Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-07-03
Og³oszenie nr 558047-N-2020 z dnia 2020-07-03 r.
Urz±d Miasta i Gminy w Szczekocinach: Przebudowa infrastruktury turystycznej kszta³tuj±cej obszar przestrzeni publicznej w centrum Szczekocin
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urz±d Miasta i Gminy w Szczekocinach, krajowy numer identyfikacyjny
15139873500000, ul.
ul. Senatorska
2
,
42-445
Szczekociny, woj.
¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
343 557 050, , e-mail
inwestycje@szczekociny.pl, , faks
343 557 165.
Adres strony internetowej (URL): https://szczekocin.finn.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://szczekociny.finn.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
2. Oferty nale¿y z³o¿yæ pod rygorem niewa¿no¶ci w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2188 z pó¼n. zm.), osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca/kuriera.
Adres:
Urz±d Miasta i Gminy Szczekociny, ul. Senatorska 2, 42-445 Szczekociny
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Przebudowa infrastruktury turystycznej kszta³tuj±cej obszar przestrzeni publicznej w centrum Szczekocin
Numer referencyjny:
RR.271.1.9.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa infrastruktury turystycznej kszta³tuj±cej obszar przestrzeni publicznej w centrum Szczekocin. 2. W ramach zadania zostanie zagospodarowane miejsce publiczne w so³ectwie Centrum w Szczekocinach istotne z uwagi na dobro wspólne mieszkañców, tj. a) przebudowa ci±gów pieszych i chodników, z obni¿onym krawê¿nikiem w celu zapewnienia dostêpu do infrastruktury publicznej dla osób z niepe³nosprawno¶ciami, osób starszych i matek z dzieæmi; b) modernizacja terenu zielonego - nowa nawierzchnia trawiasta, niewysokie odmiany drzew oraz zieleñ uzupe³niaj±ca w formie niskich krzewów i bylin o ciekawych kszta³tach i kolorach; c) monta¿ obiektów ma³ej architektury (³awki, kosze na ¶mieci, tablica informuj±ca o walorach historycznych i turystycznych, maszt flagowy). 3. Zamawiaj±cy informuje, ¿e teren inwestycji s±siaduje z drog± krajow± nr 78 (dzia³ka 1661/3) oraz drog± powiatow± (dzia³ka 1661/5). 4. Zamawiaj±cy informuje, ¿e Wykonawca ma wyci±æ 3 szt. drzew, czyli 2 szt. wierzby i 1 szt. lipy zgodnie z decyzj± ROI.613.1.43.2020 z dnia 15.06.2020 r. oraz przesadziæ 1 szt. klona jawora w obrêbie dzia³ki 1661/4. 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowi±ce za³±cznik do niniejszej SIWZ. 6. W dokumentacji projektowej mog± wystêpowaæ znaki towarowe, patenty, pochodzenie lub ¼ród³o towarów a tak¿e normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia opisuj±ce przedmiot zamówienia. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych nie s± one wi±¿±ce, dlatego nale¿y je traktowaæ, jako minimalne i mo¿na dostarczyæ elementy równowa¿ne opisywanym, których charakterystyka nie jest gorsza ni¿ parametry urz±dzeñ czy materia³ów podanych w opracowaniach projektowych. 7. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dopuszcza sk³adanie ofert, w których poszczególne urz±dzenia b±d¼ materia³y wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mog± byæ zast±pione urz±dzeniami b±d¼ materia³ami równowa¿nymi, na etapie realizacji zamówienia. Poprzez pojêcie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych nale¿y rozumieæ materia³y gwarantuj±ce realizacjê robót zgodnie z projektem oraz zapewniaj±ce uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. 8. Równowa¿ne produkty i urz±dzenia musz± byæ dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowi±zuj±cym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urz±dzenia równowa¿ne wymagaj±ce zmiany posiadanych decyzji, bêdzie musia³ w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiaj±cego, uzyskaæ wymagane decyzje w³asnym staraniem i kosztem, w tym zgodê projektanta na zmiany, gwarantuj±c jednocze¶nie wykonanie zamówienia w terminie wynikaj±cym z SIWZ. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisane przez Zamawiaj±cego, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zania równowa¿ne spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Obowi±zek Wykonawcy wykazania równowa¿no¶ci jest obowi±zkiem wynikaj±cym z ustawy, który mo¿e byæ spe³niony w jakikolwiek sposób pozwalaj±cy Zamawiaj±cemu jednoznacznie stwierdziæ zgodno¶æ oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami okre¶lonymi w SIWZ. 9. W przypadku oferowania przez Wykonawcê rozwi±zañ równowa¿nych, wymagane jest sporz±dzenie zestawienia rozwi±zañ równowa¿nych w formie tabeli i za³±czenie jej do oferty. Je¿eli oferta nie bêdzie zawiera³a ¿adnego dokumentu wskazuj±cego na zastosowanie przez Wykonawcê rozwi±zañ równowa¿nych Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca nie przewiduje zastosowania rozwi±zañ równowa¿nych. 10. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi siê do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy nie mo¿e odrzuciæ oferty tylko dlatego, ¿e roboty budowlane, dostawy lub us³ugi bêd±ce przedmiotem oferty nie s± zgodne z normami, europejskimi ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których siê ona odnosi, je¿eli Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególno¶ci za pomoc± ¶rodków, o których mowa w art. 30b ust. 1, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia. 11. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi siê do wymagañ dotycz±cych wydajno¶ci lub funkcjonalno¶ci, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy nie mo¿e odrzuciæ oferty zgodnej z Polsk± Norm± przenosz±c± normê europejsk±, normami innych pañstw cz³onkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenosz±cymi normy europejskie, z europejsk± aprobat± techniczn±, ze wspóln± specyfikacj± techniczn±, z norm± miêdzynarodow± lub z systemem referencji technicznych ustanowionym przez europejski organ normalizacyjny, je¿eli te normy, aprobaty, specyfikacje i systemy referencji technicznych dotycz± wymagañ zwi±zanych z wydajno¶ci± lub funkcjonalno¶ci± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, Wykonawca w ofercie musi udowodniæ, w szczególno¶ci za pomoc± ¶rodków, o których mowa w art. 30b ust. 1, ¿e obiekt budowlany, dostawa lub us³uga, spe³niaj± wymagania dotycz±ce wydajno¶ci lub funkcjonalno¶ci okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 12. Zadanie pn. Przebudowa infrastruktury turystycznej kszta³tuj±cej obszar przestrzeni publicznej w centrum Szczekocin wspó³finansowane jest przy pomocy ¶rodków z bud¿etu Województwa ¦l±skiego w ramach Marsza³kowskiego Konkursu "Inicjatywa So³ecka". 13. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, podwykonawcê lub dalszego podwykonawcê osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty bezpo¶rednie na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z pó¼n. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonuj± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. nastêpuj±cych osób: kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych. 2) Przed rozpoczêciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiaj±cego o¶wiadczenie, ¿e przy realizacji robót bêdzie zatrudnia³ osoby, o których mowa w pkt. 1), na podstawie umowy o pracê (dotyczy równie¿ podwykonawców i dalszych podwykonawców) oraz listê tych osób (pracowników). Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które musz± byæ zatrudnione na umowê o pracê, nie bêd± mog³y wykonywaæ pracy z winy Wykonawcy. Po zakoñczeniu robót Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie, ¿e podczas realizacji robót zatrudnia³ osoby, o których mowa w pkt. 1), na podstawie umowy o pracê. 3) Je¿eli na budowie bêdzie przebywaæ osoba niezatrudniona na umowê o pracê, co zostanie ustalone przez Zamawiaj±cego oraz przez inne osoby i organy upowa¿nione na podstawie odrêbnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu tytu³em kary umownej 500 PLN za ka¿dy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostaæ potwierdzony pisemn± notatk±. Notatka nie musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub jego przedstawicieli. 14. Wykonany przedmiot zamówienia bêdzie dostêpny dla osób niepe³nosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SIWZ.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45111200-0 |
45233253-7 |
45236290-9 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2020-09-25
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2020-09-25 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia wymogów w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê ubezpieczeniow± nie mniejsz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunek ten zosta³ spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami niezbêdnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj. co najmniej 1 osob± pe³ni±c± funkcjê kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a które uprawniaj± do pe³nienia tych funkcji w odpowiednim zakresie oraz aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Okrêgowej Izby Samorz±du.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia zostanie wezwany do z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów (aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów): 1) Odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
4. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie wezwany do przed³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów (aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów):
1) W celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w rozdziale V ust. 2 pkt 2 SIWZ
a) Dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa powy¿ej, Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez Wykonawcê innych dokumentów, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu - art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
