eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mi³om³ynPrzebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec - Tarda

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-03-16



Og³oszenie nr 531493-N-2018 z dnia 2018-03-16 r.

Pañstwowe Gospodarstwo Le¶ne Lasy Pañstwowe - Nadle¶nictwo Mi³om³yn: Przebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec - Tarda
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Pañstwowe Gospodarstwo Le¶ne Lasy Pañstwowe - Nadle¶nictwo Mi³om³yn, krajowy numer identyfikacyjny 510549659, ul. ul. Nadle¶na  9 , 14-140   Mi³om³yn, woj. warmiñsko-mazurskie, pañstwo Polska, tel. +48 89 647 30 56, e-mail milomlyn@olsztyn.lasy.gov.pl, faks +48 89 647 32 21.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp/rdlp_olsztyn/nadl_milomlyn
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_olsztyn/nadl_milomlyn/zamowienia_publiczne


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
W formie pisemnej.
Adres:
Nadle¶nictwo Mi³om³yn, ul. Nadle¶na 9, 14-140 Mi³om³yn, pokój nr 1- sekretariat


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec - Tarda
Numer referencyjny: SA.270.2.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec-Tarda. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia (rodzaj i ilo¶æ prac do wykonania) zawieraj±: Projekt techniczny ( za³±cznik nr 8 do SIWZ), przedmiar robót (za³±cznik nr 8 do SIWZ), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (za³±cznik nr 8 do SIWZ). Zamawiaj±cy zapewnia dokumentacjê projektow± do wgl±du w siedzibie Nadle¶nictwa Mi³om³yn ul. Nadle¶na 9, 14-140 Mi³om³yn, od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach 8°° - 14°°. 2. Wykonawca zapewnia do¶wiadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadañ, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji podejmowanych przez inwestora oraz podmioty/ instytucje zewnêtrzne. 3. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie z obowi±zuj±cymi normami oraz przepisami prawa, zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji. 4. W zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, ko³owego i pieszego w rejonie prowadzonych robót oraz do uporz±dkowania i zagospodarowania terenu po zakoñczeniu robót budowlanych. 5. Realizacja przedmiotowego zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególno¶ci ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.) oraz ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.). 6. Wymagane jest aby Wykonawca ustanowi³ kierownika budowy. Koszty wynagrodzenia dla kierownika budowy le¿± po stronie Wykonawcy. 7. Wymagane jest aby Wykonawca zapewni³ obs³ugê geodezyjn±. Koszty wykonania dokumentacji nale¿y wkalkulowaæ w cenê oferty. 8. Wymagane jest umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej oraz og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia. Koszty tablic le¿± po stronie Wykonawcy. 9. Za³atwienie wszystkich formalno¶ci i kosztów zwi±zanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia le¿y po stronie Wykonawcy robót. 10. Wymagany okres gwarancji: min. 2 lat na ca³o¶æ robót liczony od dnia nastêpnego po odbiorze koñcowym. Zamawiaj±cy informuje, i¿ okres gwarancji i rêkojmi bêd± takie same. 11. We wszystkich miejscach opisu przedmiotu zamówienia ujêtych w dokumentacji projektowej robót budowlanych, gdzie Zamawiaj±cy poprzez nazwy, oznaczenia wskazuje producenta, pochodzenie materia³u, urz±dzenia, sprzêtu - dopuszcza siê z³o¿enie oferty równowa¿nej na materia³, urz±dzenie i sprzêt równowa¿ny. Za równowa¿ne materia³y, urz±dzenia i sprzêt Zamawiaj±cy uzna te, które posiadaj± sk³ad fizykochemiczny oraz parametry jako¶ciowo - techniczne nie gorsze od wskazanych. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiaj±cy, opisuj±c przedmiot zamówienia przez odniesienie siê do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne. W tym przypadku, gdy Wykonawca powo³a siê na system jako¶ciowy równowa¿ny, po jego stronie le¿y wykazanie dowodu równowa¿no¶ci, który nale¿y do³±czyæ do oferty. 12. Zamawiaj±cy w ramach przedmiotowego postêpowania umo¿liwia zainteresowanym Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na terenie objêtym niniejsz± inwestycj±. W zwi±zku z powy¿szym Zamawiaj±cy informuje, ¿e udostêpni Wykonawcom teren przysz³ej przebudowy celem przeprowadzenia wizji lokalnej, w czasie dogodnym dla Wykonawców tj. w dni robocze od poniedzia³ku do pi±tku, w godzinach od 7:30 do 14:00. Wykonawca winien ka¿dorazowo poinformowaæ Zamawiaj±cego o zamiarze dokonania wizji lokalnej z zachowaniem formy pisemnej. Zg³oszenie nale¿y przekazaæ na e-mail: milomlyn@olsztyn.lasy.gov.pl. 13. Podwykonawstwo: ? Na podstawie art. 36b ust 1 ustawy PZP, Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców - stosowne informacje w tym zakresie Wykonawca zobowi±zany jest wskazaæ w Formularzu Ofertowym wg. wzoru przedstawionego w za³±czniku nr 1 do SIWZ. ? Na podstawie art. 36b ust 1a ustawy PZP, z uwagi na okoliczno¶æ, i¿ realizowane dostawy i roboty budowlane bêd± wykonywane w miejscu podlegaj±cym bezpo¶redniemu nadzorowi Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy ¿±da, aby przed przyst±pieniem do wykonania zamówienia Wykonawca o ile s± ju¿ znane, poda³ nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaanga¿owanych w wykonanie robót budowlanych objêtych przedmiotowym zamówieniem. Wykonawca zawiadamia Zamawiaj±cego o wszelkich zmianach danych, o których mowa powy¿ej, w trakcie realizacji zamówienia, a tak¿e przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w pó¼niejszym okresie zamierza powierzyæ realizacjê robót budowlanych. ? Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia. 14. Zamawiaj±cy stosowanie do postanowieñ art. 29 ust. 3a ustawy PZP wprowadza w przedmiotowym postêpowaniu wymóg zatrudnienia przez Wykonawcê oraz podwykonawców, na podstawie umowy o pracê w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, ze zm.), osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci: usuwanie karp i krzewów wraz z transportem, usuwanie humusu wraz z transportem, niwelacji terenu (wykonanie wykopów i nasypów - transportu mas ziemnych), formowania i zagêszczania nasypów, profilowania rowów, wykonania przepustów rurowych, profilowania i zagêszczania pod³o¿a, wykonania podbudowy i nawierzchni z kruszyw stabilizowanych mechanicznie, wykonywanie s±czków, plantowanie ziemi, umacnianie skarp p³ytami betonowymi. Zamawiaj±cy informuje, ¿e w zwi±zku z niniejszym wymogiem, sposób dokumentowania zatrudnienia osób zaanga¿owanych do realizacji przedmiotowego zamówienia, zasady kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w niniejszym punkcie oraz sankcjonowania Wykonawców z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ, opisano odpowiednio w projekcie przysz³ej umowy o zamówienie publiczne stanowi±cej za³±cznik nr 5 do SIWZ.

II.5) G³ówny kod CPV: 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2018-09-28

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy w niniejszym warunku nie stawia szczególnych wymagañ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: W zakresie warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³ posiadanie ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 400 000,00 z³ w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: a) zakresie warunku dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej (do¶wiadczenie), Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³ ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ w sposób nale¿yty co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub remontu drogi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 400 000,00 z³ brutto ka¿da. Ocena spe³niania przez Wykonawcê niniejszego warunku nast±pi na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdziale 7 pkt 7.4. SIWZ. b) w zakresie warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej, Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³, ¿e dysponuje co najmniej: - równiarka samojezdna o mocy min.100 KM do robót drogowych - co najmniej 1szt., - walec o masie min. 10 ton - co najmniej 1 szt., - zagêszczarka wibracyjna o masie min. 0,6 tony - co najmniej 1 szt., - koparka o pojemno¶ci ³y¿ki min 0,60 m3 - co najmniej 1 szt. Ocena spe³niania przez Wykonawcê niniejszego warunku nast±pi na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdziale 7 pkt 7.6. SIWZ. c) w zakresie warunku dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej (potencja³ kadrowy), Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³, ¿e dysponuje nastêpuj±cymi specjalistami tj.: ? kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub równowa¿ne. Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 roku, poz. 1332 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394). Ocena spe³niania przez Wykonawcê niniejszego warunku nast±pi na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdziale 7 pkt 7.5. SIWZ. Zamawiaj±cy w ramach opisanego powy¿ej warunku nie dopuszcza ³±czenia funkcji.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)


Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. W przypadku wskazania w Formularzu Ofertowym - za³±cznik nr 1 do SIWZ, przez Wykonawcê dostêpno¶ci odpisu w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazany przez Wykonawcê odpis. 2. Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP oraz, odno¶nie skazania za wykroczenie na karê aresztu, w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy PZP, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3. Za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu. 4. Za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 5. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: ? pkt 7.7. ppkt 7.7.2. SIWZ sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; ? pkt 7.7. ppkt. 7.7.1., 7.7.3., 7.7.4. SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.7. ppkt. 7.7.1, 7.7.2. SIWZ powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 7.7. ppkt. 7.7.3, 7.7.4. SIWZ powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem tego terminu. