Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-18
Gliwice: Zakup wraz z dostawą materiału szkółkarskiego
Numer ogłoszenia: 55866 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Usług Komunalnych , ul. Strzelców Bytomskich 25c, 44-109 Gliwice, woj. śląskie, tel. 032 2310031, 3350444, faks 032 2310032.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Budżetowa Samorządu Terytorialnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup wraz z dostawą materiału szkółkarskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakup materiału szkółkarskiego wraz z dostawą: 1. Drzewa - zał. nr 5D 2. Krzewy - zał. nr 5K 3. Drzewa i krzewy iglaste - zał. nr 5DK w ilościach oraz według gatunków i odmian podanych w załącznikach nr 5D, nr 5K, nr 5DK, stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z normami branżowymi dla danego gatunku i odmiany, wybór 1. Miejsce dostawy materiału Miejski Zarząd Usług Komunalnych Dział Zieleni, 44 -109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich 25c. Wskazania jakościowe: Materiał szkółkarski powinien być czysty odmianowo, wyprodukowany zgodnie z zasadami agrotechniki szkółkarskiej i odpowiadać określonym w zaleceniach wymaganiom. Rośliny powinny być zdrewniałe, zahartowane oraz prawidłowo uformowane, z zachowaniem charakterystycznych dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, szerokości i długości pędów a także równomiernego rozkrzewienia i rozgałęzienia. Powinny być zachowane odpowiednie proporcje miedzy pniem, koroną i bryłą korzeniową. Materiał musi być zdrowy, bez uszkodzeń mechanicznych, objawów będących skutkiem niewłaściwego nawożenia i agrotechniki oraz bez odrostów podkładki. System korzeniowy musi być dobrze wykształcony, nieuszkodzony, odpowiedni dla danego gatunku, odmiany i wieku rośliny. Dodatkowe wymagania dla wszystkich grup roślin: 1. Rośliny powinny być zgodne z parametrami podanymi dla poszczególnej odmiany i gatunku w specyfikacji przetargowej. 2. Powinny posiadać cechy charakterystyczne dla gatunku i odmiany oraz bez zastrzeżeń spełniać wymagania dotyczące wielkości, muszą być w dobrym stanie. 3. Rośliny powinny być oznaczone etykietą zawierającą pełną nazwę rośliny, w tym nazwę łacińską (w przypadku dostawy jednolitej wystarczy zaopatrzyć w etykietę jedną roślinę), 4. Rośliny w pojemnikach (drzewa, krzewy, drzewa i krzewy iglaste) powinny mieć silnie przerośniętą bryłę korzeniową i być uprawiane w pojemnikach o pojemności proporcjonalnej do wielkości rośliny. Korzenie muszą być równomiernie rozłożone w pojemniku i widoczne po zewnętrznej stronie bryły korzeniowej. Korzenie nie mogą być zbyt zbite (sfilcowane). Roślina powinna rosnąć w tym samym pojemniku minimum jeden, ale nie więcej niż 2 lata. 5. Dopuszcza się dostawę roślin (drzewa) z ukorzenioną bryłą korzeniową, w kontenerach lub alternatywnych opakowaniach przeznaczonych głównie do uprawy roślin. 6. Niedopuszczalne jest stosowanie do balotowania folii lub materiałów syntetycznych nie ulegających biodegradacji. 7. Drzewa z bryłą korzeniową o obwodzie pnia do 12 cm, powinny być co najmniej 2 razy przesadzane, od 12 cm obwodu co najmniej 3 razy przesadzane, od obwodu pnia 25 cm 1 m nad szyją korzeniową co najmniej 4 razy. 8. Niedopuszczalne są poważne deformacje bryły korzeniowej, jak również rośliny przesadzane mniej razy, niż przewiduje punkt 7. 9. Wielkość bryły korzeniowej musi być proporcjonalna do całkowitej wysokości drzewa, lub obwodu na wysokości 1m nad szyją korzeniową, bryła korzeniowa musi być dobrze przerośnięta korzeniami. 10. Niedopuszczalne są rośliny z przyciętymi korzeniami powstałymi przed ostatnim przesadzaniem lub obciętymi korzeniami podczas wykopywania. 