eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GierałtowiceWykonanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej



Ogłoszenie z dnia 2017-03-28

Ogłoszenie nr 53305 - 2017 z dnia 2017-03-28 r.

Gierałtowice: Wykonanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gierałtowice, krajowy numer identyfikacyjny 68784700000, ul. ul. ks. Roboty  48, 44186   Gierałtowice, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 032 3011300, 3011340, faks 032 3011306, 3011351, e-mail inwestycje@gieraltowice.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gieraltowice.pl
Adres profilu: www.bip.gieraltowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie zadań bieżących z zakresu gospodarki komunalnej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

GK/WR-1/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania następujące zadania własne gminy z zakresu gospodarki komunalnej: 1. opróżnianie koszy i sprzątanie przystanków, 2. naprawa i konserwacja wiat przystankowych, 3. ręczne sprzątanie terenów zielonych, skarp, chodników i parkingów, 4. bieżące utrzymanie komunalnych potoków i zbiorników wodnych oraz oczyszczanie krat na potokach, 5. utrzymanie zieleni gminnej, 6. odśnieżanie przy budynkach użyteczności publicznej z wyłączeniem obiektów przekazanych w trwały zarząd, oddanych w użyczenie lub dzierżawę (zgodnie z wykazem ), 7. obsługa kotłowni w Gierałtowicach, Przyszowicach i Chudowie, 8. drobne remonty i prace konserwatorskie w obiektach gminnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Zobowiązania wspólne dla wszystkich usług: 1) Wykonawca pozostaje w tzw. ciągłej gotowości do świadczenia usługi. 2) Wykonawca zapewni możliwość kontaktu telefonicznego (czynny całą dobę, także w dni ustawowo wolne od pracy) jak również stałe łącze internetowe umożliwiające kontakt z Zamawiającym za pośrednictwem poczty elektronicznej przez 24 godziny na dobę. 3) Wykonawca codziennie na bieżąco sprawdzać będzie pocztę elektroniczną. 2. Utrzymanie zieleni gminnej w podziale na sołectwa (koszenie w zależności od wzrostu traw lub na zgłoszenie): Gierałtowice: 1) teren zielony przy budynku wielofunkcyjnym w Gierałtowicach przy ul. Powstańców Śląskich 1, 2) teren przy Urzędzie Gminy od ul. Ks. Roboty oraz ul. Powstańców Śląskich 1, 3) targowisko Gierałtowice przy ul. Targowej, 4) działka Gminna Gierałtowice, ul. Mickiewicza 43, 5) pobocza dróg/rowy Gierałtowice: Topolowa, Sienkiewicza, Graniczna, Południowa, Stachury, Brzezina, K. Miarki, Chudowska, Beksza, Zgrzebnioka, Korfantego. Przyszowice: 1) Park Przyszowice - obsługa ciągła, (koszenie trawy, sprzątanie śmieci, zbieranie gałęzi opadłych z drzew), 2) pobocza dróg/rowy: Poloczka, Kolejowa, Ogrodowa, Wodna, Polna, kolej przejście, Wilsona, Krótka, Wolności, Lipki, Graniczna wraz ze skrzyżowaniem i działką na skrzyżowaniu z Powstańców, Działka przy ul. Wolności (przy kolei), łącznik ul. Brzeg, 3) "Kort" Przyszowice, 4) parking przy cmentarzu, 5) Pomnik + parking przy kościele, 6) GS + OSP. Paniówki: 1) ul. Wodna, ul. Borowa, Skrzyżowanie Verona, Dworska, Zabrska, Ogrodowa, Kłodnicka, 2) Stara szkoła Paniówki (soboty - brak samochodów), 3) Park Joanny co 7-10 dni wraz ze sprzątaniem i plewieniem. Chudów: Koszenie: Gęsi Rynek, Ośrodek Zdrowia, OSP, parking przy cmentarzu, Topolowa, Boczna, Zamkowa, Podzamcze, kapliczka . Inne: 1) czyszczenie kraty i mostków na potoku Chudowskim, 2) koszenie w rejonie skrzyżowań na terenie całej Gminy, 3) sprzątanie przystanków - dwa razy w tygodniu, 4) koszenie traw przy przystankach, 5) mycie przystanków min. 2 razy w sezonie, 6) malowanie przystanków betonowych 1 raz w sezonie, 7) obsługa kotłowni OSP Przyszowice, biurowiec Przyszowice, LKS Gierałtowice, Pałac Przyszowice, UG Gierałtowice, budynek wielofunkcyjny Chudów ul. Szkolna 54, 8) nasadzenia drzew przekazanych przez Zamawiającego, podlewanie - na zgłoszenie, 9) interwencyjna przycinka drzew i krzewów -na zgłoszenie, 10) czyszczenie kratek ściekowych kan. deszczowej + ich wymiana po uszkodzeniach i kradzieżach, 11) obsługa namiotu gminnego (rozkładanie, składanie, transport) ok. 10 imprez w roku, 12) koszenie i czyszczenie rowów wg potrzeb - interwencje, 13) odśnieżanie/solenie przy budynkach użyteczności publicznej, 14) ustawianie, prostowanie znaków drogowych, 15) bieżące naprawy i usuwanie awarii w pomieszczeniach w budynkach gminnych, 16) sprzątanie terenów przy budynkach gminnych, 17) sezon jesienny - sprzątanie liści na terenach gminnych, 18) drobne naprawy instalacji c.o., wod-kan, elektrycznych (zawory, odpowietrzniki, grzejniki, żarówki, klamki itp.) w budynkach gminnych, 19) sprzątanie i koszenie rowerowych miejsc postojowych , 20) obsługa Sesji RG, ustawianie stołów i krzeseł na sesje, 21) likwidacja dzikich wysypisk śmieci + coroczne wiosenne sprzątanie poboczy dróg ze śmieci do wyznaczonych przez Zamawiającego punktów. 