Ogłoszenie z dnia 2020-08-19
Ogłoszenie nr 550155675-N-2020 z dnia 19-08-2020 r.
Brzozów: Przebudowa drogi gminnej na działce gruntowej 2938 w miejscowości Górki OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Brzozów, Krajowy numer identyfikacyjny 37044023500000,
ul. ul. Armii Krajowej
1,
36-200
Brzozów, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
134 341 050, e-mail
zp@brzozow.pl, faks
134 341 055.
Adres strony internetowej (url): http://brzozow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi gminnej na działce gruntowej 2938 w miejscowości Górki
Numer referencyjny
ZP.271.20.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia pod nazwą Przebudowa drogi gminnej na działce gruntowej 2938 w miejscowości Górki.
Długość drogi - 160 mb
Szerokość drogi - 3,2 mb
W zakresie przedmiotowego projektu przewiduje się dostosowanie geometrii i przebiegu niwelety do występujących warunków wysokościowych otaczającego terenu w powiązaniu z przyjętą konstrukcją nawierzchni. Przed przystąpieniem do profilowania podłoże powinno być oczyszczone ze wszelkich zanieczyszczeń. Po oczyszczeniu powierzchni podłoża należy sprawdzić, czy istniejące rzędne terenu umożliwiają uzyskanie po profilowaniu zaprojektowanych rzędnych podłoża. Podłoże (koryto) po wyprofilowaniu i zagęszczeniu powinno być utrzymywane w dobrym stanie.
Jeżeli po wykonaniu robót związanych z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża nastąpi przerwa w robotach i Wykonawca nie przystąpi natychmiast do układania warstw nawierzchni, to powinien on zabezpieczyć podłoże przed nadmiernym zawilgoceniem. Przyjęto mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni na odcinku 160 mb i szerokości 3,2-3,5 mb.
Warstwę górna z kruszywa kamiennego (0-31,5) po rozlokowaniu zagęścić mechanicznie do gr 10 cm. Materiałem do wykonania nawierzchni z kruszyw łamanych stabilizowanych mechanicznie powinno być kruszywo łamane, uzyskane w wyniku przekruszenia surowca skalnego. Kruszywo powinno być jednorodne bez zanieczyszczeń obcych i bez domieszek gliny.
W ramach profilowania istniejącego podłoża należy zlikwidować wszelkie przewyższenia na trasie w celu osiągnięcia pochylenia podłużnego "jednego znaku". Przewiduje się zamknięcie jezdni nawierzchnią asfaltowej tj. warstwą wiążącą AC 16 gr. 4 cm oraz warstwą ścieralną AC 11 S wraz z robotami towarzyszącymi.
W celu prawidłowego odwodnienia drogi zaleca się wykonanie spadku poprzecznego do rowu odwadniającego. Ma to na celu ujęcie wody opadowej z drogi do przyległego rowu.
W ramach robót wykończeniowych zaleca się wykonanie obsypania poboczy wykonanie opaski z kruszywa naturalnego szer. 30 cm i gr.15cm
Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia - teren gminy Brzozów, miejscowość Górki.
Zakładany harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia: proponowany termin wykonania zamówienia do 15 października 2020 r.
Rozliczenie pomiędzy stronami umowy odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi we wzorze umowy.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), tj. wykonywaniu przez pracownika określonego rodzaju pracy za wynagrodzeniem na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a więc wykonujących następujące czynności w zakresie przedmiotu zamówienia: roboty przygotowawcze, roboty w zakresie wykonywania podbudowy, roboty w zakresie wykonywania nawierzchni, roboty wykończeniowe.
W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca, na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie określonym w tym wezwaniu, zobowiązany jest przedłożyć odpowiednie dokumenty lub ich kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) potwierdzające spełnianie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wyżej wskazane czynności. Dokumentami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym będą w szczególności:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego; oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, wskazanie miejsca wykonywania czynności (nazwy zamówienia) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/ umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej również zwane "RODO" (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak : data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
W przypadku przedłożenia przez Wykonawcę Zamawiającemu umowy o pracę zawartej z osobą przy pomocy której będzie realizowane zamówienie lub innego dokumentu zawierającego dane osobowe pracownika ze wskazanych powyżej, Wykonawca jest zobowiązany jednocześnie przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie pracownika, że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego zgodnie z przepisami RODO.
