Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.
Og³oszenie z dnia 2019-05-29
Og³oszenie nr 553857-N-2019 z dnia 2019-05-29 r.
Miasto i Gmina Cz³opa: "Modernizacja sieci wodoci±gowej w mie¶cie i gminie Cz³opa - etap I budowa i modernizacja SUW wraz z wodoci±giem" w formule zaprojektuj i wybuduj
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt "Modernizacja sieci wodoci±gowej w Mie¶cie i Gminie Cz³opa - etap I budowa i modernizacja SUW wraz z wodoci±giem" wspó³finansowany przez Uniê Europejsk± ze ¶rodków Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Cz³opa, krajowy numer identyfikacyjny
57079149000000, ul.
ul. Strzelecka
2
,
78-630
Cz³opa, woj.
zachodniopomorskie, pañstwo
Polska, tel.
67 259 10 69, , e-mail
umig@czlopa.pl, , faks
672 591 065.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.czlopa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja rz±dowa terenowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://www.bip.czlopa.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.bip.czlopa.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Urz±d Miasta i Gminy Cz³opa, ul. Strzelecka 2, 78-630 Cz³opa
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
"Modernizacja sieci wodoci±gowej w mie¶cie i gminie Cz³opa - etap I budowa i modernizacja SUW wraz z wodoci±giem" w formule zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny:
B.271.2.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: "Modernizacja sieci wodoci±gowej w mie¶cie i gminie Cz³opa - etap I budowa i modernizacja SUW wraz z wodoci±giem". W zakresie planowanego przedsiêwziêcia jest dokonanie wizji w terenie celem rozpoznania przedmiotu zamówienia, wykonanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy), uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego niezbêdnych uzgodnieñ decyzji w tym decyzji o pozwoleniu na budowê, zg³oszenie robót budowlanych, wykonanie robót budowlanych wraz z pracami towarzysz±cymi niezbêdnymi do prawid³owego wykonania zamówienia oraz gdy bêdzie to konieczne uzyskanie decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie. Zakres prac: wymiana - przebudowa sieci wodoci±gowej na odcinku Cz³opa - Trzebin, budowa sieci wodoci±gowej na odcinku Trzebin - Drzonowo, rozbudowa i przebudowa ujêcia wody wraz ze stacj± uzdatniania wody (SUW-1) przy ul. Piaskowej w miejscowo¶ci Cz³opa. £±czna d³ugo¶æ sieci wodoci±gowej do wykonania to odcinek ok 6,6 km. Stacja uzdatniania wody po rozbudowie bêdzie mia³a wydajno¶æ 36 m3/h. Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia opisany zosta³ w za³±czniku nr 1b do SIWZ oraz w programie funkcjonalno - u¿ytkowym wraz z za³±cznikami.
II.5) G³ówny kod CPV: 45231300-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71320000-7 |
45113000-2 |
45111200-0 |
45310000-3 |
45331000-3 |
45351000-2 |
45330000-9 |
45112000-5 |
45400000-1 |
45220000-5 |
45210000-2 |
45332300-6 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2020-05-15 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w zakresie spe³nienia niniejszego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy posiadaj± ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci co najmniej 500.000,00 z³ ( piêæset tysiêcy z³).
Ocena spe³niania warunku zostanie dokonana na podstawie z³o¿onej informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c, na zasadzie spe³nia/nie spe³nia.
Wykonawca mo¿e polegaæ na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
W przypadku z³o¿enia przez wykonawców dokumentów zawieraj±cych dane w innych walutach ni¿ w PLN, dane finansowe zostan± przeliczone wed³ug ¶redniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego
w dniu ukazania siê og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Ten sam kurs Zamawiaj±cy przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
1) Do¶wiadczenia :
a) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zamówienie o warto¶ci min. 1.000.000,00 z³ brutto, polegaj±ce na budowie/rozbudowie/przebudowie/modernizacji stacji uzdatniania wody oraz wykonaniu min 5 km sieci wodoci±gowej.
Ocena spe³niania warunku bêdzie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu wykonanych robót budowlanych i za³±czonych dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i prawid³owo ukoñczone; na zasadzie spe³nia/nie spe³nia.
b) O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech
lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej jedn± us³ugê polegaj±c± na wykonaniu dokumentacji
projektowej dotycz±cej budowy/rozbudowy/przebudowy/modernizacji stacji uzdatniania wody
wraz z sieci± wodoci±gow± o d³ugo¶ci min 5,0 km.