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 7.7. SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. Wykonawca maj±cy siedzibê na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby maj±cej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 7.7. ppkt. 7.7.2 SIWZ sk³ada dokument, o którym mowa w 7.7.5. tiret pierwsze SIWZ, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy PZP. Je¿eli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie wydaje siê takich dokumentów, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie tej osoby z³o¿onym przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia, ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej przedstawi informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert . 2. W celu potwierdzenia, ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (do¶wiadczenie) przedstawi wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu zrealizowanych robót budowlanych Zamawiaj±cy przedstawi³ w za³±czniku nr 6 do SIWZ. 3. W celu potwierdzenia, ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (potencja³ kadrowy) przedstawi wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego Zamawiaj±cy przedstawi³ w za³±czniku nr 7 do SIWZ. 4. W celu potwierdzenia, ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (potencja³ techniczny) przedstawi wykaz (sprzêtu) narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wzór wykazu (sprzêtu) narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego Zamawiaj±cy przedstawi³ w za³±czniku nr 10 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Sporz±dzony przez Wykonawcê, wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ, Formularz Oferty. 2. Kosztorys ofertowy sporz±dzony wed³ug wzoru znajduj±cego siê w folderze przedmiar robót, kosztorys ofertowy - za³±cznik nr 8 do SIWZ. 3. Pe³nomocnictwo do podpisywania oferty, je¿eli osob± podpisuj±c± nie jest osoba upowa¿niona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub po¶wiadczone notarialnie. 4. Fakultatywnie, dowód wp³aty wadium, je¿eli jest ono wnoszone w formie pieni±dza.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 4.000,00 z³ (s³ownie: cztery tysi±ce z³otych). Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 3.Wadium wp³acane w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w banku BG¯ BNP PARIBAS S.A. Ostróda nr rachunku: 70 2030 0045 1110 0000 0045 4260 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postêpowaniu na "Przebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec-Tarda". Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. 4.Z tre¶ci wadium wnoszonego w formie: porêczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci powinno wynikaæ bezwarunkowe, na pierwsze pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy PZP. 5.Wadium wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz mo¿e byæ za³±czone w oryginale do oferty lub z³o¿one w oryginale przed up³ywem terminu sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego w kasie. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona. 6. Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy: 1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2)okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem - okre¶lenie przedmiotu zamówienia 3) kwotê gwarancji/porêczenia, 4) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia bezwarunkowo i nieodwo³alnie kwoty gwarancji/porêczenia na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 ustawy PZP.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena ofertowa brutto (kosztorysowa)60,00
oferowany okres gwarancji i rêkojmi na roboty budowlane40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Na podstawie przepisu art. 144 ust. 1 prawa zamówieñ publicznych strony dopuszczaj± zmiany zawartej umowy, w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci, i w zakresie: 1) terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, w przypadku : a) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, która powoduje brak mo¿liwo¶ci dotrzymania pierwotnie umówionego terminu, b) przerw w wykonywaniu robót budowlanych powsta³ych z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, c) powierzenia przez Zamawiaj±cego wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych, je¿eli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu wykonania przedmiotu umowy, d) konieczno¶ci uzyskania niemo¿liwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleñ osób trzecich lub w³a¶ciwych organów, e) warunków atmosferycznych, w szczególno¶ci: * klêski ¿ywio³owe, * warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów. f) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególno¶ci: * niewypa³y i niewybuchy, * wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ, * odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.), skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, * odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 2) wynagrodzenia w przypadku powierzenia wykonania robót dodatkowych, je¿eli bêd± one niezbêdne do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy i je¿eli zostan± spe³nione ³±cznie warunki, o których mowa w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2) lit. a) - c) prawa zamówieñ publicznych. 