Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-03-10
Parysów: Konserwacja i eksploatacja obiektów i urządzeń stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowej oraz oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej będących w użytkowaniu Gminy Parysów
Numer ogłoszenia: 54074 - 2016; data zamieszczenia: 10.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Parysów , ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, woj. mazowieckie, tel. 25 6855319, faks 25 6855319.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.parysow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja i eksploatacja obiektów i urządzeń stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowej oraz oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej będących w użytkowaniu Gminy Parysów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przyjęcie do utrzymania i eksploatacji środków trwałych, obejmujących cały system wodno-kanalizacyjny wraz z oczyszczalnią ścieków w Parysowie. 2. Przyjęcie do utrzymania i eksploatacji środków trwałych wybudowanych i oddanych do użytkowania w trakcie realizacji umowy wynikającej z niniejszego zamówienia. 3. Prowadzenie eksploatacji zgodnie z obowiązującymi szczegółowymi przepisami branżowymi, a zwłaszcza z przepisami dotyczącymi gospodarki wodno-ściekowej na zasadach ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, ustawy POŚ, ustawy Prawo wodne, Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych, warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. 4. Ubezpieczenie siebie od odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością. 5. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za eksploatację całego systemu i przestrzeganie przepisów o ochronie środowiska, odpowiednich pozwoleń i koncesji, a także przepisów Kodeksu Pracy, BHP i innych. 6. Zwrot powierzonego mienia, w stanie niepogorszonym, na zakończenie umowy, chyba że zużycie nastąpiło na skutek użytkowania. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 1. W ZAKRESIE EKSPLOATACJI I KONSERWACJI ZBIOROWYCH URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH: 1) obsługa istniejących sieci wodociągowych wraz z infrastrukturą i przyłączami, 2) obsługa 2 czynnych ujęć wody: a) Stacja Uzdatniania Wody w Parysowie zlokalizowana na części działki ew. nr 1502 o powierzchni 0,46 ha. Stacja pracuje na dwóch studniach głębinowych o wydajności 80 m3, posiada zbiorniki wyrównawcze żelbetowe 2x150 m3. Stacja zasila w wodę następujące miejscowości: Parysów, Choiny, Starowola, Łukówiec, Kozłów, Stodzew, Słup, Żabieniec. b) Stacja wodociągowa w Woli Starogrodzkiej zlokalizowana na części działki ew. nr 571. Stacja pracuje na jednej studni (zlokalizowanej na działce nr 68) o wydajności 25 m3/h w układzie jednostopniowego pompowania wody ze zbiornikiem wyrównawczym żelbetowym 2x50 m3. Ujęcie zasila w wodę miejscowość - Wola Starogrodzka. W oparciu o ich zasoby wybudowane jest 71,5 km sieci wodociągowej oraz 1056 szt. przyłączy wodociągowych. Wydobycie wody w 2015 r. wyniosło 109 000 m3 a sprzedaż 91 400 m3. 3) całodobowa i bezawaryjna dostawa wody dla odbiorców indywidualnych i zbiorowych o parametrach dla wody pitnej określonych w obowiązujących przepisach oraz likwidacja przyczyn i skutków odchyleń jakości wody od obowiązujących norm, 4) utrzymanie w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym stacji uzdatniania wody i urządzeń wodociągowych, a w szczególności bieżąca konserwacja urządzeń i rurociągów, tj. uzupełnianie wadliwej lub uszkodzonej armatury i wyposażenia, czyszczenie urządzeń i rurociągów, bieżąca kontrola stanu technicznego studni głębinowych i stacji uzdatniania wody, 5) eksploatacja studni głębinowych i stacji uzdatniania wody zapewniająca pozyskanie w odpowiedniej ilości, dla zapewnienia potrzeb odbiorców, 6) codzienna wizyta na terenie stacji uzdatniania wody, sprawdzenie poprawności działania wszystkich urządzeń, wykonanie niezbędnych czynności obsługowych, odnotowanie i zapisanie parametrów produkcji wody, 7) założenie i prowadzenie, zgodnie z przepisami prawa i wymaganiami PPIS w Garwolinie, Książki Eksploatacji Obiektu i bieżące odnotowywanie wszelkich zdarzeń zarówno w obrębie obiektu jak również całej sieci wodociągowej, 8) niezwłoczne usuwanie wszelkich przecieków i nieszczelności