Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-06-06
Ogłoszenie nr 526148-N-2017 z dnia 2017-06-06 r.
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Marcule: Zadanie inwestycyjne realizowane na terenie Nadleśnictwa Marcule w roku 2017
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Marcule, krajowy numer identyfikacyjny
67008072100000, ul.
Marcule
1
,
27100
Iłża, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48 48 616 00 77, e-mail
nadlesnictwo.marcule@radom.lasy.gov.pl, faks
+48 48 616 36 53.
Adres strony internetowej (URL): www.radom.lasy.gov.pl/marcule
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
Nadleśnictwo PGL LP Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_marcule/zamowienia_publiczne
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy składać w formie pisemnej - złożyć w siedzibie Zamawiającego: Nadleśnictwo Marcule, Marcule 1, 27-100 Iłża
Adres:
Nadleśnictwo Marcule, Marcule 1, 27-100 Iłża
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zadanie inwestycyjne realizowane na terenie Nadleśnictwa Marcule w roku 2017
Numer referencyjny:
SA.270.14.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na 3 zadania: 1. Zadanie nr 1 - budowa "budynku gospodarczego" o pow. użytkowej 73,13 m2, składającego się z: pomieszczenia garażowego o pow. użytkowej - 46,13 m2; podręcznego magazynku środków ochrony roślin i nawozów o pow. użytkowej 9,30 m2 + 4,79 m2 i pomieszczenia gospodarczego o pow. użytkowej 12,91 m2. Budynek będzie przylegał bezpośrednio do istniejącego wiaty gospodarczej. Ławy fundamentowe - żelbetowe (beton C16/20). Ściany fundamentowe - z bloczków betonowych (grubości 24 cm) na zaprawie cementowej zabezpieczone obustronnie przeciwwilgociowo. Ściany zewnętrzne- z cegły białej silikatowej (kl. 15 MPa, grub. 24 cm) na zaprawie cementowo wapiennej - wykończone obustronnie tynkiem cementowo-wapiennym kat. III. Wieniec na ścianach żelbetowych. Posadzki na gruncie - beton (Kl. C12/15 9B15)) grubości 10 cm na podbudowie z chudego betonu (C 8/10 (B10)) oraz podsypce piaskowej zagęszczonej mechanicznie. Izolacja przeciwwilgociowa posadzek - papa asfaltowa izolacyjna. Wykończenie posadzek - cementowa, poza pomieszczeniami podręcznego magazynku środków ochrony roślin i nawozów - gres. Strop na części nie garażowej - strop żelbetowy monolityczny (gr. 14 cm). Więźba dachowa drewniana dwuspadowa o konstrukcji płatwiowo-kleszczowej z drewna iglastego impregnowanego. Pokrycie - blacha trapezowa (T-35) powlekana(gr. Min. 0,5 mm). System rynnowy z PCV. Stolarka okienna - drewniana. Bramy segmentowe - otwierane do góry z automatami elektrycznymi. Drzwi wewnętrzne i zewnętrzne- stalowe. Parapety wewnętrzne z algomarmuru, zewnętrzne z blachy ocynkowanej powlekanej. Instalacja sanitarna - kanalizacja, w pomieszczeniach magazynku środków ochrony roślin i nawozów - oddzielna bezodpływowa kanalizacja służąca do czasowego gromadzenia ewentualnych ścieków oraz absorber. Budynek nie posiada instalacji wodnej i nie jest ogrzewany. Instalacja elektryczna w nowoprojektowanym budynku gospodarczym z pomieszczeniem garażowym i podręcznym magazynkiem środków ochrony roślin i nawozów. Dokumentacja obejmuje swym zakresem instalację oświetlenia podstawowego, zasilania gniazd wtyczkowych 230V AC, gniazd siłowych, zasilania bram garażowych oraz zasilania wentylatorów dachowych. Zakres opracowania obejmuje: Wykonanie wlz (ułożenie nowego kabla zasilającego) z istniejącej rozdzielnicy głównej RG zlokalizowanej w istniejącym budynku wiaty wraz z przynależnymi garażami do nowoprojektowanej tablicy rozdzielczej TR1 w nowoprojektowanym budynku gospodarczym (wlz), tablicę rozdzielczą TR1 zlokalizowaną w pomieszczeniu nr 1 nowoprojektowanego budynku, Instalacje oświetlenia podstawowego, Instalację gniazd wtyczkowych ogólnych 230V AC i gniazd siłowych 400V AC, Instalację ochrony od porażeń prądem elektrycznym, Ochronę przeciwprzepięciową, Instalację uziemiającą, Instalację