Ocena spe³niania warunku bêdzie dokonana na podstawie z³o¿onego wykazu wykonanych us³ug i za³±czonych dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i prawid³owo ukoñczone; na zasadzie spe³nia/nie spe³nia.
Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach technicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia :
Warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje min. 1 osob± która bêdzie pe³niæ funkcjê:
* kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ wentylacyjnych, wodoci±gowych, kanalizacyjnych i cieplnych,
* kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjnej,
* kierownika robót posiadaj±c± uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i sieci elektrycznych,
* osob± posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia - w specjalno¶ci konstrukcyjnej,
* osob± posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia - w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ wentylacyjnych, wodoci±gowych, kanalizacyjnych i cieplnych,
* osob± posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia - w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i sieci elektrycznych.
Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach technicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów : 1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 2) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; UWAGA: W przypadku sk³adania ofert przez spó³ki cywilne, za¶wiadczenia z ZUS i US dotycz± ka¿dego ze wspólników oraz za spó³kê. 3) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 1.1 Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1 - 3. 1.2 Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt. 1, 2, 3 - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1.2 lit. a) powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa powy¿ej powinny byæ wystawione zgodnie ze wskazaniem w pkt. 1. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
2. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów :
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
2) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz powinien zawieraæ nastêpuj±ce informacje :
- imiê i nazwiska osób skierowanych do wykonywania zamówienia,
- funkcja, jak± pe³niæ bêdzie wskazana osoba,
- rodzaj i specjalno¶æ uprawnieñ numer, data wydania I organ wydaj±cy uprawnienia, wykszta³cenie,
- krótka informacja o wykonywanych i zakoñczonych czynno¶ci kierownika budowy z podaniem miejsca I terminu rozpoczêcia oraz zakoñczenia pe³nienia funkcji, nazwy zadania, nazwy inwestora,
4) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wysoko¶æ wadium ustala siê w kwocie: 15 000,00 z³ (piêtna¶cie tysiêcy z³otych).
Wadium w formie pieniê¿nej nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Nr rachunku: 22 8944 0003 3900 3883 2000 0030
z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania:
Modernizacja sieci wodoci±gowej w mie¶cie i gminie Cz³opa - etap I
2. Kopiê dowodu przelewu potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em nale¿y do³±czyæ do oferty.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w formie: w pieni±dzu, porêczenia bankowego, porêczenia pieniê¿nego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed~siêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310), które nale¿y w formie orygina³u zdeponowaæ u Zamawiaj±cego, a kopiê za³±czyæ do oferty.
4. W zale¿no¶ci od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium nale¿y potwierdziæ poprze z³o¿enie do oferty :
a) orygina³u lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê : dowodu dokonania przelewu lub porêczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siêbiorczo¶ci,
b) orygina³u: gwarancji bankowej, porêczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, porêczenia pieniê¿nego spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo kredytowej.
5. Z tre¶ci gwarancji powinno wynikaæ bezwarunkowe i nieodwo³alne, na pierwsze pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w okresie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a
i 5 ustawy Pzp.
6. Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce informacje:
1) nazwa i adres Zamawiaj±cego;
2) nazwê przedmiotu zamówienia;
3) nazwê i adres Wykonawcy;
4) termin wa¿no¶ci gwarancji;
7. Wadium musi byæ wniesione nie pó¼niej ni¿ do wyznaczonego terminu sk³adania ofert.
8. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiaj±cego zostanie uznany pe³n± kwot± wymaganego wadium.
9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postêpowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
10. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
11. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wszystkim wykonawcom po uniewa¿nieniu postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
12. Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium w okoliczno¶ciach, jak w pkt. 10, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.
13. W przypadku wniesienia odwo³ania, Zamawiaj±cy nie pó¼niej ni¿ na 7 dni przed up³ywem wa¿no¶ci wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postêpowania, do przed³u¿enia wa¿no¶ci wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbêdny do zabezpieczenia postêpowania do zawarcia umowy. Je¿eli odwo³anie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do Wykonawcy, którego ofertê wybrano jako najkorzystniejsz±.
