eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SopotDostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-10

Sopot: Dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie
Numer ogłoszenia: 54117 - 2013; data zamieszczenia: 10.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Oceanologii PAN , ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5517281, faks 058 5512130.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iopan.gda.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot. 2. Kod CPV: 38510000-3 Mikroskopy 3. Charakterystyka zestawów mikroskopów: A. ZESTAW NR 1 1) Mikroskop z Systemem Analizy Obrazu - 1 Szt. - Mikroskop stereoskopowy do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym - Maksymalne powiększenie (dla obiektywu o powiększeniu 1.0x i okularów o powiększeniu 10x) nie mniejsze niż 160x - Płynna regulacja zmiany powiększenia (zoom optyczny) o współczynniku zmiany powiększenia nie mniejszym niż 20,5x - Obiektyw plan apochromatyczny o powiększeniu 1.0x i odległości roboczej co najmniej 60mm; kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. B pkt. 1) - 2 sztuki - Obiektyw plan achromatyczny o powiększeniu 0,5x i odległości roboczej co najmniej 135mm, kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. B pkt. 1) - Nasadka trinokularowa o kącie pochylenia tubusów okularowych 30° i dzielniku wiązki światła 100%/0%; 0%/100% ; z regulacją rozstawu źrenic - Okulary o powiększeniu 10x i liczbie polowej co najmniej FN23; z regulacją dioptryjną - Baza mikroskopu zapewniająca możliwość obserwacji w świetle przechodzącym: w jasnym polu, ciemnym polu oraz technice zapewniającej uzyskanie kontrastu dla obserwowanych obiektów fazowych (przezroczystych), z oświetlaczem LED; o wysokości nie większej niż 50mm, z wyposażeniem zapewniającym zautomatyzowaną kontrolę (we współpracy z oprogramowaniem) wybieranych technik obserwacji oraz parametrów układu oświetlającego, z wbudowaną migawką i wyświetlaczem wskazującym na aktualnie stosowaną metodę obserwacji - Kolumna mikroskopu z pokrętłami współosiowego ogniskowania mikro/makro i zakresem ogniskowania co najmniej 130mm - Rewolwer obiektywowy na dwa obiektywy; kodowany - Montowany do kolumny mikroskopu oświetlacz LED (temperatura barwowa ok. 5600K) do obserwacji w świetle odbitym; z diodamina końcach dwóch giętkich prowadnico długości nie mniejszej niż 500mm, pamiętających zadane ułożenie przestrzenne (typu gęsia szyja), zapewniający oświetlenie z lewej i prawej strony preparatu - Łącznik optyczny do kamery cyfrowej o powiększeniu około 0,5x - Pokrowiec - Gwarancja minimum 24 miesiące - Mikroskop musi być obsługiwany przez stację badawczą oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem - Mikroskop musi współpracować z kamerą cyfrową dostarczoną w zestawie wraz z mikroskopem 2) Stacja Badawcza wraz z Oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu - 1 szt. - Procesor: Procesor x86 - zapewniający minimum 6801 punktów w benchmarku PassMark - CPU Mark (wg tabeli testów procesorów ze strony: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html) - Płyta główna: Min. 4 x port USB 3.0 min. 10 x port USB 2.0 1x wyjście słuchawkowe 1x wejście na mikrofon 1x RJ-45 (LAN) min. 2 x port SATA 6Gb/s (SATA III) pamięć min. 4 x DIMM, obsługa do 32GB ECC - Pamięć: Min. 4 GB DDR3 ECC, częstotliwość szyny pamięci: 1600 MHz - Dysk twardy: SATA 600, pojemność min. 500 GB, prędkość obrotowa min. 7200 obr./min -Karta dźwiękowa: zintegrowana z płyta główną - Karta sieciowa: 10/100/1000 Mbpsz funkcjonalnością WoL - Karta graficzna: z obsługą DirectX 11, HDCP, OpenGL 3.1; min. 1x DVI, minimum 468 punktów w benchmarku PassMark -G3D Mark (wg tabeli testów kart graficznych ze strony: www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html) - Nagrywarka DVD: DVD+/-RW - Monitor: Obszar aktywny min.20cale w proporcjach 16:9, rozdzielczość 1600x900 - Zasilacz ATX: filtry przeciwzwarciowy, przeciwprzepięciowy, przeciwprzeciążeniowy, - System operacyjny: Windows 7 Professional 32/64 bit - Oprogramowanie do obsługi mikroskopu: zapewniające pełną kontrolę nad pracą kolorowej kamery cyfrowej, zapewniające możliwość podglądu obrazu w czasie rzeczywistym, zapewniające możliwość sterowania wszystkimi zautomatyzowanymi funkcjami mikroskopu, umożliwiające prowadzenie pomiarów geometrycznych (długość, pole powierzchni) w trakcie obserwacji obrazu w czasie rzeczywistym jak również na zarejestrowanych zdjęciach cyfrowych. pozwalające na wprowadzanie do obrazu podziałki z automatycznym uwzględnieniem zmiany wartości powiększenia w układzie zoom-u optycznego w mikroskopie możliwość zapisywania zdjęć cyfrowych w