Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-23
Rzeszów: Usługi objęcia nadzorem autorskim i opieką serwisową systemu informatycznego Hipokrates
Numer ogłoszenia: 534138 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Fryderyka Chopina, ul. Szopena 2, 35-055 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8666 096, faks 017 8666 097 , strona internetowa www.bip.szpital.rzeszow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi objęcia nadzorem autorskim i opieką serwisową systemu informatycznego Hipokrates.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia są usługi objęcia nadzorem autorskim i opieką serwisową systemu informatycznego Hipokrates. II. Zakres zamówienia obejmuje: usługi objęcia nadzorem autorskim i opieką serwisową systemu informatycznego Hipokrates. III. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. F. Chopina przy ul. Szopena 2 w Rzeszowie jest użytkownikiem systemu HIPOKRATES, wspomagającego obsługę Szpitala. System umożliwia m.in. gromadzenie i dystrybucję kompleksowych danych o pacjencie, rozliczanie kosztów leczenia, monitorowanie jakości świadczonych usług opieki zdrowotnej oraz elektroniczne rozliczanie z NFZ. System Hipokrates wymaga stałego nadzoru autorskiego polegającego na serwisowaniu i aktualizowaniu oprogramowania aplikacyjnego, do którego prawa autorskie posiada firma ASSECO POLAND S.A. Zobowiązania Wykonawcy w ramach nadzoru autorskiego i serwisu dla funkcjonującego w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. F. Chopina systemu HIPOKRATES: 1. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu HIPOKRATES oraz posiadanych przez użytkownika modułów, zgodnie ze specyfikacją programu i instrukcją obsługi; 2. udostępnianie poprawek do oprogramowania aplikacyjnego w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędu oprogramowania: a) w przypadku tzw. błędu krytycznego, tj. takiego, który uniemożliwia użytkowanie oprogramowania aplikacyjnego i prowadzi do zatrzymania eksploatacji oprogramowania, utraty danych lub naruszenia spójności, czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie Zamawiającego wynosi 1 dzień roboczy, natomiast czas dokonania i udostępnienia Zamawiającemu poprawek oprogramowania wyniesie do 3 dni roboczych, od chwili rozpoczęcia czynności serwisowych; b) w przypadku wystąpienia błędu krytycznego Wykonawca może wprowadzić tzw. Rozwiązanie tymczasowe, doraźnie rozwiązujące problem błędu krytycznego; w takim przypadku dalsza obsługa usunięcia dotychczasowego błędu krytycznego będzie traktowana jako błąd zwykły; c) w pozostałych przypadkach czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie Zamawiającego tj. czas od otrzymania zgłoszenia do chwili podjęcia przez Wykonawcę czynności zmierzających do naprawy zgłoszonego błędu zwykłego wynosi do 15 dni roboczych, natomiast czas udostępnienia Zamawiającemu odpowiednich korekt oprogramowania wyniesie do 60 dni roboczych od chwili wpłynięcia zgłoszenia; 3. rozwijanie oprogramowania aplikacyjnego zgodnie ze zmieniającymi się powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub przepisami prawa wewnętrznie obowiązującymi wydanymi na podstawie delegacji ustawowej; z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazywania Zamawiającemu informacji o nowych wersjach oprogramowania, ukazujących się średnio cztery razy w roku, pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego; b) udostępniania uaktualnień oprogramowania poprzez serwer ftp; 4. gotowość do przyjmowania i rozpatrywania indywidualnych żądań zmian (tj. modyfikacji płatnych) oraz pisemnego zgłaszania uwag i propozycji udoskonaleń użytkowanego przez Zamawiającego oprogramowania aplikacyjnego, przy czym realizacja powyższych żądań nie będzie wchodziła w zakres umowy. Zgłoszenia żądania zmiany będą dokonywane na formularzu, z zastrzeżeniem, że zasady realizacji zgłoszonych żądań będą każdorazowo uzgadniane pomiędzy wykonawcą i Zamawiającym, chyba, że zlecenie wykonania usługi jest ujęte w umowie; 5. zapewnienie asysty technicznej, w tym nieograniczoną ilość kontaktów telefonicznych, faksowych, e-mailowych lub osobistych z pracownikami działu serwisu Wykonawcy, korzystania z pomocy technicznej w siedzibie Wykonawcy, korzystania z pomocy technicznej HELPDESK w zakresie posiadanego oprogramowania; 6. świadczenie bezpośrednich czynności i usług serwisowych w zakresie programu HIPOKRATES w siedzibie Zamawiającego w wymiarze do 12 bezpłatnych dni roboczych w okresie obowiązywania umowy; 7. wykonywanie czynności serwisowych w dni robocze poniedziałek - piątek w godzinach 8 - 16 lub w zależności od potrzeb Zamawiającego; 8. wykonawcę obowiązują przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów regulujących tematykę ochrony danych osobowych 9. wszystkie czynności związane z obsługą urządzeń informatycznych i pracą w sieci Wykonawca realizuje w porozumieniu z Administratorem Systemów Informatycznych w Szpitalu. IV. Specyfikacja modułów systemu Hipokrates objętych opieką serwisową: Administrator systemu: 1 licencja, Apteka - 9 licencji, Apteka - tworzenie korekt wartościowych - licencja otwarta, Apteczka oddziałowa - 21 licencji, Dokumentacja Medyczna - licencja otwarta, Dodatkowe wydruki - licencja otwarta, Izba przyjęć - 6 licencji, Kalkulator procedur medycznych - 1 licencja, Oddział + Oddział Dzienny - 44 licencje, Rozliczanie kontraktów - 1 licencja, Pracownia diagnostyczna - 6 licencji, Przychodnia Gabinet - 5 licencji, Przychodnia Rejestracja Główna - 4 licencje, Przychodnia Statystyka - 2 licencje, Rachunek kosztów leczenia - 1 licencja, Rozliczanie NFZ -20 licencji, Statystyka medyczna - 2 licencje, Zlecenia oddziałowe - 8 licencji. ŁĄCZNIE : 134 posiadanych licencji. V. Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2014r.do 31.12.2014r. VI. Sygnatura sprawy nadana przez Zamawiającego: Postępowanie nr 96, WSS.XII.252/INF/17/13, VII. Kat CPC: 7.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.26.70.00 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie prawne: W oparciu o art. 66 ustawy Pzp, zamówienie z wolnej ręki to tryb, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zamawiający jest uprawniony do udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b, z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych uregulowanych w odrębnych przepisach: Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych - Dz. U. z 1994 r. nr 24, poz.83 , z późn. zm. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający jest użytkownikiem systemu informatycznego HIPOKRATES, wspomagającego obsługę Szpitala. System umożliwia m.in. gromadzenie i dystrybucję kompleksowych danych o pacjencie, rozliczanie kosztów leczenia, monitorowanie jakości świadczonych usług opieki zdrowotnej oraz elektroniczne rozliczanie z NFZ. System Hipokrates wymaga stałego nadzoru autorskiego polegającego na serwisowaniu i aktualizowaniu oprogramowania aplikacyjnego, do którego prawa autorskie posiada wyłącznie firma Asseco Poland S.A., ul. Olchowa 14,35-322 Rzeszów. Asseco Poland S.A., która jest jedynym posiadaczem autorskich praw majątkowych do Oprogramowania Aplikacyjnego HIPOKRATES, co oznacza, że jest jedynym podmiotem, który może wykonać usługi nadzoru autorskiego, wszelkie czynności serwisowe przy Oprogramowaniu oraz udzielać licencji na korzystanie z poszczególnych modułów tego systemu, zrealizować sprzedaż dalszych licencji do systemu, przeprowadzić stosowne szkolenia pracowników Zamawiającego. W związku z tym posiada prawo do czerpania wynagrodzenia za korzystanie z tego Oprogramowania przez osoby trzecie. Oprogramowanie Aplikacyjne HIPOKRATES jest chronione prawem autorskim wynikającym z przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych - Dz. U. z 1994 r. nr 24, poz.83, z późn. zm. Zamawiający jest zobowiązany do respektowania tych praw. Zgodnie z Art. 17 jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu. Oprogramowanie Aplikacyjne, o którym mowa, nie może być bez pisemnej zgody Wykonawcy zbywane, przekazane osobom trzecim, podlegać cesji praw, odsprzedane, dzierżawione lub też stanowić jakiegokolwiek zastawu. Zamawiający nie może wykonywać samowolnie żadnych zmian w Oprogramowaniu Aplikacyjnym, jak również jest zobowiązany do jego ochrony przed nieuprawnionym rozpowszechnianiem. Tylko ten Wykonawca może udostępnić poprawki do Oprogramowania Aplikacyjnego, w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędu, niespowodowanego przez Zamawiającego, powtarzalnego działania Oprogramowania Aplikacyjnego, w tym samym miejscu Programu, prowadzącego w każdym przypadku do otrzymania błędnych wyników jego działania: w przypadku tzw. błędu krytycznego, tj. takiego, który uniemożliwia użytkowanie Oprogramowania Aplikacyjnego (w zakresie jego funkcjonalności wskazanej w dokumentacji użytkownika) i prowadzi do zatrzymania jego eksploatacji, utraty danych lub naruszenia ich spójności, w wyniku której niemożliwe jest prowadzenie działalności z użyciem Oprogramowania Aplikacyjnego. Reasumując, przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikające z odrębnych przepisów, które uzasadniają udzielenie zamówienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej, mają charakter zasadniczy, podjęcie prac przez innego wykonawcę jest ze względu na ochronę praw wyłącznych niemożliwe, i ta niemożliwość ma charakter nieprzezwyciężalny. Istnienie praw wyłącznych, o których mowa wyżej, skutkuje koniecznością udzielenia zamówienia temu podmiotowi. Biorąc powyższe pod uwagę udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami art. 67 ust. 1 pkt 1b Pzp
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
ASSECO POLAND S.A., ul. Olchowa 14, 35-332 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Dostawa części lotniczych
- Tablice interaktywne dla rzeszowskich przedszkoli w ramach projektu "Zdrowo - cyfrowo w przedszkolu"
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Inspektoratu ZUS w Leżajsku przy ul. Mickiewicza 24.
- Dostawa urządzeń i pomocy rehabilitacyjnych dla zwierząt
- Dostawa specjalistycznego samochodu do transportu krwi i jej składników
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem 8 szt. krzeseł biurowych obrotowych
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DFP.271.2.2025.AB -Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu do Elektronicznego Obiegu Dokumentów Finansowych i Automatyzacji Procesów Biznesowych (SEOD) wraz z integracją z systemem InfoMedica dla S.U.
- Świadczenie asysty technicznej w odniesieniu do oprogramowania CommVault Simpana 11 SB w 2025 r.
- "Nadzór autorski oraz usługi serwisowe systemów informatycznych ESKULAP i IMPULS"
- Usługi asysty technicznej Systemu ORACLE
- Nadzór autorski, serwis oraz dostawa licencji systemu informatycznego AMMS/ InfoMedica
- Opieka serwisowa oprogramowania Infomedica/AMMS oraz serwis systemu bazodanowego Oracle
więcej: Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.