzono w sposób zbli¿ony do istniej±cego poziomu terenu, dokonuj±c niewielkich zmian wysoko¶ciowych maj±cych na celu wy³agodzenie jej przebiegu, tam gdzie pozwala na to s±siaduj±cy teren. Konstrukcja "N1" (30 cm): ? 10 cm - warstwa ¶cieralna - kruszywo ³amane 0/8mm, stabilizowane mechanicznie; ? 20 cm - podbudowa zasadnicza - kruszywo ³amane 0/31.5mm, stabilizowane mechanicznie. Odwodnienie Wody opadowe zostan± odprowadzone poprzez istniej±ce spadki pod³u¿ne i poprzeczne do istniej±cych odbiorników tak jak w stanie istniej±cym. Sposób odprowadzenia wód opadowych nie ulega zmianie. 8. Odcinek 18a: ¯yczanów W ramach projektu wykonane zostanie oznakowanie trasy rowerowej EuroVelo 11 oraz wprowadzone zostan± zmiany w organizacji ruchu wynikaj±ce z realizacji projektów drogowych. Oznakowanie trasy rowerowej wykonane zostanie przy u¿yciu znaków pionowych R-4, na których naniesiony zostanie numer trasy rowerowej "11". Znaki te umieszczone zostan± w miejscu skrzy¿o-wañ, zjazdów i innych miejsc, w których rowerzysta musi zmieniæ kierunek jazdy, a tak¿e na odcin-kach prostych trasy w odstêpach min. 1,0 km. Znaki R-4 zostan± w miarê mo¿liwo¶ci umieszczane na istniej±cych s³upkach innych znaków. Znaki R-4b umieszczane zostan± przed miejscem skrêtu, a w przypadku gdy przebieg trasy móg³by budziæ w±tpliwo¶ci za skrêtem planuje siê umieszczenie dodatkowo znaku R-4. 9. Odcinek 18: ¯yczanów - do granicy z Gmin± Stary S±cz Rozwi±zanie sytuacyjne Wykonany zostanie ca³kowicie nowa nawierzchnia asfaltowa trasy rowerowej na odcinku od km: 48+404,00 do km: 48+460,00 o szeroko¶ci 2,0 m. Wykonana zostanie konstrukcja drogi od km: 48+500,00 do koñca zakresu robót w oparciu o istniej±c± nawierzchniê z kruszywa o szeroko¶ci 3,0 m. Dodatkowo wykonane zostan± obustronne pobocza z kruszywa o szeroko¶ci 0,75 m. Jezdnia bêdzie mieæ nawierzchniê z betonu cementowego. Na koñcach zakresu robót dowi±zano siê do istniej±cej nawierzchni. Odcinek od km: 48+460,00 do km:48+500,00 wy³±czony jest z opracowania. Zakres robót koñczy siê w km: 48+964,25 gdy¿ na dalszym odcinku nawierzchnia jest w dobrym stanie technicznym. Rozwi±zanie wysoko¶ciowe Na odcinku od km: 48+404,00 do km: 48+460,00 poprowadzono trasê w sposób zbli¿ony do istniej±cego terenu. Na odcinku od km: 48+500,00 do koñca zakresu opracowania niweletê wykonano min. 12 cm powy¿ej istniej±cej nawierzchni jako dodatkow± warstwê konstrukcyjn±. Spadki poprzeczne bêd± jednostronne, w kierunku rzeki i bêd± wynosiæ 2%. Konstrukcje nawierzchni Konstrukcja "N1" (12 cm): ? 12 cm - warstwa ¶cieralna z betonu cementowego C30/37, beton dylatowany, niedyblowany. Istniej±ca podbudowa, któr± nale¿y uzupe³niæ i wyrównaæ kruszywem ³amanym 0/31,5 mm a nastêpnie zagê¶ciæ przed wykonaniem konstrukcji N1. Konstrukcja "N2" (29 cm): ? 4 cm - warstwa ¶cieralna z AC 11S; ? 5 cm - warstwa wi±¿±ca z AC 16 W; ? 20 cm - podbudowa zasadnicza - kruszywo ³amane 0/31,5mm, stabilizowane mechanicznie. 15cm - stabilizacja istniej±cego pod³o¿a cementem o wytrzyma³o¶ci Rm=2.5M Pa w celu doprowa-dzenia do no¶no¶ci G1. Konstrukcja "NP" (15 cm): ? 15 cm - kruszywo ³amane 0/31,5mm stabilizowane mechanicznie. Odwodnienie Wody opadowe zostan± odprowadzone poprzez istniej±ce spadki pod³u¿ne i poprzeczne do istniej±cych odbiorników tak jak w stanie istniej±cym. Sposób odprowadzenia wód opadowych nie ulega zmianie. Remont i rozbudowa ma na celu dostosowanie parametrów dróg do wymogów trasy rowerowej EuroVelo 11 zgodnie z za³±czonym przedmiarem robot. 2.1.2 Wykonawca zapewnia obs³ugê laboratoryjn± na ka¿dym etapie inwestycji. 2.1.3 Wykonawca zapewnia tak± organizacjê ruchu na budowie aby zapewniæ ci±g³o¶æ komunikacyjn± ze wzglêdu na lokalizacje przy drodze zabudowañ mieszkalnych oraz obiektu u¿yteczno¶ci publicznej. Informacja o wszelkich utrudnieniach w komunikacji wymagaj± poinformowaniu mieszkañców o takich planach poprzez informacje wywieszone na tablicach og³oszeñ, informacja przekazana do So³tysa wsi/ Przewodnicz±cych Osiedli wsi, strona intranetowa miasta www.piwniczna.pl z odpowiednim czasowym wyprzedzeniem. Oznakowanie terenu budowy zgodnie z zatwierdzonym Czasowym Projektem Organizacji Ruchu 2.2. Wbudowanie materia³ów nale¿y wykonaæ zgodnie z wytycznymi producenta wybranych materia-³ów, zgodnie z Polsk± Norm±. Wszystkie materia³y musz± byæ trwa³e i posiadaæ atesty oraz certyfikaty bezpieczeñstwa. 2.2.1. Na planowany zakup , materia³ów i urz±dzeñ wyspecyfikowanych w przedmiarze nale¿y ka¿dorazowo uzyskaæ akceptacjê od Zamawiaj±cego . 2.3.. Wykonawca zobowi±zany jest do dok³adnego sprawdzenia ilo¶ci robót z przedmiarem z uwagi na to, ¿e umowa na roboty bêdzie umow± rycza³tow±. 