Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-20
Zielona Góra: Świadczenie usług w zakresie wyceny nieruchomości
Numer ogłoszenia: 54863 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. Filia w Zielonej Górze , ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3272389, faks 068 3272006.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie wyceny nieruchomości.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 2. Zamówienie zostało podzielone 4 części, które obejmują wykonanie wycen - określenie wartości rynkowej nieruchomości, których szczegółowy opis z podziałem na zadania częściowe zawiera załącznik Nr 1. 3. Wykonawca może złożyć ofertę częściową na jedną lub więcej części zamówienia. 4. Wykonawca, który zostanie wybrany sporządzi odrębne operaty szacunkowe dla każdej nieruchomości. 5. Operat szacunkowy należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy ul. Lwowskiej 25 w Zielonej Górze: 5.1. na piśmie w 1 egzemplarzu w postaci trwale połączonych i ponumerowanych arkuszy, umieszczając na okładce pieczęć i podpis Wykonawcy, numer i datę niniejszej umowy, datę sporządzenia operatu oraz oznaczenie nieruchomości, do której tenże operat się odnosi, oraz z naniesionym na stronie tytułowej numerem postępowania, numerem części oraz pozycją danego operatu w tej części (np. SOP.016.7.IV.255). 5.2. w wersji elektronicznej, w formie 1 egzemplarza płyty CD dołączonego do każdego operatu odrębnie, zapisanym w formacie obsługiwanym przez program Acrobat Reader lub przeglądarkę grafiki, utrwalonym na nośniku w postaci płyt CD i stanowiących kopię każdej wersji operatu na piśmie. 6. Zakres wyceny i operatu szacunkowego obejmuje określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości z podaniem wartości rynkowej prawa własności gruntu oraz wartości rynkowej prawa własności budynków i budowli, a w sytuacji, gdy dokonano na nieruchomości nakładów - z wartości rynkowej nieruchomości wyodrębnia się wartość nakładów. 7. Zlecając wycenę oraz sporządzenie operatu szacunkowego Zamawiający działa w celu sprzedaży nieruchomości w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz. 1187 z późn. zm.). 8. W operacie szacunkowym z ogólnej wartości nieruchomości należy wyodrębnić wartość rynkową budynków i budowli, gruntów, lasu oraz dokonać wyceny uwzględniając części funkcjonalne danej nieruchomości. 9. W przypadku określenia wartości nieruchomości w podejściu porównawczym w operacie szacunkowym należy przedstawić bazę danych transakcji sprzedaży stanowiącą próbkę reprezentatywną podobnych nieruchomości z rynku lokalnego położonych najbliżej wycenianej działki. Należy wyszczególnić poszczególne skale w ramach danych cech rynkowych z ich szczegółowym opisem. W opisie nieruchomości obok analizy samej nieruchomości należy zwrócić uwagę między innymi na bezpośrednie oraz dalsze sąsiedztwo. Wymagana jest dokumentacja fotograficzna wydrukowana w kolorze. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zobowiązania Wykonawcy do określenia wartości przedmiotu wyceny wg dodatkowego wskazanego podejścia, jak też do sporządzenia operatu wg różnych rodzajów wartości nieruchomości np. dla alternatywnego sposobu użytkowania. Rzeczoznawca powinien w operacie szacunkowym szczegółowo uzasadnić rodzaj określonej wartości rynkowej. 11. W przypadku stwierdzenia faktu występowania lub powzięcia uzasadnionego prawdopodobieństwa występowania kopalin na wycenianej nieruchomości, Wykonawca zobowiązuje do pisemnego poinformowania o powyższym Zamawiającego. 12. Zamówienie Wykonawca wykona zgodnie z obowiązującym prawem i standardami zawodowymi. 13. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić w operacie dane niezbędne dla wyceny z okresu 24 miesięcy poprzedzających podpisanie niniejszej umowy. 14. W dacie podpisania niniejszej umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy będące w jego posiadaniu dokumenty dotyczące wykonania zamówienia. 15. Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania we własnym zakresie oraz na własny koszt niezbędnych dokumentów, które stanowić będą integralną część dzieła w postaci załączników (np. takich jak w szczególności zaświadczenie z gminy o funkcji nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, wypis, wyrys itp., jak również wszelkich innych dokumentów potrzebnych do wykonania zamówienia). Aktualność tych dokumentów nie może być dłuższa niż 30 dni przed datą sporządzenia opracowania. 16. Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie przez Wykonawcę oględzin i pomiarów nieruchomości, której dotyczy niniejsza umowa. Jeżeli nieruchomość jest obciążona dzierżawą, Wykonawca jest zobowiązany ustalić termin dokonania tych czynności z Zamawiającym. 17. Do operatu Wykonawca dołącza istotne dokumenty wykorzystane przy jego sporządzaniu, w tym dokumentację fotograficzną. 18. Podstawą zapłaty za wykonaną usługę będzie protokół przyjęcia zamówienia podpisany bez uwag przez Komisję powołaną przez Zamawiającego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00 - Usługi w zakresie nieruchomości .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia w zakresie wyceny nieruchomości.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonywał/lub wykonuje usługę należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert: 5 usług w zakresie wyceny nieruchomości.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełnienia warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która posiada uprawnienia zawodowe w dziedzinie wyceny nieruchomości.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Termin realizacji - 30
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji, gdy: a) wystąpią czynniki zewnętrzne niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, które nie pozwolą na prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia, b) nastąpi zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania, c) nastąpiło przekazanie lub konieczność przekazania nieruchomości lub jej części na rzecz samorządu lub innych podmiotów, d) wystąpią przyczyny losowe, e) zmiana treści umowy jest korzystna dla Zamawiającego. f) wystąpi urzędowa zmiana wysokości stawki podatku VAT (łączne wynagrodzenie zostanie zmienione o wysokość zmiany tego podatku). 2. Zmiana postanowień treści niniejszej umowy nastąpi w formie pisemnej, poprzedzone pisemnym i uzasadnionym wnioskiem Wykonawcy i po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.anr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2015 godzina 09:00, miejsce: ul. Lwowska 25, 65-225 Zielona Góra, pokój nr 22 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG oraz metodą TIG
- Dostawa owoców, warzyw oraz owoców cytrusowych do stołówki Szkoły Podstawowej nr 18 w Zielonej Górze.
- Przygotowanie i dostarczenie posiłków gotowych dla dzieci i uczniów uczęszczających do Zespołu Edukacyjnego nr 4 w Zielonej Górze w 2025 roku
- Kompleksowa obsługa prawna departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze z wyłączeniem departamentów funduszowych.
- Dostawa energii elektrycznej
- Przeprowadzenie kursu baristycznego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wykonywanie wycen nieruchomości oraz innych opracowań w celu realizacji zadań Prezydenta Miasta Zabrze, w okresie do końca 2025 r. z podziałem na 4 Rejony"
- USŁUGA POLEGAJĄCA NA ZARZĄDZANIU LOTNISKIEM W MASŁOWIE KOŁO KIELC W IMIENIU I NA RZECZ ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
- Usługi w zakresie wykonania operatów szacunkowych - zamówienie podzielone na 5 części
- Wykonanie prac geodezyjnych część 11
- świadczenie usług komunalnych.
- Wieloletnie zarządzanie oraz realizacja inwestycji budowlanych w komunalnym zasobie lokalowym Gminy Murowana Goślina.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.