Zamawiający uprawniony jest do żądania w wyznaczonym terminie wyjaśnień od Wykonawcy w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania czynności.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli do Państwowej Inspekcji Pracy.
Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie.
Brak przedłożenia przez Wykonawcę w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu dokumentów lub ich kopii uważane będzie przez Zamawiającego za niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników i skutkować będzie naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w umowie.
II.5) Główny Kod CPV:
45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawę prawną udzielenia zamówienia stanowią przepisy art. 67 ust . 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.). Przepis art. 67 ust. 1 pkt 12 stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki osobie prawnej, jeżeli zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a i spełnione są łącznie następujące warunki:
a)zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b)ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inna osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Wszystkie przesłanki wymienione w tym przepisie są spełnione.
Zamawiający będąc jednostką samorządu terytorialnego należy do grona jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Podmiot, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc spółką prawa handlowego, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Krajowego Rejestru Sadowego pod numerem 0000189907 posiada osobowość prawną.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest jednoosobową spółką Gminy Brzozów. Kapitał zakładowy spółki wynosi 17.186.500,00 PLN. Wszystkie 34 373 udziały w spółce o wartości nominalnej 17.186.500,00 PLN posiada Gmina Brzozów. W spółce nie ma innych udziałów niż należące do Gminy Brzozów, stąd warunek z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych jest spełniony.
Zgodnie z aktualnym brzmieniem § 17 umowy spółki Rada Nadzorcza składa się z trzech członków. Burmistrz Brzozowa powołuje 2 członków Rady Nadzorczej, a więc większość członków tego organu, co obok faktu, że Burmistrz reprezentuje 100 % kapitału zakładowego na walnym zgromadzeniu sprawia, że Gmina Brzozów sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Warunek zawarty w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych jest spełniony.
W PGK Sp. z o.o. przeprowadzono szereg zmian zmierzających do ograniczenia świadczenia przez nią usług komercyjnych do poziomu poniżej 10 %. W związku z tym spółka od wielu lat nie przystępuje do przetargów na odbiór odpadów komunalnych organizowanych przez okoliczne gminy, a ponadto Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółka komunalna nie jest nastawiona na generowanie wysokiego zysku, stąd cały zysk przeznaczony jest na rozwój firmy.
Zgodnie z art. 67 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do obliczania procentu działalności, o którym mowa ust. 1 pkt 12 lit. b), uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia.
Wskaźnik uzyskany przy zastosowaniu powyższej metodologii liczenia procentu działalności wynosi 90,12 %.
Warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych, by ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spełnia.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA: Przebudowa drogi gminnej na działce gruntowej 2938 w miejscowości Górki
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,
biuro@pgk-brzozow.pl,
ul. Legionistów 10,
36-200,
Brzozów, kraj/woj.
podkarpackie
INNE PRZETARGI BRZOZÓW
- Dostawa warzyw i owoców (51)
- Dostawa mieszanki bitumiczno-asfaltowej.
- Przebudowa drogi powiatowej Nr 1936R Barycz - Izdebki polegająca na budowie chodnika dla pieszych w km 8+828 - 9+337 w miejscowości Izdebki
więcej: przetargi BRZOZÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont chodników na terenie Miasta Rybnika
- Budowa drogi nr L 3P w Leśnictwie Warblewo - Nadleśnictwo Polanów_etap II
- "Remont drogi powiatowej nr 2700E w miejscowościach Sokołów, Podsokołów, Jasionna - gmina Bolimów"
- "Ścieżki rowerowe w Gorzowie Wielkopolskim - etap IV".
- Budowa dróg gminnych - ul. Atletycznej i ul. Wioślarskiej w Grodzisku Wielkopolskim
- "Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56 w Leśnictwie Dębowiec"
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.