2.4. W przypadku, wskazania w opisie przedmiotu zamówienia, w za³±czniku do oferty, w projekcie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi s³u¿y to jedynie celom identyfikacyjnym. Nazwy stanowi± jedynie precyzyjne okre¶lenie klasy oraz parametrów technicznych produktów wymaganych przez Zamawiaj±cego i maj± charakter wy³±cznie przyk³adowy. W my¶l art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania w tym zakresie ofert jako¶ciowo równowa¿nych, spe³niaj±cych równowa¿ne parametry okre¶lone w opisie. Przez produkt równowa¿ny Zamawiaj±cy rozumie produkt, o parametrach takich samych b±d¼ lepszych w stosunku do zaproponowanego produktu czy urz±dzenia oraz zgodny z dokumentacj± opisuj±c± przedmiot zamówienia oraz produkt, odpowiadaj±cy zastosowanym rozwi±zaniom technologicznym. Zaoferowane urz±dzenia i materia³y równowa¿ne, musz± posiadaæ stosowne wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak, aby Zamawiaj±cy móg³ sprawdziæ, czy odpowiadaj± one wymaganiom postawionym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga udowodnienia przez Wykonawcê tego faktu, a w szczególno¶ci z³o¿enia stosownych dokumentów, potwierdzaj±cych, ¿e te materia³y lub urz±dzenia s± równowa¿ne. 2.5. Wszystkie oferowane materia³y musz± byæ, wolne od wad fizycznych i prawnych, wolne od praw osób trzecich oraz nie mog± byæ przedmiotem ¿adnego postêpowania i zabezpieczenia. 2.6. Przedmiot zamówienia zmierza do likwidacji barier architektonicznych utrudniaj±cych poruszanie osobom niepe³nosprawnym poprzez niwelacjê ró¿nic poziomów. Przewidziano dopuszczalne spadki na powierzchni utwardzonej, nie projektuje siê ¿adnych stopni, uskoków. 2.7. Zamawiaj±cy na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jedn. Dz. U z 2019 r., poz. 1040 po¿. zm). Powy¿sze wymagania okre¶lono w projekcie umowy stanowi±cym za³±cznik nr 4 do specyfikacji 2.8. Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ harmonogram robót przed podpisaniem umowy z podaniem konkretnej daty rozpoczêcia i zakoñczenia ka¿dego etapu robót 2.9. kod CPV 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45111200-0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45222000-9 Roboty budowlane w zakresie robót in¿ynieryjnych, z wyj±tkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej 45233140-2 Roboty drogowe 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45233250-6Roboty w zakresie nawierzchni, z wyj±tkiem dróg 45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych 3. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 4. Przedmiotem niniejszego postêpowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 5. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7 PZP. 6. Informacja na temat mo¿liwo¶ci powierzenia przez wykonawcê wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom: 6.1. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez wykonawcê nazw podwykonawców je¿eli s± znane w formularzu ofertowym. 6.2. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 PZP, w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, wykonawca jest obowi±zany wykazaæ zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Zmiana podwykonawcy podczas realizacji zamówienia, mo¿liwa bêdzie jedynie za zgod± zamawiaj±cego. 6.3. Je¿eli powierzenie podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na roboty budowlane nastêpuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na ¿±danie zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, lub o¶wiadczenia lub dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia wobec tego wykonawcy lub dalszego podwykonawcy. Je¿eli zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy zacho-dz± podstawy wykluczenia, wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego podwykonawcê lub dalszego podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 7. Wymagania stawiane wykonawcy: 7.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ, zgodno¶æ z warunkami technicznymi i jako¶ciowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 7.2. Wymagana jest nale¿yta staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy. 7.3. Ustalenia i decyzje dotycz±ce wykonywania zamówienia uzgadniane bêd± przez zamawiaj±cego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 7.4. Okre¶lenie przez wykonawcê telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleñ nie-zbêdnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 7.5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za szkody wyrz±dzone przez wykonawcê podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 8. Wymagania organizacyjne - zgodnie z umow±. 9. Wymagania dot. rêkojmi -zgodnie z umow±. IV. Termin wykonania zamówienia 1. Wymagany termin wykonania zamówienia: od podpisania umowy do 20.10.2020r

II.5) G³ówny kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45233220-7
45222000-9
45233120-6
45233250-6
45232400-6
45111000-8


