Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-02-22
Brwinów: WYKONANIE OPERATÓW SZACUNKOWYCH WYCENY DZIAŁEK I LOKALI KOMUNALNYCH
Numer ogłoszenia: 53562 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brwinów , ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów, woj. mazowieckie, tel. 7382567, faks 7295940.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.brwinow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE OPERATÓW SZACUNKOWYCH WYCENY DZIAŁEK I LOKALI KOMUNALNYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 1: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach będących w zasobach Gminy, przeznaczonych do sprzedaży, zamiany, aportu, przekazania w użytkowanie wieczyste - przewidywana ilość ok. 25 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 2: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach do nabycia przez Gminę - przewidywana ilość ok. 3 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 3: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny lokali komunalnych do sprzedaży ich najemcom, wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz udziału w nieruchomości wspólnej - przewidywana ilość ok.6 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 4: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości po podziale nieruchomości - przewidywana ilość ok. 35 wycen. Należy podać także cenę opinii jeżeli wykonanie operatu nie jest konieczne. Termin wykonania zamówienia - 6 tygodni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 5: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu - ilość: 70 działek. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 6: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - przewidywana ilość ok. 6 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 7: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość opłaty w związku z ustanowieniem służebności przesyłu - przewidywana ilość ok. 10 wycen. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia. Część nr 8: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny naniesień i nasadzeń - przewidywana ilość ok. 5 wycen. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Na zamówienia uzupełniające zostanie zawarta odrębna umowa na podstawie art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą - posiadającą uprawnienia z zakresu szacowania nieruchomości wydane przez ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej. Ocena sposobu dokonywania spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Na podstawie art.26 ust.2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 2) zmiany podmiotu trzeciego (podwykonawcy), 3) jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD GMINY BRWINÓW, 05-840 BRWINÓW, UL.KOŚCIUSZKI 4A, Zespół ds. Zamówień Publicznych, pokój nr 22.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.03.2012 godzina 13:00, miejsce: URZĄD GMINY BRWINÓW, 05-840 BRWINÓW, UL.GRODZISKA 12, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach będących w zasobach Gminy, przeznaczonych do sprzedaży, zamiany, aportu, przekazania w użytkowanie wieczyste.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach będących w zasobach Gminy, przeznaczonych do sprzedaży, zamiany, aportu, przekazania w użytkowanie wieczyste - przewidywana ilość ok. 25 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach do nabycia przez Gminę.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek i udziałów w działkach do nabycia przez Gminę - przewidywana ilość ok. 3 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny lokali komunalnych do sprzedaży ich najemcom wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz udziału w nieruchomości wspólnej, po złożeniu wniosku o zakup lokalu przez najemcę spełniającego warunki do sprzedaży,.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny lokali komunalnych do sprzedaży ich najemcom, wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz udziału w nieruchomości wspólnej - przewidywana ilość ok.6 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości po podziale nieruchomości.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości po podziale nieruchomości - przewidywana ilość ok. 35 wycen. Należy podać także cenę opinii jeżeli wykonanie operatu nie jest konieczne. Termin wykonania zamówienia - 6 tygodni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu wraz z rozliczeniem na udziały.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu - ilość: 70 działek. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny działek w celu sporządzenia decyzji ustalającej opłatę za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - przewidywana ilość ok. 6 wycen. Termin wykonania zamówienia - 14 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość opłaty w związku z ustanowieniem służebności przesyłu lub użytkowania..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość opłaty w związku z ustanowieniem służebności przesyłu - przewidywana ilość ok. 10 wycen. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny naniesień i nasadzeń..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych wyceny naniesień i nasadzeń - przewidywana ilość ok. 5 wycen. Termin wykonania zamówienia - 21 dni od dnia podpisania zlecenia wystawionego przez Referat Gospodarki Nieruchomościami. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może wskazać dłuższy termin na wykonanie zlecenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.36.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z BRWINOWA
- Usługa kompleksowej organizacji wizyt studyjnych na rzecz Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie - Kobiecą dłonią, czyli rośliny wielofunkcyjne w rozwoju gospodarstw wiejskich
- Ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej
- Poprawa cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy w Brwinowie
- Przebudowa ul. Leśnej w Brwinowie na odcinku od ul. Grodziskiej do ul. Sportowej
- Usługa kompleksowej organizacji wizyt studyjnych na rzecz Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie
- Budowa odcinka ścieżki pieszo-rowerowej w drodze powiatowej nr 1509W Czubin-Milęcin
więcej: przetargi w Brwinowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.