14. Zatrzymanie wadium nast±pi w okoliczno¶ciach, je¿eli:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy,
z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, o¶wiadczenia,
o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej,
b) Wykonawca odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
c) Wykonawca nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wyko~nania umowy,
d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena wykonania zamówienia | 60,00 |
okres gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty, zamontowane urz±dzenia | 20,00 |
ilo¶æ konsultacji w tygodniu w siedzibie Zamawiaj±cego w okresie opracowywania dokumentacji projektowej | 10,00 |
obecno¶æ kierownika budowy na placu budowy | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszczalne jest dokonywanie zmian Umowy o charakterze nieistotnym, przez co nale¿y rozumieæ zmiany nieodnosz±ce siê do kwestii, które podlega³y ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby by³y znane w momencie wszczêcia procedury, maj±cej na celu zawarcie Umowy, nie mia³yby wp³ywu na ilo¶æ podmiotów zainteresowanych t± procedur±. W powy¿szym kontek¶cie nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przyk³adowo: zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy, numeru rachunku. 2. Okre¶laj±c warunki dokonania zmiany Umowy, sporz±dza siê protokó³ konieczno¶ci, bior±c pod uwagê w szczególno¶ci: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia, 4) wp³yw zmiany na wysoko¶æ wynagrodzenia, 5) czas wykonania zmiany, 6) wp³yw zmiany na termin zakoñczenia Umowy. 3. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany osób, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2-5, w przypadku gdy dotychczasowe osoby nie mog± wykonywaæ powierzonych zadañ, przy czym zmiana osoby funkcyjnej mo¿e nast±piæ wy³±cznie, je¿eli zostan± spe³nione przes³anki, o których mowa w § 10 ust. 4 i 5 Umowy. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza przed³u¿enie terminu wykonania przedmiotu zamówienia o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie ma lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku: a) powstania konieczno¶ci wykonania zamówieñ dodatkowych, których wykonanie jest niezbêdne dla wykonania przedmiotu Umowy, b) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych ( silne mrozy - poni¿ej minus 10°C przez okres co najmniej 10 dni, ulewne i d³ugotrwa³e deszcze, ponad normowe opady ¶niegu, d³ugotrwa³e wysokie temperatury - powy¿ej 30°C, przez okres co najmniej 5 dni ) uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych z zachowaniem wymaganej technologii, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, o ile nie da³o siê tego przewidzieæ i / lub wykonaæ w innym terminie, d) na uzasadniony wniosek Wykonawcy pod warunkiem, ¿e zmiana ta nie jest zawiniona przez Wykonawcê i wynika tylko i wy³±cznie z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie sk³adania ofert, e) z powodu dzia³añ osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie zamówienia pod warunkiem, ¿e dzia³ania te nie s± konsekwencj± dzia³añ którejkolwiek ze Stron Umowy, f) wydawania decyzji lub uzgodnieñ dotycz±cych dokumentacji projektowej, g) si³y wy¿szej lub klêski ¿ywio³owej. 3) W przypadku wykonywania robót zamiennych lub ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o czym mowa w SIWZ rozdz. IV pkt. 8.2, z zastrze¿eniem nieprzekroczenia czê¶ci wykraczaj±cej poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ - zmiana mo¿e dotyczyæ wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót i innych okoliczno¶ci powsta³ych w zwi±zku z robotami zamiennymi lub ograniczeniem zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia. 4) W przypadku wykrycia powa¿nych wad dokumentacji projektowej na etapie wykonywania Umowy, które bêd± mia³y istotny wp³yw na wykonywanie przedmiotu Umowy - gdy okoliczno¶æ ta wp³ynê³a na konieczno¶æ zmiany wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót, terminu wykonania i innych okoliczno¶ci powsta³ych w zwi±zku z zaistnia³± wad± dokumentacji projektowej i zmiany te bêd± konieczne gdy¿ kontynuacja wykonania Umowy grozi³aby powstaniem Obiektu obarczonego wad±. 5) W przypadku zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, je¿eli zmiany te bêd± mia³y istotny wp³yw na realizacjê przedmiotu Umowy. 