standardowych formatach tiff, jpg oraz exportu danych pomiarowych w formacie xls Oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym USB (jeśli konieczne) - Stacja badawcza oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem muszą być kompatybilne z mikroskopem oraz zapewniać jego prawidłową obsługę - Stacja badawcza oraz oprogramowanie muszą zapewniać prawidłową współpracę między kamerą cyfrową i mikroskopem dostarczonym w ramach jednego zestawu 3) Kolorowa kamera cyfrowa współpracująca z mikroskopem - 1 szt. - Kolorowa kamera cyfrowa o rozdzielczości co najmniej 5mln pikseli, - z matrycą CCD 2/3cali, - z obrazowaniem w czasie rzeczywistym z szybkością co najmniej 18 ramek/s (dla ramki co najmniej 1,2Mpiksela); - ze złączem Firewire B - Kamera musi współpracować ze stacją badawczą (w tym z oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu) oraz z mikroskopem dostarczanym w ramach jednego zestawu. B. ZESTAW NR 2 1) Mikroskop z Systemem Analizy Obrazu - 1szt. - Mikroskop stereoskopowy do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym - Maksymalne powiększenie (dla obiektywu o powiększeniu 2,0x i okularów o powiększeniu 10x) co najmniej 320x - Płynna regulacja zmiany powiększenia (zoom optyczny) o współczynniku zmiany powiększenia nie mniejszym niż 20,5x - Obiektyw plan apochromatyczny o powiększeniu 2,0x i odległości roboczej co najmniej 20mm; kompatybilny z mikroskopem opisanym w lit. A pkt.1). - Maksymalna zdolność rozdzielcza nie mniejsza niż 1050 linii/mm - Nasadka trinokularowa o kącie pochylenia tubusów okularowych 30° i dzielniku wiązki światła 100%/0%; 0%/100% z regulacją rozstawu źrenic - Okulary o powiększeniu 10x i liczbie polowej co najmniej FN23; z regulacją dioptryjną - Baza mikroskopu zapewniająca możliwość obserwacji w świetle przechodzącym: w jasnym polu, ciemnym polu oraz technice zapewniającej uzyskanie kontrastu dla obserwowanych obiektów fazowych (przezroczystych), z oświetlaczem LED; o wysokości nie większej niż 50mm, z wyposażeniem zapewniającym zautomatyzowaną kontrolę (we współpracy z oprogramowaniem) wybieranych technik obserwacji oraz parametrów układu oświetlającego, z wbudowaną migawką i wyświetlaczem wskazującym na aktualnie stosowaną metodę obserwacji - Kolumna mikroskopu z pokrętłami współosiowego ogniskowania mikro/makro i zakresie ogniskowania co najmniej 130mm - Rewolwer obiektywowy na dwa obiektywy; kodowany - Łącznik optyczny do kamery cyfrowej o powiększeniu około 0,5x - Pokrowiec - Gwarancja minimum 24 miesiące - Mikroskop musi być obsługiwany przez stację badawczą oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem - Mikroskop musi współpracować z kamerą cyfrową dostarczoną w zestawie wraz z mikroskopem 2) Stacja Badawcza wraz z Oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu - 1 szt. - Procesor: Procesor x86 - zapewniający minimum 6801 punktów w benchmarku PassMark - CPU Mark (wg tabeli testów procesorów ze strony: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html) - Płyta główna: Min. 4 x port USB 3.0 min. 10 x port USB 2.0 1x wyjście słuchawkowe 1x wejście na mikrofon 1x RJ-45 (LAN) min. 2 x port SATA 6Gb/s (SATA III) pamięć min. 4 x DIMM, obsługa do 32GB ECC - Pamięć: Min. 4 GB DDR3 ECC, częstotliwość szyny pamięci: 1600 MHz - Dysk twardy: SATA 600, pojemność min. 500 GB, prędkość obrotowa min. 7200 obr./min - Karta dźwiękowa: zintegrowana z płyta główną - Karta sieciowa: 10/100/1000 Mbpsz funkcjonalnością WoL - Karta graficzna: z obsługą DirectX 11, HDCP, OpenGL 3.1; min. 1x DVI, minimum 468 punktów w benchmarku PassMark -G3D Mark (wg tabeli testów kart graficznych ze strony: www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html) - Nagrywarka DVD: DVD+/-RW - Monitor: Obszar aktywny min.20cali w proporcjach 16:9, rozdzielczość 1600x900 - Zasilacz ATX: filtry przeciwzwarciowy, przeciwprzepięciowy, przeciwprzeciążeniowy, - System operacyjny: Windows 7 Professional 32/64 bit - Oprogramowanie do obsługi mikroskopu: zapewniające pełną kontrolę nad pracą kolorowej kamery cyfrowej, zapewniające możliwość podglądu obrazu w czasie rzeczywistym, zapewniające możliwość sterowania wszystkimi zautomatyzowanymi funkcjami mikroskopu, umożliwiające prowadzenie pomiarów geometrycznych (długość, pole powierzchni) w trakcie obserwacji obrazu w czasie rzeczywistym jak również na zarejestrowanych zdjęciach cyfrowych. pozwalające na wprowadzanie do obrazu podziałki z automatycznym uwzględnieniem zmiany wartości powiększenia w układzie zoom-u optycznego w mikroskopie możliwość zapisywania zdjęć cyfrowych w standardowych formatach tiff, jpg oraz exportu danych pomiarowych w formacie xls Oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym USB (jeśli konieczne) - Stacja badawcza oraz oprogramowanie dostarczone w zestawie wraz z mikroskopem muszą być kompatybilne z mikroskopem oraz zapewniać jego prawidłową obsługę - Stacja badawcza oraz oprogramowanie muszą zapewniać prawidłową współpracę między kamerą cyfrową i mikroskopem dostarczonym w ramach jednego zestawu 3)Kolorowa kamera cyfrowa współpracująca z mikroskopem - 1 szt. - Kolorowa kamera cyfrowa o rozdzielczości co najmniej 5mln pikseli, - z matrycą CCD 2/3cali, - z obrazowaniem w czasie rzeczywistym z szybkością co najmniej 18 ramek/s (dla ramki co najmniej 1,2Mpiksela); - ze złączem Firewire B - Kamera musi współpracować ze stacją badawczą (w tym z oprogramowaniem służącym do obsługi mikroskopu) oraz z mikroskopem dostarczanym w ramach jednego zestawu. 4. Wykonawca zapewni w ramach ceny oferty montaż urządzeń oraz ich uruchomienie. 5. Wykonawca zorganizuje szkolenie użytkowników w języku polskim dla każdego zestawu (1 dzień, na miejscu montażu urządzeń, maksymalnie 8 osób). 6. Wykonawca zapewni dokumentację i instrukcje obsługi w języku polskim lub angielskim. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił serwis gwarancyjny. 8. Oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy i pochodzić z bieżącej produkcji. 9. Jeżeli Zamawiający nie określił inaczej, sprzęt oferowany w ramach przedmiotu zamówienia powinien być objęty min. 2 letnią gwarancją. 10. Oferowany przedmiot zamówienia musi być wolny od wszelkich wad i uszkodzeń, bez wcześniejszej eksploatacji i nie może być przedmiotem praw osób trzecich. 11. Wymagane jest, aby dostarczone urządzenia oznaczone były symbolem CE zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 sierpnia 2007 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla sprzętu elektrycznego (Dz.U. 2007 nr 155 poz. 1089). 12. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na swój koszt w terminie i na miejsce ustalone z Zamawiającym. 13. Zamawiający informuje, iż wskazuje jedynie elementy wyposażenia stacji badawczej, które uznał za istotne, jednakże brak wymienienia niektórych z elementów/urządzeń wchodzących w skład stacji oznacza, iż w to miejsce Wykonawca jest zobowiązany zaoferować urządzenia tworzące funkcjonalną całość z elementami wskazanymi przez Zamawiającego. Zamawiający wskazuje, iż niezależnie od ilości wymienionych istotnych elementów sprzętu Wykonawca ma zaoferować w pełni wyposażone stacje zdolne do pracy i zapewniające współpracę z mikroskopami bez dodatkowych inwestycji i nakładów. Oznacza to, iż do stacji badawczych należy dodatkowo dołączyć zawsze myszkę i klawiaturę. 14. Zamawiający informuje, iż w szczegółowej specyfikacji technicznej poszczególnych elementów określił jedynie minimalne wymagane parametry. Wykonawcy w ofertach mogą oferować urządzenia o takich samych lub lepszych parametrach. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części - należy przyjąć, że Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ przedmiotu zamówienia i dopuszcza składanie ofert równoważnych pod względem wizualnym, funkcjonalnym, o parametrach funkcjonalno - użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia (podstawa prawna art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.51.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wysokość wadium wynosi 2 000,00 zł dla całego przedmiotu zamówienia. 3. Wadium Wykonawca może wnieść w akceptowanej przez Zamawiającego formie: a) pieniężnej, b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. W przypadku, gdy: a) oferta nie będzie zabezpieczona wadium, b) wadium zostało wniesione w formie innej niż określił Zamawiający, c) wadium zostało wniesione w wysokości mniejszej niż określił Zamawiający, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z dalszego postępowania. 5. Wadium w akceptowanej przez Zamawiającego formie należy wnieść do momentu ostatecznego składania ofert. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Handlowy S.A. nr konta 29 1030 1117 0000 0000 8776 3005. Na przelewie należy umieścić adnotację: Wadium w postępowaniu przetargowym na dostawę dwóch zestawów mikroskopów do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, z systemem analizy obrazu dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie. 6. Zamawiający informuje, że za termin wniesienia wadium w powyższym przypadku zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Warunki zwrotu i utraty wadium określa ustawa Prawo zamówień publicznych. 8. Dokumenty dotyczące ustanowienia wadium muszą zachowywać ważność przez cały okres związania Wykonawcy ofertą. 9. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, Zamawiający wymaga aby w swojej treści zawierało zobowiązanie do bezwarunkowej zapłaty całości sumy wadium na pierwsze żądanie zamawiającego oraz przewidywało bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w ust. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający, z zastrzeżeniem punktu 10 i 11, niezwłocznie zwróci wykonawcom wniesione wadia, zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1-4 ustawy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia - w postaci należytego wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch głównych dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. każda obejmująca dostawę mikroskopu stereoskopowego do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, o wartości minimum 100 000 zł każda. 2. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych co najmniej dwóch głównych dostaw odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. obejmujących dostawę mikroskopu stereoskopowego do obserwacji w świetle przechodzącym oraz odbitym, o wartości minimum 100 000 zł każda, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ oraz wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw spełniających wymagania określone w SIWZ, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, według wzoru stanowiącego Załącznik 4 do SIWZ, oraz załączy dowody czy dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, o których mowa w pkt. 3 lub 5, z zastrzeżeniem pkt. 4 - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3. Dowodami, o których mowa w pkt 2 są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1). 4. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3. 5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wszczętym w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Wykonawca, w miejsce poświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226, poz. 1817).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - Zapewniającymi wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zapewniającymi wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej - zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) wypełnione zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego Zestawienia Wymaganych Parametrów Technicznych i Gwarancji - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, 2) Specyfikacje Techniczne oferowanych urządzeń (katalogi, broszury, karty katalogowe), z zaznaczeniem w nich parametrów wymaganych przez Zamawiającego, potwierdzające, że oferowany przez Wykonawcę sprzęt spełnia wymogi zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dotyczy także stacji badawczych i kamer cyfrowych).

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony formularz ofertowy - oświadczenie ofertowe - przygotowane zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, b) wypełniony formularz ofertowo - cenowy- przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, c) Dowód wniesienia wadium, d) pełnomocnictwo dla osoby, której prawo do reprezentacji nie wynika z odpisu z właściwego rejestru; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony, e) dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem zmian, których wystąpienie Zamawiający przewiduje, tj. w zakresie terminów przewidzianych w umowie, przedmiotu umowy, sposobu wykonania umowy, wynagrodzenia, sposobu i warunków płatności lub komparycji umowy i których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z następujących okoliczności: a) służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; b) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie, sposobu wykonania zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia oraz sposobu i warunków płatności - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; c) zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy- w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia; d) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę tych terminów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; e) zmiana dotycząca terminów przewidzianych w umowie - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; f) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy; g) urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka); h) zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa, i) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg185/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Oceanologii PAN, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 107.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2013 godzina 14:15, miejsce: Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 120.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.