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-10-20
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2020-10-20

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: kre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek dotycz±cy znajdowania siê w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej je¶li Wykonawca wyka¿e siê posiadaniem ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci± kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³ w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert oraz jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia o warto¶ci co najmniej 500 000,00 z³. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie potencja³ ekonomiczny i finansowy podlega sumowaniu. Ocena spe³niania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia/nie spe³nia, w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach za³±czonych do oferty.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Okre¶lenie warunków: a) do¶wiadczenie zawodowe Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcê realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegaj±cych na budowie/przebudowie/odbudowie/remoncie placów/dróg obejmuj±cych wykonanie nawierzchni z mineralno-bitumicznych grysowych lub podobnych odpowiadaj±cej przedmiotowi zamówienia o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 400 000, 00 z³ brutto ka¿da, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Dla robót budowlanych zrealizowanych w innej walucie przyjmuje siê przeliczenie wg ¶redniego kursu tej waluty og³oszonego przez NBP z dnia wszczêcia postêpowania.. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie do¶wiadczenie podlega sumowaniu. Ocena spe³niania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia/nie spe³nia, w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach za³±czonych do oferty. b) potencja³ techniczny Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie. c) kadra techniczna Wykonawca spe³ni warunek je¿eli dysponuje lub bêdzie dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli dysponuje lub bêdzie dysponowaæ co najmniej: - 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci drogowej, wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie do¶wiadczenie podlega sumowaniu. Ocena spe³niania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia / nie spe³nia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach za³±czonych do oferty Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Informacje dodatkowe:
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: c) kadra techniczna Wykonawca spe³ni warunek je¿eli dysponuje lub bêdzie dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli dysponuje lub bêdzie dysponowaæ co najmniej: - 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci drogowej, wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku podmiotów dzia³aj±cych wspólnie do¶wiadczenie podlega sumowaniu. Ocena spe³niania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia / nie spe³nia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach za³±czonych do oferty Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Wykaz dokumentów i o¶wiadczeñ, które wykonawca sk³ada w postêpowaniu w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia; 1.1) Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP; - W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art.22a ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga przed³o¿enia równie¿ przedmiotowych dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
C. W celu oceny spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, nale¿y przed³o¿yæ: C.1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu - na potwierdzenie spe³niania warunku opisanego w Dz. V pkt 1 ppkt 2 lit. a. C.2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami -na potwierdzenie spe³niania warunku opisanego w Dz.V pkt 1 ppkt 2 lit. c D. W celu wykazania spe³nienia przez wykonawcê warunków w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej o nale¿y z³o¿yæ nastêpuj±ce dokumenty: D.1.) Informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert - na potwierdzenie spe³nienia warunku wskazanego w Dz. V pkt 1 ppkt 3. D.2) dokument/y potwierdzaj±cy/e, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia - na potwierdzenie spe³nienia warunku wskazanego w Dz. V pkt 1 ppkt. 3 Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa w pkt. D.1 i D.2, zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez wykonawcê innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c PZP.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