odgromową. W nowym budynku gospodarczym instalację elektryczną w pomieszczeniu nr 3 (magazyn nawozów i środków ochrony roślin) oraz w pomieszczeniu nr 4 (pomieszczenie opakowań i środków szczególnie toksycznych) należy wykonać jako instalację elektryczną pyłoszczelną i gazoszczelną zgodnie z wymaganiami w stosownych przepisach i normach. W tym celu należy stosować odpowiednie elementy i osprzęt do tego przeznaczone. Wentylacja grawitacyjna wspomagana mechanicznie. W pomieszczeniach magazynku środków ochrony roślin i nawozów projektuje się wentylację awaryjną uruchamianą z zewnątrz i od wewnątrz magazynu oraz wentylację ciągłą uruchamianą z zewnątrz magazynu. 2. Zadanie nr 2 - rozbudowa wiaty gospodarczej o nr inw. 37A/109, Lesnictwo Pastwiska, oddział 142h. Wiatę gospodarczą projektuje się w celu zabezpieczenia kontenera chłodniczego na sadzonki, przed czynnikami atmosferycznymi. 3. Zadanie nr 3 - rozbudowa utwardzenia terenu o nr inw. 281/291, na części działki nr 258/10 położonej w miejscowości Marcule, gm. Iłża. Projektuje się utwardzenie powierzchni działki kostką brukową bezfazową o grubości 8,0 cm położoną na podbudowie z warstwy mieszanki cementowo-piaskowej (1:4). Całość terenu została opasana obrzeżami betonowymi o wymiarach 8 x 30 cm, częściowo ułożonymi na ławie betonowej (patrz plan zagospodarowania). Tereny poza placem objętym opracowaniem zaprojektowano jako tereny zielone. Dojazd do tej części działki nr 258/10 poprzez istniejący zjazd z drogi wewnętrznej. Powierzchnia projektowanego utwardzenia składa się z dwóch części i wynosi 265,00 m2 (225,0 + 40,0). Łączna długość zaprojektowanych obrzeży - 95, 50 mb. .poniżej podano główne kody CPV - pozostałe określono w SIWZ
II.5) Główny kod CPV: 45262410-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45262500-6 |
45261100-5 |
45233251-3 |
45311000-0 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: w ilości 20 (dwadzieścia) % wartości zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2017-10-13
II.9) Informacje dodatkowe: Pożądany termin wykonania zamówienia do 13.10.2017 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu zakończenia poszczególnych części/zadań zamówienia w przypadku braku środków finansowych na realizację całości zamówienia w bieżącym roku - w przypadku konieczności realizacji Robót w okresie dwuletnim, Zamawiający zapewnia o wykorzystaniu na realizację przedmiotu umowy środków finansowych, ujętych w planie finansowym (na przedmiotowe zadanie) na dany rok gospodarczy, natomiast Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót w zakresie rzeczowo-finansowym zapewniającym wykorzystanie tych środków. Dokładny zakres zmian w umowie został określony w § 20 Projektu umowy (Tom II SIWZ). Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań, w tym organizacyjnych, w celu zapewnienia wykonania przedmiotu zamówienia w terminie określonym w punkcie 5. SIWZ. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za zaniedbania lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności za nie wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie określonym umową.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Określenie warunków: Zgodnie z SIWZ (...) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym w pkt 6.2 niniejszej IDW oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. _ O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.3.1. IDW.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Określenie warunków: Zgodnie z SIWZ (...) Potencjał ekonomiczny O udzielenie
zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji
ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie
dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający uzna za spełnione warunki, jeżeli
Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż
200000 zł (dwieście tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie
przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 7.10 IDW.