6) Zamawiaj±cy mo¿e dopu¶ciæ zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy, które s± nastêpstwem: a) dokonania na podstawie art. 23 pkt 1 Prawo budowlane zmian w rozwi±zaniach projektowych, je¿eli s± one uzasadnione konieczno¶ci± zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych, b) dokonania na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane uzgodnionej mo¿liwo¶ci wprowadzenia uzasadnionych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub In¿yniera, c) zmiany dokonanej podczas wykonywania robót budowlanych, która nie odstêpuje w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowê w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane, lub zmiany dokonane zosta³y zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spe³niaj±c zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane. 7) W uzasadnionych przypadkach Zamawiaj±cy mo¿e dopu¶ciæ wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej, w trakcie prowadzenia inwestycji w zakresie technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza siê je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcê rozwi±zanie jest lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny, zawieraj±cy opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagaæ bêdzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego. 8) Zmiana Podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza siê zmianê Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu Umowy. Zmiana mo¿e nast±piæ wy³±cznie po przedstawieniu przez Wykonawcê o¶wiadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udzia³u w realizacji przedmiotu Umowy, oraz o braku roszczeñ wobec Wykonawcy z tytu³u realizacji robót. Je¿eli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy dopu¶ci zmianê pod warunkiem, ¿e nowy Podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie nie mniejszym ni¿ wskazane na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcê. 4. W przypadku zmniejszenia / ograniczenia zakresu przedmiotu Umowy, wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie udokumentowane poniesione ju¿ koszty tego zakresu rzeczowego. 5. Je¿eli w toku realizacji przedmiotu Umowy Strony ustal± wykonanie robót zamiennych, to roboty pierwotnie planowane zostan± wy³±czone z zakresu zamówienia podstawowego na podstawie zakresu zmian okre¶lonych w protoko³ach konieczno¶ci oraz na podstawie cen jednostkowych i czynników kalkulacyjnych okre¶lonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Zakres robót zamiennych zostanie okre¶lony w protokole konieczno¶ci oraz przedmiarze robót sporz±dzonym przez In¿yniera. Natomiast wynagrodzenie z tytu³u wykonania robót zamiennych zostanie ustalone na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy po wcze¶niejszym uzgodnieniu przez Strony wynagrodzenia za elementy jednostkowe. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i ich uzasadnieni w protokole konieczno¶ci. 6. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania zmiany, w sytuacji konieczno¶ci realizacji dodatkowych robót budowlanych przez dotychczasowego wykonawcê, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: 1) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, 2) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego, 3) ³±czna warto¶æ dodatkowych robót budowlanych nie mo¿e przekroczyæ 50% warto¶ci Przedmiotu Umowy okre¶lonej w § 9 ust. 1. 7. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Umowy, je¿eli zostan± spe³nione ³±cznie poni¿sze warunki : 1) konieczno¶æ zmiany Umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, 2) ³±czna warto¶æ zmian nie przekracza 50% warto¶ci przedmiotu Umowy okre¶lonej w § 9 ust. 1. 8. Przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, i którego ma zast±piæ nowy Wykonawca : 1) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, 2) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców. 9. Zmiany, niezale¿nie od wy¿ej wymienionych uznaje siê za istotne, je¿eli : 1) zmienia siê ogólny charakter Umowy, w stosunku do charakteru Umowy w pierwotnym brzmieniu, 2) nie zmienia ogólnego charakteru Umowy, ale zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby by³y postawione w prowadzonym postêpowaniu o udzielenie zamówienia, to wziêliby lub mogliby wzi±æ udzia³ inni Wykonawcy lub przyjêto by oferty innej tre¶ci, b) zmiana narusza równowagê ekonomiczn± Umowy na korzy¶æ Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w Umowie, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres ¶wiadczeñ i zobowi±zañ wynikaj±cy z Umowy, d) polega na zast±pieniu Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, nowym Wykonawc±, w przypadkach innych ni¿ wymienione w ust. 8 pkt 1. 10. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug (VAT), która wynikaæ bêdzie z powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawnych, wynagrodzenie brutto okre¶lone w § 9 ust. 1 ulegnie zmianie w sposób odpowiedni - tak, aby odpowiada³o zaktualizowanej stawce tego podatku dla zakresu objêtego Umow±, który na dzieñ zmiany stawki VAT nie zosta³ jeszcze rozliczony. 11. W przypadkach, o których mowa w ust. 6 i 7 Zamawiaj±cy, po dokonaniu zmiany Umowy, zamie¶ci w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenie o zmianie umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-06-13, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI CZ£OPA
wiêcej: przetargi CZ£OPA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analiz± rzeczowo-finansow± dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. S³owackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodoci±gowego w Gminie Tymbark
wiêcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.