na sieciach wodociągowych, 9) niezwłoczne usuwanie wszelkich awarii i usterek technicznych powstałych na ujęciach wody zakłócających ciągłość dostaw wody i prawidłową eksploatację sieci, 10) prowadzenie badań jakości wydobywanej i dostarczanej wody zgodnie z odrębnymi przepisami, 11) powiadamianie Odbiorców na zasadach przewidzianych w Regulaminie o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, a w przypadku przedłużającej się przerwy w dostawie wody, zapewnienie jej dostawy w inny sposób (beczkowozy), 12) kontrola legalności poboru wody, informowanie Zamawiającego o stwierdzonych nieprawidłowościach i usuwanie nielegalnych poborów wody, 13) prowadzenie ewidencji hydrantów oraz ich przeglądów - min. 1 raz w roku, które będą polegały na sprawdzeniu działania zamknięcia i otwarcia samego hydrantu i zasuwy odcinającej hydrant oraz przepłukaniu sieci, do uzyskania widocznej czystości wypływającej wody, 14) usuwanie awarii wodociągu w zakresie eksploatacji na sieci wodociągowej i przyłączach wodociągowych, do pierwszego zaworu za wodomierzem głównym, bezpośrednie przyjmowanie zgłoszeń od Odbiorców i reagowanie na każde zgłoszenie, w zakresie odpowiedzialności Gminy (sieć oraz przyłącza wraz z zaworem za wodomierzem głównym). 2. W ZAKRESIE SIECI KANALIZACYJNEJ I OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW: 1) obsługa istniejącej sieci kanalizacyjnej w Parysowie wraz z urządzeniami: - długość sieci - 5,3 km, - przepompownie ścieków - 3 szt., - przyłącza kanalizacyjne - 254 szt., - ilość ścieków odprowadzonych w 2015 r. - 18 500 m3, 2) obsługa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w miejscowości Parysów na działce ew. nr 579/3, zbudowanej w 2010 r. Przepustowość średnio dobowa oczyszczalni wynosi 160 m3/d, maksymalna dobowa wynosi 202 m3/d. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych jest Kanał Parysowski będący dopływem rzeki Rydnia, 3) bieżąca eksploatacja oczyszczalni ścieków w Parysowie zapewniająca uzyskanie parametrów ścieków oczyszczonych zgodnych z pozwoleniem wodno prawnym: BZT5 - 40 mg/l, ChZT - 150mg/l, zawiesina ogólna - 50 mg/l, 4) właściwe zgodne z prawem zagospodarowanie osadu oraz odpadów powstających na oczyszczalni, 5) całodobowy i bezawaryjny odbiór ścieków od odbiorców indywidualnych i zbiorowych, 6) bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń kanalizacyjnych i wszystkich elementów urządzeń oczyszczalni ścieków, usuwanie awarii i usterek oraz dbałość o stan techniczny wszystkich elementów oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnej, studzienek kanalizacyjnych, oraz przepompowni ścieków, 7) bezzwłoczne usuwanie awarii na obiektach przepompowni ścieków, urządzeń kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków, 8) kontrola legalności zrzutu ścieków i podłączeń do kanalizacji sanitarnej, 9) prowadzenie badań jakości ścieków i osadów ściekowych, zgodnie z wymaganą przepisami prawa częstotliwością, 10) utrzymywanie we właściwym stanie technicznym odbiornika ścieków oczyszczonych, 11) prowadzenie corocznej konserwacji Kanału Parysowskiego na odcinku od km 0+000 do 2+100 poprzez wykoszenie skarp, usunięcie zakrzaczeń w celu utrzymania drożności cieku oraz utrzymania we właściwym stanie technicznym wylotu ścieków. 3. Ponadto Wykonawca zobowiąże się do: 1) Zawierania umów z podmiotami korzystającymi z dostawy wody i odbioru ścieków, odczytu liczników zużycia wody i ewentualnych liczników zrzucanych ścieków, 2) Dokonywania poboru i egzekucji należności za dostawę wody i odbiór ścieków zgodnie z obowiązującymi stawkami, 3) Prowadzenia dokumentacji eksploatowanych obiektów i urządzeń, 4) Posiadania całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego zdolnego do całodobowej obsługi w zakresie awarii wodociągowych i kanalizacyjnych, 5) Uczestniczenia w odbiorach sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wybudowanych w trakcie realizacji umowy, określania warunków technicznych planowanych przyłączy oraz wykonywania odbiorów przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych, 6) Prowadzenia sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami, 7) Przyjęcia do eksploatacji nowych odcinków sieci i urządzeń wodno-kanalizacyjnych związanych z przedmiotem zamówienia i na zasadach określonych w zamówieniu - w ramach rozbudowy