eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce Opolskie › "Roboty bitumiczne na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego w roku 2020 - zamówienie wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp".

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-05-13

Ogłoszenie nr 550082074-N-2020 z dnia 13-05-2020 r.

Strzelce Opolskie: "Roboty bitumiczne na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego w roku 2020 - zamówienie wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp". OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Strzelecki, Krajowy numer identyfikacyjny 53141265100000, ul. ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 4401700;4401755, e-mail przetargi@powiatstrzelecki.pl, faks 77 4401701.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiatstrzelecki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Roboty bitumiczne na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego w roku 2020 - zamówienie wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp".
Numer referencyjny OR.272.9.2020.AG1/KK

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsze zamówienie dotyczy robót wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do umowy nr 159/2020 z dnia 20.03.2020 r., oraz § 6 ust. 4 w/w umowy "Zamawiający dopuszcza możliwość udzielania Wykonawcy, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w trybie określonym w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp., stanowiącego nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego". Zadanie zlokalizowane jest w ciągu dróg powiatowych i składa się z pięciu zadań: 1) Zadanie nr 1 - "Odnowa nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego" a) 1847 O Strzelce Opolskie - Dziewkowice b) 2281 O ul. Powstańców Śląskich w Strzelcach Opolskich 2) Zadanie nr 2 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1466 O Błotnica Strzelecka - Sieroniowice na odcinku Balcarzowice - Sieroniowice" 3) Zadanie nr 3 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1809 O Izbicko - Ligota Dolna na odcinku Otmice - Siedlec" 4) Zadanie nr 4 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie - Krasiejów na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka" Zakres robót obejmuje m. in.: 1) oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 2) wykonanie prac zgodnie przedmiarem robót Niniejsze przedsięwzięcie obejmuje następujące prace w zakresie branży drogowej: frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej w celu uzyskania odpowiednich płaszczyzn i usunięcia starej masy z smołobetonu; wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego (lokalnie), ułożenie warstw nawierzchni z betonu asfaltowego (warstwa wiążąca / ścieralna); wykonanie ścinki poboczy i utwardzenie destruktem bitumicznym (materiał z budowy oraz brakująca ilość materiał Wykonawcy) wraz z profilowaniem pobocza gruntowego za utwardzeniem; regulacja urządzeń w pasie wykonywanych robót; remont odwodnienia, odnowienie oznakowania poziomego, 3) wykonanie laboratoryjnych badań kontrolnych wykonanej nawierzchni bitumicznej (w zakresie min. pomiar grubości warstwy, oznaczenie zawartości lepiszcza i składu ziarnowego, gęstości, zawartości wolnej przestrzeni oraz wskaźnika zagęszczenia mieszanek mineralno-asfaltowych) 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej. Przyjęto następujące założenia do realizacji zadania: a) kategoria ruchu - KR2, KR3 b) spadki podłużne zgodne z ukształtowaniem terenu c) pochylenie poprzeczne jezdni o na odcinkach prostych - dwustronne 1% - 2% o na łukach - jednostronne - 1% - 2% d) pobocza utwardzone destruktem bitumicznym - spadek poboczy 3% - 6%; e) odwodnienie remontowanej drogi nie ulega zmianie. Realizowane jest w oparciu o system spadków podłużnych i poprzecznych. Wody opadowe odprowadzane będą bezpośrednio do rowów przydrożnych lub poprzez ścieki przykrawężnikowe i istniejące wpusty deszczowe Na wykonane prace Wykonawca udzieli co najmniej 5 - letniej gwarancji. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte umowną ceną kontraktową: 1) Obsługa geodezyjna 2) Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. 3) Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. 4) Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. 5) Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. 6) Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. 7) Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. 8) Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. 9) Zapewnienie nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze powiatowej w zakresie wytyczenia trasy sieci i urządzeń, nadzoru nad pracami, opracowania dokumentacji powykonawczej lub ewentualnie innych kosztów w tym kosztów usunięcia kolizji robót wynikających projektu budowlanego z urządzeniami niezwiązanymi z potrzebami zarządzania drogami i potrzebami ruchu drogowego. 10) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. 11) Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Niezależnie od zakresu robót ujętego przedmiarem robót, wynagrodzenie ustalone w ofercie Wykonawcy musi zawierać wszelkie koszty związane z: 1) doprowadzeniem terenu po wykonaniu prac do stanu pierwotnego, 2) organizacją placu prac, 3) ubezpieczeniem zadania, 4) zabezpieczeniem prac pod względem BHP. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 oraz z 2020 r. poz. 288), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy: 1) W trakcie wykonywania robot budowlano-montażowych należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp. 2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 3) W czasie prowadzenia robot drogowych należy wyznaczyć tymczasowe drogi dojazdowe i ciągi piesze i utrzymywać je w właściwym stanie technicznym. 4) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić. 5) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia. 6) Technologia wykonania robot drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robot. 7) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku. 8) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do: a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy, c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców, d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników 9) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 10) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym. 11) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach. 12) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika. 13) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników, w tym środki ochrony osobistej. 14) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta 15) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji. 16) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje. 17) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 18) Gdy w czasie wykonywania robót ziemnych zostaną znalezione niewypały lub przedmioty trudne do zidentyfikowania, roboty należy przerwać, miejsce odpowiednio zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić właściwe władze administracyjne i policję. 19) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone. 20) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych punktów stabilizowanej osnowy geodezyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za ich zniszczenie, usunięcie lub przemieszczenie. Informacje dodatkowe (w przypadku robót budowlanych i usług - Art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040). Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 1) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. 2) Ilość zatrudnionych osób ma wynosić min. 50% wszystkich osób za pomocą których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. 3) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. Informacja o zaleceniu dokonania wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

II.5) Główny Kod CPV: 45233220-7

Dodatkowe kody CPV:

45233142-6,

45233141-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych II. Uzasadnienia wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. 1) Zamówienie podstawowe pn.: "Roboty bitumiczne na drogach powiatowych Powiatu Strzeleckiego w roku 2020" zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. 2) Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. 3) Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. polega na powtórzeniu podobnych zamówień jak w zamówieniu podstawowym, o którym mowa w pkt 1) i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. 4) Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. zostanie udzielone w terminie nie przekraczającym okresu 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót, tj. "BITUM" Spółka z o.o., , Lipie Śląskie, ul. Cegielniana 20, 42-700 Lubliniec 5) Szacunkowa wartość zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. stanowi nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. 6) Zaproszenie do negocjacji zostanie przekazane dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego. 7) Zakres robót obejmuje wykonanie dodatkowych odcinków (dodatkowych powierzchni) dróg zgodnie z przedmiarami robót: a) Zadanie nr 1 - "Odnowa nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego" - 1847 O Strzelce Opolskie - Dziewkowice - 2281 O ul. Powstańców Śląskich w Strzelcach Opolskich b) Zadanie nr 2 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1466 O Błotnica Strzelecka - Sieroniowice na odcinku Balcarzowice - Sieroniowice c) Zadanie nr 3 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1809 O Izbicko - Ligota Dolna na odcinku Otmice - Siedlec" d) Zadanie nr 4 - "Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie - Krasiejów na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka" 8) Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy PZP "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności, 6) w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości".


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

"BITUM" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , , Lipie Śląskie, ul. Cegielniana 20 , 42-700, Lubliniec, kraj/woj. śląskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.