eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej nawiewnej budynku B Instytutu Oceanologii PAN (CPV45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych)



Ogłoszenie z dnia 2012-12-21

Sopot: Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej nawiewnej budynku B Instytutu Oceanologii PAN (CPV: 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych)
Numer ogłoszenia: 525758 - 2012; data zamieszczenia: 21.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Oceanologii PAN, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5517281, faks 058 5512130.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej nawiewnej budynku B Instytutu Oceanologii PAN (CPV: 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych).

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.1. wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji instalacji wentylacji mechanicznej nawiewnej budynku B Instytutu Oceanologii PAN w koordynacji i zgodnie z warunkami wykonania zamówienia objętego postępowaniem przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla termomodernizacji budynków Zamawiającego Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot (numer postępowania: IO/ZP/7/2012), na które zawarto z Wykonawca umowę nr 23/2012 z dnia 24 kwietnia 2012 r., w tym zgodnie z wynikającym z tej umowy Programem funkcjonalno-użytkowym z załącznikami. 1.2. wykonanie dokumentacji projektowo-realizacyjnej, 1.3. o ile przepisy prawa oraz zakres prac tego wymagają, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej, wymaganych przepisami prawa, uzgodnienia w tym zakresie z Zamawiającym, rzeczoznawcami ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych, bhp, ochroną środowiska i innych wymaganych przepisami szczególnymi dla uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art. 54 i 55 ustawy Prawo Budowlane, 1.4. zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 1.5. wykonanie dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej w ilości trzech egzemplarzy w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie edytowalnym .odt lub .doc i .pdf dla części opisowej oraz dwg i .dwf dla rysunków. 1.6. zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów, 1.7. sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz innych pozwoleń wymaganych przepisami prawa niezbędnych do zakończenia robót budowlanych na obiekcie, 1.8. opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji instalacji i zainstalowanych w obiektach urządzeń wraz ze szkoleniem wskazanego personelu Zamawiającego, 1.9. o ile okaże się to konieczne podczas procesu projektowania - sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na realizację robót budowlanych wraz z projektem budowlanym lub projektem zamiennym oraz uzyskanie ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art. 54 i 55 ustawy Prawo Budowlane. 2. Wykonane prace (projektowe i budowlane) mają być realizowane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z: 2.1. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.), 2.2. ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92, poz.881 ze zm.), 2.3. ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03.162.156 ze zm.) 2.4. przepisami wykonawczymi do w/w ustaw, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawnymi związanymi z realizowaną inwestycją, 2.5. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202, poz.2072 ze zm.)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.10.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Satelitarna kontrola środowiska Morza Bałtyckiego (SatBałtyk) nr POIG.01.01.02-22-011/09.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TYSAND Sp.J. J.Krawczykiewicz, J.Sowiński, ul. Grunwaldzka 585A/7, 80-339 gDAŃSK, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 100299,78 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 123368,73

  • Oferta z najniższą ceną: 123368,73 / Oferta z najwyższą ceną: 123368,73

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Po uzyskaniu przez zamawiającego zamówienia podstawowego w trakcie realizacji modernizacji instalacji wentylacyjnej w budynku B IO PAN w Sopocie po zdjęciu sufitów podwieszanych w pomieszczeniach laboratoryjnych w dniu 10 sierpnia 2012 przystąpiono do inwentaryzacji i z wymiarowania istniejącego systemu mechanicznej wentylacji. Stwierdzono bezwzględną konieczność zmiany centrali wentylacyjnej z 8100 m3/h na 10000 m3/h. Zwiekszenia sprężu do 800 Pa, zmiany przekroju kanałów, tras prowadzenia kanałów powiększenia otworów przejściowych przez stropy i ściany wraz z ich zamontowaniem oraz odpowiednią zmianę nawiewników i tłumików. Co za tym idzie stwierdzono techniczną konieczność rozbudowy instalacji wentylacji mechanicznej w stopniu przekraczającym zapisy SIWZ i PF-U. Wytyczne inwestora, które były podstawą do stworzenia SIWZ i PDF-U oraz inwentaryzacja istniejącej wentylacji są podstawą do opracowania założeń projektowych kompleksowego rozwiązania systemu grzania, chłodzenia oraz mechanicznej wentylacji laboratoriów uwzględniającą współpracę z klimakonwektorami zasilanymi z gazowych pomp ciepła wraz z możliwością przyszłej rozbudowy systemu wentylacji. Powyższe zmiany zostaną uwzględnione w projekcie wykonawczym. Niewykonanie ww prac w czasie realizacji zamówienia podstawowego wiązałoby się z ponownymi kosztami przygotowania frontu robót w laboratoriach i przyległych pomieszczeniach biurowych tj. z ponownym kosztownym demontażem urządzeń i sprzętu laboratoryjnego oraz ponownym demontażem i montażem sufitów podwieszonych z płyt G-K wraz z zamontowaną w nich aparaturą. Wykonanie prac dodatkowych jest bezwzględnie konieczne, aby móc zrealizować zamówienie podstawowe zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa technicznego oraz z wymogami dla pracy laboratoriów Użytkownika. Wykonanie jedynie zamówienia podstawowego bez wykonania prac dodatkowych spowodowałoby, że wymagania Użytkownika nie byłyby zaspokojone w stopniu odpowiadającym wymogom pracy laboratoriów. Zatem wszystkie punkty zamówienia dodatkowego są bezwzględnie konieczne do wykonania, aby laboratoria spełniały wymagane normy bezpiecznej pracy. Bez wykonania prac dodatkowych opisanych w protokole konieczności nr 3 z dnia 13.08.2012 Wykonawca nie zrealizuje finalnych obowiązków zawartych w umowie nr 23/2012 z dnia 24 kwietna 2012r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.