eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OsiecznicaBudowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2020-04-07

Ogłoszenie nr 540061177-N-2020 z dnia 07-04-2020 r.

Osiecznica:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 520328-N-2020
Data: 16/03/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krosno z siedzibą w Osiecznicy, Krajowy numer identyfikacyjny 97004013200000, ul. ul. Krośnieńska 42, 66-600 Osiecznica, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. +48 68 383 5087 , e-mail krosno@zielonagora.lasy.gov.pl, faks w. 53.
Adres strony internetowej (url): www.krosno.zielonagora.lasy.gov.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II.
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest: Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest "Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ oraz załącznik nr 10a po zmianie do SIWZ, który został zmieniony w zakresie Załącznika PB ZAŁĄCZNIKI - 3 ZESTAWIENIE WYPOSAŻENIA, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ oraz załącznik nr 12 po zmianie do SIWZ, który uległ zmianie w zakresie następujących załączników: NDLKROSNO A-BIUR-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR, NDLKROSNO B-GOSP-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy, d) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, e) Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz wymagań Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za tym idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w całości, h) Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę osoba fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm., "Prawo budowlane") ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą posiadały parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z ofertą. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W ramach dokumentacji powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest sporządzić na swój koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą - mapę powykonawczą i złożyć we właściwym Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.
W ogłoszeniu powinno być: Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest "Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ oraz załącznik nr 10a po zmianie do SIWZ, który został zmieniony w zakresie Załącznika PB ZAŁĄCZNIKI - 3 ZESTAWIENIE WYPOSAŻENIA), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ oraz załącznik nr 12 po zmianie nr 2 do SIWZ, który zmiana treść załącznika nr 12 po zmianie) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy, d) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, e) Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz wymagań Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za tym idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w całości, h) Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę osoba fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm., "Prawo budowlane") ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą posiadały parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z ofertą. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W ramach dokumentacji powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest sporządzić na swój koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą - mapę powykonawczą i złożyć we właściwym Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: IV.5)
W ogłoszeniu jest: ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: § 16 Zmiana postanowień zawartej umowy. 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP, każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi, co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, stosownie do przypadku: a) wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia iezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, b) wystąpi konieczność zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia oraz realizacji poszczególnych etapów robót (harmonogramu) na skutek przedłużenia się postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w wyniku którego zawarto niniejszą umową z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. c) w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty. d) zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót, usług dostaw objętych umową. e) o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia jej skutków i następstw, f) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, regulujących zasady wykonywania przedmiotu umowy o czas niezbędny do dostosowania wykonania przedmiotu umowy lub jego części do zmienionego stanu prawnego, g) o czas, kiedy realizacja Przedmiotu Umowy była niemożliwa oraz następstw tego zdarzenia w przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich, h) o czas niezbędny do wykonania czynności wynikających z zaleceń właściwych organów jeżeli wykonywanie Przedmiotu Umowy zostało wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji Przedmiotu Umowy, i) o czas wynikający z konieczności ewentualnej zmiany zakresu Przedmiotu Umowy wprowadzonej na podstawie przepisów PZP umożliwiających dokonanie takiej zmiany, j) przy czym każda zmiana może nastąpić tylko o czas niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw. 2) w zakresie zmiany kolejności wykonywania wykonania poszczególnych świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy, jednakże bez dokonywania zmiany terminu wykonania całości przedmiotu umowy. Przedmiotowa zmiana będzie mogła być wprowadzona w szczególności w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1, 3) w zakresie zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy związanej z koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności robót zamiennych, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) w przypadku, gdy na rynku pojawią się nowsze zamienniki zaoferowanych elementów przedmiotu umowy a uzyskanie elementów zaoferowanych przez Wykonawcę będzie bardzo utrudnione, d) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, f) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia, g) z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 KC), h) wystąpi zmiana prawa mająca wpływ na realizację przedmiotu umowy bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych), i) jak również w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, - z zastrzeżeniem, że inne rozwiązania techniczne będą spełniały wymagania funkcjonalne określone w dokumentacji projektowej w stopniu nie mniejszym niż rozwiązania dotychczasowe. 4) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, gdy zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3 będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Ustalenie zmienionej kwoty wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o: a) w odniesieniu obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w związku z zaniechaniem wykonywania świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy - w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie, b) w odniesieniu do zwiększenia wynagrodzenia w następstwie zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3 - w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie lub na podstawie szczegółowej kalkulacji kosztorysowej Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż zastosowanie do zmiany umowy znajdzie wycena przedstawiający najniższą wartość nowej ceny. Szczegółowa kalkulacja kosztorysowa Wykonawcy, o której mowa powyżej zostanie wykonana w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: - stawka roboczogodziny R - średnia dla województwa lubuskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - koszty pośrednie Kp (R+S) - średnie wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) - średni wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, -ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. - nakłady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. 5) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, wystąpienia: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług; b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w pkt 5 lit. a)-d) będą dokonywane według zasad opisanych w ust. 2-8 poniżej. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit a) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po zaistnieniu ww. okoliczności ulegnie zmianie o wartość różnicy pomiędzy nową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o nową stawkę podatku od towarów i usług), a dotychczasową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o stawkę podatku od towarów i usług). W takiej sytuacji wynagrodzenie brutto, o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie obejmowało stawkę i wartość obowiązującą w dniu wystawienia faktury. Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą wartości udokumentowanej zmiany kosztu Wykonawcy, wynikającej ze zmiany kwoty wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących umowę do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty zmiany minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej tych osób. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 5. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit d) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 6. W celu dokonania zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) powyżej, Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmienionych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia za pracę lub stawki minimalnej lub zmiany przepisów dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub zasad gromadzenia wpłat od pracowniczych planów kapitałowych, może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, umownego. Brak złożenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia umownego, w terminie określonym w zdaniu poprzednim skutkować będzie uznaniem, iż zmiana przepisów nie ma wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, co oznacza, iż Wykonawcy w związku ze zmianą przepisów nie będą służyć jakiekolwiek roszczenia wobec Zamawiającego. 7. Wraz z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Wykonawca składa uzasadnienie zawierające, w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinny ulec zmianie oraz wskazanie daty, od której nastąpiła zmiana przepisów prawa skutkująca zmianą wysokości kosztów wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 8. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) Umowy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku dokumenty dowodzące w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności: 1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) umowy, 2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) umowy. 9. W terminie do 30 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający, przekaże Wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą należne Wykonawcy wynagrodzenie, powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 10. W przypadku otrzymania informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku, Wykonawca może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 6. W takim przypadku przepisy ust. 6-8 stosuje się odpowiednio. 11. Ciężar dowodu, że okoliczności wymienione w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) mają wpływ na koszty wykonania zamówienia spoczywa na Wykonawcy. 12. Zmiana wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 1 pkt 5 wyżej. 13. Zmiany wysokości wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) zostaną potwierdzona poprzez zawarcie aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 14. Ewentualne roboty dodatkowe lub zamienne zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm, standardów i parametrów, jak roboty będące przedmiotem zamówienia podstawowego. 15. Zamówienie dodatkowe lub roboty zamienne zostaną wycenione po negocjacjach według wskaźników kalkulacyjnych i cen materiałów z zeszytów "SEKOCENBUD" jako średnie aktualnej ceny z poprzedniego kwartału. 16. W przypadku wystąpienia uzasadnionych robót zamiennych lub zwiększających zakres zamówienia pozycji kosztorysowej do 15% wartości umowy strony na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 PZP sporządzą aneks do umowy, zmieniający jej treść.
W ogłoszeniu powinno być: ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: § 16 Zmiana postanowień zawartej umowy 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP, każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi, co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, stosownie do przypadku: a) wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, b) wystąpi konieczność zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia umowy oraz realizacji poszczególnych etapów robót (harmonogramu) na skutek: - przedłużenia się postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w wyniku którego zawarto niniejszą umową z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub, - wystąpienia siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na możliwości wykonywania umowy lub,- utrzymującego się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wywołanej zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 mającego bezpośredni wpływ na możliwości wykonywania umowy, c)w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty. d)zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót, usług dostaw objętych umową. e)o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia jej skutków i następstw, f)w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, regulujących zasady wykonywania przedmiotu umowy o czas niezbędny do dostosowania wykonania przedmiotu umowy lub jego części do zmienionego stanu prawnego, g)o czas, kiedy realizacja Przedmiotu Umowy była niemożliwa oraz następstw tego zdarzenia w przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich, h)o czas niezbędny do wykonania czynności wynikających z zaleceń właściwych organów jeżeli wykonywanie Przedmiotu Umowy zostało wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji Przedmiotu Umowy, i)o czas wynikający z konieczności ewentualnej zmiany zakresu Przedmiotu Umowy wprowadzonej na podstawie przepisów PZP umożliwiających dokonanie takiej zmiany, j) przy czym każda zmiana może nastąpić tylko o czas niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw. 