A. Wykaz o¶wiadczeñ w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowania oraz nie podlega wykluczeniu z postêpowania: Wykonawcy winni przed³o¿yæ z ofert± nastêpuj±ce dokumenty: 1. Formularz ofertowy zawieraj±cy równie¿ o¶wiadczenie w zakresie wype³nienia przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO - wype³niony i podpisany przez wykonawcê - Za³±cznik nr 1 2. O¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u i nie podleganiu wykluczeniu z postêpowania, zwane dalej "o¶wiadczeniem", stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. W przypadku gdy Wykonawca powo³uje siê na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³nienia, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby warunków udzia³u w postêpowaniu. W przypadku w którym Wykonawca zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacjê o podwykonawcach w o¶wiadczeniu - za³±cznik nr 2. W o¶wiadczeniach nale¿y wype³niæ jedynie te dzia³y i sekcje, które dotycz± warunków udzia³u i potwierdzaj±cych brak podstaw do wykluczenia na podstawie tre¶ci og³oszenia o zamówieniu i niniejszej specyfikacji. Wype³nienie pozosta³ych, nie wymaganych dzia³ów i sekcji nie bêdzie mia³o wp³ywu na ocenê oferty. 3. O¶wiadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mog± byæ udostêpniane innym uczestnikom postêpowania. W przypadku zastrze¿enia informacji przez wykonawcê zobowi±zany jest on wykazaæ, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa. Brak powy¿szego o¶wiadczenia oznacza³ bêdzie, ¿e dokumenty sk³adaj±ce siê na ofertê nie stanowi± tajemnicy przedsiêbiorstwa (Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy). 4. Pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy). 5. zobowi±zanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 PZP) - je¿eli dotyczy - nale¿y do³±czyæ do oferty. 6. Inne dokumenty zgodnie z SIWZ. 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszenia na stronie internetowej zamawiaj±cego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 369). Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu. Powy¿sze nale¿y z³o¿yæ wg. Wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ. B. Postanowienia dotycz±ce sk³adania dokumentów przez Wykonawców maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: B.1) Wykonawca, który ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1) w pkt 1.1) wskazanym w pkt 4 z sekcji III og³oszenia o zamówieniu, sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert;W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art.22a ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga przed³o¿enia tych dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów. B.2) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt B.1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcze¶niej ni¿ w terminach okre¶lonych w pkt. B.1. B.3) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art.22a ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga przed³o¿enia tych dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium; 2. Ustala siê wadium dla ca³o¶ci przedmiotu zamówienia w wysoko¶ci: kwota wadium: 20 000,00z³ (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy z³otych 00/100); 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poni¿ej, formie: 1) w pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy: w £±ckim Banku Spó³dzielczym, Nr rachunku: 83 8805 0009 0000 5715 2002 0007 z adnotacj± wadium - Nowy produkt turystyczny-odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11-kontynuacja budowy trasy na terenie Gminy Rytro, realizowany w ramach Programu Wspólpracy Trnasgranicznej Interreg V-A Polska-S³owacja 2014-2020 2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 z pó¼n. zm.) w terminie do 05.03.2020r. Sposób przekazania: orygina³ do³±czony do oferty; 4. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym; 5. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej przyjmuje siê termin uznania na rachunku banko-wym Zamawiaj±cego; 6. Wadium wniesione w pieni±dzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê; 7. Wadium wniesione w formie innej ni¿ pieni±dz nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u, razem z ofert± w osobnej kopercie; 8. Polisa, porêczenie, gwarancja lub inny dokument stanowi±cy formê wadium powinny zawieraæ stwierdzenie, ¿e na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego wzywaj±ce do zap³aty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nastêpuje jego bezwarunkowa wyp³ata bez jakichkolwiek zastrze¿eñ ze strony gwaranta/porêczyciela; 9. W przypadku gdy wadium nie zosta³o wniesione lub zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy, oferta Wykonawcy podlegaæ bêdzie odrzuceniu; 10. Zamawiaj±cy zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze najkorzystniej-szej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza; 11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwróci wa-dium niezw³ocznie po zawarciu umowy; 12. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert; 13. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwa-nie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ doku-mentów lub o¶wiadczeñ, potwierdzaj±cych okoliczno¶ci o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 PZP, pe³nomocnictw, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. 14. W zakresie wadium obowi±zuj± uregulowania zawarte w art. 45 i 46 PZP.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
