eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › studium Wykonalności i Założeń Techniczno - Ekonomicznych importu LNG do Polski



Ogłoszenie z dnia 2005-10-07

POZYCJA 52849

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SEKTOROWYM - usługi Warszawa: studium Wykonalności i Założeń Techniczno - Ekonomicznych importu LNG do Polski Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., do kontaktów: Edyta Szubska, ul. Krucza 6/14, 00-537 Warszawa, tel. (022) 6918911, fax (022) 6918921, e-mail: przetargi@pgnig.pl, www.pgnig.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Jakub Żuchowicki, ul. Kasprzaka 25, 01-224 Warszawa, tel. 022 5354160, fax 022 5344129, e-mail: jakub.zuchowicki@pgnig.pl, www.pgnig.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Jarosław Jaczyński, ul. Kasprzaka 25 bud. 64 pok. 110 Sekretariat Biura Zakupów Centralnych, 01-224 Warszawa, tel. 022 6918814, fax 022 6918921, e-mail: jaroslaw.jaczynski@pgnig.pl, www.pgnig.pl.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 12. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: studium Wykonalności i Założeń Techniczno - Ekonomicznych importu LNG do Polski. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: 1. Przeprowadzenie analiz i uzgodnień technicznych, technologicznych, lokalizacyjnych, środowiskowych, formalno prawnych dla terminala odbiorczego na wybrzeżu polskim 2. Usługi doradcze / konsultingowe w negocjacjach handlowych z potencjalnymi dostawcami LNG 3. Przeprowadzenie rozpoznania rynku transportu morskiego i usługi doradcze / konsultingowe w negocjacjach związanych z transportem LNG do Polski; 4. Rekomendacje i analiza organizacyjno - ekonomiczna łańcucha dostaw LNG 5. Przeprowadzenie analiz ekonomicznych i zaproponowanie sposobu finansowania budowy terminala odbiorczego i zakupu/budowy/czarteru metanowców 6. Usługi doradcze / konsultingowe związane z Public Relation 7. Usługi doradcze / konsultingowe w działaniach niezbędnych do przeprowadzenia w celu ewentualnych zmian legislacyjnych dot. LNG w Polsce 8. Przeprowadzenie szczegółowych analiz rozpływu gazu, nakładów inwestycyjnych i studium trasy gazociągów łączących terminal z systemem przesyłowym oraz niezbędnej rozbudowy systemu przesyłowego. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Polska - Warszawa. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.31.20.00 - Usługi analizy Kod CPV wg słownika 2008: 71.62.00.00 - Usługi analizy 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 1.11) Odstąpienie od obowiązku stosowania specyfikacji europejskich: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: 1. ANALIZY PRZYGOTOWAWCZE a. Analiza zapotrzebowania - ilość i build-up b. Wstępne określenie możliwości lokalizacyjnych terminala c. Analiza zachowania Krajowego Systemu Gazu d. Wstępne określenie źródeł dostaw LNG 2. DORADZTWO / KONSULTING W ZAKUPACH LNG a. Wybór potencjalnych dostawców - DORADZTWO b. Opracowanie założeń kontraktowych - DORADZTWO c. Negocjacje kontraktu - DORADZTWO d. Projekt kontraktu zakupu LNG - DORADZTWO 3. TRANSPORT LNG a. Analiza rynku statków b. Optymalizacja doboru wielkości i rodzaju metanowców c. Analiza wyboru sposobu dostaw (charter/własność) d. Wybór kontraktora/ów - REKOMENDACJE e. Negocjacje kontraktu - DORADZTWO f. Projekt kontraktu shippingowego/ budowy/ zakupu statku - DORADZTWO 4. LOKALIZACJE TERMINALA I PORTU ROZŁADUNKU a. Studium morskie b. Analizy geofizyczne terenu c. Studium sejsmiczne i podłoża gruntowego d. Ocena wpływu na środowisko e. Wstępne uzgodnienia formalno-prawne f. Analiza optymalnych nakładów inwestycyjnych (terminal, połączenie z systemem, wykorzystanie Podziemnych Magazynów Gazu - PMG) g. Wybór optymalnych lokalizacji 5. ANALIZY TECHNICZNE a. Określenie wielkości zbiorników LNG b. Analizy jakości gazu LNG c. Schematy technologiczne d. Zestawienie głównych i pomocniczych elementów terminala oraz dobór urządzeń, instalacji i zabezpieczeń e. Plan zagospodarowania terminala f. Ocena bezpieczeństwa/ zagrożeń g. Uzgodnienia dotyczące zapewnienia mediów h. Bilans mas i energii i. Ustalenie procedur obsługi i eksploatacji terminala j. Przygotowanie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dla EPC 6. ANALIZA ORGANIZACYJNA a. Struktura organizacyjna zakupu LNG b. Struktura organizacyjna i własnościowa transportu LNG c. Struktura organizacyjna i własnościowa terminala d. Analiza wielkości zatrudnienia itp. 7. ANALIZY FINANSOWE a. Określenie wielkości nakładów inwestycyjnych b. Określenie źródeł finansowania c. Określenie kosztów operacyjnych d. Projekcje bilansu, sprawozdania z przepływu środków pieniężnych oraz rachunku zysku i strat e. Wycena projektu f. Analiza wrażliwości 8. ANALIZY EFEKTYWNOŚCI SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ a. Gospodarczo-ekonomiczne skutki realizacji inwestycji b. Społeczne skutki realizacji inwestycji c. Wpływ na bezpieczeństwo energetyczne kraju 9. DZIAŁALNOŚCI TOWARZYSZĄCE a. Działalność informacyjna i promująca projekt b. Działalność związana z nowelizacją istniejących przepisów dot. LNG w Polsce 10. STUDIUM LOKALIZACYJNE GAZOC. WŁĄCZENIOWEGO a. Opracowania symulacyjne - odbiorcy, kierunki i wielkości dostaw b. Analiza niezbędnych zmian w istniejącym systemie/ planie inwest. c. Określenie nakładów d. Wybór trasy (tras) gazociągów włączeniowych e. Wstępne uzgodnienia formalno-prawne f. Wstępne uzgodnienia z właścicielami działek g. Analiza współpracy terminala z systemem przesyłowym i PMG. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w miesiącach: 8;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: 50 000 PLN (Wnoszone przed upływem terminu składania ofert - szczegóły określone zostaną w SIWZ). 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Zgodnie z art. 23 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: A. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych; B. Złożyli w terminie wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach z ogłoszeniem, z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami; C. Wykonali w okresie ostatnich trzech lat jako generalny wykonawca: min. 1 studium wykonalności morskiego terminala odbioru LNG łącznie z wyprowadzeniem gazu z terminala (min. 2 mld. m sześc. rocznie), oraz min. 1 analizę organizacyjno - ekonomiczną łańcucha dostaw LNG, oraz min. 1 analizę techniczno - ekonomiczną transportu LNG statkami, D. Dysponują osobami i strukturą organizacyjną na terenie wykonywania usługi; E. Posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; F. Uzyskali w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych przychód w wysokości min. 8 mln PLN wynikający z działalności objętej przedmiotem zamówienia lub równowartość tej kwoty w innej walucie. G. Posiadają zdolność kredytową na poziomie nie mniejszym niż 8 mln PLN lub równowartość tej kwoty w innej walucie Na negocjacje zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy spełniają wszystkie wyżej wymienione wymagania na zasadzie: spełnia/nie spełnia. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią wszystkie warunki udziału w postępowaniu będzie większa od 10, zamawiający zaprosi do negocjacji 10 wykonawców, którzy wykonali największą ilość usług o których mowa w pkt. III 2.1. ppkt. C O miejscu i terminie negocjacji wykonawcy zostaną powiadomieni pisemnie. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że wykonawca: - posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, - posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 4. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 5. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 6. W przypadku kiedy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 1. Kopia polisy lub promesy (zgodnie z punktem III 2.1. ppkt. E). 2. Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe (2002 - 2004), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres (zgodnie z punktem III 2.1. ppkt F). 3. Informacja banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzający zdolność kredytową wykonawcy na kwotę o której mowa w pkt. III 2.1. ppkt. G, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 1. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług (o których mowa w punktcie III 2.1 ppkt. C), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. 2. Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje osobami i strukturą organizacyjną na terenie wykonywania usługi (zgodnie z punktem III 2.1. pakt. D) oraz wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. 2.1.4) Inne informacje: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę, zgodnie z treścią § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 r. (Dz.U. z dnia 21 kwietnia 2004 r. Nr 71 poz. 645 par. 2) w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy Wniosek wykonawcy o udział w postępowaniu w trybie negocjacji z ogłoszeniem, do którego załącznikami będą oświadczenia i wymagane dokumenty, powinien być złożony w formie pisemnej, a załączniki powinny być połączone w jedną całość. Zaleca się aby wszystkie zapisane strony były parafowane i ponumerowane przez upoważnionego/ych przedstawiciela/i wykonawcy. Opakowanie z wnioskiem będzie zabezpieczone przed przypadkowym otwarciem. Na opakowaniu wykonawca umieści adres zamawiającego zgodnie z załącznikiem A pkt. 1.4. oraz adres Wykonawcy, pod który należy zwrócić wniosek w przypadku jego złożenia po terminie otwarcia. Na opakowaniu wykonawca umieści adnotację: Wniosek o dopuszczenie do udziału w negocjacjach dot. "Studium Wykonalności i Założeń Techniczno - Ekonomicznych importu LNG do Polski". Wniosek powinien być dostarczony w dwóch egzemplarzach. Dokumenty złożone w formie kserokopii powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez umocowanego/ych prawnie przedstawiciela/i wykonawcy, upoważnionego/ych do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo winno być dołączone do wniosku, jeżeli umocowanie nie wynika z załączonych dokumentów. Dokumenty załączone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. W przypadku kiedy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (dokument pełnomocnictwa musi być załączony do wniosku: a) wymaga się, aby każdy z wykonawców złożył dokumenty o których mowa w pkt. III 2.1.1. ppkt. 2, 3, 4, 5 b) pozostałe dokumenty wymienione w ogłoszeniu składa w imieniu wszystkich wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnik ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: negocjacje z uprzednim ogłoszeniem. 1.1) Wcześniejsze ogłoszenia dotyczące tego samego zamówienia 1.1.1) Okresowe ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.1.2) Inne wcześniejsze ogłoszenie: 1.4) Liczba przedsiębiorców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 2) Kryteria oceny ofert: Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem: cena - 50% plan i organizacja studium - 35% termin wykonania - 15% Kolejność według znaczenia: Nie. Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Nie. 3) Informacje o charakterze administracyjnym 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: ZP/2005/091/DI. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: cena - 0 EUR. Warunki i sposób płatności: 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału: 07.11.2005 godzina 10:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: 3.7.2) Data, godzina i miejsce:

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. uzyskało atestację zgodnie z dyrektywą Rady 92/13/EWG, że w dniu 7 czerwca 2005r. jego procedury i praktyki związane z udzielaniem zamówień były zgodne z prawem Wspólnoty oraz przepisami wprowadzającymi to prawo. 5) Data wysłania ogłoszenia: 28.09.2005.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.