eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-24

Warszawa: Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy
Numer ogłoszenia: 536132 - 2013; data zamieszczenia: 24.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 488238 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, Ul. Czereśniowa 35, 02-457 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8639837, faks 022 8639837 w. 110.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług opiekuńczych o których mowa w art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej na rzecz osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy przyznanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze. zm.), zamieszkałych na terenie Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy i wskazanych przez Zamawiającego. 2.Usługi, o których mowa w pkt 3.2. SIWZ, obejmują usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione oraz osób, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 3.Świadczenie usług objętych Zamówieniem odbywać się będzie codziennie przez siedem dni w tygodniu, w tym w niedziele i święta w okresie od dnia 01.01.2014 r. do dnia 30.11.2015 r. 4.Szczegółowy zakres usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych objętych Zamówieniem opisany jest w pkt 3.11-14 SIWZ. 5.Szacunkowa liczba godzin usług w okresie objętym Zamówieniem (umową), tj. w okresie od dnia 01.01.2014 r. do dnia 30.11.2015 r. wynosi: 1)w zakresie usług opiekuńczych -19613 godzin, w tym: a)w 2014 r. - 10593 godzin, b)w 2015 r. - 9020 godzin; 2)w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych - 13357 godzin, w tym: a)w 2014 r. - 7307 godzin, b)w 2015 r. - 6050 godzin. 6.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji Zamówienia przez Wykonawcę, w tym: kontroli merytorycznej, obejmującej kontrolę zgodności świadczonych usług z warunkami umowy w miejscu świadczenia usług (w miejscu zamieszkania osób, na rzecz których świadczone są usługi objęte niniejszym zamówieniem) oraz kontroli dokumentów Wykonawcy w powyższym zakresie. W ramach kontroli realizacji Umowy Zamawiającemu przysługuje prawo do: 1)bezpośrednich kontaktów z osobami/personelem, przy pomocy których Wykonawca świadczy usługi objęte Zamówieniem oraz prawo przekazywania tym osobom/personelowi uwag i spostrzeżeń dotyczących prawidłowości świadczonych usług, 2)występowania do Wykonawcy o zmianę osoby świadczącej usługi. 7.Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz poszczególnych osób wskazanych przez Zamawiającego, na podstawie odrębnych pisemnych zleceń Zamawiającego, od dnia wskazanego w tym zleceniu. 8.W zleceniach, o których mowa w pkt 3.8 Zamawiający wskaże Wykonawcy osoby uprawnione do korzystania z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych objętych Zamówieniem, określając następujące dane tych osób oraz informacje o zakresie usług przyznanych poszczególnym osobom: 1)imię, nazwisko oraz adres; 2)rodzaj usług (jakie mają być świadczone na rzecz danej osoby); 3)ilość godzin usług; 4)czas na jaki przyznano prawo korzystania z usług; 5)stawkę odpłatności za jedną godzinę usług, jaką zobowiązana jest ponosić osoba korzystająca z usług - zgodnie z decyzją administracyjną Zamawiającego; 6)zalecenia lekarza dotyczące zakresu świadczonych usług, w przypadku wydania takich zaleceń. 9.W wyjątkowych i nagłych wypadkach dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) zlecenia usług na rzecz określonej osoby przez Zamawiającego, jak też możliwość ustnego poinformowania Wykonawcy o przerwaniu świadczenia usług w odniesieniu do poszczególnych osób - wskazanych przez Zamawiającego, co wymaga bezzwłocznego potwierdzenia pisemnym zleceniem lub odpowiednio informacją Zamawiającego o przerwaniu usług z doręczeniem Wykonawcy. 10.Usługi opiekuńcze objęte zamówieniem obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem. 11.Szczegółowy zakres usług opiekuńczych: 1)podstawowa pomoc w czynnościach życia codziennego oraz załatwianiu spraw: a)podstawowe zakupy artykułów spożywczych, przemysłowych, higienicznych, realizacja recept, inne zlecone przez osobę korzystającą z usług; dokonywane w najbliższej okolicy miejsca zamieszkania osoby, na rzecz której świadczone są usługi; b)przygotowywanie posiłków (także dietetycznych), z zabezpieczeniem co najmniej raz dziennie gorącego posiłku, c)pomoc przy spożywaniu posiłków, d)mycie naczyń, e)sprzątanie (bez mycia okien i prania dywanów) pokoju osoby, na rzecz której świadczone są usługi, w tym sprzątanie kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych, f)zmiana odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, g)zanoszenie bielizny do pralni i jej odbiór, h)pranie bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie, i)wynoszenie