Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2019-11-06
Ogłoszenie nr 540238821-N-2019 z dnia 06-11-2019 r.
Legnica:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 613252-N-2019
Data: 22/10/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp.z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 39028422200000,
ul. aleja Rzeczypospolitej
116,
59-220
Legnica, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
0-76 7226036, 721 01 38, e-mail
biuro@sag.legnica.pl, faks
0-76 722 60 37.
Adres strony internetowej (url): www.sag.legnica.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4)
W ogłoszeniu jest:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach nad realizacją robót budowlanych, w ramach zadania "Przebudowa zespołu basenów odkrytych przy ul. Stromej w Legnicy wraz z infrastrukturą" w formule "zaprojektuj i wybuduj" - przeprojektowanie: na bazie istniejącego projektu wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń zamiennych oraz uzgodnień i na tej podstawie przebudowa zespołu basenów. Zadania i czynności Wykonawcy- zgodnie z ustawą Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1202 - tekst jednolity), w tym: 1) zapoznanie się z Dokumentacją projektową oraz odpowiedziami na zapytania Wykonawców: dostępne (dokumentacja i odpowiedzi na zapytania) w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Wybór Wykonawcy robót budowlanych na realizację zadania pn. "Przebudowa zespołu basenów odkrytych przy ul. Stromej w Legnicy wraz z infrastrukturą" w formule "zaprojektuj i wybuduj" - przeprojektowanie:(na bazie istniejącego projektu wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń zamiennych oraz uzgodnień) i na tej podstawie przebudowa zespołu basenów" oraz zapoznanie się z obiektem w terenie, 2) sprawdzenie dla Zamawiającego prawidłowości wykonania wszystkich zmian dokumentacji- przeprojektowań określonych w opisie przedmiotu zamówienia- pkt. 1 litera b), c), d), g), h) , i), j) k), l), m), n), o) i x) "Instrukcji dla Wykonawców" postępowania na Wybór Wykonawcy robót budowlanych - pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi:
zmienioną/przeprojektowaną Dokumentację należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym m.in.: Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2018 poz.1202 z późn. zm.); Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2018 poz. 799 t.j. z późn. zm); Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2018 poz.1614 t.j z późn. zm.); Ustawa z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz.U. z 2017. 1566 t.j. z późn. zmianami) ; Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2017 poz.1405 z późn. zm.); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie szczegółowych rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (DzU. 2016.71 t.j. ); Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2018.1945 t.j.); Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r. w sprawie rodzajów i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. z 1995 nr 25 poz.133); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120 poz.1126); Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz.U. z 2012r. poz. 462 z póź zm.); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013r. poz.1129 t.j.);Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych ( Dz. U. z 2012 poz. 463); normami i wytycznymi: między innymi prawidłowość zaprojektowania sieci LEGMAN zgodnie z "Wytycznymi dla projektantów i wykonawców miejskiej sieci teleinformatycznej LEGMAN w Legnicy" - link http://www.legman.pl/images/stories/wytyczne.pdf, wytycznymi Zamawiającego oraz że zostały wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć. 3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektami budowlanymi, projektami wykonawczymi, STWiORB, przepisami Prawa budowlanego i ww. przepisów prawa - pkt 2), warunkami technicznymi, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umownymi o realizację robót budowlanych, 4) sporządzanie protokołów z narad koordynacyjnych, 5) sprawdzanie i potwierdzanie protokołów odbioru wykonanych elementów robót pod względem merytorycznym i rachunkowym, 6) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych. Udział w przekazaniu terenu wykonawcy robót i w odbiorze końcowym robót, 7) niezwłoczne każdorazowe zawiadamianie Zamawiającego o konieczności wykonania robót, nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót budowlanych np. robót zamiennych lub wynikających z zapisów "warunków zmian umowy" - załącznik nr 2 do umowy z wykonawcą robót budowlanych, 8) sprawdzenie i potwierdzenie zakresu i wyceny ewentualnych robót nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót budowlanych, 9) informowanie Zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji, 10) opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych dotyczących zmian zakresu i sposobu wykonania robót budowlanych,
11) wydawanie wykonawcy robót budowlanych w formie pisemnej poleceń dotyczących rozpoczęcia lub wstrzymania wykonania robót, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, 12) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowania wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. Egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i certyfikatów lub innych dokumentów potwierdzających zgodność wyrobów i materiałów z wymaganiami stawianymi w dokumentacji projektowej oraz dopuszczającymi wyroby i materiały do wbudowania przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja, 13) udzielanie wykonawcy robót informacji, wyjaśnień, wskazówek dotyczących realizacji zamówienia, 14) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem budowy i kierownikami robót oraz przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej, powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego lub rzeczoznawców, 15) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót zasad BHP, p.poż. itp, 16) kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo - finansowym, 17) nadzór robót w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, nie rzadziej jednak niż 2 razy w tygodniu (za wyjątkiem przestoju w robotach, gdzie częstotliwość pobytu można ograniczyć do niezbędnego minimum) w godzinach pracy wykonawcy robót i Zamawiającego tj. 8:00-15:00, oraz na każdorazowe uzasadnione wezwanie Zamawiającego w szczególnych przypadkach w ciągu max. 2 godzin od wezwania przez Zamawiającego, w tym przynajmniej raz na dwa tygodnie uczestnictwo w obowiązkowych spotkań lub narad na terenie wykonania inwestycji z Zamawiającym oraz wykonawcą robót. Dokonywanie w czasie każdorazowego pobytu na budowie bieżącego przeglądu wykonywanych robót oraz potwierdzanie swej bytności i dokonanych czynności stosownymi wpisami do dziennika budowy, 18) potwierdzanie aktualnego stanu robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń Wykonawcy robót budowlanych z Zamawiającym- sprawdzanie i opisywanie faktur wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych, 19) potwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym, 20) potwierdzenie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości robót do odbioru, 21) sprawdzenie i potwierdzenie usunięcia wad, 22) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru, 23) w przypadku odstąpienia od umowy z wykonawcą robót, udział w sporządzeniu przez wykonawcę robót szczegółowego protokołu inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia 24) weryfikacja i sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej (powykonawczej) oraz złożenie oświadczenia o zweryfikowaniu i potwierdzeniu kompletności dokumentacji odbiorowej oraz o wykonaniu robót zgodnie z dokumentacją projektową, wszelkimi dokumentami formalno - prawnymi dotyczącymi przedmiotowego zadania, zgodnie ze sztuką budowlaną, wykonaniu wszystkich prób, badań, pomiarów i sprawdzeń oraz o uporządkowaniu terenu inwestycji - w terminie potwierdzenia zgłoszenia przez Wykonawcę robót ich zakończenia.