Jako kurs przeliczeniowy na PLN danych finansowych wyrażonych w walutach innych niż
PLN, należy przyjąć średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z pierwszego
dnia roboczego miesiąca, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się
do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek
nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części,
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Określenie warunków: Zgodnie z SIWZ 6.2.2) posiadania zdolności technicznej lub
zawodowej Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający
postawił minimalne warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na
odpowiednim poziomie jakości. 6.2.2.a Doświadczenie Wykonawca musi posiadać wiedzę i
doświadczenie, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
Co najmniej 2 (dwa) robotami budowlanymi odpowiadającymi swoim rodzajem robotom
przedmiotu zamówienia o wartości, co najmniej 50000 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych)
każda, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie
dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 6.2.2.b Zdolność techniczna Zamawiający
odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający
dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.3.1.
IDW. 6.2.2.c Potencjał kadrowy Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami i doświadczeniem
odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na każdą funkcję
wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: tj. 1 (jeden)
kierownikiem robót/budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności
konstrukcyjno-budowlana lub równorzędne uprawniające do kierowania robotami
budowlanymi, posiadający co najmniej 3 lata (36 miesięcy) doświadczenia zawodowego w
pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót w rozumieniu Ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2016 poz. 290 z poź. zm.) na zadaniach związanych
z przebudową lub budową budynków w tym budowy/przebudowy obiektów inżynieryjnych.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o
których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290
z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r.
w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz.
1278 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na
podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów
obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 65) W przypadku osób, które są obywatelami
państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw
członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym(w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000
r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U.2014 r.,poz.
1946 ze zm.)), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli: a) nabyły
kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej
wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do
kierowania robotami budowlanymi, oraz b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu
kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji
zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art.
20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów,
inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych. Ocena spełniania
warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
jak wyżej
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
zgodnie z SIWZ (...) 7.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp, należy wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia: 7.1.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.1.1. 7.1.2. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia: odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, których mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy zp, należy wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 7.2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.1.3. 7.3. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu oceny spełnienia został zamieszczony w pkt 6.2 IDW należy wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia: 7.3.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.1.2. 7.3.2. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia: Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający nie wymaga przedstawienia pełnego wykazu (wszystkich) robót budowlanych. 7.3.3. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia: Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami na formularzu zgodnym z treścią Formularza nr 3.4. ("Potencjał kadrowy") - w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w pkt 6.2.3)b) IDW wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 7.4. W sytuacji gdy, Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi Formularz nr 3.6. 7.4.a. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.5. 7.5. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: w pkt 7.1.2. IDW - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: podstawa określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp). 7.6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 7.7. Dokument, o którym mowa w pkt 7.5. IDW, lub zastępujący je dokument o którym mowa w pkt 7.6. IDW, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.8. Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzenia spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem Oświadczenia wymienionego w pkt 7.3.1. IDW oraz Zobowiązania o którym mowa w pkt 7.4. IDW, które muszą zostać złożone w formie oryginału) należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 7.4. IDW, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Poświadczenie za zgodność z Oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7.9. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) oświadczenie wymienione w pkt 7.1.1. IDW oraz dokumenty wymienione w pkt 7.1.2. albo odpowiadające im określone w pkt 7.5. i 7.6. IDW, oraz dokumenty wymienione w pkt 7.2.1. powinny być złożone przez każdego Wykonawcę; b) oświadczenie wymienione w pkt 7.3.1. IDW powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców; c) dokumenty wymienione w pkt 7.3.2.-7.3.4. IDW powinien złożyć dowolny/dowolni Wykonawca/y wykazujący spełnianie warunków spośród Wykonawców składających wspólną ofertę. 7.10. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia w celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu oceny spełnienia został zamieszczony w pkt 6.2 IDW należy wraz z ofertą złożyć dodatkowo następujące oświadczenia i dokumenty: opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - w celu wykazania spełniania warunku.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
