eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszków › wykonanie drogowego projektu budowlano-wykonawczego przebudowy nawierzchnizad.1:ul. Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz z odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad.2ul. Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad. 3:ul. Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-14

Pruszków: wykonanie drogowego projektu budowlano-wykonawczego przebudowy nawierzchni: zad.1:ul. Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz z odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad.2: ul. Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad. 3:ul. Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami.
Numer ogłoszenia: 52658 - 2014; data zamieszczenia: 14.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pruszków , ul. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, woj. mazowieckie, tel. 022 7587244.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruszkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie drogowego projektu budowlano-wykonawczego przebudowy nawierzchni: zad.1:ul. Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz z odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad.2: ul. Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami. Zad. 3:ul. Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: zadanie 1: Wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy: Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) przebudowy jezdni, b) budowy chodników, c) budowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) przebudowy oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania przebudowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Zgłoszenia robót budowlanych. zadanie 2: Wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Gałczyńskiego na odcinku od ulicy Rozbrat do ulicy Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) budowy jezdni, b) budowy chodnika, c) budowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) budowy oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania budowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). zadanie 3: wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) przebudowy jezdni, b) przebudowy chodników, c) przebudowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) modernizacji oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania przebudowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Zgłoszenia robót budowlanych..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6. ustawy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego wybranemu wykonawcy, które stanowić będą nie więcej niż.50 % wartości zamówienia podstawowego i będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie o spełnieniu warunku w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanych należycie w tym: dla zadania 1: - nie mniej niż 2 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub przebudowy dróg. Każda przedstawiona praca musi mieć wartość brutto min. 50 000,00zł. dla zadania 2: - nie mniej niż 3 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub rozbudowy dróg, które uzyskały decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Każda przedstawiona praca musi mieć wartość min. 80 000,00zł. dla zadania 3: - nie mniej niż 3 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub przebudowy dróg. Każda przedstawiona praca musi mieć wartość brutto min. 90 000,00zł.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie o spełnieniu warunku w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym minimum: dla zadania 1, 2, 3: - 2 osobami (Projektant i Sprawdzający) posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej, - 2 osobami (Projektant i Sprawdzający) posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, - 2 osobami (Projektant i Sprawdzający) posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisanymi na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie o spełnieniu warunku w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    dla zadania 1: - nie mniej niż 2 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub przebudowy dróg. Każda przedstawiona praca musi mieć wartość brutto min. 50 000,00zł. dla zadania 2: - nie mniej niż 3 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub rozbudowy dróg, które uzyskały decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Każda przedstawiona praca musi mieć wartość min. 80 000,00zł. dla zadania 3: - nie mniej niż 3 zamówienia dot. prac projektowych budowy lub przebudowy dróg. Każda przedstawiona praca musi mieć wartość brutto min. 90 000,00zł.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz ofertowy (według załączonego druku) 2) Upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy UWAGA: dołączone wtedy o ile nie wynika z załączonych dokumentów 3) Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli przewiduje udział podwykonawców w realizacji zamówienia), lub poda nazwy (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach tj.: - w przypadku zwłoki w uzyskanie Decyzji administracyjnych lub zaświadczeń na skutek okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności w uzyskaniu opinii czy uzgodnień. - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcą, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - z powodu wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony, których nie można było wcześniej przewidzieć, - wystąpienia obiektywnych zmian ocenianych jako korzystne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pruszkow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Pruszkowie, Biuro Zamówień Publicznych, pok. 113 /wersja papierowa 25zł./.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Pruszkowie, pok. 25.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy: Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz z odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zadanie 1: Wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy: Jaśminowej, Morelowej, Porzeczkowej, Winogronowej w Pruszkowie wraz odwodnieniem, przebudową oświetlenia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) przebudowy jezdni, b) budowy chodników, c) budowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) przebudowy oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania przebudowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Zgłoszenia robót budowlanych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Gałczyńskiego na odcinku od ulicy Rozbrat do ulicy Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Gałczyńskiego na odcinku od ulicy Rozbrat do ulicy Granicznej w Pruszkowie wraz z budową oświetlenia, budową odwodnienia, budową kanału technologicznego oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) budowy jezdni, b) budowy chodnika, c) budowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) budowy oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania budowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wykonanie drogowego projektu budowlano - wykonawczego przebudowy nawierzchni ulicy Stalowej i ulicy Mokrej w Pruszkowie wraz z modernizacją oświetlenia, przebudową odwodnienia, budową kanału technologicznego, przejazdem kolejowym oraz ewentualnymi kolizjami, w zakresie: a) przebudowy jezdni, b) przebudowy chodników, c) przebudowy odwodnienia, d) budowy kanału technologicznego (Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych - Dz. U. Nr 106 poz. 675), e) modernizacji oświetlenia ulicznego, f) usunięcia ewentualnych kolizji. zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Umowy pt. Wytyczne do projektowania przebudowy nawierzchni dróg na terenie miasta Pruszkowa wraz z pozyskaniem w imieniu zamawiającego Zgłoszenia robót budowlanych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.