25) sporządzanie dokumentacji fotograficznej dokumentującej postęp robót, a także przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu robót i przekazanie Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej, która dołączana będzie sukcesywnie do każdej faktury przejściowej oraz końcowej, 26) dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną prawidłowość realizowanej inwestycji, powstrzymanie się od publicznych oświadczeń dotyczących Umowy bez uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego, jak również nieangażowanie się w jakąkolwiek działalność pozostającą w konflikcie z jego zobowiązaniami wobec Zamawiającego wynikającymi z Umowy. 27) nie udzielanie publicznych oświadczeń dotyczących realizacji zadania bez uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego, jak również powstrzymanie się od angażowania się w jakąkolwiek działalność pozostającą w konflikcie z jego zobowiązaniami wobec Zamawiającego. Wykonawca oraz osoby przy pomocy, których wykonuje Umowę, w tym podwykonawcy, zobowiązani są wstrzymać się od czynności i działań sprzecznych z interesem Zamawiającego, 28) przestrzeganie zasady, aby w trakcie realizacji robót budowlanych nie naruszono interesów osób trzecich. 29) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie - bez dodatkowej zapłaty (wymagany okres gwarancji i rękojmi udzielony przez Wykonawcę robót budowlanych wynosi 5 lat od dnia końcowego protokołu odbioru robót), 30) wykonywanie niżej wymienionych czynności wymaganych przez Bank z zakresu raportowania, w tym: I."Raport wstępny Bankowego Inspektora Nadzoru (BIN) winien obejmować następującą treść: 1.ogólną charakterystykę stanu docelowego Projektów na podstawie m. in. projektów budowlanych 2.Potwierdzenie uzyskania przez Spółkę wszelkich pozwoleń, zezwoleń, opinii, uzgodnień, decyzji, dokumentacji technicznej koniecznych do wykonywania Projektu wraz z opinią, iż zostały one wydane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa 3.opinię o spełnieniu przez Inwestora wszystkich obowiązków i wymogów wynikających z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy, pozwoleń na budowę, oraz innych dokumentów, decyzji i pozwoleń niezbędnych dla zrealizowania Projektu i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów wznoszonych w ramach Projektu, wraz z opinią, iż zostały one wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 4.ocenę prawidłowości i kompletności treści jak i ocenę prawidłowości formalnej dokumentacji technicznej projektowej niezbędnej do realizacji Inwestycji (m.in. opinie rzeczoznawców BHP, ppoż., Sanepid, uzgodnienia z dostawcami mediów, branżowa koordynacja projektowa) w tym opinię na temat projektu architektonicznego i specyfikacji oraz projektów branżowych dla Inwestycji oraz zastosowanych rozwiązań systemowych; 5.ocenę Kontraktu i innych umów związanych z realizacją Projektu, w tym m.in. sprawdzenie, czy zasadnicze elementy Projektu zostały zakontraktowane, czy wynagrodzenie Wykonawcy Projektu oraz warunki płatności są zgodne z warunkami rynkowymi, czy terminy płatności i realizacji Kontraktu nie przekraczają terminów określonych w Kontrakcie oraz w Budżecie Projektu, ocenę zgodności, wysokości i terminów płatności kosztów ponoszonych przez Inwestora w związku z Kontraktem oraz innymi umowami związanymi z Inwestycją w stosunku do Budżetu Projektów oraz przyjętego planu kosztów i przepływów pieniężnych dla Inwestycji;
6.Ocenę przygotowanego Wstępnego Budżetu Projektu i Harmonogramu realizacji Projektu: tj. czy założone koszty robót budowlanych i dodatkowych są wystarczające do zrealizowania zakresu prac objętych Budżetem Projektu wraz z oceną ekonomicznej wykonalności Inwestycji w odniesieniu do zatwierdzonego przez Inwestora planu kosztów i przepływów pieniężnych. Opinię, że wszystkie pozycje zakontraktowane są uwzględnione w Budżecie Projektów; 7.potwierdzenie realizacji Projektu zgodnie z Budżetem Projektu wraz z potwierdzeniem stanu zaawansowania realizacji Projektu; 8.opinię w sprawie stanu poszczególnych zadań w ramach Projektu i jakości robót w dniu inspekcji oraz odstępstw od założeń umownych i projektowych wraz z ustaleniem stanu zaawansowania rzeczowego robót budowlanych i ich zgodności z projektem budowlanym; 9.opinię w sprawie istotnych wpisów do dzienników budowy wpływających na przebieg realizacji robót oraz wskazujących na ew. zagrożenia mogące mieć wpływ na prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego; 10.potwierdzenie zakresu ochrony ubezpieczeniowej Projektu, w tym potwierdzenie / informację, iż Wykonawca Robót, Inwestor oraz inni uczestnicy procesu inwestycyjnego zawarli umowy ubezpieczenia dające należytą ochronę ubezpieczeniową Inwestycji oraz odpowiedzialności cywilnej; 11.ocenę schematów organizacji i koordynacji prac pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego, ocenę struktury organizacyjnej przewidzianej dla Inwestycji przez Inwestora oraz kwalifikacji uczestników procesu inwestycyjnego, w tym w szczególności kierowników budowy i inspektorów nadzoru; 12.potwierdzenie zgodności i prawidłowości nakładów i wydatków poczynionych na realizację Projektu, w tym potwierdzenie, że analizowane płatności są zgodne z warunkami Kontraktu i innych umów związanych z realizacją Projektu oraz protokołami odbioru, protokołami zaawansowania i stanem faktycznym stwierdzonym na budowie; 13.potwierdzenie braku zaległości w rozliczeniach z Podwykonawcami; 14.opinię w sprawie ewentualnych zagrożeń mogących mieć wpływ na przebieg procesu inwestycyjnego i podejmowanie decyzji; 15.jeżeli w Raporcie Wstępnym zostaną uwzględnione Faktury, które mają być finansowane w ramach emisji Obligacji, zakres Raportu zostanie rozszerzony o informacje: a.weryfikację dyspozycji przelewów przedstawianych przez Inwestora na podstawie Umowy Programu Emisji Obligacji (tj. umowy określającej warunki zorganizowania emisji obligacji SAG sp. z o.o. przez Bank), pod kątem zgodności wykorzystania środków na cele określone w umowie finansowania; b. opinie na temat dyspozycji przelewów obejmującą: i. ocenę Faktur stanowiących podstawę do wypłaty środków z Programu Emisji Obligacji, pod względem ich zgodności z Kontraktem, Budżetem Projektów, innymi umowami, jeżeli zgodnie z Umową Programu Emisji Obligacji mogą być one finansowane z Programu Emisji Obligacji oraz ocena czy Faktury te mają rzeczywiste odzwierciedlenie w wykonanych i odebranych robotach budowlanych, zamówionych i zużytkowanych materiałach, postępie robót na budowie, itd., ii. potwierdzenie, że dana Faktura jest Fakturą dotyczącą Projektu, wystawioną na Spółkę, a kwota Faktury, która ma zostać sfinansowana z wypłaty, dotyczy robót w ramach Projektu i została ujęta w odpowiedniej części Budżetu Projektu; iii. potwierdzenie, że kwota Faktury nie była przedmiotem żadnego wcześniejszego raportu Zleceniobiorcy wykonanego w związku z niniejszą Umową.