zgodnie z SIWZ (...) OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY WYMAGANE DLA
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA PRZEZ WYKONAWCÓW WARUNKÓW UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU 7.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, których mowa w
art. 24 ust 1 ustawy Pzp, należy wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia: 7.1.1.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na formularzu zgodnym z
treścią Formularza 3.1.1. 7.1.2. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie
aktualnych na dzień złożenia: odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia wykonawcy w okolicznościach, których mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy
Pzp, należy wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 7.2.1. Wykonawca,
w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w
art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23
ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o
udzielenie zamówienia. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o
której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, albo informację o tym, że Wykonawca nie
należy do grupy kapitałowej, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.1.3. 7.3. W
celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy
Pzp i których opis sposobu oceny spełnienia został zamieszczony w pkt 6.2 IDW należy
wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia: 7.3.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.1.2. 7.3.2.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia: Wykazu
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty
zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy
czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający nie wymaga przedstawienia pełnego wykazu
(wszystkich) robót budowlanych. 7.3.3. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie
aktualnych na dzień złożenia: Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami na formularzu zgodnym z
treścią Formularza nr 3.4. ("Potencjał kadrowy") - w celu wykazania spełniania warunku,
którego opis został zamieszczony w pkt 6.2.3)b) IDW wraz z oświadczeniem, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 7.4. W sytuacji gdy,
Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych
do wykonania zamówienia na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 ustawy Pzp,
zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania
zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi Formularz nr 3.6. 7.4.a. Jeżeli Wykonawca
wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na
zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a
podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga
przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy
Pzp, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.5. 7.5. Zamawiający oceni, czy
udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich
sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp. Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: w pkt 7.1.2. IDW - składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Zamawiający
przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: podstawa określona w art. 24
ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp). 7.6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 7.7. Dokument,
o którym mowa w pkt 7.5. IDW, lub zastępujący je dokument o którym mowa w pkt 7.6.
IDW, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. 7.8. Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzenia spełniania
przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem Oświadczenia
wymienionego w pkt 7.3.1. IDW oraz Zobowiązania o którym mowa w pkt 7.4. IDW, które
muszą zostać złożone w formie oryginału) należy złożyć w oryginale lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o
których mowa w pkt 7.4. IDW, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy
lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez
wykonawcę lub te podmioty. Poświadczenie za zgodność z Oryginałem powinno być
sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką
osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Zamawiający zażąda
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy,
gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej
prawdziwości Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem
na język polski. 7.9. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) oświadczenie
wymienione w pkt 7.1.1. IDW oraz dokumenty wymienione w pkt 7.1.2. albo
odpowiadające im określone w pkt 7.5. i 7.6. IDW, oraz dokumenty wymienione w pkt
7.2.1. powinny być złożone przez każdego Wykonawcę; b) oświadczenie wymienione w pkt
7.3.1. IDW powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców; c) dokumenty
wymienione w pkt 7.3.2.-7.3.4. IDW powinien złożyć dowolny/dowolni Wykonawca/y
wykazujący spełnianie warunków spośród Wykonawców składających wspólną ofertę. 7.10.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia w celu oceny
spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i
których opis sposobu oceny spełnienia został zamieszczony w pkt 6.2 IDW należy wraz z
ofertą złożyć dodatkowo następujące oświadczenia i dokumenty: opłacona polisa, a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia - w celu wykazania spełniania warunku.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
JAK WYŻEJ
