Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-14
Kartuzy: Zaprojektowanie i wykonanie przedsięwzięcia budowlanego polegającego na przebudowie odcinka drogi powiatowej, przebudowie mostu i budowie infrastruktury towarzyszącej na drodze powiatowej nr 1908G w miejscowości Zawory w ramach projektu pn. Udrożnienie szlaku wodnego Kółka Raduńskiego pomiędzy jeziorami Kłodno i Brodno Małe współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Ryby
Numer ogłoszenia: 53198 - 2014; data zamieszczenia: 14.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Kartuski , ul. Dworcowa 1, 83-300 Kartuzy, woj. pomorskie, tel. 58 6810328.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://spow.kartuzy.ibip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie przedsięwzięcia budowlanego polegającego na przebudowie odcinka drogi powiatowej, przebudowie mostu i budowie infrastruktury towarzyszącej na drodze powiatowej nr 1908G w miejscowości Zawory w ramach projektu pn. Udrożnienie szlaku wodnego Kółka Raduńskiego pomiędzy jeziorami Kłodno i Brodno Małe współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Ryby.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia: 1) Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu lub zakres robót budowlanych: Realizacja zadania pt. Rozbudowa i zabezpieczenie szlaku wodnego Kółka Raduńskiego poprzez udrożnienie przepływu pomiędzy jeziorami Kłodno i Brodno Małe wraz z infrastrukturą towarzyszącą wymaga podniesienia niwelety mostu o min. 1,10 m w celu udrożnienia szlaku wodnego. Podniesienie niwelety mostu powoduje podniesienie niwelety drogi na dojazdach. Przedmiotowy odcinek drogi zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej nr 1908G Sianowo - Garcz - Chmielno - Zawory - Ręboszewo w miejscowości Zawory. Podniesienie niwelety oraz rozbudowa przekroju poprzecznego poprzez poszerzenie jezdni drogi powiatowej do 6,00 m i dobudowę ciągu pieszo - rowerowego od strony jeziora Kłodno powoduje przesunięcie osi jezdni drogi w prawo (w stronę południową). Powyższe powoduje automatycznie zmianę geometrii trasy drogi w planie. Lokalizacja: - zadanie zlokalizowane jest na działkach Obręb Zawory działki nr 18; 14/1; 22; 241, - na drodze powiatowej nr 1908G w km 9+812,39 - 10+638,55 długości 826,16 m, - most w km DP 10+179. Bezpośrednio za mostem po lewej stronie (północnej) przewiduje się: - miejsca postojowe (prostopadłe) - 8 szt. 6 x 2,5 rn; 1 szt. dla niepełnosprawnych 6 x 3,6 m, - ścieżkę pieszo - rowerową szerokości 2,50 m, - ustawienie stojaka na rowery - 1 szt., - tablicę informacyjną 1 szt. (wymiary tablicy należy uzgodnić z Zamawiającym), - małą infrastrukturę (stoły - 3 szt., ławki - 6 szt., kosze na śmieci - 4 szt.), - lampy solarne typu parkowo - ogrodowego - 6 szt., - pochylnia z płyt typu MEBA do zwodowania łodzi - 3,00 x 8,00 m, - zjazd o nawierzchni dostosowanej do jezdni DP, ścieżki rowerowej i na dalszym odcinku z płyt ażurowych. Ponadto przewiduje się: - przebudowę 4-ch zjazdów na pola, - 4-ch zjazdów do posesji mieszkalnych, - częściową odnowę pętli autobusowej w Zaworach, - przebudowę przepustu w km 9+950 na 080cm i 1=15m oraz w km 10+400 na 080cm i 1=14m. Parametry projektowanego odcinka drogi powiatowej nr 1908G Sianowo - Garcz - Chmielno - Zawory - Ręboszewo w miejscowości Zawory ustalone z uwzględnieniem wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.): - klasa - L (lokalna), - prędkość projektowa poza terenem zabudowy - Vp=50krn/godz., - szerokość pasa ruchu poza terenem zabudowy dla klasy L - wymagane 2 x 2,75 m= 5,50 m, przyjęto 2 x 3,00 m = 6,00 m, - szerokość pobocza dla klasy L - nie mniej niż 0,75 m, przyjęto 1,00 m ze względów utrzymaniowych, użytkowych i bezpieczeństwa (skrajnia 0,5 m przy ustawianiu znaków pionowych), - szerokość ścieżki rowerowej - 2,0 m gdy jest ona dwukierunkowa (§47.1.2); 2,5 m gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi (§47.1.3); korzystając z §47.2 przyjęto szerokość 2,50 m dla ruchu dwukierunkowego rowerowego i pieszego, - wymiary stanowisk postojowych dla samochodów osobowych pod kątem 90° - nie mniejsze niż 4,50 x 2,30 m, przyjęto zwiększenie głębokości do 6,00 m ze względu na skrajnię, lepszą widoczność przy manewrze wyjazdu; natomiast szerokość zwiększono do 2,50 m. Dla osób niepełnosprawnych wymagane nie mniejsze niż 4,50 x 3,60 m przyjęto 6,00 x 3,60 m. System odwodnienia przyjęto bez zmian pozostawiając odwodnienie powierzchniowe z odprowadzeniem do istniejących i projektowanych rowów. 2) Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia: Przyjęto uwarunkowania do dalszej realizacji zadania w systemie zaprojektuj i zbuduj. Dalsze prace projektowe należy realizować na podstawie niniejszego opracowania Programu funkcjonalno - użytkowego i załączonych rysunków. Dopuszcza się wprowadzenie zmian i modyfikacji jeżeli wynikną one z dodatkowych analiz, uzyskanych bardziej szczegółowych materiałów, pozyskanych dodatkowych pomiarów i badań oraz innych uwarunkowań. Prace projektowe należy wykonywać zgodnie między innymi z przepisami wymienionymi w części informacyjnej programu funkcjonalno - użytkowego. Po stronie Wykonawcy do dalszego opracowania i realizacji projektu należy pozyskanie: - mapy sytuacyjno - wysokościowej wraz z uzbrojeniem do celów projektowych, - ustalenie programu badań geotechnicznych i uzgodnienie go, - wykonanie badań geotechnicznych, - dokonanie wizji terenowej wraz z wykonaniem inwentaryzacji stanu istniejącego, - uzyskanie