II. Raporty okresowe - kwartalne Raporty okresowe Bankowego Inspektora Nadzoru winny obejmować opinię o postępie realizacji Projektu w zakresie wykonania Harmonogramu realizacji Projektu i Budżetu Projektu, w tym: 1.Opinię, w oparciu o ustalenia dokonane przez Doradcę Technicznego w trakcie wizytacji budowy, dotyczącą bieżącego zaawansowania realizacji Projektu obejmującą w szczególności ocenę zaawansowania rzeczowego i finansowego robót budowlanych i ocenę postępu prac od daty poprzedniej inspekcji oraz zgodności realizacji Projektu z Harmonogramem realizacji Projektu, Budżetem Projektu oraz dokumentacją; 2.opinię w sprawie: jakości wykonania dokumentacji projektowej, zgodności realizacji robót z obowiązującym prawem, dokumentacją Projektu, Kontraktem i innymi umowami zawartymi w celu zrealizowania Projektu, opinię w sprawie ewentualnych odstępstw od założeń projektowych, ocenę jakości robót wraz z potwierdzeniem, że w opinii Zleceniobiorcy przebieg realizacji Projektu jest satysfakcjonujący; 3.ocenę stanu formalno-prawnego Projektu obejmującą w szczególności potwierdzenie uzyskania przez Inwestora lub Wykonawcę Robót wszystkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń, wymaganych w trakcie realizacji Inwestycji, analizę istotnych wpisów do dzienników budowy wskazujących na ewentualne zagrożenia mogące mieć wpływ na prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego, potwierdzenie, że wymagane certyfikaty, świadectwa jakości, gwarancje są Inwestorowi na bieżąco przekazywane oraz o dokonaniu wymaganych odbiorów technicznych przez służby zewnętrzne; 4.ocenę zgodności prowadzonych prac z Budżetem Projektów (ocena postępu prac mierzona w oparciu o przepływy gotówkowe): a. potwierdzenie, że wartość wykonanych prac budowlanych i kosztów dodatkowych odpowiada kwocie środków pieniężnych zainwestowanych w Projekt; b. opinię, co do stanu wykonalności Budżetu Projektu, w poszczególnych pozycjach budżetowych z rozbiciem na koszty poniesione po sporządzeniu poprzedniego Raportu Okresowego, koszty omówione w ramach bieżącego raportu, kwoty pozostałe do poniesienia; 5.opinię na temat ewentualnych propozycji, co do aktualizacji Budżetu Projektu, jak również ocenę wpływu odstępstw od pierwotnych założeń, które powstały lub są przewidywane, zarówno pod względem kosztowym, czasowym harmonogramu prac w stosunku do harmonogramu rzeczowo-finansowego; 6.weryfikację dyspozycji przelewu środków z emisji obligacji przedstawianych przez Inwestora na podstawie Umowy Programu Emisji Obligacji, pod kątem zgodności wykorzystania środków na cele określone w Umowie Programu Emisji Obligacji; 7.opinie na temat dyspozycji przelewów obejmującą: a. ocenę Faktur stanowiących podstawę do wypłaty środków z Programu Emisji Obligacji, pod względem ich zgodności z Kontraktem, Budżetem Projektów, innymi umowami, jeżeli zgodnie z Umową Programu Emisji Obligacji mogą być one finansowane z Programu Emisji Obligacji oraz ocena czy Faktury te mają rzeczywiste odzwierciedlenie w wykonanych i odebranych robotach budowlanych, zamówionych i zużytkowanych materiałach, postępie robót na budowie, itd., b. potwierdzenie, że dana Faktura jest Fakturą dotyczącą Projektu, wystawioną na Spółkę, a kwota Faktury, która ma zostać sfinansowana z wypłaty, dotyczy robót w ramach Projektu i została ujęta w odpowiedniej części Budżetu Projektu; c. potwierdzenie, że kwota Faktury nie była przedmiotem żadnego wcześniejszego raportu Zleceniobiorcy wykonanego w związku z niniejszą Umową. 8.bieżące kwestie i działania - informacja o sprawach, o których Bank powinien być poinformowany i propozycje co do podjęcia przez Inwestora lub Bank odpowiednich działań, w szczególności informacja co do opóźnień i zagrożeń w realizacji Inwestycji;
9.Potwierdzenie otrzymania oświadczenia od Wykonawcy Projektu dotyczącego rozliczeń z Podwykonawcami (lub oświadczeń Podwykonawców o braku zaległości), w szczególności co do braku zaległości w rozliczeniach z Podwykonawcami, o ile Inwestor na podstawie art. 6471 § 2 KC wyraził zgodę na zaangażowanie Podwykonawców;
III. Raport - weryfikacja uruchomień środków z obligacji W przypadku, gdy Inwestor zamierza wystawić dyspozycję przelewu środków pochodzących z emisji obligacji z przeznaczeniem na opłacenie faktur, które ze względu na tryb sporządzania Raportów Okresowych Doradcy Technicznego nie muszą być jeszcze uwzględnione w danym Raporcie Okresowym, Inwestor zwróci się z wnioskiem do Doradcy Technicznego o wystawienie w formie odrębnego dokumentu niezależnie od Raportu Okresowego Potwierdzenia od Doradcy Technicznego zgodnie z zakresem pkt II ppkt 6 i 7.
IV. Raport końcowy Raport Końcowy Bankowego Inspektora Nadzoru winien obejmować: 1. Opinię o zakończeniu realizacji Inwestycji realizowanych w ramach Projektu i oddaniu wchodzących w skład Inwestycji obiektów do użytkowania (zgodność z projektem budowlanym, z Budżetem Projektu), a w przypadku decyzji warunkowej, opinię potwierdzającą możliwość wydania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 2. Potwierdzenie zakończenia robót przez Wykonawcę Projektu zgodnie z Kontraktem Budowlanym, usunięcie wad i ostatecznego odbioru poszczególnych inwestycji w ramach Projektu przez Inwestora 3. Opinię co do ostatecznego rozliczenia pomiędzy Inwestorem a Wykonawcą i Podwykonawcami Projektu."
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 poz. 917 - tekst jednolity) a) Koordynator inspektorów nadzoru Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby spełniającej powyższe wymagania.
W ogłoszeniu powinno być:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach nad realizacją robót budowlanych, w ramach zadania "Przebudowa zespołu basenów odkrytych przy ul. Stromej w Legnicy wraz z infrastrukturą" w formule "zaprojektuj i wybuduj" - przeprojektowanie: na bazie istniejącego projektu wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń zamiennych oraz uzgodnień i na tej podstawie przebudowa zespołu basenów. Zadania i czynności Wykonawcy- zgodnie z ustawą Prawo budowlane z 07.07.1994r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1202 - tekst jednolity), w tym:
Zakres zadania obejmuje:
a) rozbiórkę istniejących niecek basenowych (3 szt.: niecka pływacka o wymiarach 25 x 50 m, niecka rekreacyjna o wymiarach 15 m x 25m, brodzik dla dzieci o wymiarach 10m x 15m), brodzika do stóp z natryskami oraz innych elementów kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem terenu,
b) przeprojektowanie* i przebudowę istniejącego basenu pływackiego o wymiarze 25 x 50 m wraz z wykonaniem półki (listwy wypoczynkowej), wykonanie ścian dociskowych, wykonaniem przelewów żelbetowych, wykonanie dna niecki, foliowanie niecki folią basenową PCV-P zgrzewalną zbrojoną o grubości 1,5mm oraz skróceniem basenu - do wymiarów: 25m x 16m, głębokość: 1,30-2m, powierzchnia lustra wody: 400m2, *Przeprojektowanie polegać ma na wprowadzeniu do istniejącego projektu zmiany dot. skrócenia basenu z długości 33,3m na 16m c) przeprojektowanie*, budowę niecki rekreacyjnej żelbetowej pokrytej folią basenową PCV-P zgrzewalną zbrojoną o grubości 1,5mm. Wymiary docelowe: 35,10m x 23,44m,głębokość:1,20-1,30m, powierzchnia lustra wody: 608,20m2. Z atrakcjami: grzybek wodny, parasol wodny, ruchoma armatka wodna, wodny masaż stóp, siatka do wspinaczki typ "Piramida", gejzer powietrzny, leżanka z masażem, ściana wodna, kabina masażowa powietrzna z wodnym masażem stóp, huśtawka wodna, masażery ścienne, rwąca rzeka.
