Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-10
Sopot: Dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie
Numer ogłoszenia: 54117 - 2013; data zamieszczenia: 10.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Oceanologii PAN , ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5517281, faks 058 5512130.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.iopan.gda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot. 2. Kod CPV: 38510000-3 Mikroskopy 3. Charakterystyka zestawów mikroskopów: A. ZESTAW NR 1 1) Mikroskop z Systemem Analizy Obrazu - 1 Szt. - Mikroskop stereoskopowy do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym - Maksymalne powiększenie (dla obiektywu o powiększeniu 1.0x i okularów o powiększeniu 10x) nie mniejsze niż 160x - Płynna regulacja zmiany powiększenia (zoom optyczny) o współczynniku zmiany powiększenia nie mniejszym niż 20,5x - Obiektyw plan apochromatyczny o powiększeniu 1.0x i odległości roboczej co najmniej 60mm; kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. B pkt. 1) - 2 sztuki - Obiektyw plan achromatyczny o powiększeniu 0,5x i odległości roboczej co najmniej 135mm, kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. B pkt. 1) - Nasadka trinokularowa o kącie pochylenia tubusów okularowych 30° i dzielniku wiązki światła 100%/0%; 0%/100% ; z regulacją rozstawu źrenic - Okulary o powiększeniu 10x i liczbie polowej co najmniej FN23; z regulacją dioptryjną - Baza mikroskopu zapewniająca możliwość obserwacji w świetle przechodzącym: w jasnym polu, ciemnym polu oraz technice zapewniającej uzyskanie kontrastu dla obserwowanych obiektów fazowych (przezroczystych), z oświetlaczem LED; o wysokości nie większej niż 50mm, z wyposażeniem zapewniającym zautomatyzowaną kontrolę (we współpracy z oprogramowaniem) wybieranych technik obserwacji oraz parametrów układu oświetlającego, z wbudowaną migawką i wyświetlaczem wskazującym na aktualnie stosowaną metodę obserwacji - Kolumna mikroskopu z pokrętłami współosiowego ogniskowania mikro/makro i zakresem ogniskowania co najmniej 130mm - Rewolwer obiektywowy na dwa obiektywy; kodowany - Montowany do kolumny mikroskopu oświetlacz LED (temperatura barwowa ok. 5600K) do obserwacji w świetle odbitym; z diodamina końcach dwóch giętkich prowadnico długości nie mniejszej niż 500mm, pamiętających zadane ułożenie przestrzenne (typu gęsia szyja), zapewniający oświetlenie z lewej i prawej strony preparatu - Łącznik optyczny do kamery cyfrowej o powiększeniu około 0,5x - Pokrowiec - Gwarancja minimum 24 miesiące - Mikroskop musi być obsługiwany przez stację badawczą oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem - Mikroskop musi współpracować z kamerą cyfrową dostarczoną w zestawie wraz z mikroskopem 2) Stacja Badawcza wraz z Oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu - 1 szt. - Procesor: Procesor x86 - zapewniający minimum 6801 punktów w benchmarku PassMark - CPU Mark (wg tabeli testów procesorów ze strony: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html) - Płyta główna: Min. 4 x port USB 3.0 min. 10 x port USB 2.0 1x wyjście słuchawkowe 1x wejście na mikrofon 1x RJ-45 (LAN) min. 2 x port SATA 6Gb/s (SATA III) pamięć min. 4 x DIMM, obsługa do 32GB ECC - Pamięć: Min. 4 GB DDR3 ECC, częstotliwość szyny pamięci: 1600 MHz - Dysk twardy: SATA 600, pojemność min. 500 GB, prędkość obrotowa min. 7200 obr./min -Karta dźwiękowa: zintegrowana z płyta główną - Karta sieciowa: 10/100/1000 Mbpsz funkcjonalnością WoL - Karta graficzna: z obsługą DirectX 11, HDCP, OpenGL 3.1; min. 1x DVI, minimum 468 punktów w benchmarku PassMark -G3D Mark (wg tabeli testów kart graficznych ze strony: www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html) - Nagrywarka DVD: DVD+/-RW - Monitor: Obszar aktywny min.20cale w proporcjach 16:9, rozdzielczość 1600x900 - Zasilacz ATX: filtry przeciwzwarciowy, przeciwprzepięciowy, przeciwprzeciążeniowy, - System operacyjny: Windows 7 Professional 32/64 bit - Oprogramowanie do obsługi mikroskopu: zapewniające pełną kontrolę nad pracą kolorowej kamery cyfrowej, zapewniające możliwość podglądu obrazu w czasie rzeczywistym, zapewniające możliwość sterowania wszystkimi zautomatyzowanymi funkcjami mikroskopu, umożliwiające prowadzenie pomiarów geometrycznych (długość, pole powierzchni) w trakcie obserwacji obrazu w czasie rzeczywistym jak również na zarejestrowanych zdjęciach cyfrowych. pozwalające na wprowadzanie do obrazu podziałki z automatycznym uwzględnieniem zmiany wartości powiększenia w układzie zoom-u optycznego w mikroskopie możliwość zapisywania zdjęć cyfrowych w standardowych formatach tiff, jpg oraz exportu danych pomiarowych w formacie xls Oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym USB (jeśli konieczne) - Stacja badawcza oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem muszą być kompatybilne z mikroskopem