2) W celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w rozdziale V ust. 2 pkt. 3 SIWZ
a) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami: o tre¶ci zgodnej ze wzorem stanowi±cym za³±cznik Nr 5 do niniejszej SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oferta powinna zawieraæ: 1) Formularz ofertowy zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SIWZ. 2) O¶wiadczenia zgodnie z za³±cznikiem nr 2 oraz nr 3 SIWZ (o¶wiadczenia z art. 25a ustawy Pzp) 3) Pe³nomocnictwo. Upowa¿nienie osób podpisuj±cych ofertê musi bezpo¶rednio wynikaæ z dokumentów do³±czonych do oferty. Oznacza to, ¿e je¿eli upowa¿nienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzaj±cego status prawny Wykonawcy, to do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w formie orygina³u lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia publicznego. 4) Zobowi±zanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena ofertowa | 60,00 |
Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci niniejszej umowy mog± byæ dokonane za zgod± obu stron w przypadkach okre¶lonych w umowie oraz ustawie Prawo zamówieñ publicznych i wymagaj± aneksu sporz±dzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. 2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy w stosunku do tre¶ci z³o¿onej oferty. Zmiana ta mo¿e dotyczyæ wszystkich istotnych postanowieñ umowy. Termin realizacji mo¿e ulec zmianie o czas, w jakim poni¿ej wskazane okoliczno¶ci wp³ynê³y na termin wykonania umowy przez Wykonawcê, to jest uniemo¿liwi³y Wykonawcy terminow± realizacjê przedmiotu Umowy. Zmiana mo¿liwa jest w szczególno¶ci w nastêpuj±cych sytuacjach: 1. w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej tj. zdarzenia nieprzewidywalnego, bêd±cego poza kontrol± stron umowy. W takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas trwania zdarzenia nieprzewidywalnego. 2. w przypadku wyst±pienia stanu nadzwyczajnego (stan wojenny, stan wyj±tkowy, stan klêski ¿ywio³owej). Zmiana terminu okre¶lonego w umowie mo¿e nast±piæ w sytuacji, gdy wykonanie przedmiotu umowy w terminie jest niemo¿liwe z uwagi na wyst±pienie w trakcie trwania umowy stanu nadzwyczajnego, uniemo¿liwiaj±cego dotrzymanie terminu realizacji zamówienia. W takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas trwania stanu nadzwyczajnego. 3. w przypadku wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonywanie robót budowlanych w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonych umow±, normami lub innymi przepisami wymagaj±cymi odpowiednich warunków (tj. anomalii pogodowych), potwierdzonych danymi publikowanymi przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej utrzymuj±cych siê d³u¿ej ni¿ 2 tygodnie. W takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas trwania niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych udokumentowanych danymi publikowanymi przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Nie dotyczy warunków atmosferycznych typowych dla pory roku. 4. w przypadku zmiany w dokumentacji projektowej o czas niezbêdny dla dostosowania siê Wykonawcy do takiej zmiany. Zmiana terminu okre¶lonego w umowie mo¿e nast±piæ w sytuacji, gdy dalsze wykonywanie przedmiotu umowy jest niemo¿liwe z uwagi na konieczno¶æ wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz dostosowanie siê Wykonawcy do wprowadzonych zmian. Przesuniêcie terminu mo¿e obj±æ czas dokonywania zmian w dokumentacji oraz czas niezbêdny do pozyskania przez Wykonawcê stosownych zasobów (wynikaj±cych ze zmian) do dalszego wykonywania prac. 5. w przypadku innych przeszkód uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca. W takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas trwania obiektywnych przeszkód uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca. 6. w przypadku konieczno¶ci wykonania robót zamiennych; 7. w przypadku konieczno¶ci wykonania zamówieñ dodatkowych, których wykonanie jest niezbêdne dla wykonania przedmiotu Umowy; 8. na skutek decyzji s³u¿b, inspekcji i stra¿y, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia. Zmiana terminu okre¶lonego w umowie mo¿e nast±piæ w sytuacji, gdy konieczne bêdzie przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, na skutek decyzji s³u¿b, inspekcji i stra¿y. W takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas trwania zawieszenia realizacji zamówienia. 