*Przeprojektowanie polegać ma na zmianie technologii wykonania niecki rekreacyjnej ze stali nierdzewnej o konstrukcji spawanej na nieckę żelbetową pokrytą folią PCV-P wraz z dostosowaniem elementów montażowych atrakcji wodnych i pozostałych urządzeń do typu przeprojektowanej niecki rekreacyjnej.
d) przeprojektowanie*, budowę brodzika dla dzieci żelbetowego pokrytego folią basenową PCV-P zgrzewalną zbrojoną o grubości 1,5mm z kolorową grafiką. Powierzchnia lustra wody: 174,60m2, głębokość od 0,01 do 0,45m. Na granicy dwóch głębokości należy zastosować łagodne zejście bez schodów - "ślizg". Atrakcje wodne: gejzer powietrzny, dzwonek wodny,
jeż wodny, stołek do siedzenia*Przeprojektowanie polegać ma na zmianie technologii wykonania brodzika dla dzieci
ze stali nierdzewnej o konstrukcji spawanej na brodzik żelbetowy pokryty folią wraz z dostosowaniem elementów montażowych atrakcji wodnych i pozostałych urządzeń do typu przeprojektowanej niecki brodzika. W miejscu aktualnie zaprojektowanych schodów należy zastosować rozwiązanie typu "ślizg" - łagodne zejście.
e) budowę wodnego placu zabaw z tryskaczami wodnymi o powierzchni 155,00 m2 i wymiarach: 11,00m x 15,00m. Nawierzchnia z tworzyw sztucznych, bezpiecznych EPDM, wielowarstwowa, wykonana in situ na podłożu betonowym. Atrakcje wodne: dysza "galaretka" x 2,
dysza "wulkan"x 2, dysza "wiaderka" x 1, dysza "palma" x 2, dysza "liść" x 2, dysza "drzewko" x 1, dysza "kwiat stokrotka" x 1, armatka obrotowa x 4, tunel z kręgów x 1 kpl., dysza "parasol" x 1,
dysza "tunel" x 1 kpl., dysza "pączek" x 2. Budowa wodnego placu zabaw w oparciu o istniejący projekt. f) budowę i montaż 3 zjeżdżalni wodnych z wannami hamownymi wraz z instalacjami zasilającymi
w wodę. Typy zjeżdżalni: Zjeżdżalnia Pontonowa wraz z niezbędnym wyposażeniem, Zjeżdżalnia trójtorowa Multislide, Zjeżdżalnia Kamikaze. Budowa zjeżdżalni zlokalizowanych w górnej części przebudowywanej i skracanej niecki pływackiej w oparciu o istniejący projekt.
UWAGA: w istniejącym projekcie uwzględniono 4 zjeżdżalnie. Z realizacji wyłącza się zjeżdżalnię typu Cebula z dolotem.
g) przeprojektowanie*, przebudowę i rozbudowę istniejących budynków wraz z dostosowaniem do korzystania z obiektu przez osoby niepełnosprawne. - budynek technologii wody - oznaczony symbolem "A" (rozbudowa w oparciu o istniejący projekt), - budynek istniejący - oznaczony symbolem "B1" (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*) *Przeprojektowanie polegać ma na zmianie funkcji pomieszczeń i dostosowaniu instalacji wewnętrznych do tej zmiany. Pomieszczenie ratowników, pomieszczenie pierwszej pomocy, WC i pomieszczenia magazynów oznaczone symbolami B1 0/1 - 0/7 mają zostać dostosowane do funkcji komercyjnej, tj. pomieszczeń do wynajęcia na różnego typu usługi SPA, do części przeznaczonej na wynajem należy doprojektować dodatkowe WC,
- budynek z kasami i zapleczem sanitarnym - oznaczony symbolem "D"(przebudowa w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*). Rozbiórka istniejącego, parterowego budynku higieniczno - sanitarnego z dachem płaskim. W miejsce wyburzonego budynku - budowa budynku kas wraz z zapleczem higieniczno-sanitarnym.
*Przeprojektowanie polegać ma na likwidacji jednego stanowiska kasowego i zaaranżowaniu
w jego miejsce stanowiska Kierownika Basenu,
- budynek istniejący - oznaczony symbolem "D1"(przebudowa w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*).
*Przeprojektowanie polegać ma na przebudowaniu, zmianie funkcji pomieszczeń
i dostosowaniu instalacji wewnętrznych do tej zmiany. Pomieszczenia oznaczone symbolami D1 0/4 - 0/5 mają zostać przebudowane w taki sposób, aby mogły pełnić funkcje pomieszczenia dla ratowników i punktu medycznego o pow. ok. 10 m2 dla D1 0/4 i pow. 11,6 m2 dla D1 0/5. Ponadto pomieszczenie dla ratowników ma być przeszklone dużym oknem typu "wystawowe". Pomieszczenia oznaczone symbolami D1 0/1-0/2 w oparciu o istniejący projekt z przeznaczeniem na pomieszczenia socjalne dla personelu i pracowników obsługi technicznej. Pomieszczenie oznaczone symbolem D1 0/7 ma zostać dostosowane do potrzeb ochrony fizycznej obiektu. Pomieszczenie oznaczone symbolem D1 0/8 ma zostać dostosowane do funkcji szatniowej - należy zainstalować w tym pomieszczeniu 30 szt. trójdzielnych szafek ubraniowych (tj. dla 90-ciu użytkowników)wykonanych z płyty HPL z zamkami na szyfr. Przybliżona objętość pojedynczego schowka ubraniowego nie może być mniejsza niż 150 cm3. Część tarasowa, otwarta budynku ma zostać wyposażona w leżaki drewniane - 20 szt. Zadaszenie otwartej części tarasowej budynku ma zostać poszerzone o lekką zabudowę typu "pergola". h) budowę nowego, parterowego, podpiwniczonego budynku technologii wody wraz z zapleczem sanitarno-szatniowym - oznaczony symbolem "C" (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*).
*Przeprojektowanie polegać ma na zmianie funkcji pomieszczenia oznaczonego symbolem C 0/1 z magazynu na pomieszczenie szatniowe. W pomieszczeniu tym należy zainstalować 35 szt. trójdzielnych szafek ubraniowych (tj. dla 90-ciu użytkowników) wykonanych z płyty HPL z zamkami na szyfr. Przybliżona objętość pojedynczego schowka ubraniowego nie może być mniejsza niż 150 cm3. Pozostały zakres prac w oparciu o istniejący projekt. i) technologię wody basenowej (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*).
*Przeprojektowanie polegać ma na: dostosowaniu urządzeń do zmiany technologii wykonania niecki rekreacyjnej i brodzika ze stali nierdzewnej na niecki żelbetowe pokryte folią,
j) system podgrzewania wody basenowej i użytkowej na potrzeby sanitariatów (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*).
*Przeprojektowanie polegać ma na dostosowaniu wydajności systemu do wprowadzonej zmiany związanej z przebudową i skróceniem niecki pływackiej z uwzględnieniem mocy i wydajności na etapie eksploatacji,
k) wykonanie nowych nawierzchni plaży basenowej z kostki ceramicznej (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*).
* Przeprojektowanie polegać ma na zmianie lokalizacji miejsca przeznaczonego dla przenośnej gastronomii i uwzględnienie zmian dot. rezygnacji z instalacji zjeżdżalni wodnej typu Cebula z dolotem i skróceniem niecki pływackiej, l) budowę brodzików przejściowych (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*). *Przeprojektowanie polegać ma na dostosowaniu lokalizacji brodzików przejściowych do przebudowywanej i skracanej niecki pływackiej.
m) budowę zbiorników wyrównawczych (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*). Przeprojektowanie* polegać ma na dostosowaniu lokalizacji zbiorników wyrównawczych do przebudowywanej i skracanej niecki pływackiej,
n) budowę dojść i dojazdów z kostki betonowej wraz z trzema miejscami postojowymi dla osób niepełnosprawnych oraz placu dla pojazdów gastronomicznych (przeprojektowanie*). *Przeprojektowanie polegać ma na zmianie lokalizacji placu dla pojazdów gastronomicznych,
o) budowę infrastruktury technicznej niezbędnej do użytkowania obiektu (w oparciu o istniejący projekt wraz z przeprojektowaniem*):
- wewnętrzne instalacje sanitarne: instalacja wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji wraz z instalacją kanalizacji, instalacja solarna, ogrzewanie, instalacja gazu, wentylacja mechaniczna wywiewna.
