To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-03-30
Ogłoszenie nr 55415 - 2017 z dnia 2017-03-30 r.
Lubań: Objęcie nadzorem autorskim wraz opieką serwisową systemu AMMS oraz InfoMedica zainstalowanego w jednostce organizacyjnej Zamawiającego
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 32108-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu Sp.z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
23119002000000, ul.
ul. Zawidowska
4,
59800
Lubań, państwo
Polska, woj.
dolnośląskie, tel.
757 213 987, faks
757 213 906, e-mail
mkozak@lcm-luban.pl
Adres strony internetowej (URL): www.lcm-luban.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka prawa handlowego będąca własnością samorządu terytorialnego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Objęcie nadzorem autorskim wraz opieką serwisową systemu AMMS oraz InfoMedica zainstalowanego w jednostce organizacyjnej Zamawiającego
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP/04/2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest objęcie nadzorem autorskim wraz z opieką serwisową systemu AMMS oraz Info Medica zainstalowanego w jednostce organizacyjnej Zamawiającego. 2. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy załączony do niniejszego zaproszenia jako Załącznik Nr 1
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
72591000-4
Dodatkowe kody CPV:
72260000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/03/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT260000.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 312235.50 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 li. b
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o. zamierza zawrzeć umowę ze spół-ką ASSECO Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie umowy o objęcie nadzorem autorskim zainstalowanego w jednostce organizacyjnej zamawiającego systemu INFOMEDICA/AMMS oraz objęcie opieką serwisową oprogramowania aplikacyjnego do obsługi ww. systemu - będącego oprogramowaniem produkcji spółki ABG S.A., która z dniem 1 października 2008 r. połączyła się ze spółką ASSECO Poland. Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Prawa wyłączne, o których mowa w cytowanym przepisie, wynikają m.in. z przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej. W przepisach ww. ustaw mowa jest m.in. o prawie autora oraz zasadach sprawowania przez niego nadzoru autorskiego nad stworzonym przez niego "utworem". Wykonywanie uprawnień w ramach nadzoru autorskiego wiąże się immanentnie z posiadaniem statusu autora określonego produktu. W analizowanym przypadku całokształt autorskich praw osobistych i majątkowych przysługuje ABG S.A., spółce, która z dniem 1 października 2008 r. połączyła się ze spółką ASSECO Poland S.A. Niewątpliwie, w związku z przedmiotowym połączeniem, konglomerat uprawnień związanych z oprogra-mowaniem systemu INFOMEDICA/AMMS przeszedł na nowo utworzony podmiot. Dlatego też, w chwili obecnej, wszelkie autorskie prawa majątkowe z tym związane przysługują spółce ASSECO Poland S.A. To powoduje, że nadzór autorski nad powyższym systemem może być obecnie sprawowany albo wyłącznie przez tego wykonawcę, albo przez inny upoważniony przez niego podmiot. Biorąc pod uwagę fakt, iż sys-tem INFOMEDICA/AMMS w jednostce organizacyjnej zamawiającego funkcjonuje już od kilku lat, dojść należy do wniosku, że obecnie stroną umowy o wykonywanie nadzoru autorskiego nad nim może być wy-łącznie ASSECO Poland S.A. W związku z aktualnym brzmieniem cytowanego na wstępie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) p.z.p., możli-wość udzielenia przez zamawiającego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki wymaga również uprzedniego zbadania, czy nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne dla przedmiotu danego zamó-wienia lub też rozwiązanie zastępcze, a także ustalenia, czy stwierdzony przez zamawiającego brak konku-rencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Przede wszystkim zauważyć należy, iż przepisy cytowanej ustawy nie zawierają definicji pojęć "rozwiązanie alternatywne" oraz "rozwiązanie zastępcze", dlatego też dla ustalenia ich znaczenia odwołać się należy do definicji tych pojęć, zawartych w słowniku języka polskiego. I tak, zgodnie z ww. słownikiem, wyrażenie "alternatywny" oznacza "dający możliwość wyboru między dwiema możliwościami", natomiast "zastępczy" oznacza "zastępujący kogoś albo coś". W realiach niniejszego stanu faktycznego rozwiązanie alternatywne oznaczałoby więc możliwość wyboru pomiędzy dwoma różnymi sposobami wykonania zamówienia polegającego na objęciu nadzorem autorskim i serwisem oprogramowania INFOMEDICA/AMMS przedstawionymi przez jego autora. Nie jest bowiem możliwe wykonanie nadzoru autorskiego przez dwa różne podmioty, kiedy jednym z nich nie będzie osoba będąca autorem utworu. Z kolei rozwiązaniem zastępczym, w realiach niniejszej sprawy, byłoby zastąpienie zamówienia, polegającego na