9. W przypadku zmiany danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy, (np. zmiana danych teleadresowych itp.); 10. w przypadku stwierdzenia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana umowy bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 11. w przypadku gdy konieczno¶æ wprowadzania zmian bêdzie nastêpstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiêdzy Zamawiaj±cym a inn± ni¿ Wykonawca stron± w tym instytucjami wspó³finansuj±cymi realizacjê projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 12. rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu zamówienia; 13. w przypadku zaistnienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, sieci lub instalacji. Zmiana terminu okre¶lonego w umowie mo¿e nast±piæ w sytuacji, gdy wykonanie przedmiotu umowy w terminie jest niemo¿liwe ze wzglêdu na ujawnienie w toku prowadzonych robót budowlanych odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, sieci lub instalacji. W przypadku wyst±pienia tego typu odstêpstw od za³o¿onych, termin realizacji umowy zostanie wyd³u¿ony o czas uzyskania niezbêdnych uzgodnieñ, zaprojektowania niezbêdnych zabezpieczeñ sieci oraz dokonania prze³o¿enia koliduj±cego uzbrojenia. 14. w przypadku protestów mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych. Zmiana terminu okre¶lonego w umowie mo¿e nast±piæ w sytuacji wyst±pienia protestów mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych. W takim przypadku termin realizacji zostanie wyd³u¿ony o czas uzyskania ostatecznej decyzji rozstrzygaj±cej protest. 15. zmiany strony umowy w sytuacji, gdy w prawa i obowi±zki Wykonawcy wst±pi inny podmiot; a. W szczególnych okoliczno¶ciach mo¿liwa jest zmiana umowy polegaj±ca na tym, i¿ w miejsce Wykonawcy, przejmuj±c ogó³ jego praw i obowi±zków, wst±pi inny podmiot, np. podwykonawca. b. W szczególnych okoliczno¶ciach mo¿liwa jest zmiana umowy polegaj±ca na tym, i¿ prawa i obowi±zki wszystkich cz³onków konsorcjum/wszystkich Wykonawców wspólnie realizuj±cych zamówienie/ przejmie jeden lub niektórzy z cz³onków Konsorcjum /jeden lub niektórzy z Wykonawców wspólnie realizuj±cych zamówienie/. 16. zmiany w zakresie podwykonawstwa; a. Mo¿liwe jest samodzielne zrealizowanie umowy, pomimo zadeklarowania udzia³u podwykonawcy w realizacji zamówienia. b. Mo¿liwe jest zlecenie czê¶ci zamówienia podwykonawcy, w sytuacji, gdy Wykonawca zadeklarowa³ samodzieln± realizacjê zamówienia. 17. Zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa maj±cych wp³yw na realizacjê zamówienia w takim zakresie w jakim bêdzie to niezbêdne w celu dostosowania postanowieñ umowy do zaistnia³ego stanu prawnego, w tym zmiany stawki podatku od towarów i us³ug. 3. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku: 1. Rezygnacji z czê¶ci zakresu robót do wykonania; 2. Braku konieczno¶ci wykonania robót wynik³ych z b³êdów stwierdzonych w dokumentacji projektowej; 3. Modyfikacji przedmiotu zamówienia w zwi±zku z wyst±pieniem robót dodatkowych lub uzupe³niaj±cych za roboty zaniechane; 4. Je¿eli warto¶æ robót zamiennych bêdzie mniejsza od podstawowych; 5. Zmniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w pkt. 1-3 nastêpuje w oparciu o kosztorys ofertowy. 4. Dopuszczalne s± zmiany umowy polegaj±ce na zmianie jako¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmianie technologii. Zastosowana zmiana musi byæ, co najmniej równowa¿na do rozwi±zania projektowanego. W powy¿szym przypadku Wykonawca jest zobowi±zany do przeprowadzenia uzgodnieñ z projektantem odno¶nie proponowanych zmian i zapewnienia spe³nienia wszelkich wymagañ z tym zwi±zanych, koniecznych do dopuszczenia do u¿ytkowania obiektu wykonanego w ramach niniejszej umowy. Zmiany, o których mowa, nie wymagaj± sporz±dzania aneksu do umowy. 5. Dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku niedostêpno¶ci odpowiednich surowców lub materia³ów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej, co utrudnia mo¿liwo¶æ wykonania przedmiotu Umowy, tj. w szczególno¶ci powoduje opó¼nienie w postêpie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, nie móg³ temu zapobiec. 6. Zmiany przewidziane w umowie mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub przez Wykonawcê. Warunkiem dokonania zmian jest z³o¿enie pisemnego wniosku przez Stronê inicjuj±c± zmianê zawieraj±cego opis propozycji zmiany, uzasadnienie zmiany, obliczenie kosztów zmiany je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie Wykonawcy, czas wykonania zmiany oraz wp³yw zmiany na termin zakoñczenia wykonywania przedmiotu umowy. Je¿eli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, Strona inicjuj±ca zmianê przedstawia w szczególno¶ci opis proponowanych zmian oraz przedmiar i niezbêdne rysunki.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-07-21, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego do oferty nale¿y do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenia stanowi±ce za³±cznik nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w o¶wiadczeniach stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postêpowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do tre¶ci art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni do dnia zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - za³±cznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Wspólnie Wykonawcy tworz±cy jeden podmiot mog± z³o¿yæ dokumenty wymienione w ust. 4 niniejszego rozdzia³u. Wystarczaj±ce bêdzie, je¿eli dokumenty te z³o¿y tylko jeden z Wykonawców wspólnie sk³adaj±cych ofertê, o ile wykazane zostanie w ten sposób spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych w SIWZ. 6. Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub brak podstaw wykluczenia, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 346) 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych w jêzyku obcym, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez Wykonawcê i pobranych samodzielnie przez Zamawiaj±cego dokumentów. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów, które znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego), korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. 10. Dokumenty lub o¶wiadczenia sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii o¶wiadczenia, sporz±dzonych w postaci papierowej, w³asnorêcznym podpisem. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub o¶wiadczeñ, które ka¿dego z nich dotycz±. 11. Dokumenty sk³adane przez Wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1 niniejszego rozdzia³u sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 2) Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt 1 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 11.2. niniejszego rozdzia³u SIWZ stosuje siê. 4) W przypadku w±tpliwo¶ci, co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 12. Korzystanie z zasobów innych podmiotów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu 1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - dokument ten (np. zobowi±zanie) nale¿y do³±czyæ do oferty. 3) Z dokumentu (np. zobowi±zania), o którym mowa powy¿ej musi wynikaæ w szczególno¶ci: a) Zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) Zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) Czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. 4) Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 5) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 6) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powy¿ej, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 12.1 niniejszego rozdzia³u. 7) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy. 8) Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postepowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. 9) Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, na wezwanie Zamawiaj±cego zobowi±zany bêdzie z³o¿yæ o¶wiadczenia i dokumenty podmiotu, na zdolno¶ci lub sytuacjê którego Wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postêpowania tego podmiotu. Wykonawca zobowi±zany bêdzie równie¿ z³o¿yæ dokumenty tego podmiotu potwierdzaj±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci lub sytuacji, na których Wykonawca polega³ w celu wykazania spe³niania tych warunków. 13. Procedura sanacyjna - samooczyszczenie 1) Wykonawca, który podlega wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy Pzp, mo¿e przedstawiæ dowody na to, ¿e podjête przez niego ¶rodki s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, w szczególno¶ci udowodniæ naprawienie szkody wyrz±dzonej przestêpstwem lub przestêpstwem skarbowym, zado¶æuczynienie pieniê¿ne za doznan± krzywdê lub naprawienie szkody, wyczerpuj±ce wyja¶nienie stanu faktycznego oraz wspó³pracê z organami ¶cigania oraz podjêcie konkretnych ¶rodków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które s± odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwom lub przestêpstwom skarbowym lub nieprawid³owemu postêpowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje siê, je¿eli wobec Wykonawcy, bêd±cego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem s±du zakaz ubiegania siê o udzielenie zamówienia oraz nie up³yn±³ okre¶lony w tym wyroku okres obowi±zywania tego zakazu. 2) W celu skorzystania z instytucji "samooczyszczenia", Wykonawca zobowi±zany jest do z³o¿enia wraz z ofert± stosownego o¶wiadczenia, a nastêpnie zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp do z³o¿enia dowodów. 3) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, je¿eli Zamawiaj±cy, uwzglêdniaj±c wagê i szczególne okoliczno¶ci czynu Wykonawcy, uzna za wystarczaj±ce dowody, o których mowa w pkt 1.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego po³o¿onego w Trzebiatowie przy ul. Kiliñskiego 90, wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Budowa drogi nr L 3P w Le¶nictwie Warblewo - Nadle¶nictwo Polanów_etap II
- REMONT £AZIENEK W INTERNACIE ZSOiT W LIPSKU
- Remont stolarki w trzech Urzêdach Skarbowych podleg³ych Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie
- "¦cie¿ki rowerowe w Gorzowie Wielkopolskim - etap IV".
- Termomodernizacja trzech osad s³u¿bowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.