okres rêkojmi40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy winny zostaæ dokonane wy³±cznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci, zgodnie z art. 144 PZP. 2. W zwi±zku z brzmieniem art. 144 PZP, Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce mo¿liwo¶ci dokonania zmiany niniejszej umowy: 1) w zakresie przedmiotu zamówienia, w razie zaistnienia okoliczno¶ci, których nie da³o siê przewidzieæ w chwili podpisania umowy, a w szczególno¶ci w sytuacji pojawienia siê na rynku nowych rozwi±zañ technologicznych i materia³owych, 2) w zakresie terminu realizacji umowy (wykonania robót): a) je¿eli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okaza³o siê niemo¿liwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialno¶ci Wykonawca, w tym je¿eli pojawi³y siê okoliczno¶ci. których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawierania umowy, zw³aszcza w przypadku wyst±pienia potrzeby realizacji robót dodatkowych, b) je¿eli wyst±pi³y opó¼nienia w uzyskiwaniu decyzji i uzgodnieñ wydawanych przez inne organy w stosunku do terminów przewidzianych ustawowo lub w stosunku do innych przepisów, c) je¿eli w toku realizacji umowy pojawi³a siê konieczno¶æ wykonania robót lub prac nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, a bez wykonania których prawid³owa realizacja przedmiotu umowy jest niemo¿liwa lub co najmniej utrudniona, d) w przypadku wyst±pienia nag³ych, nieprzewidzianych warunków atmosferycznych, geologicznych, archeologicznych, w szczególno¶ci: - klêski ¿ywio³owe; - warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, prze prowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: temperatury powietrza poni¿ej -20oC, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi, -niewypa³y i niewybuchy; - wykopaliska archeologiczne; - odmienne od przyjêtych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiaj±cego warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, g³azy narzutowe itp.); - odmienne od przyjêtych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiaj±cego warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne itp.), e) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, f) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego wynikaj±ce z Prawa Budowlanego, g) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu Umowy, , h) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia tych kolizji, i) w zwi±zku z zastosowaniem art. 144 ust. 1 pkt 2 PZP, 2) przypadku wyst±pienia innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac w szczególno¶ci: a) brak mo¿liwo¶ci dojazdu oraz transportu materia³ów na Teren Budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych; b) protesty mieszkañców; c) przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody; d) dzia³ania osób trzecich uniemo¿liwiaj±ce wykonanie prac, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron, 3) w nastêpstwie wyst±pienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego; b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego; c) niewykonanie przez Zamawiaj±cego robót budowlanych lub dostaw, bez realizacji których Wykonawca nie mo¿e w sposób nale¿yty wykonywaæ przedmiotu umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych przez Zamawiaj±cego dla wykonania tych ro-bót lub dostaw; d) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji umowy, 4) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia, zw³aszcza w sytuacji zmniejszenia zakresu robót, 5) w zakresie zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia w zawi±zku ze zmian± stawki podatku VAT w zakresie przedmiotu zamówienia - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê, 6) w zakresie zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia w zawi±zku ze zmian± wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê, 7) w zakresie zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê, 8) w zakresie zmiany terminu wykonania umowy na skutek dzia³ania organów administracji w szczególno¶ci: a) odmowa wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, b) konieczno¶ci uzyskania wyroku s±dowego lub innego orzeczenia s±du lub organu, niezbêdnej do realizacji przedmiotu umowy, c) konieczno¶ci zaspokojenia roszczeñ lub oczekiwañ osób trzecich - w tym grup spo-³ecznych lub zawodowo nieartyku³owanych lub