infrastruktury, która odbywać się będzie staraniem i na koszt Właściciela, 8) Przestrzegania zasad dobrych praktyk gospodarczych i ekologicznych, a także dbałości o unikanie konfliktu interesów, 9) Informowania Wójta Gminy o istotnych okolicznościach realizacji umowy, 10) Umożliwienia Właścicielowi przeprowadzania kontroli stanu technicznego infrastruktury i przyjmowania wniosków i zaleceń odnoszących się do stanu powierzonego majątku, 11) Zapewnienia należytego stanu sanitarnego wody zasilającej odbiorców i jakości ścieków odprowadzanych do wód powierzchniowych, 15) Ponoszenia odpowiedzialności wobec sanitarno-ekologicznych służb państwowych sprawujących nadzór nad prawidłową pracą urządzeń wodno-kanalizacyjnych i oczyszczalni ścieków, 16) Ponoszenia odpowiedzialności za szkody poniesione w wyniku klęsk żywiołowych, wyładowań atmosferycznych, współdziałanie na rzecz przywrócenia urządzeń do stanu pierwotnego, 17) W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym w związku z wykonywaniem prac związanych z urządzeniami wodociągowymi i urządzeniami kanalizacyjnymi, do których utrzymania zgodnie z umową dzierżawy zobowiązany jest Wykonawca, dopełnić obowiązków wynikających z przepisów o drogach publicznych własnym staraniem i na własny koszt, 18) Ponoszenia wszelkich kosztów związanych z eksploatacją urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz oczyszczalni ścieków a w szczególności: opłat za badania wody, ścieków, osadów, opłaty za energię elektryczną oczyszczalni ścieków, przepompowni ścieków, hydroforni, pompowni, opłaty za legalizację wodomierzy w przypadku podejrzenia złych wskazań lub upływu terminu ważności, 19) Dokonywania opłat do Urzędu Marszałkowskiego z tytułu korzystania ze środowiska za faktycznie pobraną ilość wód podziemnych i wprowadzoną do odbiornika ilość oczyszczonych ścieków, 20) Uiszczania opłat i kar związanych z urządzeniami w przypadku przekroczenia norm określonych w właściwych przepisach, 21) Uiszczania podatków od nieruchomości związanych z wodociągami, kanalizacją i oczyszczalnią ścieków. Wykonawca będzie obciążony podatkiem od nieruchomości w wysokości 0,5% wartości nieruchomości. Wartość nieruchomości wynosi 10 474 771,66 zł.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 41.11.00.00 - Woda pitna 65.11.10.00 - Przesył wody pitnej 65.12.00.00 - Obsługa zakładów oczyszczania wody 65.13.00.00 - Obsługa stacji wody 90.48.10.00 - Eksploatacja zakładów oczyszczania ścieków 90.48.00.00 - Usługi gospodarki ściekowej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie na załączonym druku ( zał. nr 2 do siwz)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował minimum 2 usługi o podobnym charakterze. Usługi ujęte w wykazie muszą być potwierdzone referencjami.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować co najmniej następującym sprzętem: - koparko-ładowarka, - mini koparka, - beczkowóz do wody, - urządzenie do udrażniania kanalizacji, - wóz asenizacyjny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie na załączonym druku ( zał. nr 2 do siwz)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie na załączonym druku ( zał. nr 2 do siwz)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo jeśli dotyczy, 2) Zaparafowany wzór umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Czas podjęcia działań w kierunku usunięcia awarii - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.parysow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Parysów ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Parysów, ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, Sekretariat pok. nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa artykułów żywnościowych do Samorządowego Przedszkola im. Wandy Chotomskiej w roku 2025, ul. Południowa 11, 38-422 Krościenko Wyżne
- Dostawa artykułów żywnościowych do Publicznego Przedszkola Nr 1 Ropczycach w 2025 r.- I etap
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Olsztynie na 2025 r.
- Konserwacja i eksploatacja stacji oraz sieci wodociągowych w gminie Chąśno w 2025 roku
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie na rok 2025.
- Dostawa produktów spożywczych na potrzeby Miejskiego Przedszkola Samorządowego w Suchej Beskidzkiej w 2025 r. - część I
więcej: Woda pitna »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.