eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawasprzątanie obiektu rekreacyjno-sportowego przy ulicy Jagiellońskiej 7 w Warszawie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-10-25

POZYCJA 55006

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Warszawa: sprzątanie obiektu rekreacyjno-sportowego przy ulicy Jagiellońskiej 7 w Warszawie Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy, do kontaktów: Jan Zaniewski, ul. Szanajcy 17/19, 03-481 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6191120, fax 022 6191120, e-mail: liwierlatos@wp.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st Warszawy Oddział Jagiellońska, Jan Zaniewski, ul. Jagiellońska 7, 03-721 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 619 3947, fax 22 619 3947, e-mail: dosir.praga-pn.jagiell@wp.pl, www.dosir.praga.waw.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st Warszawy, Edyta Purzycka, ul. Szanajcy 17/19, 03-481 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 619 1120, fax 22 619 1120, e-mail: dosir.praga-pnl@wp.pl, www.dosir.praga.waw.pl. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st Warszawy, Edyta Purzycka, ul. Szanajcy 17/19, 03-481 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 619 1120, fax 22 619 1120, e-mail: dosir.praga-pnl@wp.pl, www.dosir.praga.waw.pl. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Rekreacja, kultura i religia. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: sprzątanie obiektu rekreacyjno-sportowego przy ulicy Jagiellońskiej 7 w Warszawie. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 14. Główne miejsce świadczenia usług: Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy, Oddział JAGIELLOŃSKA, ul.Jagiellońska 7, Warszawa 03-721. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje prace związane z utrzymaniem czystości w obiekcie rekreacyjno-sportowym położonym przy ul. Jagiellońskiej 7 w Warszawie wraz z dostarczeniem materiałów i urządzeń do tego celu oraz zabezpieczanie w art. czystościowe pomieszczeń sanitarnych ( papier toaletowy, żel pod prysznic, mydło przy umywalkach, ręczniki składane, worki na śmieci) jak rownież środki do zimowego utrzymania zewnętrznego terenu obiektu. Obiekt o powierzchni około 6,5 tyś. m2( w tym 568 m2 powierzcni basenów) oraz 4,8 tys.m2 terenu zewnętrznego administrowany jest przez Dzielnicowy Osrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z siedzibą przy ul. Szanajcy 17/19 w Warszawie. W skład w/w obiektu wchodzi basen, basen rekreacyjny, jakuzzi, zjeżdżalnia, hala sportowa z profesjonalną nawierzchnią (parkiet drewniany), centrum odnowy bilogicznej ( sauny, solaria) zaplecze techniczne z profesjonalnymi urządzeniami,pomieszczenia biurowe i sanitarne oraz teren zewnętrzny.Obiekt czynny jest dla klientów 7 dni w tygodniu w godzinach 6,30 - 22,00. Zamawiający wymaga minimum następującego składu personalnego poszczególnych zmian serwisowych: - zmiana poranna: 6,00 - 14,00 co najmniej 2 osoby mężczyzna i kobieta przez 7 dni w tygodniu - zmiana popołudniowa: 14,00 - 22,00 co najmniej 2 osoby mężczyzna i kobieta przez 7 dni w tygodniu, - zmiana nocna: 22,00 - 6,00 co najmniej 6 osób przez 7 dni w tygodniu. Uwaga: generalne sprzątanie obiektu odbywa się poza godzinami otwarcia obiektu. Obiekt podlega ścisłej kontroli Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej. Szczegółowy zakres robót, wymagania materiałowe i warunki wykonania określa - Zakres prac i częstotliwość wykonywania robót obowiązujących przy sprzątaniu obiektu rekreacyjno - sportowego przy ul. Jagiellońskiej 7 określone jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: 1. Wykaz materiałów przewidzianych do realizacji usługi z podaniem: - nazwy materiałów i preparatów - danych producenta - atestów - opis właściwości materiałów i preparatów 2.Wykazu sprzętu przewidzianego do realizacji usługi z podaniem: - producenta, rodzaju, modelu - ilości - roku produkcji - opis funkcji sprzętu 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.73.00.00 - Specjalistyczne usługi czyszczenia Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Usługa obejmuje kompleksowe oraz bieżące sprzątanie obiektu sportowo- rekreacyjnego przy ul. Jagiellońskiej 7 w Warszawie, w tym: czyszczenie basenów, pomieszczeń rekreacyjnych ( siłownia, sauna, solarium), hali sportowej, pomieszczeń administracyjnych, szatni itd. Ponadto sprzątanie terenu zewnętrznego ( całoroczne) 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data rozpoczęcia: 01.01.2007; lub data zakończenia: 31.12.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 5 000 zł. Słownie: pięć tysięcy złotych, które należy wnieść w terminie do dnia 15.11.2006r., do godziny 9.45 Wadium może być wnoszone: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej albo też poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ustawie z 9.11.2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.Nr 109 poz.1158), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych. 1) wadium wpłacane w pieniądzu można wnieść na konto depozytowe Dzielnicowego Ośrodka Sportu i Rekreacji w PEKAO S.A. VI/O Warszawa Nr 72 1240 1082 1111 0010 0324 7906, wpłata winna być wyraźnie opisana WADIUM- sprzątanie obiektu rekreacyjno - sportowego przy ul. Jagiellońskiej 7 w Warszawie. Dokumentem potwierdzającym w ofercie wniesienie wadium będzie kserokopia wystawionego w wymaganym terminie polecenia przelewu opatrzonego pieczątką kasową banku za pośrednictwem którego zostało wadium wniesione. 2) wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy składać w oryginale w siedzibie Dzielnicowego Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. 17/19 w kasie ośrodka, wnoszący w ten sposób wadium winien zostawić w kasie upoważnienie zawierające: imiona, nazwiska i numery dowodu osobistego osób, którym będzie można wydać wniesione wadium, Dokumentem potwierdzającym w ofercie wniesienie wadium będzie kserokopia dokumentu wniesionego wadium z potwierdzeniem daty jego odbioru przez kasę ośrodka. 2. Niedopuszczalne jest dołączenie do ofert oryginałów wniesienia wadium. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: 1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki : 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art .24 ust 1 i ust. 2 i spełniają warunki zawarte w art. 22 ust.1 pkt 1, 2, 3, 4 ustawy Prawo zamówień publicznych , 2) są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 3) wniosą wadium w wymaganej wysokości, 4) dysponują do realizacji przedmiotu zamówienia : a) potencjałem technicznym do wykonania zamówienia - minimum : - dwa odkurzacze podwodne do codziennego czyszczenia dna i ścian basenów, - jeden agregat do dezynfekcji parą, - 4 profesjonalne wózki serwisowe, - jedna maszyna szorująca dwubiegowa z wytwornicą piany, - jeden odkurzacz do pracy na sucho-mokro, - jeden kombajn szorująco - zbierający, - jeden zmechanizowany sprzęt do odśnieżania. Uwaga : Do wykazu sprzętu w przypadku dysponowania tylko ww minimalną ilością sprzętu należy dołączyć zobowiązanie o zabezpieczeniu na czas ewentualnych awarii i napraw - sprzętu zastępczego, gwarantującego płynność sprzątania , b) pracownikami zdolnymi do wykonywania danego zamówienia - zapewnią do bezpośredniej realizacji usługi minimum 2 osoby przewidziane jako kierownika i jego zastępcę przeszkolone w zakresie zasad eksploatacji basenów oraz wymogów sanitarnych i przeciwepidemicznych obowiązujących na basenach (szkolenie należy udokumentować stosownym zaświadczeniem) oraz pracowników z aktualnymi badaniami na nosicielstwo, a także pracownikami uprawnionymi do prac na wysokościach. c) niezbędną wiedzą i doświadczeniem zawodowym, tj. realizacją w ostatnich trzech latach, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień o podobnym charakterze i stopniu złożoności, w tym co najmniej realizacja jednego zamówienia na całoroczną obsługę kompleksu sportowo-rekreacyjnego z basenem. (wykaz należy poświadczyć stosownymi referencjami) 5)wykazują się dobrą sytuacją ekonomiczną , a w szczególności: a)znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia określoną jako możliwość dostępu lub dysponowania środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji zamówienia przez okres minimum 2-ch miesięcy na warunkach określonych w projekcie umowy z uwzględnieniem zobowiązań z tytułu realizacji innych zamówień, b)posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody związane z działalnością gospodarczą w wysokości minimum 1 000 000,00 zł oraz zobowiążą się do przedłużania posiadanego ubezpieczenia na okres trwania umowy z zachowaniem co najmniej warunków aktualnego ubezpieczenia złożonego w ofercie, 6)akceptują bez zastrzeżeń warunki umowy podane w załączonym projekcie umowy, 7)złożą ofertę na zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia , 8)złożą w wymaganym terminie ofertę zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia . Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, sam lub jako upoważniony reprezentant firmy . W przypadku gdy Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę lub ofertę posiadającą rozwiązania alternatywne, wszystkie oferty tego Wykonawcy zostaną odrzucone. 2. Ofertę należy opracować zgodnie z załączonym wzorcowym formularzem i drukami załączników. Dopuszcza się złożenie oferty oraz załączników do oferty na formularzach przepisanych przez Wykonawcy z zachowaniem treści i formy otrzymanych formularzy oferty i załączników. 3. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 4. Oferta i dokumenty związane z ofertą muszą być składane pisemnie, w języku polskim, pismem maszynowym lub odręcznie, czytelnie, techniką trwałą. Wszelkie dokumenty (załączniki) w języku obcym powinny zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. 5. Do oferty należy dołączyć dokumenty w formie oryginałów lub kserokopii. Dokumenty dołączone do oferty w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę. 6. Ofertę i wszystkie załączone dokumenty ( tam gdzie jest to wymagane przez Zamawiającego ) powinny podpisać osoby uprawnione do reprezentowania firmy, figurujące w wypisie z rejestru albo zaświadczeniu o wpisie do ewidencji. Jeżeli ofertę podpisują osoby inne, do oferty należy dołączyć upoważnienie udzielone przez osoby figurujące w dokumencie uprawniającym Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym, wypisie z rejestru albo zaświadczeniu o wpisie do ewidencji stwierdzające, że osoby podpisujące są uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 7. Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a dostawca lub wykonawca składając ofertę zastrzegł w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Dlatego, jeżeli Wykonawca zamierza aby część oferty nie była udostępniona osobom trzecim powinien złożyć w ofercie stosowne oświadczenie z zastrzeżeniem informacji które nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania ( wykaz dokumentów ), oraz wydzielić w ofercie i specjalnie oznaczyć część, która nie będzie mogła być udostępniana osobom trzecim. Do części tej nie można w szczególności włączyć formularza oferty. Zainteresowani będą mogli mieć wgląd do dokumentów jawnych w terminie uzgodnionym z DOSiR. 8. Oferta musi być złożona na kolejno ponumerowanych przez Wykonawcę stronach - w prawym górnym rogu strony (niezależnie od numeracji Zamawiającego). Numeracja stron powinna rozpoczynać się od numeru 1 umieszczonego na pierwszej stronie oferty. Zamawiający dopuszcza nie numerowanie stron nie zapisanych. 9. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osoby podpisujące ofertę. 10. Wykonawca odpowiada za prawdziwość danych i informacji zawartych w ofercie i dokumentach składanych wraz z ofertą, prawidłowość i kompletność oferty oraz pozostałych materiałów załączonych do oferty. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Dla uznania ważności oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginałów lub ich kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę: 1)ofertę (wypełniony formularz), 2)potwierdzenie wniesienia wadium. 3)podpisany zakres prac i częstotliwość wykonywania robót, 4)wypełniony i podpisany druk - ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy, 5)wykaz materiałów przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia, 6)wykaz sprzętu przewidzianego do realizacji zamówienia, 7)oświadczenie wynikające z postanowień art. 24 ust. 1 i ust. 2 i art. 22 ust. 1 pkt 1,2,3,4 pzp, 8)aktualny dokument np. wypis / odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzający dopuszczenie Wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: -Aktualność dokumentów Wykonawca potwierdza podpisem z adnotacją -dokument aktualny na dzień składania ofert, 9)aktualne zaświadczenie o braku zaległości podatkowych lub zaświadczenie o uzyskaniu przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji z właściwego Urzędu Skarbowego wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10)aktualne zaświadczenie z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne lub zaświadczenie o uzyskaniu przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 11) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4 - 9 uzp na temat karalności Wykonawcy; w przypadku, gdy Wykonawca jest osobą prawną, informacje powinny dotyczyć wszystkich urzędujących członków organu zarządzającego. Informacje powinny być wydane nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, UWAGA: Jeżeli Wykonawcą jest Wykonawca będący jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej ( spółka cywilna ) lub podmiotami występującymi wspólnie o uzyskanie zamówienia publicznego, oferta powinna zawierać : - ważny i aktualny w terminie związania ofertą i realizacją zamówienia publicznego dokument, z którego wynika uprawnienie do złożenia oferty ( np. umowa spółki cywilnej, umowa wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego ), - dokumenty wymienione w punktach od 8 do 11 złożone przez wszystkie podmioty uczestniczące w wspólnym przedsięwzięciu gospodarczym 12) aktualną informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek tj. wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. 13)oświadczenie o sytuacji finansowej Wykonawcy za 2004 rok,potwierdzone bilansem i rachunkiem wyników lub innymi dokumentami przewidzianymi prawem a umożliwiającymi ocenę Wykonawcy. 14) kserokopię ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Uwaga: Oświadczenie o przedłużaniu ubezpieczenia z chwilą upływu terminu ważności w okresie świadczenia usługi, przynajmniej w wysokości kwoty ubezpieczenia złożonego w ofercie, zawarte jest w treści druku oferty. 15) wykaz kadry kierowniczej bezpośrednio odpowiedzialnej za realizację robót będących przedmiotem zamówienia wraz z kserokopiami ukończonych szkoleń w zakresie wymogów sanitarnych i przeciwepidemicznych związanych z utrzymywaniem czystości basenów kąpielowych i opisem doświadczenia w tej pracy oraz listę pracowników przewidywaną do realizacji zamówienia, Do wykazu należy dołączyć kserokopie książeczek zdrowia z aktualnymi badaniami na nosicielstwo. 16)wykaz robót zrealizowanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z referencjami i rekomendacjami, 17)projekt umowy uzupełniony danymi Wykonawcę , parafowany na każdej stronie oraz podpisany jak oferta. 18) potwierdzenie wizji lokalnej obiektu, 2. Oferta i wszystkie załączone dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania firmy, figurujące w wypisie z rejestru albo zaświadczeniu o wpisie do ewidencji, uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dosir.praga.waw.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.11.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 15.11.2006, godzina 10:15, Dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga Północ m.st Warszawy, ul. Szanajcy 17/19 , Warszawa 03-481, sala konferencyjna.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 18.10.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.