3) technologicznym, w szczególno¶ci konieczno¶ci realizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, w której zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 4) rozwi±zañ projektowych, je¿eli s± one uzasadnione konieczno¶ci± zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, w przypadku wyst±pienia o to przez kierownika budowy zgodnie z przepisem art. 23 pkt 1 prawa budowlanego, 2. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w zawartej umowie na podstawie przepisu art. 144 ust. 1 pkt 4) prawa zamówieñ publicznych. 3. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron, wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci oraz musi byæ zgodna z przepisami prawa zamówieñ publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-04-04, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1.1. Stosownie do postanowieñ art. 22a ust. 1 i 2 ustawy PZP, Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - zgodnie ze wzorem za³±cznika nr 4 do SIWZ. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 4, 8 ustawy PZP. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca bêdzie posiada³ obowi±zek przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów, na wezwanie Zamawiaj±cego wystosowane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy PZP dokumenty, o których mowa w Rozdziale 7 pkt 7.7. ppkt. 7.7.1.-7.7.5. SIWZ. 1.2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 24aa ust. 1 ustawy PZP w przedmiotowym postêpowaniu przewiduje mo¿liwo¶æ przeprowadzenia tzw. "procedury odwróconej", tj., po up³ywie terminu sk³adania ofert, najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada czy Wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. W zwi±zku z powy¿szym Zamawiaj±cy na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy PZP wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni) aktualnych na dzieñ z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, i¿ Wykonawca ten nie podlega wykluczeniu z przedmiotowego postêpowania oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 1.3. Stosownie do postanowieñ art. 22d ust. 2 ustawy PZP Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. 1.4. Je¿eli w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu jakiekolwiek warto¶ci zostan± podane w walucie obcej to Zamawiaj±cy przeliczy warto¶æ waluty na z³ote wg. ¶redniego kursu NBP z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. 2.1. Dokumenty wymienione w Rozdziale 7, pkt 7.1. SIWZ, 7.2. SIWZ, 7.4. (wykaz) SIWZ, 7.5.(wykaz), 7.6 (wykaz) SIWZ oraz w Rozdziale 8 pkt 8.1. SIWZ, 8.2. SIWZ, 8.3. SIWZ, 8.4. SIWZ dotycz±ce Wykonawcy sk³adane s± w oryginale. Pozosta³e dokumenty wymienione w Rozdziale 7 pkt 7.3., ppkt. 7.7.1-7.7.5 SIWZ sk³adane s± w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca; podmiot, na którego zdolno¶ciach polega Wykonawca; Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje w formie pisemnej. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona przez Wykonawcê kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci. 2.2. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski, po¶wiadczonym przez Wykonawcê. T³umaczenie nie jest wymagane, je¶li Zamawiaj±cy wyrazi³ zgodê, w szczególnie uzasadnionych przypadkach na z³o¿enie wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, o¶wiadczeñ, ofert oraz innych dokumentów równie¿ w jednym z jêzyków powszechnie u¿ywanych w handlu miêdzynarodowym lub jêzyku kraju, w którym zamówienie jest udzielane. 2.3. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie zobowi±zani s± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnika powinien zawieraæ wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania, a tak¿e o¶wiadczenie o przyjêciu wspólnej solidarnej odpowiedzialno¶ci za wykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia, podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy musz± zostaæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. Dokument pe³nomocnictwa nale¿y przedstawiæ w formie orygina³u lub kopii potwierdzonej notarialnie. Uwaga: Stosownie do postanowieñ art. 25a ust. 6 ustawy PZP, w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia o tre¶ci przedstawionej w za³±czniku nr 2 i 3 do SIWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. O¶wiadczenie to potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Je¿eli oferta Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie zostanie wybrana, Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców. 3.1. Osob± uprawnion± do porozumiewania siê z Wykonawcami jest: - w sprawach postêpowania przetargowego - Agnieszka Marchlewska tel.: +48 89 647 30 56; e- mail: milomlyn@olsztyn.lasy.gov.pl od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 7.00 - 15.00, z wy³±czeniem dni wolnych od pracy. 