oraz zapewniać jego prawidłową obsługę - Stacja badawcza oraz oprogramowanie muszą zapewniać prawidłową współpracę między kamerą cyfrową i mikroskopem dostarczonym w ramach jednego zestawu 3) Kolorowa kamera cyfrowa współpracująca z mikroskopem - 1 szt. - Kolorowa kamera cyfrowa o rozdzielczości co najmniej 5mln pikseli, - z matrycą CCD 2/3cali, - z obrazowaniem w czasie rzeczywistym z szybkością co najmniej 18 ramek/s (dla ramki co najmniej 1,2Mpiksela); - ze złączem Firewire B - Kamera musi współpracować ze stacją badawczą (w tym z oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu) oraz z mikroskopem dostarczanym w ramach jednego zestawu. B. ZESTAW NR 2 1) Mikroskop z Systemem Analizy Obrazu - 1szt. - Mikroskop stereoskopowy do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym - Maksymalne powiększenie (dla obiektywu o powiększeniu 2,0x i okularów o powiększeniu 10x) co najmniej 320x - Płynna regulacja zmiany powiększenia (zoom optyczny) o współczynniku zmiany powiększenia nie mniejszym niż 20,5x - Obiektyw plan apochromatyczny o powiększeniu 2,0x i odległości roboczej co najmniej 20mm; kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. A pkt.1). - Maksymalna zdolność rozdzielcza nie mniejsza niż 1050 linii/mm - Nasadka trinokularowa o kącie pochylenia tubusów okularowych 30° i dzielniku wiązki światła 100%/0%; 0%/100% z regulacją rozstawu źrenic - Okulary o powiększeniu 10x i liczbie polowej co najmniej FN23; z regulacją dioptryjną - Baza mikroskopu zapewniająca możliwość obserwacji w świetle przechodzącym: w jasnym polu, ciemnym polu oraz technice zapewniającej uzyskanie kontrastu dla obserwowanych obiektów fazowych (przezroczystych), z oświetlaczem LED; o wysokości nie większej niż 50mm, z wyposażeniem zapewniającym zautomatyzowaną kontrolę (we współpracy z oprogramowaniem) wybieranych technik obserwacji oraz parametrów układu oświetlającego, z wbudowaną migawką i wyświetlaczem wskazującym na aktualnie stosowaną metodę obserwacji - Kolumna mikroskopu z pokrętłami współosiowego ogniskowania mikro/makro i zakresie ogniskowania co najmniej 130mm - Rewolwer obiektywowy na dwa obiektywy; kodowany - Łącznik optyczny do kamery cyfrowej o powiększeniu około 0,5x - Pokrowiec - Gwarancja minimum 24 miesiące - Mikroskop musi być obsługiwany przez stację badawczą oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem - Mikroskop musi współpracować z kamerą cyfrową dostarczoną w zestawie wraz z mikroskopem 2) Stacja Badawcza wraz z Oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu - 1 szt. - Procesor: Procesor x86 - zapewniający minimum 6801 punktów w benchmarku PassMark - CPU Mark (wg tabeli testów procesorów ze strony: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html) - Płyta główna: Min. 4 x port USB 3.0 min. 10 x port USB 2.0 1x wyjście słuchawkowe 1x wejście na mikrofon 1x RJ-45 (LAN) min. 2 x port SATA 6Gb/s (SATA III) pamięć min. 4 x DIMM, obsługa do 32GB ECC - Pamięć: Min. 4 GB DDR3 ECC, częstotliwość szyny pamięci: 1600 MHz - Dysk twardy: SATA 600, pojemność min. 500 GB, prędkość obrotowa min. 7200 obr./min - Karta dźwiękowa: zintegrowana z płyta główną - Karta sieciowa: 10/100/1000 Mbpsz funkcjonalnością WoL - Karta graficzna: z obsługą DirectX 11, HDCP, OpenGL 3.1; min. 1x DVI, minimum 468 punktów w benchmarku PassMark -G3D Mark (wg tabeli testów kart graficznych ze strony: www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html) - Nagrywarka DVD: DVD+/-RW - Monitor: Obszar aktywny min.20cali w proporcjach 16:9, rozdzielczość 1600x900 - Zasilacz ATX: filtry przeciwzwarciowy, przeciwprzepięciowy, przeciwprzeciążeniowy, - System operacyjny: Windows 7 Professional 32/64 bit - Oprogramowanie do obsługi mikroskopu: zapewniające pełną kontrolę nad pracą kolorowej kamery cyfrowej, zapewniające możliwość podglądu obrazu w czasie rzeczywistym, zapewniające możliwość sterowania wszystkimi zautomatyzowanymi funkcjami mikroskopu, umożliwiające prowadzenie pomiarów geometrycznych (długość, pole powierzchni) w trakcie obserwacji obrazu w czasie rzeczywistym jak również na zarejestrowanych zdjęciach cyfrowych. pozwalające na wprowadzanie do obrazu podziałki z automatycznym uwzględnieniem zmiany wartości powiększenia w układzie zoom-u optycznego w mikroskopie możliwość zapisywania zdjęć cyfrowych w standardowych formatach tiff, jpg oraz exportu danych pomiarowych w formacie xls Oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym USB (jeśli konieczne) - Stacja badawcza oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem muszą być kompatybilne z mikroskopem oraz zapewniać jego prawidłową obsługę - Stacja badawcza oraz oprogramowanie muszą zapewniać prawidłową współpracę między kamerą cyfrową i mikroskopem dostarczonym w ramach jednego zestawu 3)Kolorowa kamera cyfrowa współpracująca z mikroskopem - 1 szt. - Kolorowa kamera cyfrowa o rozdzielczości co najmniej 5mln pikseli, - z matrycą CCD 2/3cali, - z obrazowaniem w czasie rzeczywistym z szybkością co najmniej 18 ramek/s (dla ramki co najmniej 1,2Mpiksela); - ze złączem Firewire B - Kamera musi współpracować ze stacją badawczą (w tym z oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu) oraz z mikroskopem dostarczanym w ramach jednego zestawu. 