UWAGA: zmiana funkcji pomieszczeń i wyłączenie z realizacji Budynku Gastronomi - zewnętrzne instalacje sanitarne: kanalizacja sanitarna + przyłącze, instalacja wodociągowa, instalacja deszczowa, ogrzewanie wody basenowej, instalacja gazowa, klimatyzacja w serwerowni.
UWAGA: zmiana funkcji pomieszczeń i wyłączenie z realizacji Budynku Gastronomii - elektryczna instalacja zewnętrzna i wewnętrzna: zasilanie, rozdzielnica główna RG 0,4 kV, rozdzielnice obiektowe, zasilanie urządzeń technologicznych obiektu, tj. technologii wody basenowej, systemu grzewczego, ogrzewania elektrycznego, oświetlenia zewnętrznego, serwerowni, przepompowni ścieków, wentylacji i klimatyzacji pomieszczeń, instalacji teletechnicznych, instalacje elektryczne, instalacje oświetleniowe, oświetlenie awaryjne, instalacja odgromowa, oświetlenie terenu
(montaż 15 szt. słupów z oprawami led, przeprojektowanie* do ustalenia z Zamawiającym zmiany lokalizacji słupów w stosunku do istniejącego projektu), ochrona przeciwporażeniowa, ochrona przeciwpożarowa, ochrona przed przepięciami
- instalacji teletechnicznej: infrastruktury kablowej, systemu wykrywania i sygnalizacji pożaru, systemu nagłośnienia, systemu wykrywania i sygnalizacji włamania, systemu telewizji przemysłowej, okablowania strukturalnego, systemu kontroli dostępu, systemu rozliczania usług;
- wykonanie instalacji LEG-MAN. Należy wykonać odejście do obiektu na odcinku od studni SK.LCANB11(SK.S0012) w układzie 2x40 HDPE. Kabel światłowodowy jednomodowy 12J należy doprowadzić kanalizacją sieci LEGMAN do najbliższego punktu agregacyjnego to jest
do skrzyżowania z ul Jaworzyńską (szafka SK42). Wytyczne do projektowania dostępne są
na stronie www.legman.pl w zakładce dla projektantów (w istniejącym projekcie instalacja
LEG-MAN nie została uwzględniona)
* Przeprojektowanie infrastruktury technicznej niezbędnej do użytkowania obiektu polegać ma
na dostosowaniu do pozostałych zmian naniesionych do istniejącego projektu,
p) wykonanie ogrodzeń: - ogrodzenie panelowe terenu H=2,40 m - 548,5m (w oparciu o istniejący projekt), bramy wjazdowe - 2 szt. (w oparciu o istniejący projekt), ogrodzenie niecki rekreacyjnej oraz brodzika i wodnego placu zabaw H=1,20m (w oparciu o istniejący projekt z rozszerzeniem zakresu o ogrodzenie niecki pływackiej - przeprojektowanie),
q) budowę wiat pod instalację fotowoltaiczną w oparciu o istniejący projekt z wyłączeniem budowy instalacji fotowoltaicznej i uwzględnieniem zmiany funkcji: I. zmiana funkcji na zadaszenie miejsc do wypoczynku,II. do ewentualnego późniejszego zagospodarowania pod instalację fotowoltaiczną,
r) ławki w strefie "brodzik i wodny plac zabaw". Zmiana lokalizacji ze strefy wyłączonego z projektu suchego placu zabaw do strefy "brodzik i wodny plac zabaw" (przeprojektowanie)
s) wykonanie systemu nagłośnienia (w oparciu o istniejący projekt),
t) wykonanie systemu kontroli dostępu (w oparciu o istniejący projekt),
u) instalacja systemu telewizji przemysłowej (w oparciu o istniejący projekt),
v) instalacja systemu wykrywania i sygnalizacji pożaru (w oparciu o istniejący projekt),
w) system sygnalizacji włamania i napadu - system alarmowy (w oparciu o istniejący projekt),
x) system rozliczania usług (w oparciu o istniejący projekt z przeprojektowaniem*)
Przeprojektowanie polegać ma na dostosowaniu funkcjonalności systemu rozliczania usług
z uwzględnieniem zamiany szafek depozytowych na szafki ubraniowe na zamek szyfrowy
i do możliwości samoobsługowego zakupu usługi, y) wykonanie nasadzeń zieleni niskiej i średniowysokiej (w oparciu o istniejący projekt)
z) zapewnienie przez Wykonawcę Zamawiającemu profesjonalnego wsparcia technicznego zwanego asystą techniczną w ilości 5 asyst w zakresie utrzymania obiektu basenowego bądź sezonowego rozruchu obiektu w trakcie zaproponowanego okresu gwarancji. Asyście technicznej podlegają wszystkie urządzenia i systemy, które zostały wykonane przez Wykonawcę w ramach realizacji zadania. Każdorazowo z asysty technicznej zostanie sporządzony protokół zatwierdzony prze obie Strony.
UWAGA: z zakresu prac przewidzianych w istniejącym projekcie budowlanym wyłączono:
- budowę zjeżdżalni wodnej Cebula z dolotem,
- budowę suchego placu zabaw dla dzieci o pow. 893,20 m2 wraz z ogrodzeniem,
- budowę siłowni plenerowej o pow. 142,60 m2,
- budowę dwóch boisk do piłki plażowej o wym. 9 x 18 m
- rozbudowę budynku z punktem gastronomicznym oznaczonego symbolem "B"
- osłony przeciwsłoneczne - żagle
- zastosowanie stali nierdzewnej do wykonania niecek: rekreacyjnej i brodzika, tj. zmiana - przeprojektowanie technologii wykonania niecek basenowych ze stali nierdzewnej
o konstrukcji spawanej na niecki wykonane w technologii żelbetowej pokryte folią basenową PCV-P zgrzewalną zbrojoną o grubości 1,5mm.
zgodnie ze szczegółowym zakresem rzeczowym robót zawartym w dokumentacji projektowej,tj. w Rozdziale 4 siwz "Dokumentacja" zawierająca: m.in. projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary - ww. Dokumentacja (Rozdział 4 siwz) dostępna pod adresem https://drive.google.com/open?id=15yszvO4MifYUwwEAxgR0RFKRwCATbQGM wraz z odpowiedziami na zapytania Wykonawców - zawieszone - dostępne (dokumentacja i odpowiedzi na zapytania) w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Wybór Wykonawcy robót budowlanych na realizację zadania pn. "Przebudowa zespołu basenów odkrytych przy ul. Stromej w Legnicy wraz z infrastrukturą" w formule "zaprojektuj i wybuduj" - przeprojektowanie:(na bazie istniejącego projektu wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń zamiennych oraz uzgodnień) i na tej podstawie przebudowa zespołu basenów.