objęciu nadzorem autorskim ww. oprogramowania, innym rodzajem zamówienia. Z uwagi na specyfikę uprawnienia do nadzoru autorskiego, przysługującego przecież wyłącznie au-torowi utworu, możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego byłaby dopuszczalna jedynie w przy-padku, gdyby twórca oprogramowania INFOMEDICA/AMMS przeniósł na zamawiającego autorskie pra-wa osobiste do utworu. Nadzór nad sposobem korzystania z utworu stanowi bowiem - w myśl art. 16 pkt 5 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych - przejaw osobistego prawa autorskiego. W realiach niniejszej sprawy okoliczność taka nie mogła mieć miejsca - autorskie prawa osobiste są bowiem niezby-walne. Oznacza to więc, że rozwiązanie alternatywne (zwłaszcza zaś rozsądne rozwiązanie alternatywne), nie wchodzi w tym wypadku w grę. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku rozwiązania zastępczego. Dopuszczenie takiego rozwiązania wymagałoby uprzedniego ustalenia, że takie rozwiązanie zastępcze ist-nieje. Zamiarem zamawiającego jest udzielenie zamówienia polegającego na wykonywaniu czynności nad-zoru autorskiego, a więc całokształtu czynności, związanych z nadzorem nad sposobem korzystania z oprogramowania. W nadzorze autorskim zawiera się pewien określony zbiór czynności i zachowań, które w całości wyczerpują to pojęcie. Nie sposób jest zatem ustalić, jakimi czynnościami nadzór autorski miałby zostać zastąpiony, aby móc spełnić oczekiwania zamawiającego i wyczerpać jednocześnie przesłankę rozwiązania zastępczego. Dlatego też uznać należy, że w przedmiotowej sprawie brak jest zarówno roz-wiązania alternatywnego, jak i rozwiązania zastępczego. Należy zwrócić uwagę, iż funkcjonujące w Spółce oprogramowanie INFOMEDICA/AMMS, wdro-żone zostało jeszcze w 2004 r., w następstwie wyboru przez Spółkę najkorzystniejszej oferty, złożonej w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego przez Spółkę w trybie przetargu nieograniczonego. W przedmiotowym postępowaniu nie została zatem w żaden sposób zachwiana czy ograniczona konkurencja. Możliwość ubiegania się o przedmiotowe zamówienie została zapewniona każ-demu potencjalnemu wykonawcy, spełniającemu przesłanki udziału w tym postępowaniu. Nie można więc przyjąć, że parametry zamówienia zostały wówczas przez zamawiającego celowo zawężone w sposób prowadzący do aktualnego wyłączenia konkurencji. W toku uprzednio prowadzonego postępowania każdy z producentów i dystrybutorów różnych rodzajów oprogramowania mógł zgłosić swój udział i aktywnie uczestniczyć w tym postępowaniu. Fakt wyboru przez zamawiającego wykonawcy, oferującego dostawę i wdrożenie obecnie funkcjonującego systemu INFOMEDICA/AMMS jest więc następstwem postępowania, przeprowadzonego w 2004 r. z zapewnieniem zachowania wymaganej konkurencji. Dlatego też przyjąć należy, że aktualny brak tej konkurencji, wynikający ze specyfiki zamówienia, którego Spółka obecnie zamierza udzielić, nie wynika z celowego zawężenia parametrów postępowania przez Spółkę w poprzednim postępowaniu. W świetle przedstawionych wyżej okoliczności dojść należy do przekonania, że w obecnym stanie faktycznym udzielenie zamówienia w powyższym zakresie innemu wykonawcy byłoby obiektywnie nie-możliwe. Aktualność przy tym zachowuje stanowisko Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, wyrażone w uchwale z dnia 16 sierpnia 2012 r., w której stwierdzono, że "przy-czyny związane z ochroną praw wyłącznych muszą mieć charakter zasadniczy, tak by można było wskazać, że podjęcie prac przez innego wykonawcę jest ze względu na ochronę praw wyłącznych rzeczywiście niemożliwe, a nie tylko utrudnione, i że ta niemożliwość ma charakter nieprzezwyciężalny" (uchwała KIO z dnia 16 sierpnia 2012 r., KIO/KD 74/12, LEX nr 1230120). W świetle powyżej przedstawionych oko-liczności brak możliwości zlecenia nadzoru autorskiego innemu podmiotowi, poza producentem oprogra-mowania INFOMEDICA/AMMS zdaje się nie budzić wątpliwości. W świetle przedstawionych okoliczności dojść należy do przekonania, że wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) Prawa zamówień publicznych przesłanki, warunkujące możliwość udzielenia przez zamawia-jącego zlecenia z wolnej ręki, zostały w tym przypadku w całości zrealizowane.
INNE PRZETARGI Z LUBANIA
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2390D w km 6+242-8+255 w miejscowości Wyręba
- Dostawa artykułów mięsnych, przetworów mięsnych i artykułów drobiarskich dla Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej.
- Usługi porządkowe - sprzątanie budynku Starostwa Powiatowego w Lubaniu
- Wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowej na modernizację funkcjonalną oraz termomodernizację Miejskiego Domu Kultury w Lubaniu.
- Usługa grupowego ubezpieczenia na życie pracowników oraz członków rodzin pracowników NZOZ Łużyckiego Centrum Medycznego w Lubaniu Sp. z o.o.
więcej: przetargi w Lubaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.