nie mo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy, 9) wprowadzenia robót zamiennych, je¿eli s± one uzasadnione dla usprawnienia procesu bu-dowlanego - bez konieczno¶ci zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy, 10) wprowadzenia robót zamiennych, je¿eli nie odstêpuj± w istotny sposób od zatwierdzonego projektu - bez konieczno¶ci zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy, 11) je¿eli powstanie konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a w szczególno¶ci w sytuacji gdy: a) zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) nowe rozwi±zanie techniczne/technologiczne bêd± mia³y znacz±cy wp³yw na obni-¿enie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeñstwa, a ze wzglêdu na postêp tech-niczno-technologiczny nie by³y znane w okresie opracowania dokumentacji projek-towej, 3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn, o których mowa w niniejszym para-grafie, mo¿e nast±piæ tylko i wy³±cznie o okres niezbêdny do wykonania przedmiotu umowy w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres uwzglêdniaj±cy faktyczn± niemo¿no¶æ wykonania przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-04-06, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Uczestnicy postêpowania maj± prawo wgl±du do tre¶ci protoko³u postêpowania, ofert od chwili ich otwarcia, w trakcie prowadzonego postêpowania, za wyj±tkiem dokumentów stanowi±cych za³±czniki do protoko³u udostêpniane po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania oraz stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrze¿onych przez uczestników postêpowania. 2. Za³±cznikami do protoko³u postêpowania s± w szczególno¶ci: oferty, opinie bieg³ych, o¶wiadczenia, zawiadomienia, wnioski, inne dokumenty i informacje sk³adane przez zamawiaj±cego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego 3. Udostêpnienie dokumentów odbywaæ siê bêdzie wg poni¿szych zasad: 1) zamawiaj±cy udostêpnia wskazane dokumenty po z³o¿eniu pisemnego wniosku, 2) zamawiaj±cy wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostêpnianych dokumentów, 3) udostêpnienie dokumentów odbywaæ siê bêdzie w obecno¶ci pracownika zamawiaj±cego, 4) wykonawca nie mo¿e samodzielnie kopiowaæ lub utrwalaæ tre¶ci z³o¿onych ofert za pomoc± urz±dzeñ lub ¶rodków technicznych s³u¿±cych do utrwalania obrazu , 5) udostêpnienie mo¿e mieæ miejsce w siedzibie zamawiaj±cego oraz w czasie godzin jego pracy - urzêdowania. 4. Na wniosek wykonawcy zamawiaj±cy prze¶le kopiê protoko³u lub za³±czników poczt±, faksem lub drog± elektroniczn±, z zastrze¿eniem, ¿e je¿eli z przyczyn technicznych przes³anie kopii dokumentów bêdzie znacz±co utrudnione zamawiaj±cy poinformuje o tym wykonawcê oraz wska¿e sposób, w jaki mog± one byæ udostêpnione. 5. Kopiowanie dokumentów w zwi±zku z ich udostêpnieniem wykonawcy zamawiaj±cy wykonuje odp³atnie (cena 0,50 z³ za 1 stronê). 6. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie maj± przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych, rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie protoko³u postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1128.) oraz Kodeks Cywilny. 7. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu. 8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie maj± przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych 9. Ochrona danych osobowych - Klauzula informacyjna z art.13 RODO: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: - administratorem danych osobowych Wykonawcy jest WÓJT GMINY RYTRO - inspektorem ochrony danych osobowych jest PIOTR PADULA, 731 578 546 PPADULA@RYTRO.PL - dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±-zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikuj±ce postêpowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; - odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zosta-nie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 PZP; - dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; - obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP; - w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zauto-matyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; Wykonawca posiada: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy**; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych dotycz±cych narusza przepisy RODO; Wykonawcy nie przys³uguje: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ pod-staw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 1.Wykluczenie wykonawcy nastêpuje w sytuacjach okre¶lonych w pkt III.2) og³oszenia z uwzglêdnieniem art. 24 ust. 7 i 8 ustawy Prawo zamówieñ Publicznych. 2. Przedmiotem niniejszego postêpowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 3. Zamówienie nie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.