4. Wykonawca zapewni w ramach ceny oferty montaż urządzeń oraz ich uruchomienie. 5. Wykonawca zorganizuje szkolenie użytkowników w języku polskim dla każdego zestawu (1 dzień, na miejscu montażu urządzeń, maksymalnie 8 osób). 6. Wykonawca zapewni dokumentację i instrukcje obsługi w języku polskim lub angielskim. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił serwis gwarancyjny. 8. Oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy i pochodzić z bieżącej produkcji. 9. Jeżeli Zamawiający nie określił inaczej, sprzęt oferowany w ramach przedmiotu zamówienia powinien być objęty min. 2 letnią gwarancją. 10. Oferowany przedmiot zamówienia musi być wolny od wszelkich wad i uszkodzeń, bez wcześniejszej eksploatacji i nie może być przedmiotem praw osób trzecich. 11. Wymagane jest, aby dostarczone urządzenia oznaczone były symbolem CE zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 sierpnia 2007 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla sprzętu elektrycznego (Dz.U. 2007 nr 155 poz. 1089). 12. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na swój koszt w terminie i na miejsce ustalone z Zamawiającym. 13. Zamawiający informuje, iż wskazuje jedynie elementy wyposażenia stacji badawczej, które uznał za istotne, jednakże brak wymienienia niektórych z elementów/urządzeń wchodzących w skład stacji oznacza, iż w to miejsce Wykonawca jest zobowiązany zaoferować urządzenia tworzące funkcjonalną całość z elementami wskazanymi przez Zamawiającego. Zamawiający wskazuje, iż niezależnie od ilości wymienionych istotnych elementów sprzętu Wykonawca ma zaoferować w pełni wyposażone stacje zdolne do pracy i zapewniające współpracę z mikroskopami bez dodatkowych inwestycji i nakładów. Oznacza to, iż do stacji badawczych należy dodatkowo dołączyć zawsze myszkę i klawiaturę. 14. Zamawiający informuje, iż w szczegółowej specyfikacji technicznej poszczególnych elementów określił jedynie minimalne wymagane parametry. Wykonawcy w ofertach mogą oferować urządzenia o takich samych lub lepszych parametrach. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części - należy przyjąć, że Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ przedmiotu zamówienia i dopuszcza składanie ofert równoważnych pod względem wizualnym, funkcjonalnym, o parametrach funkcjonalno - użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia (podstawa prawna art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.51.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wysokość wadium wynosi 2 000,00 zł dla całego przedmiotu zamówienia. 3. Wadium Wykonawca może wnieść w akceptowanej przez Zamawiającego formie: a) pieniężnej, b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. W przypadku, gdy: a) oferta nie będzie zabezpieczona wadium, b) wadium zostało wniesione w formie innej niż określił Zamawiający, c) wadium zostało wniesione w wysokości mniejszej niż określił Zamawiający, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z dalszego postępowania. 5. Wadium w akceptowanej przez Zamawiającego formie należy wnieść do momentu ostatecznego składania ofert. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Handlowy S.A. nr konta 29 1030 1117 0000 0000 8776 3005. Na przelewie należy umieścić adnotację: Wadium w postępowaniu przetargowym na dostawę dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie. 6. Zamawiający informuje, że za termin wniesienia wadium w powyższym przypadku zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Warunki zwrotu i utraty wadium określa ustawa Prawo zamówień publicznych. 8. Dokumenty dotyczące ustanowienia wadium muszą zachowywać ważność przez cały okres związania Wykonawcy ofertą. 9. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, Zamawiający wymaga aby w swojej treści zawierało zobowiązanie do bezwarunkowej zapłaty całości sumy wadium na pierwsze żądanie zamawiającego oraz przewidywało bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w ust. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający, z zastrzeżeniem punktu 10 i 11, niezwłocznie zwróci wykonawcom wniesione wadia, zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1-4 ustawy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia - w postaci należytego wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch głównych dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. każda obejmująca dostawę mikroskopu stereoskopowego do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, o wartości minimum 100 000 zł każda. 2. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych co najmniej dwóch głównych dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. obejmujących dostawę mikroskopu stereoskopowego do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, o wartości minimum 100 000 zł każda, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ oraz wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw spełniających wymagania określone w SIWZ, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, według wzoru stanowiącego Załącznik 4 do SIWZ, oraz załączy dowody czy dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, o których mowa w pkt. 3 lub 5, z zastrzeżeniem pkt. 4 - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2 są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1). 4. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3. 5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wszczętym w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Wykonawca, w miejsce poświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226, poz. 1817).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - Zapewniającymi wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zapewniającymi wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej - zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1) wypełnione zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego Zestawienia Wymaganych Parametrów Technicznych i Gwarancji - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, 2) Specyfikacje Techniczne oferowanych urządzeń (katalogi, broszury, karty katalogowe), z zaznaczeniem w nich parametrów wymaganych przez Zamawiającego, potwierdzające, że oferowany przez Wykonawcę sprzęt spełnia wymogi zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dotyczy także stacji badawczych i kamer cyfrowych).
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony formularz ofertowy - oświadczenie ofertowe - przygotowane zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, b) wypełniony formularz ofertowo - cenowy- przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, c) Dowód wniesienia wadium, d) pełnomocnictwo dla osoby, której prawo do reprezentacji nie wynika z odpisu z właściwego rejestru; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony, e) dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem zmian, których wystąpienie Zamawiający przewiduje, tj. w zakresie terminów przewidzianych w umowie, przedmiotu umowy, sposobu wykonania umowy, wynagrodzenia, sposobu i warunków płatności lub komparycji umowy i których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z następujących okoliczności: a) służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; b) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie, sposobu wykonania zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia oraz sposobu i warunków płatności - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; c) zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy- w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia; d) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę tych terminów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; e) zmiana dotycząca terminów przewidzianych w umowie - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; f) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy; g) urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka); h) zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa, i) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg185/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Oceanologii PAN, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 107.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2013 godzina 14:15, miejsce: Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 120.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SOPOTU
- Sukcesywne dostawy worków na odpady.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
- Oczyszczanie lasów i placów zabaw w Sopocie z podziałem na części: część I - oczyszczanie lasów komunalnych miasta Sopotu część II - oczyszczanie placów zabaw w Sopocie
- Sukcesywny wywóz niesortowanego gruzu i ziemi
- Cięcia drzew z zastosowaniem technik alpinistycznych
- Sukcesywna dostawa masy betonowej oraz otoczaka.
więcej: przetargi w Sopocie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- SZP/242-265/2024_Dostawa zautomatyzowanego odwróconego mikroskopu fluorescencyjnego dla Katedry Optyki Materii Miękkiej Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej.
- Dostawa mikroskopu cyfrowego na potrzeby WIMiIP
- Dostawa mikroskopu cyfrowego z profilometrem.
- Dostawa leków oraz odczynników.
- dostawa zestawu dyfraktometru proszkowego dla Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście 26/28.
- 302 - 1 058 217,60 EUR.
więcej: Mikroskopy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.