11. Niedopuszczalne jest dostarczenie roślin sadzonych bezpośrednio przed dostawą lub w takim okresie, że rośliny przed dostawą nie miały możliwości wytworzenia wystarczającej ilości korzeni w kontenerze. 12. Dopuszczalne są rośliny z bryłą korzeniową świeżo osadzone w kontenerach, jeżeli bryła korzeniowa jest zgodna z pkt od 5 do 11, 13. Niedopuszczalne są korzenie skręcone w spiralę w przypadku roślin uprawianych w kontenerach. 14. Pnie drzew nie mogą mieć widocznych uszkodzeń związanych z ingerencją ogrodniczą lub pogodą (cięcia, złamania). 15. Niedopuszczalne są rany na jakimkolwiek etapie gojenia spowodowane złą lub późną ingerencją (na przykład późnym usunięciem bocznych pędów przy pniu), niedopuszczalne są również jakiekolwiek inne świeże uszkodzenia gałęzi i pnia. 16. Pnie drzew z obwodem pnia powyżej 12 cm w wysokości jednego metra nad szyją korzeniową muszą mieć co najmniej 220 cm wysokości, muszą być proste i nie odbiegać w żadnym miejscu o więcej niż 5cm od osi łączącej szyję korzeniową z koroną. 17. Wysokość pnia drzew kulistych, zwisających lub szeroko rosnących odmian musi wynosić co najmniej 220 cm, niezależnie od obwodu. 18. Kora drzewa nie może być zwiotczała lub przemarznięta, obwód pnia na wysokości 1m musi przedstawiać jeden z poniższych standardowych rozmiarów: 6-8, 8-10, 10-12, 12-14, 14-16, 16-18, 18-20, 20-25, 25-30, 30-35 itd. Jeżeli w specyfikacji przetargu podano konkretny rozmiar, należący do jednego z powyższych przedziałów wtedy za dopuszczalny rozmiar uważa się jakikolwiek rozmiar z tego przedziału (np. jeżeli podano obwód 15 cm na wysokości 1m, obwód roślin może wynosić od 14 do 16 cm na wysokości 1m). 19. Kształt i charakter gałęzi korony musi być odpowiedni do deklarowanej odmiany, wieku, i wielkości drzewa. 20. Korona nie może mieć więcej niż jeden pęd główny, pęd główny nie może być uszkodzony, musi tworzyć bezpośrednią kontynuację pnia, wyjątkiem są odmiany rosnące naturalnie w sposób kulisty, szeroki lub zwisający. 21. Korona nie może mieć widlastych rozgałęzień (oprócz odmian, gdzie jest to naturalne np. dąb) grożących rozłamaniem korony w późniejszym wieku drzewa. 22. Niedopuszczalne jest występowanie na roślinach chorób, szkodników i śladów porażenia przez choroby i szkodniki, 23. Kupujący zastrzega sobie prawo do obejrzenia oraz rezerwacji drzew u wykonawcy przed dostawą lub może żądać fotografii roślin. 24. Kupujący zastrzega sobie, w przypadku uzasadnionych wątpliwości, prawo w chwili odbioru dostawy poddać losowo 1% (co najmniej jedną roślinę) kontroli jakości systemu korzeniowego, nawet jeśli będzie to oznaczać zniszczenie rośliny (np. celowe usunięcie gleby z korzeni roślin z bryłą korzeniową lub w kontenerze). Kupujący nie ma obowiązku zapłacić wykonawcy za zniszczoną roślinę w ten sposób. 25. W przypadku dostawy roślin z odkrytym systemem korzeniowym (ligustr pospolity), system korzeniowy musi być rozbudowany i zdrowy, powinny być zachowane odpowiednie proporcje między wielkością systemu korzeniowego a częścią nadziemną. Materiał powinien być posortowany i powiązany w pęczki. 26. Pnącza powinny być w pojemnikach, każda roślina musi być przywiązana do bambusowego palika i powinna posiadać minimum 2 pędy. 27. W punktach nie określonych w niniejszym dokumencie wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w pełni norm Szkółkarzy Polskich. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na każdą grupę roślin: (Drzewa, Krzewy, Drzewa i krzewy iglaste). Dostawca zobowiązuje się: - dostarczyć materiał szkółkarski na umówione miejsce wskazane przez zamawiającego w całości z klarowną specyfikacją umożliwiającą sprawdzenie pod względem ilościowym i jakościowym. - Zamawiający z 7 dniowym wyprzedzeniem poinformuje Dostawcę o planowanym odbiorze materiału szkółkarskiego (dostawa jednorazowa lub partiami wg potrzeb Zamawiającego). - przewóz materiału specjalistycznym środkiem transportu, przystosowanym do tego celu, tak aby nie uszkodzić w żaden sposób dostarczanych roślin. - zapłata za dostarczony materiał nastąpi w ciągu 14 dni od daty dostarczenia faktury do kupującego i może nastąpić tylko po protokolarnym odbiorze partii lub całości materiału. Osoby upoważnione do odbioru roślin: Zofia Kołodziej - Mistrz Działu Zieleni Zbigniew Garbicz - zastępca Kierownika Działu Zieleni Małgorzata Misztal - Kierownik Działu Zieleni Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.gliwice.pl pod hasłem Certyfikat ISO..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.12.00.00-8, 03.45.13.00-9, 03.45.20.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy posiadający uprawnienia do realizacji zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o zamówienie moga ubiegać się wykonawcy, którzy dysponuja lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod następującymi warunkami: zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod następującymi warunkami: a) zamawiający dopuszcza zmianę osób reprezentujących zamawiającego, wykonawcę na podstawie pisemnego powiadomienia stron, bez konieczności aneksowania umowy, b) zmiany nazwy lub siedziby firmy zamawiającego, wykonawcy, c) zawieszenia przez zamawiającego wykonania dostaw z tytułu innego niż wyżej wymienione, d) rezygnacji z wykonania części dostaw z jednoczesnym obnizeniem wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy, e) zmiany będące następstwem: klęski żywiołowej, siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w terminie. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swojej ważności zatwierdzenia przez Kierownika Działu Planowania i Zamówień, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności z wyłączeniem zmiany osób reprezentujących zamawiającego i wykonawcę na podstawie pisemnego powiadomienia stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Usług Komunalnych, ul. Strzelców Bytomskich 25 C, 44-109 Gliwice, Dział Planowania i Zamówień.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2014 godzina 12:30, miejsce: Miejski Zarząd Usług Komunalnych, ul. Strzelców Bytomskich 25 C, 44-109 Gliwice, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: drzewa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: jak w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.12.00.00-8, 03.45.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Krzewy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: jak w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.12.00.00-8, 03.45.13.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Drzewa i krzewy iglaste.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: jak w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.12.00.00-8, 03.45.20.00-3, 03.45.13.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Organizacja i przeprowadzenie kursów językowych
- Naprawa wewnętrznych, betonowych: ścian, stropu, dna i słupa w dwóch zbiornikach wody pitnej dla NIO-PIB Oddziału w Gliwicach
- 192-P-24 Serwis i przeglądy aparatury medycznej - diagnostyka obrazowa
- Usługi utrzymania czystości na terenie wybranych jednostek MZUK
- Wykonanie dokumentacji projektowej na remont mostu w Taciszowie nad Kanałem Gliwickim
- Dostawy artykułów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 11 w Gliwicach.
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.