uwarunkowań wyjściowych z zakresu niezbędnych branż, - opracowanie projektu wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień, opinii, i decyzji wymaganych na etapie projektowania. W dalszej kolejności po uzyskaniu według potrzeb Pozwolenia na budowę lub Decyzji ZRID albo tylko zgłoszenia robót Wykonawca: - uzgodni z Zamawiającym szczegółowy harmonogram wykonania robót, - przejmie plac budowy od Zamawiającego zobowiązując się do odpowiedzialności za następstwa swej działalności z zakresu prowadzonych robót z uwzględnieniem: - poprawnego prowadzenia i organizacji robót - należy przewidzieć wykonanie mostu tymczasowego oraz prowadzenie robót z zachowaniem ciągłości ruchu pojazdów, nie dopuszcza się całkowitego zamknięcia drogi dla ruchu, - zabezpieczenia interesów osób trzecich, - zapewnienie warunków bezpieczeństwa pracy, - zabezpieczeniem terenu robót przed dostępem osób postronnych, - poprawnych warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego, - ochrony środowiska. Po zakończeniu budowy i dokonaniu odbioru Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację budowy oraz geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Zamawiający na etapie przetargu na wykonawstwo ustali wynagrodzenie ryczałtowe dla Wykonawcy z etapową płatnością po wykonaniu i odbiorze dokumentacji projektowej i po wykonaniu i odbiorze robót. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli prac projektowych i wykonawczych poprzez bezpośrednią kontrolę, zwoływanie narad i spotkań. 3) Ogólne właściwości funkcjonalno - użytkowe: Realizacja zadania pt. Rozbudowa i zabezpieczenie szlaku wodnego Kółka Raduńskiego poprzez udrożnienie przepływu pomiędzy jeziorami Kłodno i Brodno Małe wraz z infrastrukturą towarzyszącą spowoduje; - podniesienia niwelety mostu o min. 1,10 m co udrożnieni szlak wodny między jeziorem Kłodno i jeziorem Brodno Małe, - podniesienie niwelety mostu powoduje podniesienie niwelety drogi na dojazdach a tym samym poprawi warunki gruntowo - wodne dla drogi, - rozbudowę przekroju poprzecznego poprzez poszerzenie jezdni drogi powiatowej do 6,00 m i dobudowę ciągu pieszo - rowerowego od strony jeziora Kłodno co poprawi warunki ruchowe i użytkowe tego odcinka drogi, - zagospodarowanie terenu bezpośrednio za mostem po lewej stronie (północnej) poprzez budowę miejsc postojowych, elementów małej architektury (stoły, ławki, kosze, oświetlenie, stojak na rowery i pochylnia dla łodzi uatrakcyjni teren pod względem rekreacyjno - wypoczynkowym), - powyższe poprawi w znaczącym stopniu bezpieczeństwo ruchu drogowego i szczególnie bezpieczeństwo ruchu rowerowego i pieszego, - ponadto realizacja tego przedmiotowego odcinka drogi zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 1908G Sianowo - Garcz - Chmielno - Zawory - Ręboszewo będzie stanowiła zaczątek poprawnej niezależnej komunikacji pieszej i rowerowej między miejscowościami Zawory i Chmielno. 2. UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pisemnej akceptacji Zamawiającego dotyczącej ostatecznego kształtu kompletnej dokumentacji projektowej. Zamawiający planuje przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji z kierownikiem (upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy) celem ustalania szczegółowych rozwiązań projektowych. Konsultację odbędą się w siedzibie Zamawiającego. 3. Zamawiający sugeruje aby przed przystąpieniem do złożenia oferty i określenia w tym celu wartości przedmiotu zamówienia Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie prowadzenia przyszłych prac, w celu uniknięcia nieprawidłowości w wycenie. 4. Zakres zamówienia obejmuje: - wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowej dla zakresu opisanej powyżej, - wykonanie map do celów projektowych, - wykonanie i zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu dla drogi powiatowej nr 1908G w miejscowości Zawory - należy przewidzieć wykonanie mostu tymczasowego oraz prowadzenie robót z zachowaniem ciągłości ruchu pojazdów, nie dopuszcza się całkowitego zamknięcia drogi dla ruchu, - wykonanie badań gruntowych w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, - Zamawiający wymaga wykonania dokumentacji w następujący sposób: - projekt budowlany, - projekt wykonawczy, - przedmiary robót, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, - kosztorys inwestorski, - informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - projekt organizacji ruchu. 5. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót w ciągu 7 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę. 6. Przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do SIWZ, który stanowi program funkcjonalno - użytkowy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.22.10 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby 45.22.11.11 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.32.21 - Malowanie nawierzchi 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.93 - Instalowanie mebli ulicznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, lecz nie później niż do dnia 03.03.2014 r. do godz. 11:00. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Bank PKO BP o/Kartuzy, nr konta: 53 1020 1866 0000 1802 0002 6948, z podaniem tytułu Wadium - przetarg nieograniczony - Zaprojektowanie i wykonanie przedsięwzięcia budowlanego polegającego na przebudowie odcinka drogi powiatowej, przebudowie mostu i budowie infrastruktury towarzyszącej na drodze powiatowej nr 1908G w miejscowości Zawory. 5. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego, a do oferty - wymóg porządkowy, należy załączyć opisaną zgodnie z pkt 4 kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w pkt 2, beneficjentem jest Powiat Kartuski przy ul. Dworcowej 1 w Kartuzach, dokument wadium należy złożyć w osobnej opisanej kopercie (kopertę wadium spiąć z kopertą oferta), natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. 7. Wadium składane w formie określonej w pkt 6 musi mieć datę początkową ważności równą, co najmniej terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. W razie zawieszenia postępowania lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium wniesionym w formie niepieniężnej albo zostanie przedłużony przez Wykonawcę albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 8. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń jako wadium przetargowego, w treści tych gwarancji i poręczeń nie mogą być żadne postanowienia ograniczające prawo Zamawiającego do ich realizacji. 9. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert zostaną wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwraca wadium w przypadkach oraz na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem: a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwóch robót budowlanych polegających na przebudowie lub budowie odcinka drogi publicznej o łącznej wartości co najmniej 1 500 000,00 zł brutto, oraz b) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwóch robót budowlanych polegających na przebudowie lub budowie obiektu mostowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą o łącznej wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto, oraz c) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwóch usług polegających na zaprojektowaniu budowy lub przebudowy drogi, obiektu mostowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą o łącznej wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem: a) co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, oraz b) co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), 2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473) (załącznik nr 3 do SIWZ), 3) Upoważnienie do podpisania oferty (pełnomocnictwo) powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Upoważnienie to powinno być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4) W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nieuczestniczący w zamówieniu). 5) Dotyczy sekcji III. 4.3.1) Dokumenty podmiotów zagranicznych - Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, wymienionych w pkt III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6) Dotyczy sekcji III.4.1) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Nie dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem zmian dotyczących: 1) terminu wykonania zamówienia, 2) wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, 3) udziału podwykonawców. 3. Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku: 1) przerwy realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich np. przedłużanie terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych badań, ekspertyz, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, działanie siły wyższej, 2) konieczności wykonania robót dodatkowych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, a których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty, 3) czasowego wstrzymania prac przez Zamawiającego. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadku: 1) zmiany stawki podatku VAT. 5. Zmiana podwykonawcy może nastąpić za zgodą Zamawiającego w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający dokonuje w/w zmiany na pisemny wniosek Wykonawcy. 6. W przypadku zmiany podwykonawcy, Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu nowego podwykonawcę o nie gorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do podwykonawcy, który został wskazany w ofercie Wykonawcy i w umowie. 7. Warunki dokonywania zmian: 1) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia, 2) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany. 8. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów § 12 wzoru umowy (Załącznik nr 10 do SIWZ) jest nieważna
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://spow.kartuzy.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w budynku Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Gdańskiej 26, w pok. nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.03.2014 godzina 11:00, miejsce: w budynku Starostwa Powiatowego w Kartuzach przy ul. Gdańskiej 26, w pok. nr 14.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W ramach projektu pn. Udrożnienie szlaku wodnego Kółka Raduńskiego pomiędzy jeziorami Kłodno i Brodno Małe współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Ryby.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zbiornika retencyjnego w Poświętnem
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekę, Dział Rehabilitacji i Pracownię Endoskopii"
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego w Paku Gminnym w Dobroniu
- Wymiana pokrycia dachowego w zabytkowej willi przemysłowca Oscara Caro w Gliwicach
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej polegająca na budowie ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 905 w miejscowości Boronów - ul. Wolności wraz z oświetleniem
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej na ul. 100-lecia Niepodległości w m. Przytoczna
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.