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)zgodnie z SWZ (...) 15. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKICH NALEŻY DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY. 15.1 Dostarczyć kosztorys ofertowy spójny z przedstawionym formularzem ofertowym 2.1 oraz formularzem 2.2 na podstawie którego przygotowano ofertę i wyliczoną cenę za całość realizacji prac. Kosztorys ofertowy z cenami jednostkowymi i wartością robót stanowiącą całkowitą cenę dla każdego z zadań zamówienia (netto, VAT, brutto). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przygotował kosztorys ofertowy w oparciu o wymagania i zapisy niniejszej SIWZ oraz jej załączników, w szczególności dokumentacji projektowej, doświadczenia zawodowego itp. 15.2 W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem umowy na wezwanie Zamawiającego przedłoży umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której Wykonawcy wskażą pełnomocnika uprawnionego do kontaktów z Zamawiającym oraz wystawiania dokumentów związanych z płatnościami. (...) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIANIA 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym w pkt 6.2 niniejszej IDW oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. 6.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.3.1. IDW. 6.2.2) posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający postawił minimalne warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. 6.2.2.a Doświadczenie Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: Co najmniej 2 (dwa) robotami budowlanymi odpowiadającymi swoim rodzajem robotom przedmiotu zamówienia o wartości, co najmniej 50000 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych) każda, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 6.2.2.b Zdolność techniczna Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.3.1. IDW. 6.2.2.c Potencjał kadrowy Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: tj. 1 (jeden) kierownikiem robót/budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlana lub równorzędne uprawniające do kierowania robotami budowlanymi, posiadający co najmniej 3 lata (36 miesięcy) doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2016 poz. 290 z poź. zm.) na zadaniach związanych z przebudową lub budową budynków w tym budowy/przebudowy obiektów inżynieryjnych. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 65) W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym(w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U.2014 r.,poz. 1946 ze zm.)), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli: a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Potencjał ekonomiczny O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający uzna za spełnione warunki, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 200000 zł (dwieście tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie 7.10 IDW. Jako kurs przeliczeniowy na PLN danych finansowych wyrażonych w walutach innych niż PLN, należy przyjąć średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego miesiąca, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 6.4. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt 6.2 IDW, Wykonawcy wykazują łącznie. 6.5. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w pkt 7 IDW, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 5000 zł (pięć tysięcy
złotych). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub
kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu,
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 09 1020 2629 0000 9102 0302 4791;
b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas
oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach
ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 12.3. Wadium
wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi
obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w ww. formie powinno być
wystawione na: Nadleśnictwo Marcule, Marcule 1 27-100 Iłża. W przypadku wniesienia
wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie
obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez
Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 12.4. Wadium wniesione w
pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 12.2.a)
rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 12.5.
Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy
Pzp 12.6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z
odsetkami, w przypadku gdy: 12.6.1 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a)
odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy. 12.6.2.Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym
mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub
pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa
w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało
brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.7.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie art. 46 ust 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania
jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie
określonym przez Zamawiającego
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 10,00 |
Zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę | 30,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ w zapisach projektów umów na poszczególne zadania. przykład dla Zadania nr 1 (...) § 20 Zmiany w umowie 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej Umowy w poniżej opisanym zakresie i w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z wyszczególnionych okoliczności. 