3.2.Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113 ze zm.), osobi¶cie, za po¶rednictwem pos³añca, faksu lub przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.); 3.3. Niniejsze postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim. 3.4.Je¿eli Zamawiaj±cy lub Wykonawca przekazuj± o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za po¶rednictwem faksu lub przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniach us³ug drog± elektroniczn±, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 3.5.W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomo¶ci przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³, i¿ pismo wys³ane przez Zamawiaj±cego na numer faksu lub adres e-mail podany przez Wykonawcê zosta³o dorêczone w sposób umo¿liwiaj±cy zapoznanie siê Wykonawcy z jego tre¶ci±. 3.6.Wykonawca zobowi±zany jest do powiadomienia Zamawiaj±cego w formie pisemnej o wszelkiej zmianie numeru faksu i adresu poczty elektronicznej podanego w ofercie. 3.7.Korespondencjê zwi±zan± z niniejszym postêpowaniem, nale¿y kierowaæ na adres: Skarb Pañstwa - Pañstwowe Gospodarstwo Le¶ne Lasy Pañstwowe Nadle¶nictwo Mi³om³yn ul. Nadle¶na 9, 4 - 140 Mi³om³yn 3.8. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ, niezw³ocznie, jednak, nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert, pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ do koñca dnia, w którym up³ywa po³owa wyznaczonego terminu sk³adania ofert. 3.9. Je¿eli wniosek o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji istotnych warunków zamówienia wp³yn±³ po up³ywie terminu sk³adania wniosku, o którym mowa w pkt 10.8. lub dotyczy udzielonych wyja¶nieñ, Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ albo pozostawiæ wniosek bez rozpoznania. 3.10. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosku, o którym mowa w pkt 10.9 SIWZ. 4.1. Termin, którym Wykonawca bêdzie zwi±zany z³o¿on± ofert± wynosi 30 dni. Zgodnie z art. 85 PZP bieg terminu rozpoczyna siê wraz z up³ywem terminu sk³adania ofert. 4.2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiaj±cego mo¿e przed³u¿yæ termin zwi±zania ofert±, z tym ¿e Zamawiaj±cy mo¿e tylko raz, co najmniej na 3 dni przed up³ywem terminu zwi±zania ofert± zwróciæ siê do Wykonawców o wyra¿enie zgody na przed³u¿enie tego terminu o oznaczony okres, nie d³u¿szy jednak ni¿ 60 dni. 5.1. Oferta musi byæ sporz±dzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. Oferta musi byæ napisana w jêzyku polskim, powinna byæ sporz±dzona czytelnie za pomoc± maszyny do pisania, komputera lub rêcznie, w sposób uniemo¿liwiaj±cy ³atwe usuniêcie zapisów, oraz podpisana przez osobê upowa¿nion±. 5.2. W przypadku podpisania oferty przez pe³nomocnika do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo dla takiego pe³nomocnika. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 5.3. Wykonawcy ponosz± wszelkie koszty zwi±zane z przygotowaniem i z³o¿eniem oferty. 5.4. Wszelkie poprawki lub zmiany w tek¶cie oferty musz± byæ parafowane w³asnorêcznie przez osobê podpisuj±c± ofertê. 5.5. Wykonawcy przedstawiaj± ofertê zgodnie ze wszystkimi wymaganiami okre¶lonymi w SIWZ. 5.6. Oferta musi zawieraæ: a) dokumenty wymienione w Rozdziale 7 pkt 7.1., 7.2. SIWZ; b) dokumenty wymienione w Rozdziale 8 pkt 8.1., 8.2., 8.3., 8.4. SIWZ (z zastrze¿eniem zapisów zawartych w tych punktach). 5.7. Ofertê mo¿na z³o¿yæ w kopercie lub innym nieprze¼roczystym opakowaniu. Koperta (opakowanie) ma byæ opisana: Nadle¶nictwo Mi³om³yn ul. Nadle¶na 9 14 - 140 Mi³om³yn Oferta - przetarg nieograniczony na: "Przebudowa drogi le¶nej nr 1192 Winiec-Tarda" nie otwieraæ przed 04.04.2018 r. godz. 11:00 Adres Wykonawcy 5.8.Koperta (opakowanie) zawieraj±ca ofertê powinna byæ zamkniêta i zabezpieczona przed otwarciem, bez uszkodzeñ, co gwarantuje zachowanie poufno¶ci jej tre¶ci do czasu otwarcia. Zamawiaj±cy nie bierze odpowiedzialno¶ci za skutki braku zachowania powy¿szego sposobu opakowania i opisu kopert tj. np.: rozerwanie koperty w czasie drogi do Zamawiaj±cego, nieskuteczne dorêczenie z powodu z³ego opisu. 5.9.Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcê kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci, co do jej prawdziwo¶ci, a Zamawiaj±cy nie mo¿e sprawdziæ jej prawdziwo¶ci w inny sposób. 5.10.Nie ujawnia siê informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, je¿eli Wykonawca nie pó¼niej ni¿ w terminie sk³adania ofert, zastrzeg³, ¿e nie mog± byæ one udostêpniane oraz wska¿e w tym zakresie stosowne uzasadnienie. Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy PZP. Strony oferty zawieraj±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega ¿e nie mog± byæ one udostêpniane innym uczestnikom postêpowania, nale¿y z³o¿yæ jako odrêbn± czê¶æ oferty lub w³o¿yæ do oddzielnej koperty, odpowiednio j± oznaczaj±c: "Nie udostêpniaæ, informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa" w rozumieniu art. 11 ust. 4 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503 ze zm.), 5.11. Wskazanym jest, aby wszystkie kartki oferty by³y ponumerowane i parafowane. 5.12. Zaleca siê, aby oferta by³a zszyta/spiêta w sposób uniemo¿liwiaj±cy wypadniêcie jakiegokolwiek z dokumentów oferty. 5.13. Wykonawca mo¿e wprowadziæ zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupe³nienia do z³o¿onej oferty w formie pisemnej przed terminem sk³adania ofert. 5.14. Wprowadzone zmiany musz± byæ z³o¿one wg takich samych zasad jak z³o¿ona oferta tj. w odpowiednio oznakowanej kopercie z dopiskiem "ZMIANA". 5.15. Koperty oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostan± otwarte na sesji publicznego otwarcia ofert przy otwieraniu koperty Wykonawcy, który wprowadzi³ zmiany i po stwierdzeniu poprawno¶ci procedury dokonania zmian, zostan± do³±czone do oferty. 5.16. Wykonawca ma prawo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wycofaæ siê z postêpowania poprzez z³o¿enie pisemnego powiadomienia (wg takich samych zasad jak wprowadzenie zmian) z napisem na kopercie "WYCOFANIE". 5.17. Koperty oznakowane "WYCOFANIE" bêd± otwierane jako pierwsze. Oferty wycofane nie bêd± otwierane na sesji publicznego otwarcia ofert i zostan± zwrócone Wykonawcy. 5.18. W przypadku nieprawid³owego zaadresowania lub zamkniêcia koperty, Zamawiaj±cy nie bierze odpowiedzialno¶ci za z³e skierowanie przesy³ki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie we¼mie udzia³u w postêpowaniu. 6.1. Ofertê nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego do dnia 04.04.2018 r. do godz. 10:30, w Nadle¶nictwie Mi³om³yn pokój nr 1 (sekretariat). 6.2. Otwarcie ofert nast±pi dnia 04.04.2018 r. o godz. 11:00 w Nadle¶nictwie Mi³om³yn pokój nr 10 (sala narad). 6.3. Otwarcie ofert jest jawne. 6.4.Bezpo¶rednio przed otwarciem ofert Zamawiaj±cy poda kwotê, jak± zamierza przeznaczyæ na sfinansowanie zamówienia. 6.5.Podczas otwarcia ofert Zamawiaj±cy poda nazwy i adresy Wykonawców, a tak¿e informacje dotycz±ce ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków p³atno¶ci zawartych w ofertach. Niezw³ocznie po otwarciu ofert Zamawiaj±cy zamie¶ci te informacje na stronie internetowej. 6.6.Ofertê wniesion± po terminie zwraca siê po up³ywie terminu przewidzianego na wniesienie odwo³ania. Zamawiaj±cy niezw³ocznie zawiadamia Wykonawcê o z³o¿eniu oferty po terminie. 6.7. Wykonawcy mog± uczestniczyæ w otwarciu ofert. 6.8. UWAGA: Wykonawcy, na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy PZP, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji o której mowa w pkt. 14.5. SIWZ, albo zamieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiaj±cego, przekazuj± Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP. Wraz ze z³o¿onym o¶wiadczeniem, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w przedmiotowym postêpowaniu. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w formie pisemnej w postaci orygina³u - wed³ug wzoru za³±cznika nr 9 do SIWZ. 7.1. W celu rozliczenia wykonanych robót zastosowane zostanie wynagrodzenie kosztorysowe. 7.2. Cena - nale¿y przez to rozumieæ cenê w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i us³ug (Dz. U. 2014 poz. 915). 7.3. Zaoferowan± cenê nale¿y przedstawiæ w Formularzu Oferty przy za³o¿eniach w nim opisanych, tj. wg za³±cznika nr 1 do SIWZ. Przedstawione ceny musz± byæ wyra¿one w z³otych polskich z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. W ofercie nale¿y podaæ cenê brutto, warto¶æ podatku VAT oraz cenê netto. Ewentualne rabaty, upusty oraz inne koszty musz± byæ wliczone w zaoferowan± cenê. 7.4. Cena ofertowa powinna obejmowaæ wszystkie koszty i sk³adniki zwi±zane z wykonaniem zamówienia oraz uwzglêdniaæ ca³y zakres przedmiotu zamówienia opisany dokumentacj± projektow± i STWiORB, oraz pozosta³ymi zapisami w SIWZ maj±cymi wp³yw na dokonanie ca³o¶ciowej wyceny robót, ewentualne ryzyko wynikaj±ce z okoliczno¶ci, które mo¿na by³o przewidzieæ w terminie opracowywania oferty do czasu jej z³o¿enia. Cena musi uwzglêdniaæ wszystkie op³aty i podatki (w tym podatek od towarów i us³ug VAT w wysoko¶ci obowi±zuj±cej na dzieñ z³o¿enia oferty) oraz ewentualne upusty i rabaty. 7.5. Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ do oferty wype³niony formularz kosztorysu ofertowego, sporz±dzony w oparciu o przedmiar poszczególnych rodzajów robót, stanowi±cy za³±cznik nr 8 do SIWZ. W kolumnie Cena jednostkowa kosztorysu ofertowego Wykonawca wpisuje warto¶æ netto za jednostkê poszczególnych pozycji kosztorysowych, a w kolumnie Warto¶æ wpisuje warto¶ci pozycji netto, wynikaj±ce z wymno¿enia liczby jednostek Obmiar i Cen jednostkowych. Nastêpnie Wykonawca sumuje warto¶ci robót z ostatniej kolumny formularza, uzyskuj±c w ten sposób ca³kowit± Warto¶æ kosztorysow± robót bez podatku VAT, za wykonanie zamówienia. Do tak otrzymanej sumy Wykonawca dodaje warto¶æ podatku VAT i otrzymuje Ogó³em warto¶æ kosztorysow± robót. Warto¶æ kosztorysow± robót bez podatku VAT, Podatek VAT, Ogó³em warto¶æ kosztorysow± robót nale¿y wpisaæ cyfrowo pod przypisanymi do tego pozycjami. Pod pozycj± S³ownie nale¿y wpisaæ warto¶æ z pozycji Ogó³em warto¶æ kosztorysowa robót (s³ownie). 