śmieci, j)przynoszenie wody, węgla i palenie w piecu (w przypadku takiej konieczności), k)załatwianie bieżących spraw urzędowych, w tym wnoszenie opłat, wysyłanie korespondencji, zgłaszanie napraw urządzeń domowych i sprzętu, wymiana książek w bibliotece, l)pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, m)zamawianie wizyt w placówkach zdrowia oraz pomoc w dostaniu się do placówek służby zdrowia oraz do placówek rehabilitacyjnych; 2)podstawowa opieka: a)podawanie leków wg zaleceń lekarza, b)dbałość o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: b.a) organizowanie spacerów, b.b) prowadzenie rozmów, b.c) czytanie prasy, książek, b.d) pomoc w prowadzeniu korespondencji, b.e) stały kontakt z rodziną osoby, na rzecz której świadczone są usługi, b.f) wizyty z osobą, na rzecz której świadczone są usługi w urzędach i placówkach kulturalnych, b.g) dbałość o bezpieczeństwo podczas wykonywania czynności życia codziennego, b.h) odwiedzanie osoby samotnej w przypadku jej pobytu w szpitalu; 3)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług. 12.Specjalistyczne usługi opiekuńcze objęte umową są dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym 13.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych. 1)uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a)kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a.a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, a.b) dbałość o higienę i wygląd, a.c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, a.d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, a.e) korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: b.a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b.b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, b.c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, b.d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, b.e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: c.a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, c.b) w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: d.a) nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, d.b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, d.c) zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w zakupie lub zamawianiu leków w aptece, d) nadzór nad przyjmowaniem leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii; 3) pomoc mieszkaniowa, w tym w: a)uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b)organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 4)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym, Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług, c)współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 14.Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich obowiązków wchodzących w zakres zleconych usług, zgodnie z niniejszym zamówieniem oraz z umową zawartą z Zamawiającym. 15.Do świadczenia usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 16.Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. 17.Wykonawca zapewni świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. 18.Wykonawca zapewni w ramach swojego personelu koordynatora usług świadczonych przez osoby realizujące usługi bezpośrednio u osób uprawnionych, upoważnionego jednocześnie do stałych kontaktów z Zamawiającym w zakresie realizacji usług objętych umową. 19.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 20.Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i numer faksu Wykonawcy, inne informacje oraz ustalenia niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 21.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie - osobom korzystającym z usług w związku ze świadczeniem usług objętych umową. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia. 22.W chwili zawarcia Umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu - dokumentów potwierdzających; 1)uprawnienia pracowników/personelu Wykonawcy, który będzie świadczył usługi opiekuńcze - wynikające z warunków określonych w SIWZ; 2)uprawnienia pracowników/personelu Wykonawcy, który będzie świadczył specjalistyczne usługi opiekuńcze - wynikające z przepisów rozporządzenia. 23.Warunki określone w pkt 3.23 SIWZ powyżej obowiązują także w przypadku zmiany pracowników/personelu wskazanych odpowiednio w pkt 1 i 2 w trakcie trwania Umowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.12.00 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • VITAL PLUS Ewa Lechowska, Plac Czerwca 1976 r. Nr 2, 02-495 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 420000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 359542,00

  • Oferta z najniższą ceną: 359542,00 / Oferta z najwyższą ceną: 379949,60

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.