1) Zmiany terminów - przekazania Wykonawcy terenu budowy, pośrednich i zakończenia zadania, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być: a) działaniem siły wyższej - przez okoliczność siły wyższej Strony rozumieją zdarzenie zewnętrzne o charakterze nadzwyczajnym, którego nie można było przewidzieć ani jemu zapobiec, które uniemożliwia jednej ze Stron wypełnienie w całości lub części zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, - za okoliczności siły wyższej strony nie uznają sezonowości pór roku i związanych z tym zmian warunków atmosferycznych. Działanie sił przyrody winno być potwierdzone w sposób obiektywny (np. przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, informacje z punktów prognostycznych LP itp.), - jeżeli wskutek okoliczności siły wyższej Strona nie będzie mogła wykonywać swoich obowiązków umownych w całości lub w części, niezwłocznie powiadomi o tym drugą Stronę, a w takim przypadku uzgodniony zostanie sposób i zasady dalszego postępowania; b) zmianami spowodowanymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, .w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie urządzeń podziemnych, instalacji itp.; c) zmianami będącymi następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w projekcie budowlanym, braku środków finansowych na realizację całości zamówienia w bieżącym roku - w przypadku konieczności realizacji Robót w okresie dwuletnim, Zamawiający zapewnia o wykorzystaniu na realizację przedmiotu umowy środków finansowych, ujętych w planie finansowym (na przedmiotowe zadanie) na dany rok gospodarczy, natomiast Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót w zakresie rzeczowo-finansowym zapewniającym wykorzystanie tych środków; d) zmianami będącymi następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; e) przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkującymi niemożliwością prowadzenia prac; f) wprowadzeniem robót zamiennych - opisanych w § 9 i § 10 Umowy. g) wprowadzeniem robót dodatkowych O zaistnieniu jakiejkolwiek przyczyny opóźnień Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego w formie wpisu do dziennika budowy oraz niezwłocznie w formie pisemnej na adres Zamawiającego. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1, termin wykonania może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania przedmiotu Umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W każdym przypadku zmiana terminu musi być spowodowana przyczyną rzeczywistą, przy czym zmiana terminu może wynikać jedynie z przyczyn nieznanych Stronom w chwili zawierania Umowy. Ewentualne przedłużenie terminu winno zostać poprzedzone przygotowaniem stosownego protokołu konieczności i udokumentowaniem zaistnienia okoliczności wpływających na zmianę terminu, a następnie podpisaniem przez strony aneksu do Umowy w formie pisemnej. 2) Zmiany osób uczestniczących w realizacji robót budowlanych - przedstawiono w § 3 ust. 4-6 i ust. 13 Umowy (zmiana osób Wykonawcy), w § 7 Umowy (zmiana Podwykonawcy i/lub zakresu części zamówienia powierzonej do wykonania przez Podwykonawców). 3) Zmiany podmiotu trzeciego, na zasobach, którego polegał Wykonawca, wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nowy podmiot będzie spełniał warunki udziału w postępowaniu w tym zakresie. 4) Zmiany materiałów użytych przy realizacji robót budowlanych - przedstawiono w § 8 ust. 14-16 Umowy. 5) Zmiany sposobu rozliczania przedmiotu Umowy, w przypadku wystąpienia po zawarciu Umowy okoliczności, które nie były znane Stronom. a) Zamawiający określa następujące zasady zmian Umowy w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany: - stawki podatku od towarów i usług (przedstawione w § 12 ust. 9 Umowy) - Strony ustalają protokolarnie wartość prac wykonanych wg stanu na dzień poprzedzający zmianę stawki podatku VAT. Nowa stawka podatku będzie miała zastosowanie do prac wykonywanych po dniu zmiany stawki podatku VAT; - wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - Wykonawca przedkłada Zamawiającemu wykaz zatrudnianych do realizacji Umowy pracowników, dla których ma zastosowanie zmiana wraz z kalkulacją kosztów wynikającą z przedmiotowej zmiany; - zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - Wykonawca przedkłada Zamawiającemu wykaz personelu, który realizuje przedmiot Umowy i dla którego ma zastosowanie zmiana wraz z kalkulacją kosztów wynikającą z przedmiotowej zmiany; - spowodowanej obniżeniem, jakości przedmiotu Umowy - przedstawiono w § 12 ust. 10. b) Zmiany, o których mowa powyżej (ppkt a, tiret 1-3) będą wprowadzane do Umowy na pisemny, uzasadniony i należycie udokumentowany wniosek Wykonawcy. Niezależnie od obowiązku załączenia do wniosku szczegółowej kalkulacji kosztów, o której mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest wykazać i udowodnić Zamawiającemu wpływ zmian na wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu Umowy. Wniosek wraz z załączonymi dokumentami będzie podlegał weryfikacji Zamawiającego, który zastrzega sobie prawo odmowy dokonania zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy wniosek Wykonawcy nie będzie spełniał warunków opisanych w postanowieniach niniejszego paragrafu. c) Wykonawca obowiązany jest przedstawiać na każde żądanie Zamawiającego wszelkie informacje, dane, wyliczenia oraz stosowne dowody potwierdzające zasadność żądania Wykonawcy. 6) Zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy - przedstawiono w § 15 ust. 5-6 Umowy. 7) Zmiany oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy. 8) Zmiany regulacji prawnych, wprowadzone w życie po dacie podpisania Umowy, wywołujące potrzebę zmiany Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany. 9) Inne nieistotne zmiany postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-06-21, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
INNE PRZETARGI IŁŻA
- Dostawa sortów BHP dla pracowników Nadleśnictwa Marcule w roku 2025
- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Iłża
więcej: przetargi IŁŻA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Regów Stary
- Poprawa efektywności energetycznej budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Miastkowie
- Dostosowanie budynku ZPO w Bobrownikach
- Remont instalacji wodno-kanalizacyjnej z remontem łazienek w Urzędzie Skarbowym w Nysie
- "Wymiana pokrycia dachowego na budynku Szkoły Podstawowej w Nowych Łubkach - część nad budynkiem dydaktycznym. Etap I."
- Modernizacja wejścia do Urzędu Stanu Cywilnego oraz wejścia B do budynku Urzędu Dzielnicy Białołęka znajdującego się przy ul. Modlińskiej 197 w Warszawie.
więcej: Wymiana nawierzchni »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.