2. Zakres umowy obejmuje: zadania i czynności Wykonawcy:
1) zapoznanie się z Dokumentacją projektową oraz odpowiedziami na zapytania Wykonawców: dostępne (dokumentacja i odpowiedzi na zapytania) w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Wybór Wykonawcy robót budowlanych na realizację zadania pn. "Przebudowa zespołu basenów odkrytych przy ul. Stromej w Legnicy wraz z infrastrukturą" w formule "zaprojektuj i wybuduj" - przeprojektowanie:
(na bazie istniejącego projektu wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, pozwoleń zamiennych oraz uzgodnień) i na tej podstawie przebudowa zespołu basenów" oraz zapoznanie się z obiektem w terenie,
2) sprawdzenie dla Zamawiającego prawidłowości wykonania wszystkich zmian dokumentacji- przeprojektowań określonych w opisie przedmiotu zamówienia- pkt. 1 litera b), c), d), g), h) , i), j) k), l), m), n), o) i x) pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi: zmienioną/przeprojektowaną Dokumentację należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym m.in.: Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2018 poz.1202
z późn. zm.); Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2018 poz. 799 t.j. z późn. zm); Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2018 poz.1614 t.j z późn. zm.);
Ustawa z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz.U. z 2017. 1566 t.j. z późn. zmianami); Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2017 poz.1405
z późn. zm.); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie szczegółowych rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. 2016.71 t.j. ); Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2018.1945 t.j.); Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r. w sprawie rodzajów i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995
nr 25 poz.133); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120 poz.1126); Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012r. poz. 462 z póź zm.); Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013r. poz.1129 t.j.); Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 poz. 463); normami i wytycznymi: między innymi prawidłowość zaprojektowania sieci LEGMAN zgodnie z "Wytycznymi dla projektantów i wykonawców miejskiej sieci teleinformatycznej LEGMAN w Legnicy" - link http://www.legman.pl/images/stories/wytyczne.pdf, wytycznymi Zamawiającego oraz że zostały wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć,
3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektami budowlanymi, projektami wykonawczymi, STWiORB, przepisami Prawa budowlanego i ww. przepisów prawa - pkt 2), warunkami technicznymi, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umownymi o realizację robót budowlanych,
4) sporządzanie protokołów z narad koordynacyjnych,
5) sprawdzanie i potwierdzanie protokołów odbioru wykonanych elementów robót pod względem merytorycznym i rachunkowym,
6) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie
w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych. Udział w przekazaniu terenu wykonawcy robót i w odbiorze końcowym robót,
7) niezwłoczne każdorazowe zawiadamianie Zamawiającego o konieczności wykonania robót, nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót budowlanych np. robót zamiennych lub wynikających z zapisów "warunków zmian umowy" - załącznik nr 2 do umowy z wykonawcą robót budowlanych,
8) sprawdzenie i potwierdzenie zakresu i wyceny ewentualnych robót nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót budowlanych,
9) informowanie Zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach,
które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji,
10) opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych dotyczących zmian zakresu i sposobu wykonania robót budowlanych,
11) wydawanie wykonawcy robót budowlanych w formie pisemnej poleceń dotyczących rozpoczęcia lub wstrzymania wykonania robót, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
12) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowania wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych
i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. Egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i certyfikatów lub innych dokumentów potwierdzających zgodność wyrobów i materiałów z wymaganiami stawianymi w dokumentacji projektowej oraz dopuszczającymi wyroby i materiały do wbudowania przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja,13) udzielanie wykonawcy robót informacji, wyjaśnień, wskazówek dotyczących realizacji zamówienia,
14) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem budowy i kierownikami robót oraz przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej, powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego lub rzeczoznawców,
15) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót zasad BHP, p.poż. itp,
16) kontrola zgodności przebiegu robót z harmonogramem rzeczowo - finansowym Wykonawcy robót budowlanych,
17) nadzór robót w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru:
- nie rzadziej jednak niż 2 razy w tygodniu (za wyjątkiem przestoju w robotach, gdzie częstotliwość pobytu można ograniczyć do niezbędnego minimum) w godzinach pracy wykonawcy robót
i Zamawiającego tj. 8:00-15:00, oraz
- na każdorazowe wezwanie Zamawiającego w szczególnych przypadkach w ciągu max. 4 godzin od wezwania przez Zamawiającego lub w innym terminie uzgodnionym każdorazowo
z Zamawiającym - inspektora nadzoru branży budowlanej - koordynatora inspektorów nadzoru i jeżeli zachodziła będzie konieczność (prace nadzorowane przez inspektora nadzoru danej branży) inspektora nadzoru danej branży,
- w tym przynajmniej raz na dwa tygodnie uczestnictwo w obowiązkowych spotkaniach
i naradach/radach budowy na terenie wykonania inwestycji z Zamawiającym oraz Wykonawcą robót.
Dokonywanie w czasie każdorazowego pobytu na budowie bieżącego przeglądu wykonywanych robót oraz potwierdzanie swej bytności i dokonanych czynności stosownymi wpisami do dziennika budowy zgodnie z § 6. ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002r. "w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia"...":
"3. Kolejne strony dziennika budowy przeznacza się na wpisy dotyczące przebiegu robót budowlanych. Każdy wpis oznacza datą i podpisuje osoba dokonująca wpisu, z podaniem imienia, nazwiska, wykonywanej funkcji i nazwy jednostki organizacyjnej lub organu, który reprezentuje..."
18) potwierdzanie aktualnego stanu robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym- sprawdzanie i opisywanie faktur wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych,
19) potwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń
z Zamawiającym,
20) potwierdzenie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości robót do odbioru,
21) sprawdzenie i potwierdzenie usunięcia wad,
22) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru,
23) w przypadku odstąpienia od umowy z wykonawcą robót, udział w sporządzeniu przez wykonawcę robót szczegółowego protokołu inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia,
24) weryfikacja i sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej (powykonawczej) oraz złożenie oświadczenia o zweryfikowaniu i potwierdzeniu kompletności dokumentacji odbiorowej oraz o wykonaniu robót zgodnie z dokumentacją projektową, wszelkimi dokumentami formalno - prawnymi dotyczącymi przedmiotowego zadania, zgodnie ze sztuką budowlaną, wykonaniu wszystkich prób, badań, pomiarów i sprawdzeń oraz o uporządkowaniu terenu inwestycji - w terminie potwierdzenia zgłoszenia przez Wykonawcę robót ich zakończenia,
25) sporządzanie dokumentacji fotograficznej dokumentującej postęp robót, a także przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu robót i przekazanie Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej,
która dołączana będzie sukcesywnie do każdej faktury przejściowej oraz końcowej,
26) dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną prawidłowość realizowanej inwestycji, powstrzymanie się od publicznych oświadczeń dotyczących Umowy bez uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego, jak również nieangażowanie się
w jakąkolwiek działalność pozostającą w konflikcie z jego zobowiązaniami wobec Zamawiającego wynikającymi z Umowy.
27) nie udzielanie publicznych oświadczeń dotyczących realizacji zadania bez uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego, jak również powstrzymanie się od angażowania się w jakąkolwiek działalność pozostającą w konflikcie z jego zobowiązaniami wobec Zamawiającego. Wykonawca oraz osoby przy pomocy, których wykonuje Umowę, w tym podwykonawcy, zobowiązani są wstrzymać się od czynności i działań sprzecznych z interesem Zamawiającego.
28) przestrzeganie zasady, aby w trakcie realizacji robót budowlanych nie naruszono interesów osób trzecich.
29) udział w przeglądach gwarancyjnych wykonanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w umowie - bez dodatkowej zapłaty (wymagany okres gwarancji i rękojmi udzielony przez Wykonawcę robót budowlanych wynosi 5 lat od dnia końcowego protokołu odbioru robót).