2)w zakresie zmiany kolejności wykonywania wykonania poszczególnych świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy, jednakże bez dokonywania zmiany terminu wykonania całości przedmiotu umowy. Przedmiotowa zmiana będzie mogła być wprowadzona w szczególności w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1, 3)w zakresie zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy związanej z koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności robót zamiennych, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a)niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,b)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c)w przypadku, gdy na rynku pojawią się nowsze zamienniki zaoferowanych elementów przedmiotu umowy a uzyskanie elementów zaoferowanych przez Wykonawcę będzie bardzo utrudnione, d) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, e)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, f) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia, g)z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 KC), h)wystąpi zmiana prawa mająca wpływ na realizację przedmiotu umowy bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych), i)jak również w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, - z zastrzeżeniem, że inne rozwiązania techniczne będą spełniały wymagania funkcjonalne określone w dokumentacji projektowej w stopniu nie mniejszym niż rozwiązania dotychczasowe. 4) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, gdy zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3 będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Ustalenie zmienionej kwoty wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o: a)w odniesieniu obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w związku z zaniechaniem wykonywania świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy - w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie, b)w odniesieniu do zwiększenia wynagrodzenia w następstwie zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3 - w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie lub na podstawie szczegółowej kalkulacji kosztorysowej Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż zastosowanie do zmiany umowy znajdzie wycena przedstawiający najniższą wartość nowej ceny. Szczegółowa kalkulacja kosztorysowa Wykonawcy, o której mowa powyżej zostanie wykonana w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: - stawka roboczogodziny R - średnia dla województwa lubuskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - koszty pośrednie Kp (R+S) - średnie wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) - średni wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. - nakłady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. 5) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, wystąpienia: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług; b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w pkt 5 lit. a)-d) będą dokonywane według zasad opisanych w ust. 2-8 poniżej. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit a) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po zaistnieniu ww. okoliczności ulegnie zmianie o wartość różnicy pomiędzy nową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o nową stawkę podatku od towarów i usług), a dotychczasową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o stawkę podatku od towarów i usług). W takiej sytuacji wynagrodzenie brutto, o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie obejmowało stawkę i wartość obowiązującą w dniu wystawienia faktury. Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą wartości udokumentowanej zmiany kosztu Wykonawcy, wynikającej ze zmiany kwoty wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących umowę do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty zmiany minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej tych osób. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 5. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit d) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 6. W celu dokonania zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) powyżej, Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmienionych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia za pracę lub stawki minimalnej lub zmiany przepisów dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub zasad gromadzenia wpłat od pracowniczych planów kapitałowych, może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, umownego. Brak złożenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia umownego, w terminie określonym w zdaniu poprzednim skutkować będzie uznaniem, iż zmiana przepisów nie ma wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, co oznacza, iż Wykonawcy w związku ze zmianą przepisów nie będą służyć jakiekolwiek roszczenia wobec Zamawiającego. 7. Wraz z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Wykonawca składa uzasadnienie zawierające, w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinny ulec zmianie oraz wskazanie daty, od której nastąpiła zmiana przepisów prawa skutkująca zmianą wysokości kosztów wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 8. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) Umowy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku dokumenty dowodzące w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności: 1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) umowy, 2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) umowy. 9. W terminie do 30 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający, przekaże Wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą należne Wykonawcy wynagrodzenie, powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 10. W przypadku otrzymania informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku, Wykonawca może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 6. W takim przypadku przepisy ust. 6-8 stosuje się odpowiednio. 11. Ciężar dowodu, że okoliczności wymienione w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) mają wpływ na koszty wykonania zamówienia spoczywa na Wykonawcy. 12. Zmiana wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 1 pkt 5 wyżej. 13. Zmiany wysokości wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) zostaną potwierdzona poprzez zawarcie aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 14. Ewentualne roboty dodatkowe lub zamienne zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm, standardów i parametrów, jak roboty będące przedmiotem zamówienia podstawowego. 15. Zamówienie dodatkowe lub roboty zamienne zostaną wycenione po negocjacjach według wskaźników kalkulacyjnych i cen materiałów z zeszytów "SEKOCENBUD" jako średnie aktualnej ceny z poprzedniego kwartału. 16. W przypadku wystąpienia uzasadnionych robót zamiennych lub zwiększających zakres zamówienia pozycji kosztorysowej do 15% wartości umowy strony na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 PZP sporządzą aneks do umowy, zmieniający jej treść.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.