22) "Odsłanianie" zarośniętych znaków drogowych, 23) obsługa imprez organizowanych przez Gminę i GOK (transport, rozkładanie ławostołów, sprzątanie podczas imprez), 24) inne wg zgłoszeń Gminy. 3. W zakres przedmiotu umowy nie wchodzą koszty związane ze składowaniem odpadów powstałych podczas realizacji przedmiotu umowy. 4. W zakres przedmiotu umowy nie wchodzą do wykonania zaplanowane przez Zamawiającego remonty w budynkach gminnych.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 50760000-0
Dodatkowe kody CPV: 90000000-7, 90620000-9, 90630000-2, 45112700-2, 50760000-0, 50710000-5, 50870000-4, 60100000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20/03/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT250000.00
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.,  biuro@pgkprzyszowice.pl,  ul. K. Miarki 1,  44-178,  Przyszowice,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 309234,00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 309234,00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 309234,00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67ust.1pkt 12lit. a  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wykonawca - Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczona odpowiedzialnością jest spółką komunalną w której Gmina Gierałtowice posiada 100% udziałów w kapitale zakładowym. Spełniony jest tym samym wymóg kontroli zamawiającego nad wykonawcą (art. 67 ust. 1 pkt 12 lit a) i c) ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zasadniczą częścią działalności Przedsiębiorstwa jest realizowanie zadania własnego Gminy Gierałtowice w zakresie zbiorowego zaopatrywania w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków działalność zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków jest zadaniem własnym gminy. Jednocześnie zgodnie z przepisem art. 2 ustawy o gospodarce komunalnej gospodarka komunalna może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego w szczególności w formach samorządowego zakładu budżetowego lub spółek prawa handlowego. Uzupełniająco wskazuje się, że zbiorowe dostarczanie wody i zbiorowe odprowadzanie ścieków ponad wszelką wątpliwość stanowi element gospodarki komunalnej, albowiem ta ostatnia polega na zapewnieniu bieżącego i nieprzerwanego zaspokajania zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych (art. 1 ust. 2 ustawy o gospodarce komunalnej). Spełniona zostaje tym samym przesłanka udzielenia zamówienia in house o jakiej mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit b) Prawo zamówień publicznych. Wedle ostatniego sprawozdania z działalności spółki (za rok 2015), a także wedle zapewnień zarządu spółki za rok 2016 realizacja przez nią zleceń na rzecz innych podmiotów niż Gmina Gierałtowice (w praktyce chodzi o zlecenia na rzecz mieszkańców dotyczące sieci wodociągowo-kanalizacyjnej) jest znikomy i w przychodach spółki nie przekracza 1%. Należy zatem przyjąć, że wyłącznym źródłem przychodów spółki jest działalność w zakresie gospodarki komunalnej. W tym też celu wykonawca zatrudnia wyspecjalizowane służby wykonawcze (brygady robocze) i nadzorujące (inspektorzy) realizację zadań z zakresu gospodarki komunalnej. Wszyscy pracownicy Przedsiębiorstwa są zatrudnieni na podstawie umów o pracę. Wdrożona już organizacja gospodarki komunalnej w Gminie Gierałtowice potwierdziła zasadność stosowanego modelu podziału realizacji zadań z zakresu tej gospodarki na sferę decyzyjną i (Urząd Gminy Gierałtowice) oraz sferę wykonawczą (Przedsiębiorstwo). Taka formuła realizacji gospodarki komunalnej pozwala na redukcję po stronie Urzędu kosztów pracowniczych - nie ma potrzeby zatrudniania służb nadzorujących pracę wykonawców zewnętrznych (co najmniej 2 pracowników). Nadzór nad realizacją przez Przedsiębiorstwo poszczególnych zadań odbywa się obecnie w trybie korporacyjnym (odpowiedzialność zarządu przed radą nadzorczą, a członków rady przez wójtem). Powierzanie części zadań podmiotowi zewnętrznemu spowoduje też konieczne redukcje kadrowe w samej spółce, co nie ma uzasadnienia ekonomicznego chociażby z powodu konieczności pokrycia kosztów odpraw dla zwalnianych pracowników.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.