3. Wykonywanie niżej wymienionych czynności wymaganych przez Bank z zakresu raportowania, w tym:
I. Raportu wstępnego obejmującego:
1.ogólną charakterystykę stanu docelowego zadania/inwestycji na podstawie m. in. projektów budowlanych;
2.Potwierdzenie uzyskania przez Spółkę wszelkich pozwoleń, zezwoleń, opinii, uzgodnień, decyzji, dokumentacji technicznej koniecznych do wykonywania zadania/inwestycji wraz z opinią,
iż zostały one wydane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa;
3.opinię o spełnieniu przez Inwestora wszystkich obowiązków i wymogów wynikających z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy, pozwoleń na budowę, oraz innych dokumentów, decyzji i pozwoleń niezbędnych dla zrealizowania zadania/inwestycji i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów wznoszonych w ramach zadania/inwestycji wraz z opinią, iż zostały one wydane zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa;
4.ocenę prawidłowości i kompletności treści jak i ocenę prawidłowości formalnej dokumentacji technicznej projektowej niezbędnej do realizacji zadania/inwestycji (m.in. opinie rzeczoznawców BHP, ppoż., Sanepid, uzgodnienia z dostawcami mediów, branżowa koordynacja projektowa) w tym opinię na temat projektu architektonicznego i specyfikacji oraz projektów branżowych dla zadania/inwestycji oraz zastosowanych rozwiązań systemowych;
5.ocenę umowy i innych umów związanych z realizacją zadania/inwestycji, w tym m.in. sprawdzenie, czy zasadnicze elementy zadania/inwestycji zostały zakontraktowane,
czy wynagrodzenie Wykonawcy zadania/inwestycji oraz warunki płatności są zgodne
z warunkami rynkowymi, czy terminy płatności i realizacjizadania/inwestycji nie przekraczają terminów określonych w Umowie Programu Emisji Obligacji (tj. umowy określającej warunki zorganizowania emisji obligacji SAG sp. z o.o. przez Bank) oraz w Budżeciezadania/inwestycji, ocenę zgodności, wysokości i terminów płatności kosztów ponoszonych przez Zamawiającego (Inwestora) w związku z Umową Programu Emisji Obligacji oraz innymi umowami związanymi z realizacją zadania w stosunku do Budżetu zadania/inwestycji oraz przyjętego planu kosztów i przepływów pieniężnych dla zadania/inwestycji;
6.Ocenę przygotowanego Wstępnego Budżetu zadania/inwestycji i Harmonogramu realizacji zadania/inwestycji: tj. czy założone koszty robót budowlanych i dodatkowych są wystarczające do zrealizowania zakresu prac objętych Budżetem zadania/inwestycji wraz z oceną ekonomicznej wykonalności zadania/inwestycji w odniesieniu do zatwierdzonego przez Inwestora planu kosztów i przepływów pieniężnych. Opinię, że wszystkie pozycje zakontraktowane są uwzględnione w Budżecie zadania/inwestycji;
7.potwierdzenie realizacji zadania/inwestycji zgodnie z Budżetem zadania/inwestycji wraz
z potwierdzeniem stanu zaawansowania realizacji zadania/inwestycji;
8.opinię w sprawie stanu poszczególnych zadań w ramach całego zadania/inwestycji i jakości robót w dniu inspekcji oraz odstępstw od założeń umownych i projektowych wraz z ustaleniem stanu zaawansowania rzeczowego robót budowlanych i ich zgodności z projektem budowlanym;
9.opinię w sprawie istotnych wpisów do dzienników budowy wpływających na przebieg realizacji robót oraz wskazujących na ew. zagrożenia mogące mieć wpływ na prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego;
10.potwierdzenie zakresu ochrony ubezpieczeniowej zadania/inwestycji, w tym potwierdzenie / informację, iż Wykonawca Robót, Zamawiający/Inwestor oraz inni uczestnicy procesu inwestycyjnego zawarli umowy ubezpieczenia dające należytą ochronę ubezpieczeniową zadania/inwestycji oraz odpowiedzialności cywilnej;
11.ocenę schematów organizacji i koordynacji prac pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego, ocenę struktury organizacyjnej przewidzianej dla zadania/inwestycji przez Zamawiającego/Inwestora oraz kwalifikacji uczestników procesu inwestycyjnego, w tym w szczególności kierowników budowy i inspektorów nadzoru;
12.potwierdzenie zgodności i prawidłowości nakładów i wydatków poczynionych na realizację zadania/inwestycji, w tym potwierdzenie, że analizowane płatności są zgodne z warunkami umowy i innych umów związanych z realizacją zadania/inwestycji oraz protokołami odbioru, protokołami zaawansowania i stanem faktycznym stwierdzonym na budowie;
13.potwierdzenie braku zaległości w rozliczeniach z Podwykonawcami;
14.opinię w sprawie ewentualnych zagrożeń mogących mieć wpływ na przebieg procesu inwestycyjnego i podejmowanie decyzji;
15.jeżeli w Raporcie Wstępnym zostaną uwzględnione Faktury, które mają być finansowane
w ramach emisji Obligacji, zakres Raportu zostanie rozszerzony o informacje:
a.weryfikację dyspozycji przelewów przedstawianych przez Zamawiającego/Inwestora na podstawie Umowy Programu Emisji Obligacji (tj. umowy określającej warunki zorganizowania emisji obligacji SAG sp. z o.o. przez Bank), pod kątem zgodności wykorzystania środków na cele określone w umowie Programu Emisji Obligacji
b.opinie na temat dyspozycji przelewów obejmującą:
i.ocenę Faktur stanowiących podstawę do wypłaty środków z Programu Emisji Obligacji, pod względem ich zgodności z Kontraktem, Budżetem zadania/inwestycji, innymi umowami, jeżeli zgodnie z Umową Programu Emisji Obligacji mogą być one finansowane z Programu Emisji Obligacji oraz ocena czy Faktury te mają rzeczywiste odzwierciedlenie w wykonanych i odebranych robotach budowlanych, zamówionych i zużytkowanych materiałach, postępie robót na budowie, itd.,
ii.potwierdzenie, że dana Faktura jest Fakturą dotyczącą zadania/inwestycji, wystawioną na Spółkę, a kwota Faktury, która ma zostać sfinansowana z wypłaty, dotyczy robót
w ramach zadania/inwestycji i została ujęta w odpowiedniej części Budżetu zadania/inwestycji;
iii. potwierdzenie, że kwota Faktury nie była przedmiotem żadnego wcześniejszego raportu Zleceniobiorcy.
