Ogłoszenie z dnia 2020-03-03
Ogłoszenie nr 560038199-N-2020 z dnia 03-03-2020 r.
Szczekociny: Przebudowa drogi gminnej Nr 647049 S w Szczekocinach obejmującej ul. Jana Pawła II, ul. Parkową i ul. Osiedle 3 Maja
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 613135-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510259519-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach, Krajowy numer identyfikacyjny 15139873500000,
ul. ul. Senatorska
2,
42-445
Szczekociny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
343 557 050, e-mail
inwestycje@szczekociny.pl, faks
343 557 165.
Adres strony internetowej (url): www.szczekociny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi gminnej Nr 647049 S w Szczekocinach obejmującej ul. Jana Pawła II, ul. Parkową i ul. Osiedle 3 Maja
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RR.271.1.10.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 647049 S w Szczekocinach obejmującej ul. Jana Pawła II, ul. Parkową i ul. Osiedle 3 Maja. Zakres rzeczowy zadania obejmuje: wykonanie nakładki asfaltobetonowej, wymianę istniejących krawężników ulicznych, wymianę nawierzchni istniejących chodników, budowę nowego odcinka chodnika, remont skrzyżowań, wymianę uszkodzonych przykanalików kanalizacji deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni, wymianę nawierzchni zjazdów, uzupełnienie nawierzchni z kruszywa, regulacja wysokościowa zjazdów oraz chodników, zabudowę urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, wykonanie humusowania z obsianiem trawą niezabudowanej części pasa drogowego. Długość drogi: ul. Jana Pawła II - 634 mb, ul. Parkowa - 410 mb, ul. Osiedle 3 Maja - 433 mb. 2.W rejonie przedmiotowej inwestycji znajdują się urządzenia infrastruktury obcej tj. sieć elektroenergetyczna, teletechniczna, wodociąg, sieć kanalizacji sanitarnej. Od powyższych urządzeń obcych do sąsiednich nieruchomości zrealizowane są w stanie istniejącym liczne przyłącza. Wszystkie skrzynki zaworów wodociągowych podlegają regulacji wysokościowej. Regulacji takiej podlegają również studnie teletechniczne i elektroenergetyczne. 3.Zamawiający informuje, że ważność organizacji ruchu mija dnia 31.12.2019 r. W związku z powyższym zajdzie konieczność ponownego wystąpienia o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu lub zmian jej organizacji. 4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 5.Zamawiający dokonał analizy przedmiotu zamówienia pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych i ustalił, iż w przedmiotowym zamówieniu nie zachodzi potrzeba określenia szczegółowych wymagań w tym zakresie. 6.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 7.Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1.Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 2.Przed rozpoczęciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiającego oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w pkt 1, na podstawie umowy o pracę (dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę, nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. Po zakończeniu robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji robót zatrudniał osoby, o których mowa w pkt. 1, na podstawie umowy o pracę. 3.Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba niezatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej kwotę 500 zł za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 8.Rozwiązania równoważne: W dokumentacji projektowej mogą występować znaki towarowe, patenty, pochodzenie lub źródło towarów a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia opisujące przedmiot zamówienia. Zgodnie z art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych nie są one wiążące, dlatego należy je traktować, jako minimalne i można dostarczyć elementy równoważne opisywanym, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne materiały wymienione w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione materiałami równoważnymi, na etapie realizacji zamówienia. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zaleca się sporządzenie zestawienia rozwiązań równoważnych w formie tabeli i załączenie jej do oferty. Jeżeli oferta nie będzie zawierała żadnego dokumentu wskazującego na zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych Zamawiający uzna, że Wykonawca nie przewiduje zastosowania rozwiązań równoważnych. Zamawiający informuje, iż w przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że roboty budowlane, dostawy lub usługi będące przedmiotem oferty nie są zgodne z normami, europejskimi ocenami technicznymi, aprobatami, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których się ona odnosi, jeżeli Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. 9.Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień: 45.23.30.00-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
II.4) Główny kod CPV: 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 30.09.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Przebudowa drogi gminnej Nr 647049 S w Szczekocinach obejmującej ul. Jana Pawła II, ul. Parkową i ul. Osiedle 3 Maja | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
29/11/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo - Mostowych Myszków Sp. z o.o.,
,
ul. Myszkowska 59,
42-310,
Żarki, kraj/woj.
śląskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/02/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana umowy w związku z koniecznością wykonania robót zamiennych polegających na zastosowaniu kostki betonowej o grubości 8 cm w obrębie zjazdów oraz zastosowaniu szarej kostki na chodnikach , a kolorowej w obrębie zjazdów. Koszt wykonania robót zamiennych został ustalony na podstawie kosztorysu zamiennego i ma wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podstawą dokonania zmiany umowy jest protokół konieczności wykonania robót zamiennych. Zakres i uzasadnienie konieczności wykonania robót:
- zastosowanie wibroprasowanej kostki betonowej o grubości 8 cm do wbudowania na zjazdach w ciągu ul. Jana Pawła II, ul. Parkowej i ul. Osiedle 3 Maja. Wprowadzenie zmiany ma na celu realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową, w której zaplanowano ułożenie nawierzchni zjazdów z wibroprasowanej kostki betonowej 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej zamiast kostki brukowej betonowej o grubości 10 cm, którą podano w przedmiarach robót, a co za tym idzie w kosztorysach ofertowych;
- zastosowania szarej kostki na chodnikach, a kolorowej w obrębie zjazdów. W dokumentacji projektowej nie został narzucony kolor kostki, natomiast w przedmiarach robót szary kolor kostki został określony dla zjazdów na posesje. W związku z brakiem ustaleń w dokumentacji co do koloru kostki na chodniki oraz w celu wyróżnienia nawierzchni ciągów pieszych Wykonawca zaproponował kostkę kolorową. Biorąc pod uwagę obowiązującą na terenie miasta kolorystykę nawierzchni chodników i zjazdów zdaniem inwestora zasadnym jest ułożenie chodników z kostki szarej, a wjazdów z kostki kolorowej.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W związku z wprowadzonymi zmianami nie dochodzi do zmiany zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, zgodnie z art. 140 ustawy Pzp, w myśl którego zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy musi być tożsamy z zobowiązaniem zawartym w ofercie.
INNE PRZETARGI SZCZEKOCINY
- Dostawa oleju opałowego dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w 2025 roku
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Szczekociny
więcej: przetargi SZCZEKOCINY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
- Przebudowa drogi gminnej na działce o nr ewid. 10/21 obr. ewid. Futoma o długości 310 m
- Przebudowa drogi gminnej na działce o nr ewid. 11 obr. ewid. Futoma o długości 250 m
- Przebudowa dróg gminnych w Tuchorzy - etap VI
- Przebudowa ul. Wieżowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Szarych Szeregów w kierunku ul. Bażantów "Budowa drogi łączącej ul. Bażantów z ul. Szarych Szeregów w Katowicach".
- Remont chodnika w pasie drogowym drogi publicznej - ul. Bema w Lesznie (Etap 1)
więcej: Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.