Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-05-17
Warszawa: Serwis aparatry medycznej - 32 zadania. (25/PN/2016/ŁCH)
Numer ogłoszenia: 54659 - 2016; data zamieszczenia: 17.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Instytut Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji im. prof. dr hab.med. Eleonory Reicher , ul. Spartańska 1, 02-637 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 8449406.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.spartanska.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Serwis aparatry medycznej - 32 zadania. (25/PN/2016/ŁCH).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej z podziałem na 32 zadania. Zadanie 1: Stały nadzór serwisowy diatermii. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy diatermii. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 2: Stały nadzór serwisowy wstrzykiwacza kontrastu. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy wstrzykiwacza kontrastu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 3: Stały nadzór serwisowy komory laminarnej K700. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy komory laminarnej K700. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 4: Stały nadzór serwisowy komory laminarnej PY 100. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy komory laminarnej PY 100. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 5: Stały nadzór serwisowy pomp infuzyjnych. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy pomp infuzyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 6: Stały nadzór serwisowy myjni do narzędzi. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy myjni do narzędzi oraz płuczki. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 7: Stały nadzór serwisowy tonometru. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy tonometru. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 8: Stały nadzór serwisowy zestawu artroskopowego ARTHREX. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy zestawu artroskopowego ARTHREX. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 9: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej I. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 10: Stały nadzór serwisowy ultrasonografu I. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy ultrasonografu I. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 11: Stały nadzór serwisowy kriokomory. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy kriokomory. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 12: Stały nadzór serwisowy urządzenia do krioterapii miejscowej. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy kriokomory. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 13: Stały nadzór serwisowy aparatury optycznej. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 14: Stały nadzór serwisowy aparatu EMG Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 15: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej III. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 16: Stały nadzór serwisowy aparatu do znieczulenia. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatu do znieczulenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz nr 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 17: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej IV. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 18: Stały nadzór serwisowy centrali monitorującej funkcje życiowe pacjenta. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 19: Stały nadzór serwisowy aparatu EMG z EEG. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 20: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej V. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 21: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej VI. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy aparatury medycznej VI. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 22: Stały nadzór serwisowy sterylizatorów. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy sterylizatorów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 23: Stały nadzór serwisowy autoklawów. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy autoklawów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 24: Stały nadzór serwisowy lampy operacyjnej sufitowej. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy lampy operacyjnej sufitowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 25: Stały nadzór serwisowy ssaków Basic. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy ssaków Basic. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 26: Stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 27: Stały nadzór serwisowy aparatury medycznej VII. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 28: Stały nadzór serwisowy ciśnieniomierza stacjonarnego. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 29: Stały nadzór serwisowy sterylizatora plazmowego. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zadanie 30: Stały nadzór serwisowy ultrasonografów. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 31: Stały nadzór serwisowy ultrasonografów. Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ. Zadanie 32: Stały nadzór serwisowy ultrasonografu. Wspólny Słownik Zamówień: 50421000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego Opis: Przedmiotem zamówienia jest stały nadzór serwisowy stołów operacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.42.10.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 32.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.Osoby zdolne do wykonania zamówienia odpowiednio dla zadań 2, 5-8, 10-11, 14-19, 24-26, 28-32. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował, co najmniej dwoma osobami uczestniczącymi w realizacji umowy, które odbyły szkolenie serwisowe potwierdzone certyfikatem/świadectwem wystawionym przez producenta sprzętu i aparatury medycznej lub autoryzowanego dystrybutora sprzętu na wykonywanie usług serwisowych. 2. Osoby zdolne do wykonania zamówienia odpowiednio dla zadań 1, 3, 4, 9, 12, 13, 20-23, 27. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował, co najmniej dwoma osobami uczestniczącymi w realizacji umowy, które odbyły odpowiednie szkolenie, mają doświadczenie i praktykę serwisowania aparatury medycznej dla serwisu sprzętu wskazanego w zadaniu w którym wykonawca składa ofertę.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz oferty; 2.Formularz asortymentowo-cenowy; 3.Dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty- Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu wyszczególnionego w pkt 7.2.2 SIWZ, do oferty należy załączyć, np. pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin płatności - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy Pzp, przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1)zmiany terminu realizacji umowy, w przypadku, gdy zmiana leży w interesie Zamawiającego lub jest uzasadniona jego potrzebami; 2)zmiany sposobu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili zawierania umowy lub zmiana jest korzystna dla Zamawiającego; 3)zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia poprzez rezygnację z części zamówienia lub rozwiązania umowy w przypadku wycofania danego urządzenia z eksploatacji z jednoczesnym proporcjonalnym zmniejszeniem wartości umowy, 4)zastąpienia przedmiotu umowy urządzeniem, o takim samym przeznaczeniu, w przypadku wycofania przedmiotu zamówienia z eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu wartości umowy. 5)zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany: a)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b)zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spartanska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego, budynek nr 4, pokój: Dział Zamówień Publicznych i Umów..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, budynek nr 4, pokój: Dział Zamówień Publicznych i Umów..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Serwis aparatury medycznej - 32 zadania.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do poszczególnych części zamówienia, stanowią odpowiednio załącznik nr 1a oraz 1b do SIWZ, który stanowi integralną część SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.42.10.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa zestawów komputerowych
- Usługa organizacji świadczeń z zakresu pomocy socjalnej, opieki medycznej i psychologicznej na rzecz cudzoziemców
- Wyłonieniu ekspertów/ekspertek do Zespołu do spraw opracowania rekomendacji dla doradcy metodycznego (DM) oraz nauczyciela konsultanta (NK) (...) - maksymalnie 6, z podziałem na 6 Części
- Sukcesywna dostawa paliw płynnych (benzyny bezołowiowej i oleju napędowego) na potrzeby floty Krajowego Zasobu Nieruchomości (KZN) na okres 12 miesięcy
- Przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce gorących zestawów obiadowych klientom Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy i działającego w jego strukturze OWiRON.
- Wykonywanie pomocniczych czynności administracyjno - biurowych w zakresie windykacji należności
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie usługi przeglądów technicznych i konserwacji aparatury i sprzętu medycznego SP ZOZ w Łapach na lata 2025-2026
- Świadczenie pogwarancyjnych usług przeglądów, konserwacji oraz napraw aparatury i sprzętu medycznego
- Św usł dot okresowych przeglądów, konserwacji ,serwisowania oraz napraw awaryjnych urządzeń med zainstalowanych w Pom Centrum Reumatologicznym im. dr J Titz Kosko w Sopocie Sp. z o. o., w podz na 4p
- Obsługa serwisowa rezonansu magnetycznego Magnetom Avanto Fit Upgrade
- USŁUGA PRZEGLĄDÓW TECHNICZNYCH URZĄDZEŃ MEDYCZNYCH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ ZAMAWIAJĄCEGO SEKCJA
- Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego.
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu medycznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.