7.6. W przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci czy rozbie¿no¶ci dotycz±cych dokumentacji projektowej, nale¿y wyst±piæ z zapytaniem do Zamawiaj±cego. 7.7. Wykonawca, sk³adaj±c ofertê, obowi±zany jest poinformowaæ Zamawiaj±cego (w formularzu oferty - za³±cznik nr 1), czy wybór oferty bêdzie prowadziæ do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug, wskazuj±c nazwê (rodzaj) towaru lub us³ugi, których dostawa lub ¶wiadczenie bêdzie prowadziæ do jego powstania, oraz wskazuj±c ich warto¶æ bez kwoty podatku. Brak wskazania w formularzu oferty (za³±cznik nr 1 do SIWZ), informacji czy wybór oferty bêdzie prowadziæ do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug bêdzie uznawane jako informacja, ¿e wybór oferty Wykonawcy nie bêdzie prowadziæ do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug. 8.1. Przy wyborze ofert Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert: 1) kryterium: cena ofertowa brutto (kosztorysowa), waga kryterium - 60 %, 2) kryterium: oferowany okres gwarancji i rêkojmi na roboty budowlane, waga kryterium - 40 %. 8.2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów: 1) W ramach kryterium "Cena ofertowa brutto" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: Ilo¶æ punktów = (Cmin/Co) x 100 pkt x waga kryterium gdzie: Cmin - cena minimalna (najni¿sza) spo¶ród ocenianych ofert Co - cena ocenianej oferty Ocenie w ramach kryterium "Cena" podlegaæ bêdzie cena ³±czna brutto podana w formularzu oferty (za³±cznik nr 1 do SIWZ). Z uwagi na postanowienia art. 91 ust. 3a ustawy PZP, je¿eli z³o¿ono ofertê, której wybór prowadzi³by do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i us³ug, Zamawiaj±cy w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i us³ug, który mia³by obowi±zek rozliczyæ zgodnie z tymi przepisami. 2) W ramach kryterium "Oferowany okres gwarancji i rêkojmi na roboty budowlane" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: ilo¶æ punktów = (Go/Gmax) x 100 pkt x waga kryterium gdzie: Go - okres gwarancji i rêkojmi ocenianej oferty Gmax - maksymalny okres gwarancji i rêkojmi - 6 lat, przewidziany przez Zamawiaj±cego a) kryterium bêdzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w Formularzu Ofertowym okresu gwarancji i rêkojmi; b) w przypadku wpisania w Formularzu Ofertowym 2 lat, Zamawiaj±cy w ramach niniejszego kryterium przyzna "0" (zero) punktów; c) w przypadku wpisania w Formularzu Ofertowym okresu gwarancji i rêkojmi poni¿ej 2 lat - skutkowaæ bêdzie odrzuceniem oferty; d) w przypadku wpisania w Formularzu Ofertowym okresu gwarancji i rêkojmi powy¿ej 6 lat, przyjmowany bêdzie dla oceny ofert okres gwarancji i rêkojmi równy 6 lat; e) w przypadku nie wype³nienia w Formularzu Ofertowym stosownego miejsca, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca deklaruje najkrótszy okres gwarancji i rêkojmi - czyli 2 lat i przyzna "0" (zero) punktów. 8.3. Za najkorzystniejsz± ofertê uznana zostanie oferta, która uzyska najwiêksz± sumê punktów. Oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 punktów. 8.4. Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z ni¿sz± cen±. 9.1. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta zosta³a uznana za najkorzystniejsz± zobowi±zany jest dope³niæ nastêpuj±cych formalno¶ci: 1) wnie¶æ wymagane zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy; 2) dostarczyæ Zamawiaj±cemu: - do wgl±du umowê konsorcjum, je¿eli zamówienie bêdzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia; - kopiê dokumentów potwierdzaj±cych uprawnienia dla kierownika budowy; - kopiê polisy lub inny dokument potwierdzaj±cy zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej okre¶lon± we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego (za³±cznik nr 5 do SIWZ) na sumê ubezpieczenia nie mniejsz± ni¿ 200 000,00 z³, Niedope³nienie wskazanych formalno¶ci bêdzie traktowane jako uchylanie siê przez Wykonawcê od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10.1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsz± przed podpisaniem umowy wymagane bêdzie wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej (brutto) podanej w ofercie. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) w pieni±dzu, przelewem na konto wskazane przez Zamawiaj±cego, b) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zobowi±zaniem pieniê¿nym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). 10.2. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w formach wskazanych w przepisie art. 148 ust. 1 pkt od 2) do 5) prawa zamówieñ publicznych, powinno byæ bezwarunkowe, p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie, zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie jego obowi±zywania, powinno zawieraæ zobowi±zanie do wyp³aty Zamawiaj±cemu nale¿nej kwoty w terminie nie d³u¿szym ni¿ 30 dni, licz±c od otrzymania wezwania, powinno obowi±zywaæ przez czas trwania umowy i jeszcze co najmniej przez 30 dni po zakoñczeniu jej obowi±zywania, a w przypadku roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady lub z tytu³u gwarancji - jeszcze co najmniej przez 15 dni po up³ywie okresu rêkojmi lub gwarancji. Ponadto zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy powinno swoim zakresem odpowiadaæ zakresowi wskazanemu w zapisie ust. 18.4 SIWZ oraz uwzglêdniaæ zapis ust.18.3 zd. 2 i 3 SIWZ. 10.3. W przypadku, gdy okres obowi±zywania zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy mia³by zakoñczyæ siê przed dokonaniem odbioru koñcowego, potwierdzonego protoko³em, o którym mowa w zapisie § 12 ust. 4 zd. 3 umowy, Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia nowego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy lub przed³u¿enia okresu obowi±zywania dotychczasowego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. Obowi±zek, wskazany w poprzednim zdaniu, ci±¿y na Wykonawcy tak¿e w przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy na podstawie zapisu § 18 pkt 1) umowy. W przypadku nieprzed³u¿enia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpó¼niej na 30 dni przed up³ywem terminu wa¿no¶ci dotychczasowego zabezpieczenia, wniesionego w innej formie ni¿ w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zmienia formê na zabezpieczenie w pieni±dzu, poprzez wyp³atê kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wyp³ata, o której mowa w poprzednim zdaniu, powinna nast±piæ nie pó¼niej ni¿ w ostatnim dniu wa¿no¶ci dotychczasowego zabezpieczenia. 10.4. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu wszelkich roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy, w tym kar umownych, roszczeñ w zwi±zku z zap³at± przez Zamawiaj±cego wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy oraz roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i z tytu³u gwarancji, przy czym udzielenie zabezpieczenia nie niweczy uprawnieñ Zamawiaj±cego do dochodzenia tych¿e roszczeñ bezpo¶rednio od Wykonawcy. Zabezpieczenie w formie niepieniê¿nej s³u¿y tak¿e uprawnieniu Zamawiaj±cego, o którym mowa w zapisie ust. 18.3 zd. 2 i 3 SIWZ. 10.5. Zamawiaj±cy dokona zwrotu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w nastêpuj±cy sposób: a) 70% warto¶ci zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania przedmiotu umowy w ca³o¶ci i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane, b) 30% warto¶ci zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiaj±cego na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i z tytu³u gwarancji - kwota ta zostanie zwrócona w terminie 15 dni po up³ywie okresu rêkojmi za wady i gwarancji. 10.6. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy na jedn± lub kilka form, o których mowa w przepisie art. 148 ust. 1 prawa zamówieñ publicznych. 10.7. W sytuacji, w której Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ skutecznie skorzystaæ z uprawnienia, przewidzianego w zapisie ust. 18.3 zd. 2 i 3 SIWZ, oraz w przypadku wyga¶niêcia lub cofniêcia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy bêdzie uprawniony zatrzymaæ ca³± kwotê zabezpieczenia, o której mowa w zapisie ust. 18.1 SIWZ, z wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy. 11.1. ¦rodki ochrony prawnej przys³uguje Wykonawcy, a tak¿e innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów Ustawy. 11.2. Odwo³anie wnosi siê w terminie 10 dni od dnia przes³ania informacji o czynno¶ci zamawiaj±cego stanowi±cej podstawê jego wniesienia, je¿eli zosta³y przes³ane w sposób okre¶lony w art. 180 ust. 5 zd. drugie PZP, albo w terminie 15 dni - je¿eli zosta³y przes³ane w inny sposób. 11.3. Odwo³anie wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu oraz wobec postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi siê w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 11.4. Odwo³anie wobec czynno¶ci innych ni¿ okre¶lone w pkt 19.2 SIWZ i 19.3 SIWZ wnosi siê w terminie 5 dni od dnia, w którym powziêto lub przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci mo¿na by³o powzi±æ wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach stanowi±cych podstawê jego wniesienia. 11.5. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu lub równowa¿nego ¶rodka, spe³niaj±cego wymagania dla tego rodzaju podpisu. 11.6. Odwo³uj±cy przesy³a kopiê odwo³ania Zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu do wniesienia odwo³ania w taki sposób, aby móg³ on zapoznaæ siê z jego tre¶ci± przed up³ywem tego terminu.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.