I.Raportów okresowych - kwartalnych obejmujących opinię o postępie realizacji zadania/inwestycji w zakresie wykonania Harmonogramu realizacji zadania/inwestycji
i Budżetu zadania/inwestycji, w tym:
1.Opinię, w oparciu o ustalenia dokonane przez Wykonawcę w trakcie wizytacji budowy, dotyczącą bieżącego zaawansowania realizacji zadania/inwestycji obejmującą w szczególności ocenę zaawansowania rzeczowego i finansowego robót budowlanych i ocenę postępu prac od daty poprzedniej inspekcji oraz zgodności realizacji zadania/inwestycji z Harmonogramem realizacji zadania/inwestycji, Budżetem zadania/inwestycji oraz dokumentacją;
2.opinię w sprawie: jakości wykonania dokumentacji projektowej, zgodności realizacji robót z obowiązującym prawem, dokumentacją zadania/inwestycji, umową i innymi umowami zawartymi w celu zrealizowania zadania/inwestycji, opinię w sprawie ewentualnych odstępstw od założeń projektowych, ocenę jakości robót wraz z potwierdzeniem, że w opinii Zleceniobiorcy przebieg realizacji zadania/inwestycji jest satysfakcjonujący;
3. ocenę stanu formalno-prawnego zadania/inwestycji obejmującą w szczególności potwierdzenie uzyskania przez Zamawiającego/Inwestora lub Wykonawcę Robót wszystkich niezbędnych uzgodnień
i pozwoleń, wymaganych w trakcie realizacji Inwestycji, analizę istotnych wpisów do dzienników budowy wskazujących na ewentualne zagrożenia mogące mieć wpływ na prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego, potwierdzenie, że wymagane certyfikaty, świadectwa jakości, gwarancje są Zamawiającemu/Inwestorowi na bieżąco przekazywane oraz o dokonaniu wymaganych odbiorów technicznych przez służby zewnętrzne;
4.ocenę zgodności prowadzonych prac z Budżetem zadania/inwestycji (ocena postępu prac mierzona w oparciu o przepływy gotówkowe):
a.potwierdzenie, że wartość wykonanych prac budowlanych i kosztów dodatkowych odpowiada kwocie środków pieniężnych zainwestowanych w zadanie/inwestycję;
b.opinię, co do stanu wykonalności Budżetu zadania/inwestycji, w poszczególnych pozycjach budżetowych z rozbiciem na koszty poniesione po sporządzeniu poprzedniego Raportu Okresowego, koszty omówione w ramach bieżącego raportu, kwoty pozostałe do poniesienia;
5.opinię na temat ewentualnych propozycji, co do aktualizacji Budżetu zadania/inwestycji,
jak również ocenę wpływu odstępstw od pierwotnych założeń, które powstały lub są przewidywane, zarówno pod względem kosztowym, czasowym harmonogramu prac w stosunku do harmonogramu rzeczowo-finansowego;
6.weryfikację dyspozycji przelewu środków z emisji obligacji przedstawianych przez Zamawiającego/Inwestora na podstawie Umowy Programu Emisji Obligacji, pod kątem zgodności wykorzystania środków na cele określone w Umowie Programu Emisji Obligacji;
7.opinie na temat dyspozycji przelewów obejmującą:
a.ocenę Faktur stanowiących podstawę do wypłaty środków z Programu Emisji Obligacji, pod względem ich zgodności z Budżetem zadania/inwestycji, innymi umowami, jeżeli zgodnie
z Umową Programu Emisji Obligacji mogą być one finansowane z Programu Emisji Obligacji oraz ocena czy Faktury te mają rzeczywiste odzwierciedlenie w wykonanych i odebranych robotach budowlanych, zamówionych i zużytkowanych materiałach, postępie robót
na budowie, itd.,
b.potwierdzenie, że dana Faktura jest Fakturą dotyczącą zadania/inwestycji, wystawioną na Zamawiającego/Inwestora, a kwota Faktury, która ma zostać sfinansowana z wypłaty, dotyczy robót w ramach zadania/inwestycji i została ujęta w odpowiedniej części Budżetu zadania/inwestycji;
c.potwierdzenie, że kwota Faktury nie była przedmiotem żadnego wcześniejszego raportu Wykonawcy.
8.bieżące kwestie i działania - informacja o sprawach, o których Bank powinien być poinformowany i propozycje co do podjęcia przez Zamawiającego/Inwestora lub Bank odpowiednich działań,
w szczególności informacja co do opóźnień i zagrożeń w realizacji zadania/inwestycji;
9.Potwierdzenie otrzymania oświadczenia od Wykonawcy zadania/inwestycji dotyczącego rozliczeń z Podwykonawcami (lub oświadczeń Podwykonawców o braku zaległości), w szczególności co do braku zaległości w rozliczeniach z Podwykonawcami, o ile Zamawiający/Inwestor na podstawie art. 6471 § 2 KC wyraził zgodę na zaangażowanie Podwykonawców.
II.Raportów związanych z weryfikacją uruchomień środków z obligacji
W przypadku, gdy Zamawiający/Inwestor zamierza wystawić dyspozycję przelewu środków pochodzących z emisji obligacji z przeznaczeniem na opłacenie faktur, które ze względu na tryb sporządzania Raportów Okresowych Wykonawcy nie muszą być jeszcze uwzględnione w danym Raporcie Okresowym, Inwestor zwróci się z wnioskiem do Wykonawcy o wystawienie w formie odrębnego dokumentu niezależnie od Raportu Okresowego Potwierdzenia od Wykonawcy zgodnie z zakresem pkt II ppkt 6 i 7.
III.Raportu końcowego obejmującego:
1.Opinię o zakończeniu realizacji Zadania/Inwestycji realizowanych w ramach zadania/inwestycji i oddaniu wchodzących w skład Zadania/Inwestycji obiektów do użytkowania (zgodność z projektem budowlanym, z Budżetem zadania/inwestycji),
a w przypadku decyzji warunkowej, opinię potwierdzającą możliwość wydania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
2. Potwierdzenie zakończenia robót przez Wykonawcę zadania/inwestycji zgodnie z umową o roboty budowlane, usunięcie wad i ostatecznego odbioru zadania/inwestycji przez Zamawiającego/Inwestora
3.Opinię co do ostatecznego rozliczenia pomiędzy Inwestorem a Wykonawcą
i Podwykonawcami zadania/inwestycji.
V. Terminy wykonania powyższych raportów:
- raport wstępny: nie później niż na 30 dni przed pierwszą emisją obligacji,
- raporty kwartalne: do 30 dni od zakończenia każdego kwartału kalendarzowego,
- raporty związane z weryfikacją uruchomień środków z obligacji: nie później niż 15 dni przed daną emisją obligacji,
- raport końcowy: do 30 dni od odbioru końcowego zadania/inwestycji przez Zamawiającego/Inwestora.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III
Punkt:
1.3)
W ogłoszeniu jest:
1) Wykonawca w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał tj. jako Wykonawca sprawował nadzór inwestorski we wszystkich wymaganych poniżej branżach nad realizacją min. dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub modernizacji kompleksu basenów zewnętrznych, w tym: - co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziła instalacja nowej zjeżdżalni o długości co najmniej 25m, - co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziło foliowanie niecki/niecek folią basenową PVC o łącznej powierzchni lustra wody minimum 400 m2, - co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziła przebudowa budynku kubaturowego o konstrukcji tradycyjnej murowanej o powierzchni użytkowej min. 200m2, - co najmniej jedna z w/w robót dotyczyła kompleksu basenów zewnętrznych o łącznej powierzchni lustra wody co najmniej 1.000m2, - co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziło wykonanie wodnego placu zabaw z nawierzchnią EPDM o minimalnej powierzchni 150m2.
W ogłoszeniu powinno być:
1) Wykonawca w okresie ostatnich 9 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał tj. jako Wykonawca sprawował nadzór inwestorski lub był kierownikiem budowy na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających
na budowie, przebudowie lub modernizacji kompleksu basenów, w tym:
- co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziła instalacja nowej zjeżdżalni o długości
co najmniej 25m - w kompleksie basenów zewnętrznych,
- co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziło foliowanie niecki/niecek folią basenową PVC o łącznej powierzchni lustra wody minimum 400 m2 - w kompleksie basenów zewnętrznych,
- co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziła przebudowa budynku kubaturowego
o konstrukcji tradycyjnej murowanej o powierzchni użytkowej min. 200m2,
- co najmniej jedna z w/w robót dotyczyła kompleksu basenów o łącznej powierzchni lustra wody
co najmniej 1.000m2,
- co najmniej w jednej z w/w robót w zakres zadania wchodziło wykonanie wodnego placu zabaw
z nawierzchnią EPDM o minimalnej powierzchni 150m2 - w kompleksie basenów zewnętrznych.
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- DOSTAWA KOMPUTERÓW STACJONARNYCH, KOMPUTERÓW PRZENOŚNYCH I MONITORÓW
- Przebudowa 11 lokali mieszkalnych, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa gminnych lokali mieszkalnych
- Koszenie poboczy dróg powiatowych w 2025 r.
- DOSTAWY MIĘSA I WĘDLIN DLA WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO W LEGNICY
- DOSTAWY FORMALDEHYDU DO PREPARATYKI HISTOPATOLOGICZNEJ
- Obsługa techniczna w obszarach rejonów OGM-1 i OGM-2 polegająca na wykonywaniu niezbędnych robót budowlanych i usług
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.